Polisanmälan, vad händer sen?

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Polisen kommer ta detta lika mycket på allvar som en finne i röven. Seriöst, ska du göra något så gör det ordentligt, åk till hans phonehouse-kontor och gå upp på chefens kontor och fråga vad hans anställda sysslar med och ställ till ett jävla liv så det blir obekvämt för han som gjort det.

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Hoj
CBR1000RR -08
Polisen kommer ta detta lika mycket på allvar som en finne i röven. Seriöst, ska du göra något så gör det ordentligt, åk till hans phonehouse-kontor och gå upp på chefens kontor och fråga vad hans anställda sysslar med och ställ till ett jävla liv så det blir obekvämt för han som gjort det.

Komer han in å brölar som tarzan är väl risken stor att han åker ut med huvet före innan han gnällt färdigt.

Frusch

Ååhhh nej nu blir det trubbel
Gick med
15 Aug 2004
Hoj
cbr 600
Orkade inte läsa hela tråden men ring och snacka med phonehouse, med tid och plats så vet de vem som kört bilen...om du vill ha tag i sprutaren.

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Idag blev jag omkörd av en mcpolis när jag låg i mätarhastighet på 125 (på 110), han stirrade in i bilen ordentlig och sedan bombade han iväg i 160+ och upprepade proceduren med framförvarande bilar.

Det låter snarast som polisen i fråga letar efter något specifikt och undersöker bil för bil, dvs sköter sitt jobb. Hade alternativet att börja stanna bilar vid lämplig plats varit mindre irriterande?

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Gixxer 750 K8

+1 på den. Företagen brukar inte gilla dåligt beteende i sina firmabilar, eftersom det ger dålig reklam. Maken kom ihop sig med en på Länsförsäkringar och ringde till företaget. Det togs upp ända upp på styrelsenivå.

orangebusa

Sporthojsnörd
Gick med
2 Feb 2005
Hoj
suck...
Suck, skulle följt efter puckot, men min tank hade garanterat gått tom innan hans...

Jo det var helt klart med uppsåt, en gång på längre håll. Sedan en gång till i 4-5sekunder när jag låg närmre. Tröttnade och la mig sidledes med honom. Hade inte brådis någonstans så jag puttrade på bredvid honom en bit i fullt laglig fart (4filig motorväg), han ville väll om och stampade gasen i botten när det blev ett litet tomrum framför honom och svängde rakt ut i min fil. Efter den stunten satte han på torkarna igen i 10sekunder...

I 50-70km/h på flerfilig motorväg håller man juh inte direkt världens avstånd till bilen framför. Eller du kanske håller dig så långt bak att framförvarande kan spruta i flera sekunder utan att du kör in i stänket?
Inte faan bryr jag mig om vem som ligger bakom mig, om jag har skitiga rutor gör jag ren dem, och ja, jag får ofta göra det flera gånger.

Killen behövde rena rutor, och helt plötsligt kommer nån och beter sig som du......klart han försöker sticka. Att du försöker hindra honom, det gör ju inte saken bättre.

Om du tar lite spolarvätska som en personlig förolämpning har du en aning egocentrisk världsbild. Du får nog omvärdera din plats här på jorden.

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Undrar hur många bilister som öht funderar över att någon kan störa sig på att man använder en av bilens funktioner för att förbättra sikten? (Man får ju tom nedslag på bes om det inte finns vätska i burken!). Finns det ens någon som tänker på att en del hamnar bakom bilen? Mig är det däremot enormt synd om då jag alltid kör med visiret öppet.

Om jag behöver spola rutan så gör jag det, när jag behöver utan att bekymra mig om lättkrengckta individer. Börjar sen vederbörande uppföra sig störande, (utan att det går att härleda till någon specifik händelse), exempelvis lägga sig bredvid och fånglo in i min bil är det klart man härsknar och vill komma bort från vederbörande. Det värsta är att jag har själv gjort så, helt meningslöst! (Dock inte för att någon förbättrar sikten).

Är alltmer övertygad om att den påstådda prejningen är orsakad av fjantbeteende från TS sida. Det är dumt att mopsa sig mot 1.5 ton plåt i rörelse. Jag har funderat på det...vad tror folk som ger fingret, kickar speglar, moonar, eller vad man nu tar sig för, att det skall framkalla för reaktion hos den det riktar sig till? Hur skall de göra kopplingen och då komma fram till att de skall känna skuld? Tror de ser en idiot som inte har vett att uppföra sig i trafiken.

Apropå förslag om att sparka av backspeglar och liknande:

Backspegelskickande är så dumt att jag inte hittar något att jämföra med. Hur skall bilisten koppla det till något de inte märkt har inträffat och vad blir deras bestående intryck av motorcyklister? Jag hade förmodligen ramlat eller framkallat en panikhandling hos bilisten som kunde försätta mig i livsfara. Har en bekant som gjorde så efter vad jag anser vara en handling som berättigar honom till det. Dessutom stod han en 1/2 km längre fram för att få stopp på bilisten. Detta lyckades och där förklarade han på vilket sätt bilistens manöver hade kunnat kosta honom livet. Sträckan däremellan var han förmodligen bara en marodör som saboterat en bil. Den bilisten körde därifrån en backspegel fattigare och en erfarenhet rikare.

Har råkat ut för samma och blivit så ursinnig att hade jag följt efter vederbörande hade jag förmodligen bara skämt ut mig fullständligen, som matadoren i Ferdinand ungefär.

Vi behöver skapa goodwill, inte åka omkring som några självutnämnda hämnare. Mycket vi anser vara normalt kan vara oerhört provocerande för omgivningen och att "ge igen" för fullständigt normala åtgärder i en bil lär inte förbättra synen på motorcyklister i allmänhet.

Trafikklimatet hårdnar och där loosar vi 11 gånger av 10.:mattias

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Nej, jag låg inte i döda vinkeln, jag låg precis bredvid förardörren. Han såg mig klart och tydligt och han hörde min tuta klart och tydligt. När prejningen var genomförd använde han spolarna åter igen, vääääldigt länge. Så han var väldigt väl medveten om vad han gjorde.

Intressant vore att vet hur ni hamnade i detta läget :va-

Fattar att ni låg länge i bredd i samma fil, sprutade vatten på varandra, tutade på varandra. och "knuffades". men ???

- Hur hamnade ni i detta läget ???
- Trängde han in sig i din fil från annan fil vid sidan?
- Körde du om honom?
-Hur kom det sig att ni låg och skavdes mot varandra så länge, kunde du inte dra iväg frammåt?

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Intressant vore att vet hur ni hamnade i detta läget :va-

Fattar att ni låg länge i bredd i samma fil, sprutade vatten på varandra, tutade på varandra. och "knuffades". men ???

- Hur hamnade ni i detta läget ???
- Trängde han in sig i din fil från annan fil vid sidan?
- Körde du om honom?
-Hur kom det sig att ni låg och skavdes mot varandra så länge, kunde du inte dra iväg frammåt?

[YOUTUBE-ID]9ecyM55Q69Q[/YOUTUBE-ID]

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
[YOUTUBE-ID]9ecyM55Q69Q[/YOUTUBE-ID]

Fan det där ska det ju vara dödsstraff på....

Men var det så det gick till för trådskaparen ????

Varför svänger bilen ut??? Är de för att preja eller är det för att han ska köra om och missar att MCn också är på väg om ????

Last edited:

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Fan det där ska det ju vara dödsstraff på....
Men var det så det gick till för trådskaparen ????
Varför svänger bilen ut??? Är de för att preja eller är det för att han ska köra om och missar att MCn också är på väg om ????
Lite OT men titta på de galna kommentarerna till klippet.
Det är ju mc-killen som gör fel eller ivf 50/50..tycker man.
Med den inställningen blir det ju livfarligt att köra i vissa länder.
Skylten på bile är från nåt balkanland?? Eller..

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Lite OT men titta på de galna kommentarerna till klippet.
Det är ju mc-killen som gör fel eller ivf 50/50..tycker man.
Med den inställningen blir det ju livfarligt att köra i vissa länder.
Skylten på bile är från nåt balkanland?? Eller..

Njae ... förutsatt det inte är uppenbart mordförsök och intea bara klantighet så borde det vara bilens fel.

Om MCn redan har påbörjat omköning så då är det ju bilens skyldighet att kolla att det är klart att kolla både framifrån och bakifrån innan han börjar sin omkörning

Under förutsättning att MC var först att börja omkörningen och det ser det ju ut som.

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Hände mig samma sak första vårturen. Har skruvat isär och ihop hela hojen så körde lagligt och på bra avstånd. Då ligger först en lastbilsjävel framför och går ut till höger och river upp en jävla massa grus så ser inte ett skit. Gör detta 3 ggr och då fick det bära eller brista. Pekade fingret åt fanskapet då jag fräste om honom. Sen kommer man in i lite lugnare tempo i samhället och då kör en jefla BMW framför och sprutar 5-6 ggr. Har utrustat mig med en automatkörnare så nästa gång spräcker jag sidorutan utan att tveka.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Om en bil kör med spolarvätska så tror jag inte rimligtvis han gör det med vilje och "siktar" på dig, det händer väl man har åkt bakom bilar i bil själv och det har sprutat över och kommit på ens vindruta, vete fan om det är så jävla mycket att grotta ner sig i o bli upprörd över alls:va

Hålla på att jaga ifatt o påkalla uppmärksamhet är bara farligt, han kan vara helt omedveten om vad han gjort, och trodde säkert du var en väggalning.

Lite får man tåla där ute, gå i taket o polisanmäla för spolarvätska..håhåjaja.. annars kanske man skall parka hojen :fakta

Last edited:

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
Gammal Funduro
Har utrustat mig med en automatkörnare så nästa gång spräcker jag sidorutan utan att tveka.

Wow, vad fränt!
Själv låg jag bakom en pickup i veckan som började tvätta rutan. Då lättade jag på gasen och backade av lite så jag slapp bli blöt.

Jag kanske gjorde fel?

Last edited:

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
:smasha
Wow, vad fränt!
Själv låg jag bakom en pickup i veckan som började tvätta rutan. Då lättade jag på gasen och backade av lite så jag slapp bli blöt.

Jag kanske gjorde fel?

Fel fel helt fel!

Våld är enda lösningen!:crash :smasha

Eller så kan man ju öppna visiret och få en härlig dusch spolarvätska i ögonen mmm mumma

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...