Video Polis vs SV1000 - Sundsvall

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Ort
Bortalängeholm
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Man ka´ väl inte bli så förvånad över det finns civil polis bilar, eller hur :glömdet - och dom kanske vill ha kontakt om man har gassat aningen friskt!!

Fjolligt kan man tycka, att enstaka med extremt beteende, ska synas väldig mycket - och sedan göra det bökigt för alla vi andra, att diskutera vanliga MC frågor med myndigheter, såsom grus, MC vänliga räcken, körkorts regler, etc...

Sku gissa att körningen i filmen, kan ge typ 1 år bakom galler...
(Hade han stannat första gång, kanske körkortet var kvar - och han hade ku åka vidare!)

Snart är det vår...
 
Last edited:

Try

Snabb tysk!
Gick med
16 May 2011
Ort
Nacka
Hoj
BMW S1000RR -15
det var nog roligare att vara polis förr :)
idag lär dom inte få jaga såhär..
något annat jag reagerade på i klippet var hur slö mc-n var? 500cc eller?
hände ju knappt något när han drog på...
03,40 går den som en moped :)


Det är en SV1000 med 88kw, vad hade du förväntat dig ^^
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hade det vart i USA hade dom zappat, klubbat, sparkat, skjutit och spottat på honom sen läst upp hans rättigheter :rolleyes:
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
Det är en SV1000 med 88kw, vad hade du förväntat dig ^^


min cbr har inte heller mera än typ 125hk men inte fan går den så sakta..
drar jag ut den på tvåan får man hålla i sig
i klippet ser de ut som han ute å glider med en 500cc custom hoj
har en kawasaki 400 som går något liknade som i filmen, hehe låter lika också.
 

Olvik

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2012
Ort
Oslo
Hoj
R108
En vtwin med 120 hp borde flytta lite mer på sig!? Vad hände med wheelies? Man gasar väl gärna järnet om man försöker dra snuten? Någon som vet vad han fick i straff?
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
En SV1000S går knappt på slangen då man ger fullt, det bara skottar framåt. Lätt hjullyft då man skickar i tvåan men inte mer. Däremot kör de ifrån civila S70 T-5 så jag förstår inte varför den här hade så stora problem :va
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Efter några minuters hjärnaktivitet kommer jag fram till ett möjligt alternativ;
Killen kanske inte var helt säker på hojen (nyss köpt den?).
Har själv varit i en sits med civilpolisen viftandes med någon rödvit skylt brevid mig. Jag valde att stanna då jag ej kände hojen till hundra (Hade endast kört 10 mil med den).

Härligt att se att han inte gasade mer än han klarade av iallafall, som den där killen som hetsades ner i ett dike o såg ut att ådra sig hyfsade skador...
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
En SV1000S går knappt på slangen då man ger fullt, det bara skottar framåt. Lätt hjullyft då man skickar i tvåan men inte mer. Däremot kör de ifrån civila S70 T-5 så jag förstår inte varför den här hade så stora problem :va

nje nån bakhjulsmaskin är det inte, men man märker tydligt att han inte gasar ordentligt. han värkar dra på precis i början när dom är nära och sen lättar han på gasen.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Det är väl ingen som på allvar tycker att det är någon annans fel/ansvar att killen på hojen körde som han gjorde...?

Nej, jag gör verkligen inte det.

MEN... vi sitter ju i Sverige och måste hela tiden hitta andra faktorer att skylla på än att vi själva gjorde fel/var korkade.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
hade JAG sett/hört/visst att det VAR en civil polisbil, så hade jag stannat.
men jag får känslan att killen på hojen aldrig fattar att det är en civilpolis, då hade jag ALDRIG stannat heller.

ska polis få stopp, gör då klart att ni är polis & inte ett pucko som vill preja en av vägen / sno hojen

jag hade hävdat nödrätt i en rättegång
 

max350

Yamaha RD-2Takt
Gick med
23 Jan 2006
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
83 Yamaha RD350 MT Racing 60c, Strömsholm 4800 B&R Cyclepro 50cc Race Bullit 50cc Sundeam Speedmaster 60cc
Knappast en polisfilm, tror inte polisen sitter med en kamera i handen, filmen fladdrar hit och dit upp och ner, bara ett ihopklipp med en polisbil på slutet
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
jag hadde nog fan inte heller stannat om nån dåre hänger efter mig och tutar och försöker prejas ... såg inge blåljus alls , hadde det vart i grillen bör man ha sett det reflekteras i någon yta någonstans i filmen

hadde jag sett blått i backspeglarna hadde jag nog stannat antar jag....inte värt å riskera liv å lem för lite pengar och ett körkort
 

P-G

Fiii fan
Gick med
23 Dec 2003
Ort
Bulten
Hoj
S1000RR
Fan va folk kör asså. Måste varit fotografer i diket, annars gasar man ju aldrig så.
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Knappast en polisfilm, tror inte polisen sitter med en kamera i handen, filmen fladdrar hit och dit upp och ner, bara ett ihopklipp med en polisbil på slutet

Håller med dig. Det är skit dåligt gjort till försök av film. När "polisen" kör upp i bostadsområdet och håller runt 150km/h så är det längre avstånd mellan lyktstolparna än det är på motorvägen. Tomterna är fruktansvärt långa så sundsvall måsta vara riktigt stor stad. "Polisen" kör 90graders sväng vid rödljuset i 50km/h när mc:n knappt har rull fart. Dom kommer ju knappt om andra bilar heller för dom kör så "fort" . ja dom som gjorde filmen hade säkert roligt.
 

tjörn

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2009
Ort
Tjörn
Hoj
honda cbr900rr-97
Håller med fiffe går för sakta överallt, ingen polis det inte. FAKE. :arsele
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
denna är då into fejk..[/QUOTE]




här ser man ju tydligt vilken skillnad de är på acceleration i klippet jämfört med de första , men sen gick de som de gjorde på slutet också...
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top