Polis försökte "fixa" sonens mc-kort

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Trafikpolisen blev arg när hans son underkändes vid förarprov för mc. Därför sökte han upp Vägverkets inspektör och krävde att beslutet skulle ändras.Han åkte dit på polisens mc. På arbetstid. Iklädd polisuniform.
- Under min tid på Vägverket har jag aldrig varit med om något liknande, säger en ansvarig vid Vägverkets förarenhet.

http://www.dalarnastidningar.se/nyheter/dalarna/article223579.ece

goba

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2006
Hoj
tyvärr ingen nu = (
de har mycket befogenhet ja, men så mycket har de verkligen inte.

Dominator-Rocks

Guest
:hoppskrat Sicken Stjärna :dummer

Hoppas phålisen får en rejäl varning!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Polisyrket attraherar en del övermänniskor.
Har två exempel.
Hembyns egen lilla konstapel (som brukade jaga mopedister till fots utanför tjänsten - Alla ynglingar på ett par mils radie åkte dit för att hetsa "Taxen") blev av med körkortet för rattfylla.
Han blev inte stanna - Han stannade en polisbil med sin polisbil (alltså i tjänst) för att skälla ut dom för att de körde för fort.
När han blev av med körkortet förklarade han för alla som orkade höra på att det var tjänstefel att återkalla hans körkort: Poliser har rätt att överträda trafikbestämmelser...

En fd träningskompis jobbade med vapenlicensärenden tidigare.
Blev utskälld av en ganska högt uppsatt polisman som fått avslag på sin licensansökanmpå studsare.
Han hade ingen jägarexamen.
Påstod att det inte behövdes emedan polisen var de enda som hade riktig vapenträning och egentligen var det vansinne att ge licens till "vilken idiot som helst med jägarexamen".

arrow

Ny medlem
Gick med
22 May 2005
Hoj
CBR1000RR -08
slutar nog med att han bjuda kollegorna på lite tårta, så sopar man det under mattan.....

BRA från VV att dom står fast vid sitt beslut, då alla ska behandlas lika !!
man undrar hur många som har lyckats ändra beslutet på liknande sätt....

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ot

Ja, bra omdöme är inget dom lägger många undervisningstimmar på vid polisutbildning....

Och ni ska veta att dom går omkring med skarpladdade vapen....dagligen:huvet

Men det finns undantag.....Jag blev stannad av en mc-polis häromdagen.
Körde lite fort och så. Han kollade mitt körkort och utbrast: jafan du var ju inte purfärsk direkt. (fyllde 40 för ett tag sen).:)
Blev så paff så jag garvade åt han. - Ja och fullt kort har du med juh, sa han.
- Jaaaa? tänkte att nu jävlar blir det banan av alltihop.
- Ja, då borde du veta bättre, eller hur? sa han.
Jag frågade vad han menade.
- Ja din nummerplåt ser man juh inte diret (sitter i hjukhuset).
det är 1500 kr i böter.

Shit pomfrit tänkte jag, detta blir dyyyrt.
Men han skrattade och sa att om jag åkte hem o skruvade dit plåten där den skall sitta så sket han i att skriva nåt......:yoparty

Det förekommer bra exemplar av polisus rabiatus åxå.:tummenupp

Back to topic.
B

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Tänkte först fråga om det vara samma snubbe som stormade in på skolan och letade dotter/sons cykel innan jag såg att de nämnde den incidenten i artikeln. Men de kanske är släkt? :rolleyes:

Jontax

Ska det vara så?
Gick med
25 Jul 2004
Hoj
Thundercat -98 & RSV Mille -00
Även körskolelärare kan åka till uppkörningen och skälla ut förrättaren.

Hände när jag körde upp på barkaby. Killen som kom från barkaby trafikskola? misslyckades med det mesta och blev kuggad. Ett par minuter efter att han åkt till trafikskolan (inhängnat område) så kom körskoleläraren i sin bil och började bråka. :va

Han parkerade sin rostiga gamla bil precis vid slutet av bromsprovssträckan. :tummenupp

Kan tillägga att killen ICKE fick en extra chans.

Dominator-Rocks

Guest
Ja, bra omdöme är inget dom lägger många undervisningstimmar på vid polisutbildning....

Och ni ska veta att dom går omkring med skarpladdade vapen....dagligen:huvet

Men det finns undantag.....Jag blev stannad av en mc-polis häromdagen.
Körde lite fort och så. Han kollade mitt körkort och utbrast: jafan du var ju inte purfärsk direkt. (fyllde 40 för ett tag sen).:)
Blev så paff så jag garvade åt han. - Ja och fullt kort har du med juh, sa han.
- Jaaaa? tänkte att nu jävlar blir det banan av alltihop.
- Ja, då borde du veta bättre, eller hur? sa han.
Jag frågade vad han menade.
- Ja din nummerplåt ser man juh inte diret (sitter i hjukhuset).
det är 1500 kr i böter.

Shit pomfrit tänkte jag, detta blir dyyyrt.
Men han skrattade och sa att om jag åkte hem o skruvade dit plåten där den skall sitta så sket han i att skriva nåt......:yoparty

Det förekommer bra exemplar av polisus rabiatus åxå.:tummenupp

Back to topic.
B

Om man missköter sitt jobb/blundar för vissa saker så är man en bra arbetare?

Har jag förstått dig rätt nu?

En bra polis sätter åt/är nitisk mot mcpiloter 16-35 år med A eller AB behörighet! Vinkar förbi/blundar för 40 taggare med fullt kort. :va :dummer

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag fattar inte vad det är som är så konstigt?
Jag jobbar som datatekniker och det händer att jag kilat ner på Webhallen på arbetstid för att göra ett ärende. Gör det mig kriminell? Ska de anställda på Webhallen anse sig vara hotade för att jag är datatekniker och vet vad jag pratar om?
Gubben gjorde nåt som varenda farsa skulle vilja göra när grabben hans blev sågad. Det framgår ju inte vad som hände på uppkörningen. Grabben hans kanske blev kuggad pga att Uppkörningsförrättaren bara var grinig helt enkelt, sånt händer ju.
Sen att det var klumpigt av polisen att inte åka och byta till civilkläder först är ju en annan sak. Men det står ju inte i artikeln att polisen HOTADE uppkörningsförrättaren vilket ni verkar anta.

Lustigt att nästan alla här på SH sitter och gnäller på sensationsjournalistik när det gäller MC men sedan gottar ni er i det när det gäller andra. :gnissla

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Jag fattar inte vad det är som är så konstigt?
Jag jobbar som datatekniker och det händer att jag kilat ner på Webhallen på arbetstid för att göra ett ärende. Gör det mig kriminell? Ska de anställda på Webhallen anse sig vara hotade för att jag är datatekniker och vet vad jag pratar om?
Gubben gjorde nåt som varenda farsa skulle vilja göra när grabben hans blev sågad. Det framgår ju inte vad som hände på uppkörningen. Grabben hans kanske blev kuggad pga att Uppkörningsförrättaren bara var grinig helt enkelt, sånt händer ju.
Sen att det var klumpigt av polisen att inte åka och byta till civilkläder först är ju en annan sak. Men det står ju inte i artikeln att polisen HOTADE uppkörningsförrättaren vilket ni verkar anta.

Lustigt att nästan alla här på SH sitter och gnäller på sensationsjournalistik när det gäller MC men sedan gottar ni er i det när det gäller andra. :gnissla

Du har inte koll på att det var här dubbelmoralen uppfanns va? :crash

T509

Spondon rider!!!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Spondonbygge, vikt: 168kg tankad o klar! GSXR 750 -03
När han har sin uniform är han en POLIS och representerar kåren!!! När han i full mundering försöker tillrättavisa någon så gör han det som en polis och inte som en farsa, det visste han (borde veta i alla fall)!!!

Han gjorde ett tjänstefel pga. att han trodde att polisuniformen skulle ge honom en fördel i förhandlingen! Han använde sin position inom kåren för att påverka ett beslut som han inte har rätt till att ändra!!! Poliser om någon ska följa lagen och inte missbruka sin position!!!

Sen att vi på SH läser aftonbladet och tror på den sorts journalistik när det passar oss och skriker "förbannat lögn" när det inte passar oss är en annan historia för sig!!! :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept