Polis lyder inte order och ökar farten vid mc-jakt.

Kneedrag

Guest
:va:Bugar:huvet:rolleyes:

Problemet är att folk vet att om man kör som ett pucko så backar polisen
Vad säger det om synen på rättvisa ???? :huvet

Stor :tummenupp upp för polisen :banana

Är saker mer värda en liv?

Jag förstår om folk tycker det ska vara nackskott på tjuvar, fyllos m,m.
Om de kör av vägen så är det rätt åt dem.
Men samtidigt får man alldrig glömma att människor gör fel, snedsteg, misstag. Får man göra det? Vi lever inte i en perfekt värld. Nästa gång kanske den där personen som gjorde snedsteget för 10 år sen. Kanske räddar livet på dig idag. Kanske han startar ett framgångrikt företag där massor får jobb. Visst minimal chans men slumpen ska man inte leka med.

Polisen åker dit för att han inte följde order. Grabben skulle stannat men hade inte vett nog att göra det. Nu blev det dyrt i slutändan.

Kneedrag

Guest
12 st hittills enligt nedan:

3 Calzone
1 Kebabpizza
3 Läkaren
2 Marinara
1 Hawai
2 Svedmyra Special

Ingen bra början på dagen men hoppas att det blir en bra kväll för jag håller på och sparar till en BMW eller RSV4.

Det är bra att spara och inte göra som den där killen som läser alla mc-tidningar gör låna upp allt. Det är inget skoj om banken äger allt.

- Jerker -

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2009
Hoj
Nej
12 st hittills enligt nedan:

3 Calzone
1 Kebabpizza
3 Läkaren
2 Marinara
1 Hawai
2 Svedmyra Special

Ingen bra början på dagen men hoppas att det blir en bra kväll för jag håller på och sparar till en BMW eller RSV4.

Har du hemkörning? En Bettskena spezial med extra curry i så fall.

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
det där gör dom ENDAST för att dom själva tycker att det är kul och inget annat...

En polis plockade av mig från E4an efter att ha kört ikapp mig efter flera 2-1 sträckor där han fastnat bakom timmerbilar och liknande.
Han gnällde på att han fick köra fort så inåthelvete och fått köra om på enkelfiligt för att hinna ikapp mig (okej, jag körde ganska fort jag med).

Han var i civilkläder med sin privatbil, inga vittnen, ingen mätning, ingenting.

Han vill bara få köra fort och tog chansen.

Vem var mest trafikfarlig? Jag som körde för fort på omkörningssträckorna eller polisen som ligger och helljusblinkar bakom gamla kärringar för att få köra om på enfiligt?

-"Jag släpper dig den här gången och kommer inte att rapportera något, du hade tur grabben".

Jotjena, ungefär som att han hade gjort det om han hade haft en enda möjlighet att rapportera något annat än att han blev omkörd av en MC.

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Polisen har för lite befogenhet i Sverige och därför blir det såna här diskussioner. Hade de fått skjuta en på direkten vid smitningsförsök så hade 99.9% stannat direkt om de såg ett blåljus.

Bra tänkt :huvet Jobbigt läge om man letar efter ett säkrare ställe att stanna på eller missar att man har polisen bakom sig. Skjuta nån för att dom kör för fort eller utan körkort låter som en bra lösning. :idiot

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Enkelt, säger polisen stanna så stannar man!
Vill man köra ifrån då får man också stå för konsekvenserna av sitt handlande, det går inte komma och gnälla i efterhand.

Tänk om man skulle börja göra likadant i andra fall.
Det sker ett rån, GM ser polisen och flyr, dock vill han inte ge sig, polisen avbryter jakten.
Det sker en våldtäkt, GM ser polisen och som ovan...

Listan kan göras lång, var drar man gränsen?

lite skillnad på brottsrubricering o därmed straff me.:va rån o våldtäkt brukar ge 2-3 år. fängelse på straffskalan sen så finns det ju BO. i de fallen som gärna ser att den GM. som begått brott mot dem får sitt straff!

att poliser försöker preja en hojåkare pga att denne inte stannar i en blåljuskontroll e ju helt sjukt me tanke på vilka skador det kan bli.

mvh.T

Last edited:

Johan-ST1050

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2007
Hoj
125cc ToF jobbetscooter
Hojen hade miniblinkers och för liten nummerskylt.

Polisen har sträga order att i dessa lägen jaga tills bensinstopp eller döden infinner sig. :fakta

Att cherringen i sambandscentralen missat detta är en gåta. :va

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Nu har jag ju i vanlig ordning inte riktigt orkat läsa hela tråden, men jag anser att när man hissar på från snuten så är det typ att ta en risk. Är man karl nog att åka ifrån honom så är det ju bra, men sopar man i diket så får man ju på nåt vis skylla sig själv!? Det är ju en kalkylerad risktagning, Kan jag vägen? har jag en yamaha savage? var polisen tjock? osv. Jag gillar inte tha police direkt men nån jävla befogenhet måste väl finnas? Dom är ju ändå arbetare i reflexväst på en polyestertyngd pan european lr nåt, nån chans får dom ha eller?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati