Jag tror hojföraren var serb och att det var polisens anledning till att inte avbryta jakten!
Hade det varit en snygg kroat (läs: jag) så hade han stekt snuten så hårt och hunnit dra en cigg på det lokala fiket med sina bruursor!
Do it the Croatian way....som alla brudarna brukar säga!
Problemet är att folk vet att om man kör som ett pucko så backar polisen
Vad säger det om synen på rättvisa ????
Stor upp för polisen
Man blir ju inte förvånad.. Dom som ahr haft snutjag vet ju hur tufft man måste köra... Riktig jävla idiotkörning, annars blir man kanske stoppad och får böter eller nåt annat läskigt....
Att man inte fattar när det är dags att lägga ner, det beror oftast på att man har en sådan smal världsbild att inget annat än en själv räknas... Då kanske man inte ska köra hoj mer, det där gör man ENDAST för att man själv tycker att det är kul och inget annat, eget ansvar, ömdöme och sådant är bara trams som gäller dom andra[tm]...
Det känns orättvist att polisen jagar bara för att man kör lite fort, har de inga riktiga tjyvar att fånga... Frågan är ju bara hur korkad man kan vara - är det värt en rullstol, för egen del eller för någon som råkar komma ivägen...
Och din inställning är?
Det finns andra effektivare metoder!
De har regnummer och kommer hålla koll på den där hojen. Nu vet jag förvisso inte hur de gör i storstäderna, men på landet är det relativt svårt att köra galet med polisens hökögon på sig.
Det finns en anledning till varför VV och andra myndigheter tjatar om hastigheten. Risken ökar exponentiellt! Att jaga i 213km/h...ja...du förstår säkert vad det innebär.
Jag tror hojföraren var serb och att det var polisens anledning till att inte avbryta jakten!
Hade det varit en snygg kroat (läs: jag) så hade han stekt snuten så hårt och hunnit dra en cigg på det lokala fiket med sina bruursor!
Do it the Croatian way....som alla brudarna brukar säga!
Polisen borde få bank och dömas för att han inte lydde order och hojföraren dito för den fara han utsatte sig själv och övrig trafik (polismannen inkluderad) för genom att inte följa samhällets spelregler och stanna för polisman, undrar vad vården och övriga kostnader för det puckot gick på.
Snabblösning: Stena hela bunten
Har man gjort ett val att försöka köra ifrån dem får man stå sitt kast om det går som det går, tur ingen annan blev skadad ialf.
Om snuten avslutat alla jakter pga höga hastigheter osv så hade det ju varit vilda västern på vägarna.
Problemet med att titta på TV är att man inte alltid får rätt bild. Min kollega jobbade i Dallas som polis under ett par år och de fick nästan utan undantag order att avbryta alla biljakter p.g.a. riskerna. Hade knappt sett bra ut om ett barn dog för att man jagade någon som inte betalt bilskatten. Vet inte om detta gäller alla distrikt i USA men det är inte bara Vilda Västern där heller.Sverige är så JÄVLA mesigt! Allt ska vara så jävla lagom.
I de flesta länderna vet man att det kan bli kostsamt att sticka, kolla på USA(kolla ett avsnitt av cops ex) eller ex Spanien.
http://www.youtube.com/watch?v=zCJPN_H9LcQ&feature=youtube_gdata_player
Listan kan göras lång.
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring