Polis försökte "fixa" sonens mc-kort

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Hehe jag börjar inse det mer och mer :näsblod

Det där vet du inte. Det är vad Aftonhoran vill antyda, inget annat. Vi VET inte ens vad som sades mellan polismannen och uppkörningsförrättare så med andra ord vet vi egentligen inte ett skit.

Hur många IT-tekniker tror du sitter med gratis bredband hemma? Hur många anställda på resebolag åker på gratissemestrar? Hur många lackerare lackar inte om sina egna fordon med gratislack från verkstaden?
Att folk utnyttjar sina yrken är väl inte direkt ovanligt. Men när en POLIS gör det så blir det nAcKsKoTt diReCkT!!1!1!

Jepp, så är det. Skvallerblaskorna gör verkligen allt för att dra polisen i skiten, av någon anledning som jag ännu inte riktigt har begripit. Går det att kasta lite skit på polisen, så gör dom det garanterat.

hahaha va tror han att han är? kungen el? :näsblod

Ja för om kungen hade gjort som artikeln antyder så hade det hela varit OK, ayt? :va

Last edited:

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S

Är det någon från Värmland/Dalsland som kommer ihåg Börje Falkman som kuggade vilt 80/90-talet??

Börje Kugg??!
Vafan han blev ju en annan hotad med när man tog B-kortet i hagfors i slutet av 90-talet. Trodde det (han) var ett skämt...

EDIT: Håller dessutom med dig. Det finns alltid två sidor av en historia.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Om man missköter sitt jobb/blundar för vissa saker så är man en bra arbetare?

Har jag förstått dig rätt nu?

En bra polis sätter åt/är nitisk mot mcpiloter 16-35 år med A eller AB behörighet! Vinkar förbi/blundar för 40 taggare med fullt kort. :va :dummer

haha jag hoppas att du har ironi i blicken när du skriver såhär...
(I annat fall : väx upp fjolla! och sluta vara så förbannat trångsynt)

En bra polis är en som får fram sin mening utan att vara maktfullkomlig.
Han/hon inser att resultat inte bara kommer av böter allena.
Du vet: allt i livet är inte bara svart eller vitt.

Just den här polisen gav mig en chans att spara 1500 kr samtidigt som han ju faktiskt fick fram sina synpunkter, och ja, jag har satt skylten rätt nu.
Alltså vann både han och jag på hur saken löstes :D

Om jag sen hade varit moppefucko med endast a kort hade nog (teoretiskt) inte spelat roll i sammanhanget.

Det är inte "Vi mot dom", polisen har en otroligt viktig roll i samhället och jag respekterar en som kan lösa problemen utan att skapa fördomar eller vara paragrafryttare och slaviskt topprida det vanliga folket....

Nog om detta?

Bosse

Last edited:

Dominator-Rocks

Guest
haha jag hoppas att du har ironi i blicken när du skriver såhär...
(I annat fall : väx upp fjolla! och sluta vara så förbannat trångsynt)

En bra polis är en som får fram sin mening utan att vara maktfullkomlig.
Han/hon inser att resultat inte bara kommer av böter allena.
Du vet: allt i livet är inte bara svart eller vitt.

Just den här polisen gav mig en chans att spara 1500 kr samtidigt som han ju faktiskt fick fram sina synpunkter, och ja, jag har satt skylten rätt nu.
Alltså vann både han och jag på hur saken löstes :D

Om jag sen hade varit moppefucko med endast a kort hade nog (teoretiskt) inte spelat roll i sammanhanget.

Det är inte "Vi mot dom", polisen har en otroligt viktig roll i samhället och jag respekterar en som kan lösa problemen utan att skapa fördomar eller vara paragrafryttare och slaviskt topprida det vanliga folket....

Nog om detta?

Bosse

Ha ha :D Jag är en karl som är hemma med en fet förkylning! :gråta

Hur blir man då!? = :huvet :cdevil

Inlägget var mest skrivet för å reta upp dig! :brynad

Föörlååt :yoparty

Fastän jag tycker nog Väx upp fjolla var ena hårda ord du valt ut!

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jo men där har han en poäng, det vet alla vi som har tagit jägarexamen,
dock finns det inte så många idioter att det stämmer :) som tur är..

Dessvärre känner jag en hel del polismän.
Har gjort en del eftersök åt dom, samt tränat hund ihop.
Många polismän är väldigt noga att påpeka vilken "specialutbildning" de har på såväl bil som (i förekommande fall) MC körning, vapenhantering och skytte, hunddressyr och eftersökstaktik/teknik.
De som ivrigast påpekar sin förträfflighet saknar ofta minsta hum om vad de pratar om.
Ändå lyssnar folk, emedan de ju är proffs...

