Polisen jagar inte fortkörare på MC

krokodilracing

Brum Brum
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Hornet -07, Aprilia Pegaso 650 -96
I Sthlm har ju trängselskatterna inneburit att MC / Moppetrafiken ökat lavinartat. De allra flesta tar det väl hygligt lugnt när de trixar mellan köerna men i och med den trafiksituation som råder på in / utfarter så förstår man att varje dag innehåller tillbud med 2 hjuligt fordon.

Förarna i bilarna är irriterade som bara satan redan för att de sitter i dessa jävulska köer å inte blir det bättre när de tappar kaffet i knäet då nån drar förbi fönstret i 50+ på en i övrigt stillastående centralbro.

Trixar som fasen själv bland bilarna kan jag säga men går det 30km eller snabbare tar jag kön ist. för att blåsa dörrarna av folk.

Som sagt, mycket bilar och numer massa 2 hjulingar bäddar för olyckor i köerna och tyvärr är det nog bara en tidsfråga innan skylt i fram kommer så man kan ta ut trängselskatt på mc oxå. Så precis som fler i tråden påtalat, full flås vid utvalda tillfällen, men inte i rusningstrafiken för det blir en jävla bad will hos Svensson, har fan varit med om att i princip bli prejad över i motsatt körfält av ngn. som förmodligen fått måttet rågat :)

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
vaddå, det handlar väl inte om att fästa en plåt fram på hojen eller ta till andra "medel" för att få bukt med buset på vägarna?! jagar dom inte så jagar dom inte, även om man tapetserar regskyltar över hela hojen?

som nån sa tidigare, tror inte det blir så stor skillnad, vissa kör o andra stannar, moral? snutförakt? kalla det vad ni vill, min första tanke e att det e skönt... jagad av bengen innebär stress o korkade beslut, bättre o spara några människoliv! :tummenupp

kenny_dff

A.C.A.B.
Gick med
15 Jun 2006
Hoj
Cbr 600 rr -03 Stunt Fighter
för jävla dåligt av bängen, halva nöjet med o köra hoj e ju o få till lite härliga snuthängs jakter!! =)

men tror nog att dem som jagat innan fortsätter med det o dem som inte brytt sig fortsätter med det.

glad sommar o hoppas på mycket snuthäng!!! ( till alla som önskar de...)

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Den bild av sporthojsåkare som polisen, VV, lagstiftande politiker, övriga opinionsbildare och allmänhet har är exakt den bild som somliga sporthojsåkare gör allt i sin makt, lägger hela sin energi, och bildligen bönar på sina bara knän för att förmedla.
Genom att göra till sin livuppgift att provocera - både polis och allmänhet - så långt som möjligt, genom att köra på fel sätt på fel plats och med hojar utan den ena eller andra utrustningsdetaljen, och dessutom genom att i somliga fall sakna kompetens att hålla sig på hjulen när vägen svänger, så jobbar ett antal vildhjärnor effektivt och målmedvetet med att pissa varenda övrig svensk motorcyklist i ansiktet.

Vi skall förmodligen vara j-t glada för varje säsong som det fortfarande är möjligt att köra motorcykel lagligt i Sverige på i stort sett vilka vägar vi vill, vilka dagar vi vill, med vilka hojar vi vill, utan gps-övervakning på egen bekostnad. Somliga av våra "hojbröder" gör allt de kan för att sätta stopp för det.

Tyvärr är den insikten allra längst ifrån just dem som skulle behöva den.

Last edited:

JonasYZFR1

I got the power between my legs!
Gick med
2 May 2008
Hoj
Hojlös
vaddå, det handlar väl inte om att fästa en plåt fram på hojen eller ta till andra "medel" för att få bukt med buset på vägarna?! jagar dom inte så jagar dom inte, även om man tapetserar regskyltar över hela hojen?

som nån sa tidigare, tror inte det blir så stor skillnad, vissa kör o andra stannar, moral? snutförakt? kalla det vad ni vill, min första tanke e att det e skönt... jagad av bengen innebär stress o korkade beslut, bättre o spara några människoliv! :tummenupp

Det är sant men jag sätter i alla fall ingen reg skylt fram på hojen aldrig att jag gör det!

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har väl igentligen varit praxis länge:va , men har väl inte efterlevts av polisen.

sticke

drygare än yes...
Gick med
23 May 2006
Hoj
F4 Izzle
för jävla dåligt av bängen, halva nöjet med o köra hoj e ju o få till lite härliga snuthängs jakter!! =)

men tror nog att dem som jagat innan fortsätter med det o dem som inte brytt sig fortsätter med det.

jag håller med dig kenny, fast bilar räknas ju inte.... ha ha! :D

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Skönt att höra. Jag kommer inte stanna nästa gång. Har indraget körkort till September nu..

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
I love speed, och jag gillar att komma hem till familjen bääst.
Tagga ner lite, köra fort på vägen, ok då men lite kan vi väl hålla på oss. Vänta tills vägen är tom på övriga trafikanter, minimera riskerna. Och inte behöver vi väl provocera länsman med att öka farten när vi passerar fartkameran. Ny policy. SMYG förbi kamerorna. Var laglydig och trafiksäker när det är andra trafikanter närvarande. Bli en ögontjänare, fresta inte folks tålamod. I vårt avlånga land finns det massor utav möjligheter att njuta utav landsvägen i vårt eget goa tempo utan att höja risknivån nämnvärt. Var en god medtrafikant. Bli en smygare, jag kalla det va fan du vill. Men sluta provocera!

:tummenupp :tummenupp

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8

ännu en som är något smartare än en björk...

GrimReaper

Orgasmdonator
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZX9R -98 / Gixxer Fighter (Till Salu)
Skönt att höra. Jag kommer inte stanna nästa gång. Har indraget körkort till September nu..

Var med om samma sak och efter polisens agerande och bemötandet jag fick, så har jag ingen lust att prata med polisen längre heller.

Jag tror även att många "undviker" polisen pga. att dom anser att brotten dom begår är så ringa att dom inte förtjänar något straff och att "polisen alltid sätter dit en för skitsaker". Så om man kunde få en bättre relation till polisen och rättsväsendet skulle nog folk automatiskt lugna ner sig.

Sen kommer man aldrig kunna lösa sånna här saker helt. Men försöka duger...

Alla är vi individer!

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Hoj
Triumph
Kom på en sak till... Några MCtjuvar lär ju aldrig jagas även om dom ser nån åka runt på hojjen.

Det var väl så att de inte skulle jaga mcförare pga för höga risker för ett brott som bara gav böter. Mcstöld ger förhoppningsvis fortfarande ett lite högre starff än så. Typ en vecka i buren eller nåt. :gnissla

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Ja allt är som vanligt, väldigt onödig artikel. Men en sak hängde jag upp mig på i GP´s artikel;

Vid flera tillfällen de senaste åren har poliser fått kasta sig undan motorcyklister som givit sken av att stanna för polisen i samband med hastighetskontroller med laserinstrument. När de varit nära poliserna har de dragit på för fullt och försvunnit i hög fart.

Har själv sett hur polisen beter sig, dom står ju och trippar över hela körbanan med armarna utsträckta som om dom vore försvarsspelare i handboll för att inte släppa förbi mc:n, och så klagar dom sen på att dom höll på att bli överkörda! Det är ju så jäkla korkat!!

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Har själv sett hur polisen beter sig, dom står ju och trippar över hela körbanan med armarna utsträckta som om dom vore försvarsspelare i handboll för att inte släppa förbi mc:n, och så klagar dom sen på att dom höll på att bli överkörda! Det är ju så jäkla korkat!!
Både ja och nä. Det mest korkade är inte att vara polis och stå på vägen för att stoppa en hoj, utan att köra hoj så polisen ifråga får kasta sig åt sidan. Det går ta mig fan inte att argumentera bort. :tungan

Färnbo

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Hoj
CRF 450 -09, SRAD Turbo -97, Gpz 1100 T -84
Jag tror hela utspelet är ett sätt att "vädja" för större åtgärder mot mc. Tidgare gjorde de knappt det ändå.
Snart hittar man en regskylt i brevlådan. Sen kommer ägaransvar..sen när det upptäcker att ingen skyltar sin mc kommer första förbudet.
MC-åkare har alltid kör fort men förut var det inte så många som hade djävulsslipon, körde på bakhjulet i trafik eller weelade inför kamerorna. Man försökte mer hålla sig undan. Det fungerade.

ööööh vi har ingen lokal

Djävulsslipon....? Redan på -80 talet fanns det nåt som heter Vance&Hines ljudet från ett sånt system får de flesta av dagens "djävulsslipon" att framstå som astmatiska.. Gixxrar var i princip standard utrustade med dessa.:D

Kameror fanns det ju inga att hjula för..

Att hålla sig anonym har alltid varit melodin, tyvärr är det lättare sagt än gjort.

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

&nbsp;Den 1 februari körs V...