Polis lyder inte order och ökar farten vid mc-jakt.

BJN

Avliden medlem
Gick med
1 Aug 2008
Ort
Uddevalla
Hoj
Suzuki SV 1000 S 2004, Triumph Thruxton 2005
Men herregud en hel värld älskar ju när polismän bryter mot order :)

Dirty Harry, Die Hard........
eller för att ta en svensk Johanson och Jarnerbring i mannen från Mallorca.
Halva filmindustrin är ju uppbyggd på snutar som inte lyder order och det verkar ju gillas av många.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Man blir ju inte förvånad.. Dom som ahr haft snutjag vet ju hur snutar kör... Riktiga jävla idioter hela bunten....
Att man inte fattar när det är dags att lägga ner... Då kanske man inte ska vara polis det där gör dom ENDAST för att dom själva tycker att det är kul och inget annat...

Precis som jag tycker att det är kul att bli jagad... Frågan är ju bara vem som är mest korkad..
Den som kör hojen eller polisen som jagar....?
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
Fattar inte ens hur vissa i tråden kan försvara polisen. Vi har ett rättsystem som är långt mycket bättre än i många helt korrupta länder. När polisen får avslag ska han givetvis lyda detta. Det fanns en anledning till varför de beslutade om att stoppa jakten och det gav också resultat.

Är det värt att riskera så mycket och så många liv för att kontrollera en hoj? Polisen har bättre möjligheter att motverka det eventuella lagbrottet för den här MC-föraren. De hade regnummer och allt...
 

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Honda 600 hornet
:va:Bugar:huvet:rolleyes:

Problemet är att folk vet att om man kör som ett pucko så backar polisen
Vad säger det om synen på rättvisa ???? :huvet

Stor :tummenupp upp för polisen :banana
 
Last edited:

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
Man blir ju inte förvånad.. Dom som ahr haft snutjag vet ju hur tufft man måste köra... Riktig jävla idiotkörning, annars blir man kanske stoppad och får böter eller nåt annat läskigt....
Att man inte fattar när det är dags att lägga ner, det beror oftast på att man har en sådan smal världsbild att inget annat än en själv räknas... Då kanske man inte ska köra hoj mer, det där gör man ENDAST för att man själv tycker att det är kul och inget annat, eget ansvar, ömdöme och sådant är bara trams som gäller dom andra[tm]...

Det känns orättvist att polisen jagar bara för att man kör lite fort, har de inga riktiga tjyvar att fånga... Frågan är ju bara hur korkad man kan vara - är det värt en rullstol, för egen del eller för någon som råkar komma ivägen...
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Jag tror hojföraren var serb och att det var polisens anledning till att inte avbryta jakten!
Hade det varit en snygg kroat (läs: jag) så hade han stekt snuten så hårt och hunnit dra en cigg på det lokala fiket med sina bruursor!

Do it the Croatian way....som alla brudarna brukar säga!
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag tror hojföraren var serb och att det var polisens anledning till att inte avbryta jakten!
Hade det varit en snygg kroat (läs: jag) så hade han stekt snuten så hårt och hunnit dra en cigg på det lokala fiket med sina bruursor!

Do it the Croatian way....som alla brudarna brukar säga!

Snuten ville schära hans tong och ta hans efterhnamn och alla död direkt!
 

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Ort
Kalmar
Hoj
En sån där dödsmaskin
:va:Bugar:huvet:rolleyes:

Problemet är att folk vet att om man kör som ett pucko så backar polisen
Vad säger det om synen på rättvisa ???? :huvet

Stor :tummenupp upp för polisen :banana

Det finns andra effektivare metoder!

De har regnummer och kommer hålla koll på den där hojen. Nu vet jag förvisso inte hur de gör i storstäderna, men på landet är det relativt svårt att köra galet med polisens hökögon på sig.

Det finns en anledning till varför VV och andra myndigheter tjatar om hastigheten. Risken ökar exponentiellt! Att jaga i 213km/h...ja...du förstår säkert vad det innebär.
 

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Honda 600 hornet
Man blir ju inte förvånad.. Dom som ahr haft snutjag vet ju hur tufft man måste köra... Riktig jävla idiotkörning, annars blir man kanske stoppad och får böter eller nåt annat läskigt....
Att man inte fattar när det är dags att lägga ner, det beror oftast på att man har en sådan smal världsbild att inget annat än en själv räknas... Då kanske man inte ska köra hoj mer, det där gör man ENDAST för att man själv tycker att det är kul och inget annat, eget ansvar, ömdöme och sådant är bara trams som gäller dom andra[tm]...

Det känns orättvist att polisen jagar bara för att man kör lite fort, har de inga riktiga tjyvar att fånga... Frågan är ju bara hur korkad man kan vara - är det värt en rullstol, för egen del eller för någon som råkar komma ivägen...

:Bugar
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Och din inställning är?

Polisen lydde inte order = fel. Självutnämnda sheriffer ska hållas kort, för övrigt hade dom redan fastställt identitet.