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Ha ha :D Jag är en karl som är hemma med en fet förkylning! :gråta

Hur blir man då!? = :huvet :cdevil

Inlägget var mest skrivet för å reta upp dig! :brynad

Föörlååt :yoparty

Fastän jag tycker nog Väx upp fjolla var ena hårda ord du valt ut![/QUOTE

:mad: Det gjorde du bra.:tummenupp
Och vad gäller din förkylning...
tjejer tycker det är jobbigt att föda barn, men då har dom aldrig varit riktigt förkyl.....

40 taggaren med fullt kort...hahaha

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Din analogi saknar helt relevans även om du själv säkert är nöjd. Förmodligen sitter du just nu och myser åt dina "dräpande salvor". Helgen är räddad !!
Som en Beavis sitter du där; "nAcKsKoTt hehe-hehe " :rolleyes:

Och detta svammel måste vara bland det dummaste som skrivits på SH i varje fall denna vecka. :)

Fint att du sågar, men förklara gärna?
OM det nu är så att han åkte dit för att utöva maktmissbruk i egenskap av att vara polis i tjänst så är det naturligtvis fel. Men VET vi att han gjorde det?
Han kanske helt enkelt är en helt vanlig farsa vars son blev kuggad på en grej som polismannen i egenskap av att vara trafikpolis inte håller med om. Att han sedan åker dit för att diskutera detta med uppkörningsförrättaren iförd uniform kanske inte är brilliant men han kanske helt enkelt var förbannad och inte tänkte sig för. Kanske inte, men vi VET inte.

Vill du lite blint på vad som skrivs i pressen så varsågod, men då är det inte jag som är dum.

Det står i en lokal dagstidning - inte i Aftonhoran.

Sen att jämföra en it-tekniker som har gratis bredband hemma med en polis som till synes utnyttjar sin auktoritet för att skaffa sig fördelar är ju ganska sopigt.

Förlåt, aftonhora - expressen - whatever...same same ;)
"som tillsynes utnyttjar" ja, OM det nu är så :)

Last edited:

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
OM det nu är så att han åkte dit för att utöva maktmissbruk i egenskap av att vara polis i tjänst så är det naturligtvis fel. Men VET vi att han gjorde det?
Han kanske helt enkelt är en helt vanlig farsa vars son blev kuggad på en grej som polismannen i egenskap av att vara trafikpolis inte håller med om. Att han sedan åker dit för att diskutera detta med uppkörningsförrättaren iförd uniform kanske inte är brilliant men han kanske helt enkelt var förbannad och inte tänkte sig för. Kanske inte, men vi VET inte.

Jösses! :stop

Jhoony

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Hoj
GPz 900r & XL 600R
Är det någon från Värmland/Dalsland som kommer ihåg Börje Falkman som kuggade vilt 80/90-talet??

Om jag kommer ihåg honom? Jodå, hade både mina uppkörningar för b-kort med Börje. En tämligen butter typ, men min kuggning var förtjänad, så jag kan väl egentligen inte säga något ont om karln. Fast det är klart, nervositeten gick väl upp sådär 150% när han presenterade sig.

"Du grabben, det här spricker för dig" :D :D

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Hoj
otto
Polisyrket attraherar en del övermänniskor.
Har två exempel.
Hembyns egen lilla konstapel (som brukade jaga mopedister till fots utanför tjänsten - Alla ynglingar på ett par mils radie åkte dit för att hetsa "Taxen") blev av med körkortet för rattfylla.
Han blev inte stanna - Han stannade en polisbil med sin polisbil (alltså i tjänst) för att skälla ut dom för att de körde för fort.
När han blev av med körkortet förklarade han för alla som orkade höra på att det var tjänstefel att återkalla hans körkort: Poliser har rätt att överträda trafikbestämmelser...

En fd träningskompis jobbade med vapenlicensärenden tidigare.
Blev utskälld av en ganska högt uppsatt polisman som fått avslag på sin licensansökanmpå studsare.
Han hade ingen jägarexamen.
Påstod att det inte behövdes emedan polisen var de enda som hade riktig vapenträning och egentligen var det vansinne att ge licens till "vilken idiot som helst med jägarexamen".

Vad vill du med inlägget.....? poliser e dumma eller ??????

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Dessvärre känner jag en hel del polismän.
Har gjort en del eftersök åt dom, samt tränat hund ihop.
Många polismän är väldigt noga att påpeka vilken "specialutbildning" de har på såväl bil som (i förekommande fall) MC körning, vapenhantering och skytte, hunddressyr och eftersökstaktik/teknik.
De som ivrigast påpekar sin förträfflighet saknar ofta minsta hum om vad de pratar om.
Ändå lyssnar folk, emedan de ju är proffs...

Slutsats = ingen ska ha vapen? :rolleyes: :D

Smagatusk

Guest
En polis här i inlandet bötfällde sin egen fru för att hon körde utan skattemärke, till posten för att hämta ut skattemärket (man gjorde så förr).

Hon borde ha anat misstanke redan tidigare, han gifte sig nämligen iförd polisuniform "eftersom det är dom ståtligase kläder en man kan bära" :D

Inget som förvånar. Det finns inget som kåtar upp en polisman så mycket som när han ser sig själv i uniform. Det pinsammaste är väl ändå när de kommer in 3-4 poliser på helsingborgs lugnaste nattklubb för att "se så att allt står rätt till". Kommer och svingar batongerna som om det vore en del av kuken.

Det är inte lätt att argumentera med nån som försöker skapa en egen sidohistoria av vad som KAN ha hänt. Utgå från vad som står i tidningshelvetet som vi andra gör.:mad:
Och det är väl skitsamma vad som sagts. Inspektören anmäler väl inte honom för vad som helst. Han har väl uppenbarligen sagt nå´t som gör vv-inspektören förbannad och fick honom anmäld? Läser du vidare i artikeln som trådskaparen bifogade så kan du läsa att en polisman besökte sin sons skola i uniform angående nån jävla borttappad cykel, och blev bötfälld för det. Ser du sambandet? Troligen inte, för vi VET ju inte vad som sades i skolan...:huvet

Last edited:

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Det är inte lätt att argumentera med nån som försöker skapa en egen sidohistoria av vad som KAN ha hänt. Utgå från vad som står i tidningshelvetet som vi andra gör.:mad:
Och det är väl skitsamma vad som sagts. Inspektören anmäler väl inte honom för vad som helst. Han har väl uppenbarligen sagt nå´t som gör vv-inspektören förbannad och fick honom anmäld? Läser du vidare i artikeln som trådskaparen bifogade så kan du läsa att en polisman besökte sin sons skola i uniform angående nån jävla borttappad cykel, och blev bötfälld för det. Ser du sambandet? Troligen inte, för vi VET ju inte vad som sades i skolan...:huvet

Ja det där fattar jag inte heller. Får inte en polis besöka en skola i uniform? Eller vadå, drog karln pistol mot ungarna eller? Du inser inte att det luktar sensationsjournalistik på långt håll?

Anledningen att jag drog upp en eventuell sidohistoria är för visa att den kan finnas. Men som jag sa förut, vill du tro på allt som står i tidningarna så varsågod.

Alfonzo

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2003
Hoj
YAMAHA FZR1000
Jaså!

Ja det där fattar jag inte heller. Får inte en polis besöka en skola i uniform? Eller vadå, drog karln pistol mot ungarna eller? Du inser inte att det luktar sensationsjournalistik på långt håll?

Anledningen att jag drog upp en eventuell sidohistoria är för visa att den kan finnas. Men som jag sa förut, vill du tro på allt som står i tidningarna så varsågod.

Jaha så du menar på allvar att det är mera förkastligt att tro på något som skrivs i pressen, än att tro på något som inte har nämts varken i pressen, eller någon annanstans, som du har hittat på själv för att få möjlighet att rabiat framföra hur utomordentigt politiskt korrekt du är.:va :va

Dreggel

Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Jaha så du menar på allvar att det är mera förkastligt att tro på något som skrivs i pressen, än att tro på något som inte har nämts varken i pressen, eller någon annanstans, som du har hittat på själv för att få möjlighet att rabiat framföra hur utomordentigt politiskt korrekt du är.:va :va

Problemet är att det ni verkar tro har inte heller nämnts i pressen.
Jag påstår inte att jag är politiskt korrekt, faktiskt, jag om nån är politiskt inkorrekt. Det enda jag stör mig på är att folk blir lurade av sensationsjournalistik och sen skriker högt om det.

Men förlåt som fan att jag har en annan åsikt än er. Ska jag skjuta mig själv i nakCen nu?

Summerat är detta frågorna jag ställer:
1. Vet vi vad som har sagt mellan de här två myndighetspersonerna? Kan det vara så att journalisten späder på storyn lite för att få den mer intressant? Kan det vara så att uppkörningsförrättaren mycket riktigt anmälda polismannen för att han kom dit under arbetstid i uniform (vilket är rätt att göra). Det betyder ju inte att polismannen egentligen gjorde det med avsikt att med hjälp av polismakten ändra beslutet. Han kanske helt enkelt trodde att när uppkörningsförrättaren ser uniformen så kanske han kan vara lite "hygglig" mot en "kollega".

2. Även om det är så som journalisten antyder, att polismannen försökt övertala uppkörningsförrättaren att ändra sitt beslut (som jag TROR har gjort en skum bedömning, eftersom TRAFIKpolisen reagerar så starkt), är det så konstigt? Är inte polismannen en människa? Skulle inte vem som helst av oss gjort samma sak om det är som jag tror? Jag säger inte att det är RÄTT att han gör det, men att det är förståeligt.

Men det är klart, ni tuffa oUtLaWs tycker ju att poliser ska avrättas på plats för de är inte människor, utan snarare nåt jävla hinder i samhället.

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...