Polisen fotograferade mig vid bötfällning!!

Jocke954

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
cbr1000rr -06
De är bara att ge tillbaka med samma medicin :)

Bifogat

• polis.JPG
    polis.JPG
    93.5 KB · Visningar: 321

Jocke954

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
cbr1000rr -06
"Oj den måste trillat av när ja körde"
Den blev förmodligen stulen samtidigt som blinkersen hehe.
Men han ville inte va med på kort :D .

ZwaniZ

Ät Ostbågar
Gick med
1 Sep 2005
Hoj
z1000 -03, Suzuki k50
Han var kanske inte tillräckligt snygg tyckte han :D

Hur gick det där annars?

Jocke954

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2005
Hoj
cbr1000rr -06
De blev de vanliga 400 kr i böter :D .
Sen skrev han någon lapp om att ja skulle fixa de annars blev de ombesiktning :hihi
Men han sa inget om blinkersen, han var nog för imponerad av hojen :) .

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
newstead skrev:
2142649 Har inte varit med om det men är det inte olagligt med den typen av registrering?

Det är JÄVLIGT olagligt att förnedra någon på det sätt som de gjorde. De tar alltså kort o håller på för framtida brott som du, enligt dom, kommer att begå.

Snacka om att hänga ut o dömma på förhand!!

Ta kontakt med en advokat o kolla om det är läge för en anmälan. Dom är ju iofs poliser men jag tror ändå att du har en god chans till upprättelse.

OK att många kör som svin men den där förnedringen ska ingen behöva ta. :mad:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Ooops skrev:
2142788 Kort och gott. Vilka jävla svin det finns. Vad sägs om att förlänga deras fjuttiga utbildning på 2 år och göra den i alla fall lika lång som dagisfröknarnas utbildning är (3,5)? Och kanske lära grisarna lite manners när man ändå är igång? Ju tidigare man inser hur FUBAR världen vi lever i är, desstu bättre. Jag har slutat förvånas för länge sen :arsele

PS. kan tillägga en liten smårolig grej som hände i natt. Jag körde taxi extra ibland på helgerna. Stod och väntade på kunder. Hade lämnat gott om plats för folk som ville köra förbi samt att gatan inte är speciellt trafikerad efter midnatt. En vit volvo stannar upp jämte mig och vevar ner rutan och knackar på min. Jag tittar upp från senaste nummret av Bike för att se en gris. Vevar ner och säger: jaha?
-Hörrö du! (snackar rikssvenska, jävla 08 stanna i norrland tänker jag) Här kan du inte stå!
-Nähä? Var ska jag då stå om jag ska hämta kunder från denna porten *pekar*
-Du får köra runt tills kunderna kommer ner fattar du väl!
-Öhhhhhhhhhh..... *lång paus* Menar du att jag ska ligger och bränna upp och ner för denna väg och vända i allt från 2 till 7 minuter, vid varje port jag ska hämta kunder?
-Jag skiter i vad du gör, flytta på dig!
Varpå jag rynkar pannan, lägga spaken i DRIVE och trycker pedalen i botten så hela gatan fylls med svart dieselsot, inkl herr GRIS. Trodde han skulle komma efter men han fatta nog hur jävla korkad han var eller så fattade hans "partner" och lugna ner honom.

Va kan man säga? Jävla ägg! Och han får gå runt med pickadolla.. fyfan :hihi
Det finns massor av trevliga poliser.. synd att dom inte kan rensa ut packet bara!

Coolt!!! Eller inte? :3freak

TriumphMike

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2005
Hoj
daytona 955i
Dregen skrev:
2142647 När jag skulle tanka tidigare idag så stannar polisen bredvid mig och ska ge mig böter för min miniskylt. Inga konstigheter med det, men efter att de har gett mig böter så säger poliserna åt mig att de ska fotografera mig. Anledningen de gav mig var att det har varit mycket mc-förare i Västerås som har varit ute och buskört och kört ifrån polisen. De fotograferade mig med hjälm, utan hjälm och tog kort på hojen. Någon som har varit med om nåt liknande?