Outlawfjunisen får skylla sig själv, årliga självsaneringen men nu klara sig denna dock. Tycker inte de ska ha något att säga till om vad polisen gjorde eller inte, det är arbetsgivarens uppgift att reda ut.
 

Christian1

Köra kan jag och fort går det
Gick med
6 Dec 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Honda 600 hornet
Det finns andra effektivare metoder!

De har regnummer och kommer hålla koll på den där hojen. Nu vet jag förvisso inte hur de gör i storstäderna, men på landet är det relativt svårt att köra galet med polisens hökögon på sig.

Det finns en anledning till varför VV och andra myndigheter tjatar om hastigheten. Risken ökar exponentiellt! Att jaga i 213km/h...ja...du förstår säkert vad det innebär.

regnr vad ska dom med det till om den inte är stulen, så får dom svaret av ägaren att det måste varit någon av mina 10 polare som varit ute och kört hur ska jag veta det ? :D

samhällets syn på ordnig och reda är gött skev
 
Last edited:

gr0dan

Radical Riders
Gick med
28 Jun 2010
Ort
Lund
Hoj
Ktm sxf 250 2011
Har man gjort ett val att försöka köra ifrån dem får man stå sitt kast om det går som det går, tur ingen annan blev skadad ialf.
Om snuten avslutat alla jakter pga höga hastigheter osv så hade det ju varit vilda västern på vägarna.
 

boro-kawasaki

Driving black on black..
Gick med
24 Mar 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Die eldblad maschine 1000RR
Jag tror hojföraren var serb och att det var polisens anledning till att inte avbryta jakten!
Hade det varit en snygg kroat (läs: jag) så hade han stekt snuten så hårt och hunnit dra en cigg på det lokala fiket med sina bruursor!

Do it the Croatian way....som alla brudarna brukar säga!

Haahahahah Klockrent..Fook 'em, han var ur form utan sitt flashiga skinnställ
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Polisen borde få bank och dömas för att han inte lydde order och hojföraren dito för den fara han utsatte sig själv och övrig trafik (polismannen inkluderad) för genom att inte följa samhällets spelregler och stanna för polisman, undrar vad vården och övriga kostnader för det puckot gick på.

Snabblösning: Stena hela bunten :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Polisen borde få bank och dömas för att han inte lydde order och hojföraren dito för den fara han utsatte sig själv och övrig trafik (polismannen inkluderad) för genom att inte följa samhällets spelregler och stanna för polisman, undrar vad vården och övriga kostnader för det puckot gick på.

Snabblösning: Stena hela bunten :tummenupp

Jaa!
I Iran gillar vi att stena folk så låter som en kanon ide :glömdet
 

Kneedrag

Guest
MCKillen gjorde ju fel som stack.
Poliskillen gjorde fel som inte avbröt när han fick order om det.
En olycka kunde förhindrats.
 

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Enkelt, säger polisen stanna så stannar man!
Vill man köra ifrån då får man också stå för konsekvenserna av sitt handlande, det går inte komma och gnälla i efterhand.

Tänk om man skulle börja göra likadant i andra fall.
Det sker ett rån, GM ser polisen och flyr, dock vill han inte ge sig, polisen avbryter jakten.
Det sker en våldtäkt, GM ser polisen och som ovan...

Listan kan göras lång, var drar man gränsen?

Sverige är så JÄVLA mesigt! Allt ska vara så jävla lagom.
I de flesta länderna vet man att det kan bli kostsamt att sticka, kolla på USA(kolla ett avsnitt av cops ex) eller ex Spanien.

http://www.youtube.com/watch?v=zCJPN_H9LcQ&feature=youtube_gdata_player

Listan kan göras lång.
 

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Har man gjort ett val att försöka köra ifrån dem får man stå sitt kast om det går som det går, tur ingen annan blev skadad ialf.
Om snuten avslutat alla jakter pga höga hastigheter osv så hade det ju varit vilda västern på vägarna.

Problemet är ju bara det att när snuten jagar det just DÅ det blir vilda västern på vägarna...

Dom snutar som håller på och jagar är ALLTID av nån anledning väldigt unga och nyexaminerade.. Varför? Antagligen för att dom inte begriper bättre..
Det bara att inse att dom gör det endast för att dom tycker det är kul...
Helt jävla idiotiskt från snutens sida..
Sen som MC förare försöka dra ifrån en snut när man inte ens kan köra är inte heller vidare begovat.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Sverige är så JÄVLA mesigt! Allt ska vara så jävla lagom.
I de flesta länderna vet man att det kan bli kostsamt att sticka, kolla på USA(kolla ett avsnitt av cops ex) eller ex Spanien.

http://www.youtube.com/watch?v=zCJPN_H9LcQ&feature=youtube_gdata_player

Listan kan göras lång.
Problemet med att titta på TV är att man inte alltid får rätt bild. Min kollega jobbade i Dallas som polis under ett par år och de fick nästan utan undantag order att avbryta alla biljakter p.g.a. riskerna. Hade knappt sett bra ut om ett barn dog för att man jagade någon som inte betalt bilskatten. Vet inte om detta gäller alla distrikt i USA men det är inte bara Vilda Västern där heller.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top