http://www.sr.se/ekot/artikel.asp?artikel=2060201
Bra eller anus som det populärt heter
Bra eller anus som det populärt heter
Tjaaaa, vad ska det ta vägen. Alla dessa trimmade moppar som far fram som skållade råttor i trafiken, ingen utbildning/trafikinsikt och ingen insikt om livets bräcklighet ! Ibland tänker man att när dessa grabbar har stoppat in lite steroider i mopparna och dessa har växt ut och blivit exteema race-maskiner varför är de inte på en race-bana och visar sig duktiga, mot andra som är duktiga. Now wee are talking. Racing, pure Racing. Be a World champ! Till er som tycker det är roligt att fara fram som om det gällde livet, sist framme är en looser. En del utav er kommer att loosa livet. Livet är värt mycket mer än att vara först framme vid fiket. Måste du racea, visa att din.... är bättre än kompisens. Skaffa en racelicens, träna och du kanske blir den som vi kikar på i sändningarna på Euro-sport.
Fortsätter det så här så får vi väl alla som gillar mc, plocka fram gamla fotografier och berätta för omvärlden att för hade vi friheten att köra dessa underbara tvåhjuliga tingestar på 2 hjul på landsvägen. För att sedan gå ner till bussen eller annat för att ta oss ut på landet!
många skulle nog göra som du säger, men avsaknaden av banor osv gör det jävligt bökigt.
precis..framför allt så alla inte råd med så många bandagar om dom har tur att hitta platser...
Då tar folk oftast det billigaste alternativet, gasa satan i trafiken istället..
Bra vettefasiken om det är...risken att storebrors-samhället tar till andra medel för att få bukt med problemet är väl betydligt större om polisen mer eller mindre ger upp.
Ägaransvar, regplåt fram...
precis..framför allt så alla inte råd med så många bandagar om dom har tur att hitta platser...
Då tar folk oftast det billigaste alternativet, gasa satan i trafiken istället..
både och, bra att man slipper häng, anus att de kommer ta till med andra medel..
I love speed, och jag gillar att komma hem till familjen bääst.
Tagga ner lite, köra fort på vägen, ok då men lite kan vi väl hålla på oss. Vänta tills vägen är tom på övriga trafikanter, minimera riskerna. Och inte behöver vi väl provocera länsman med att öka farten när vi passerar fartkameran. Ny policy. SMYG förbi kamerorna. Var laglydig och trafiksäker när det är andra trafikanter närvarande. Bli en ögontjänare, fresta inte folks tålamod. I vårt avlånga land finns det massor utav möjligheter att njuta utav landsvägen i vårt eget goa tempo utan att höja risknivån nämnvärt. Var en god medtrafikant. Bli en smygare, jag kalla det va fan du vill. Men sluta provocera!
Tagga ner lite, köra fort på vägen, ok då men lite kan vi väl hålla på oss. Vänta tills vägen är tom på övriga trafikanter, minimera riskerna. Och inte behöver vi väl provocera länsman med att öka farten när vi passerar fartkameran. Ny policy. SMYG förbi kamerorna. Var laglydig och trafiksäker när det är andra trafikanter närvarande. Bli en ögontjänare, fresta inte folks tålamod. I vårt avlånga land finns det massor utav möjligheter att njuta utav landsvägen i vårt eget goa tempo utan att höja risknivån nämnvärt. Var en god medtrafikant. Bli en smygare, jag kalla det va fan du vill. Men sluta provocera!
Detta är bara ett politisk utspel för att väcka opinion mot sporthojar i allmänhet och att mc inte fastnar på fartkameror.
Trafikpoliser gillar av naturliga skäl inte att bli ifrånkörda och även om det är att mikroskopiskt samhällsproblem så svider det säkert för den enskilde trafiksheriffen. Således knorrar man i media för att samla opinion för tex nya lagförslag om regplåt fram eller diverse förbud.
Har vidare för mig att just denna polis, Bengt Svensson (då på Norrort) var den som för två år sen på samma sätt gick ut i medierna och ville förbjuda sporthojar på gatorna med skräckjämförelser om bilar med tusen hästkrafter som främst motivering. Han erkände själv i efterhand då att det i princip bara var ett utspel för att väcka opinion mot sporthojar.
Således, den som tror att de bekvämt kan rulla igenom nästa fartkontroll bör nog tänka om.
/Olzki
Detta är bara ett politisk utspel för att väcka opinion mot sporthojar i allmänhet och att mc inte fastnar på fartkameror.
Trafikpoliser gillar av naturliga skäl inte att bli ifrånkörda och även om det är att mikroskopiskt samhällsproblem så svider det säkert för den enskilde trafiksheriffen. Således knorrar man i media för att samla opinion för tex nya lagförslag om regplåt fram eller diverse förbud.
Har vidare för mig att just denna polis, Bengt Svensson (då på Norrort) var den som för två år sen på samma sätt gick ut i medierna och ville förbjuda sporthojar på gatorna med skräckjämförelser om bilar med tusen hästkrafter som främst motivering. Han erkände själv i efterhand då att det i princip bara var ett utspel för att väcka opinion mot sporthojar.
Således, den som tror att de bekvämt kan rulla igenom nästa fartkontroll bör nog tänka om.
/Olzki
många skulle nog göra som du säger, men avsaknaden av banor osv gör det jävligt bökigt.
Jag tror hela utspelet är ett sätt att "vädja" för större åtgärder mot mc. Tidgare gjorde de knappt det ändå.
Snart hittar man en regskylt i brevlådan. Sen kommer ägaransvar..sen när det upptäcker att ingen skyltar sin mc kommer första förbudet.
MC-åkare har alltid kör fort men förut var det inte så många som hade djävulsslipon, körde på bakhjulet i trafik eller weelade inför kamerorna. Man försökte mer hålla sig undan. Det fungerade.
ööööh vi har ingen lokal
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|