Polisen jobbar hårt för sin populäritet!!!!

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Polisen (representerar lagen :rolleyes: ) har lagt i överväxeln för att få bukt på (framför allt) sporthojsåkarna.

I deras metoder ingår:
Ringa hem till ägare som saknar reflex o dyl kl 21.30 på kvällen o skrika att man ska erkänna... :va

Bevaka hojar som e parkerade som exempelvis saknar reflex i dryga 4.5 timmar
med 3 mc o 1 bil (resursslöseri :confused: )

Hota ägare som kör/äger sporthoj att anhålla dom om man inte erkänner brott man INTE har gjort!!!

Fabrisera uppgifter som ej stämmer (ex vi har sett DIG gör det lr det där... -Jasså undrar man då. VEM har sett mig?? Det fanns ingen, så då hotar man med att ta en till stationen ist för att bli "övertalad"...)

I rättegång så LJUGER polisman alternativt förvränger allt så inget stämmer (rättvisa :va )

Fabriserar uppgifter alt förvränger dom när saker o ting ska dokumenteras vid en olycka (rättvisa :va )

Jaga hojar som har obetydliga fel o behandlar dom som om det vore grov brottslighet... Ex: saknar reflex, för litet avstånd mellan blinkers bak, felaktig monterad regplåt/miniplåt...



Vad vinner då dom (polisen som representerar lagen)
Förstålse för deras jobb... KNAPPAST
Minskad brottslighet... Osannolikt

Vad förlorar dom då???
Respekten
Förstålse
MEN framför allt FÖRTROENDET!!!

I mitt fall har mitt hat mot polisen kommit för 15 år sedan...
Nytt KK o körde Camaro = trakaserad VARJE ggn jag var ute o körde med den

Efter det blev man konstant trakaserad av polisen när jag var i ravekulturen
VARJE fest kom snuten o förstörde...

När jag var cykelbud var jag konstant trakaserad av polisen (blev ALDRIG fälld för ngt dom anklaga mig för)

Nu dom senaste 7 åren jag kört sporthoj har jag mer lr mindre alltid varit trakaserad för snuten...

Är det konstigt att man HATAR dom???
Nu är det inte fel på alla poliser (har själv polare som är poliser)

I mitt fall har det rört sig om
Trafikpolisen
"ravekommusionen"


Jag e för en rättstat men det ska även vara en RÄTTVIS rättsstat!!!
Man e oskyldig tills man e BEVISAD skyldig!!!

Idag räcker det med polisen VITTNAR mot en för att bli fälld.
Men polisen fabriserar ju alternativt förvränger sanningen...
ÄR DET RÄTTVISA???

Har suttit i rättegång där polisen har hittat på saker som var totalt osanna o förvrängt resten för att fälla mig för att ha kört om en (1) bil en sen kväll på E4:an i innerfilen (bilen i mittfil höll ca 70-80 km/h) o det fanns ingen annan trafik...
Jag blev så chockad av att polisen sitter i rättegång o ljuger så uppenbart bara för att få mig fälld!!!


Böter 600:-


Tydligen har man inget bättre för sig :rolleyes:

Men summa summarum:
Polisen kan inte fortsätta med den aroganta metoder för bagatellartade brott som avsaknad av reflex o dyl...
Det ökar bara polishat o att folk kör ifrån snuten på gatan!!!

Jag har haft varierat tålamod genom åren för polisen o deras metoder.
Just nu är MITT tålamod slut o mitt polishat är tyvärr mkt stort.

Men hur som helst e jag den som förlorar på det hela tiden.




.../Yoshi
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Yoshi_gixxeRR skrev:
Polisen (representerar lagen :rolleyes: ) har lagt i överväxeln för att få bukt på (framför allt) sporthojsåkarna.
.../Yoshi
Det "vet" vi ju alla att svenska fängelser är nästan till 100% fyllda av oskyldiga... :rolleyes:
... beror lite på vem man frågar....

-----------------------------------
Problem med Bängen? Aldrig...
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
kan hålla med om att dem läger ner lite väl mkt resurser på att jaga "fel" folk.. finns värre saker än att ha kul med sporthoj.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Yoshi_gixxeRR skrev:
Polisen kan inte fortsätta med den aroganta metoder för bagatellartade brott som avsaknad av reflex o dyl...