Dom får bara ta kort på dig om det finns ett åklagarbeslut så du skulle helt enkelt frågat vilken åklagare som godkänt det eller sagt att du inte ställer upp på det utan att fått prata med en advokat

cha0s

Total galning?
Gick med
22 Oct 2003
Hoj
R6 med lila kåpor
Det är väl bara att svara ja på frågan om man vill bli fotograferad?
Man säger att man är model och tar 30000 kr timman, och att dom nu har tagit upp 6 minter av ens tid. Agenturen skickar räkning =)

Master_

Kung
Gick med
2 Aug 2005
Hoj
Kawasaki zx9r ninja
Dregen skrev:
2142647 När jag skulle tanka tidigare idag så stannar polisen bredvid mig och ska ge mig böter för min miniskylt. Inga konstigheter med det, men efter att de har gett mig böter så säger poliserna åt mig att de ska fotografera mig. Anledningen de gav mig var att det har varit mycket mc-förare i Västerås som har varit ute och buskört och kört ifrån polisen. De fotograferade mig med hjälm, utan hjälm och tog kort på hojen. Någon som har varit med om nåt liknande?

Det satsar ju skit hårt på att kunna identifiera fortkörare. Stod ju nydligen om någon som åkt med skattemynd. bil in i en kamera och de ville ha peronnummer på alla anställda för att kunna kolla igenon körkortsregistret.. Fast att fotta en mc förare i hjälm verkar ju långsökt. Bara att byta hjälm och köra med en munkjacka över när du busar lite nu då... :tummenupp eller rent av börja köra lagligt :rofl

Deimos

Våga vägra latinska citat.
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha XJR1300 SP
Frågade en kompis var farsa är advokat. Han var helt övertygad om att polisen INTE får göra så här.
Slängde iväg ett mail till trafikjuristen och frågade. Han var också tveksam till lagligheten i polisens agerande.
Både advokaten jag pratade med samt trafikjuristen tyckte att frågan ska ställas till Justitieombudsmännen (JO) för att få 100% klarhet i saken.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Hårn1 skrev:
2142676 Nej dom får inte fotografera så!
Om du inte godkänt det förståss!

Jo. Om man gjort sig skyldig till något brott (miniskyllt) får de fota. När en fartkamera plåtar har man kört för fort och det var ett problem med biltullarna då de fotar oskylldiga människor.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Yoshi_gixxeRR skrev:
2184470 Dom kamrorna fotar väl "bara" nrplåten :va

.../Yoshi
Det är tanken, ja.
Men. Jag fick förklarat för mig av en tjej (X-flickvän) som jobbar på skatteverket med just dessa frågor att bilder där föraren syns kastas. Detta just för att skydda folks integritet. Det kan var så att det endast gäller de bilder som kräver manuell granskning, om plåten kan läsas automagiskt spelar det ingen roll om föraren syns eller ej.
Men citera inte mig på detta om ni ändå åker dit...

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
newstead skrev:
2142733 Undrar om man kan sätta en sån där skyddsobjektsskylt på hojen :va
:gnissla

Man kan hävda att det finns egna lösningar på hojen som i väntan på patent inte kan tillåtas fotograferas. :hihi

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Byt skinnställ och hjälm med en polare som också ser till att bli fotad. När ni sedan blir tagna så stämmer inte cykel och förare överrens och vips så går ni bägge fria från misstankar hela tiden ;)

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Hoj
R1
mr_rockster skrev:
2184515 Byt skinnställ och hjälm med en polare som också ser till att bli fotad. När ni sedan blir tagna så stämmer inte cykel och förare överrens och vips så går ni bägge fria från misstankar hela tiden ;)

:tummenupp

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Hoj
Svart 600 Hornet
kör utan plåt, hur ofta blir man tagen för det? de 400kr lönar sig säkerligen i längden. Tänk bara på alla bilar som plockar bort sin skylt fram... :tomten

Dicken32

Ny medlem
Gick med
31 May 2005
Hoj
zx9r
Du har helt rätt och det gäller även dig och mig, alla medborgare har rätt att ingripa och hålla fast någon som gjort ett brott som kan leda till fängelse.

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras