Jag tolkar det, på allvar, inte så. Men jag kan inte *garantera* att poliser gör samma tolkning i 100 % av fallen.
Jag har inte sett en polis med GRG någon gång. Klart som fan vi har en seriös diskussion. Men en del samband blir tydligare att se om man spetsar till förhållandena lite.
Jag har sett folk som *missat* att dom blivit invinkade, senast på vägen mellan uppsala och enköping i mellandagarna. Bilen (som var framför mig på vägen )kan inte ha sett polisen, eftersom polisen klev ur bilen och började vinka precis framför mig och framförvarande. När polisen såg att framförvarande inte uppmärksammade honom vinkande han med båda händerna, upp och ned, och gick närmare vägkanten och följde bilen med blicken tills han passerat. Det är tekniskt sett en smitining, eller hur?
Men min fråga till dig är: Exakt hur mycket våld tycker du att polisen får använda för att stanna
misstänkta fortkörare/smitare ?
Nämn gärna vilka redskap, tillhyggen och metoder som *du* tycker är motiverbara.
Kamma till dig och svara nu på vad du menar med "
räkna med att ta en smäll eller två som kan resultera i lite smärta"
d1ce skrev:
Om du på allvar tolkar "smitning" som "missar att man blivit invinkad" bör du läsa igen och fundera. Och har du sett en polis med GRG någongång? Trodde vi hade en seriös diskussion här.
//@