Det var då ett HIMLA gnällande på dig! :hihi

Det finns två sätt att göra det på, det lätta och det svåra. Jag har min hoj registreringsbesiktad med turbo, har reflex i bak, vanlig reg-plåt och ljuddämpare som inte låter speciellt illa. Har jag kul när jag är ute kör? Japp! Har jag problem med polisen? Nepp!

Vem blir impad av en hoj som saknar reflex i bak - för det är ju enda anledning till att någon väljer att montera bort reflexen.
 

yonsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
2004, Triumph Thruxton
sweborn skrev:
Konstigt att allt det där drabbat just dig. En förbannelse?
Tänkte just säga det. Var bor du? Jag har inte ens blivit stoppad en enda gång och då har jag haft klrkort i fem år. Antingen finns det extremt mycket poliser där du bor eller så har dom gömt en sändare i röven på dig.
 

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Kings Meadow
Hoj
Såld ZX9R
Yoshi_gixxeRR skrev:
Polisen (representerar lagen :rolleyes: ) har lagt i överväxeln för att få bukt på (framför allt) sporthojsåkarna.

I deras metoder ingår:
Ringa hem till ägare som saknar reflex o dyl kl 21.30 på kvällen o skrika att man ska erkänna... :va

Bevaka hojar som e parkerade som exempelvis saknar reflex i dryga 4.5 timmar
med 3 mc o 1 bil (resursslöseri :confused: )

Hota ägare som kör/äger sporthoj att anhålla dom om man inte erkänner brott man INTE har gjort!!!

Fabrisera uppgifter som ej stämmer (ex vi har sett DIG gör det lr det där... -Jasså undrar man då. VEM har sett mig?? Det fanns ingen, så då hotar man med att ta en till stationen ist för att bli "övertalad"...)

I rättegång så LJUGER polisman alternativt förvränger allt så inget stämmer (rättvisa :va )

Fabriserar uppgifter alt förvränger dom när saker o ting ska dokumenteras vid en olycka (rättvisa :va )

Jaga hojar som har obetydliga fel o behandlar dom som om det vore grov brottslighet... Ex: saknar reflex, för litet avstånd mellan blinkers bak, felaktig monterad regplåt/miniplåt...



Vad vinner då dom (polisen som representerar lagen)
Förstålse för deras jobb... KNAPPAST
Minskad brottslighet... Osannolikt

Vad förlorar dom då???
Respekten
Förstålse
MEN framför allt FÖRTROENDET!!!

I mitt fall har mitt hat mot polisen kommit för 15 år sedan...
Nytt KK o körde Camaro = trakaserad VARJE ggn jag var ute o körde med den

Efter det blev man konstant trakaserad av polisen när jag var i ravekulturen
VARJE fest kom snuten o förstörde...

När jag var cykelbud var jag konstant trakaserad av polisen (blev ALDRIG fälld för ngt dom anklaga mig för)

Nu dom senaste 7 åren jag kört sporthoj har jag mer lr mindre alltid varit trakaserad för snuten...

Är det konstigt att man HATAR dom???
Nu är det inte fel på alla poliser (har själv polare som är poliser)

I mitt fall har det rört sig om
Trafikpolisen
"ravekommusionen"


Jag e för en rättstat men det ska även vara en RÄTTVIS rättsstat!!!
Man e oskyldig tills man e BEVISAD skyldig!!!

Idag räcker det med polisen VITTNAR mot en för att bli fälld.
Men polisen fabriserar ju alternativt förvränger sanningen...
ÄR DET RÄTTVISA???

Har suttit i rättegång där polisen har hittat på saker som var totalt osanna o förvrängt resten för att fälla mig för att ha kört om en (1) bil en sen kväll på E4:an i innerfilen (bilen i mittfil höll ca 70-80 km/h) o det fanns ingen annan trafik...
Jag blev så chockad av att polisen sitter i rättegång o ljuger så uppenbart bara för att få mig fälld!!!


Böter 600:-


Tydligen har man inget bättre för sig :rolleyes:

Men summa summarum:
Polisen kan inte fortsätta med den aroganta metoder för bagatellartade brott som avsaknad av reflex o dyl...
Det ökar bara polishat o att folk kör ifrån snuten på gatan!!!

Jag har haft varierat tålamod genom åren för polisen o deras metoder.
Just nu är MITT tålamod slut o mitt polishat är tyvärr mkt stort.

Men hur som helst e jag den som förlorar på det hela tiden.




.../Yoshi

If u can´t beat them, join them!

JB
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
fattar inte hur du bär dig åt, är du halvblind? snutbilar är blåvita :tungan

jag har alltid (sen -88) kört både mc och bil som ett svin, har ingensomhelst respekt för lagen eller andra trafikanter...
har genom åren fått en tillsägelse för bakhjulsåkning, thats it, har aldrig åkt fast.
Däremot undviker jag aktivt snuten minst en gång i veckan.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
yonsson skrev:
Tänkte just säga det. Var bor du? Jag har inte ens blivit stoppad en enda gång och då har jag haft klrkort i fem år. Antingen finns det extremt mycket poliser där du bor eller så har dom gömt en sändare i röven på dig.

eller så beror de på hur man kör... vet om en kille som har haft polisens Tahoe (visst en jättesnab bil :rolleyes: ) här i jkpg spanandes utanför hemmet då han bodde på slottsgatan.. tror dem verkligen att "jag" tänkte ge mej ut o köra då.. :3freak
 

skövde_pöjk

Team Piratos Racing
Gick med
21 Sep 2004
Ort
Tänk på nicknamet!
Hoj
R1 för gat bus & R6 räser för bansmiskning
Som jag ser det så verkar det nästa som att svenska polisen sysslar med taxiverksamhet... väktare runt om i landet axlar i många fall polisens roll och om dom mot förmodan får fast inbrotttjuv eller liknande så kommer polisen och skjutsar till häktet.. :3freak

men jaga Eda 73 som inte har godkänd lampa på cykeln går alla tiders...

Eller i vårat fall hojar med miniblinkers och miniskylt!!

Prioritera det som är viktigare.. narkotika, rallfylleri etc etc....

det går bra att vara RIKTIG polis när man tar någon för fortkörning.. men inte när något inbrott har begåtts!!!

skärp er..!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
andersbrink skrev:
Vem blir impad av en hoj som saknar reflex i bak - för det är ju enda anledning till att någon väljer att montera bort reflexen.

[ironi] Nejdå, du ökar toppfarten 12,38% utan reflex, och minskar risken att bli påkörd bakifrån med hela 43,18%, eftersom risken för att bli bländad av reflexen minskar! [/ironi]

Som sagt, om man bara posar så är det säkert viktigt, men då kan man ju ställa av hojen och köra runt den på bilsläp, det blir ju om inte annat billigare, och säkrare för oss andra...
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
andersbrink skrev:
Det var då ett HIMLA gnällande på dig! :hihi

Det finns två sätt att göra det på, det lätta och det svåra. Jag har min hoj registreringsbesiktad med turbo, har reflex i bak, vanlig reg-plåt och ljuddämpare som inte låter speciellt illa. Har jag kul när jag är ute kör? Japp! Har jag problem med polisen? Nepp!

Vem blir impad av en hoj som saknar reflex i bak - för det är ju enda anledning till att någon väljer att montera bort reflexen.

Alltså, att jag inte har reflex o andra brister på hojen e ju självklart MITT fel o JAG står till ansvar för det!!!

Men att stå o bevaka en PARKERAD hoj i 4.5 timme e för MIG resurs slöseri!!!

Lr tycker folk att det e okej????

Att få poliser som ringer hem till en på kvällen (finns inte posten kvar :va ) för att man har stått PARKERAD med vissa brister på hojen o begär att man ska erkänna brott annars går det till domstol.

Är inte det trakassering (för mig är det det)


Att polisen fabriserar uppgifter vid diverse olika tillfällen är för mig INTE rättssäkert!!!

(av ren spekulation: jag tror dom "snyggar till" rapporter för att dom INTE har tillräckliga bevis som skulle kunna fälla mig)

Men ÄR det okej???
Tycker ni att polisen får ta till vad som helst för att fälla vid tvekasamma tillfällen???

Skulle ni acceptera att polisen gjorde så mot er???



.../Yoshi
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
R2 skrev:
fattar inte hur du bär dig åt, är du halvblind? snutbilar är blåvita :tungan

jag har alltid (sen -88) kört både mc och bil som ett svin, har ingensomhelst respekt för lagen eller andra trafikanter...
har genom åren fått en tillsägelse för bakhjulsåkning, thats it, har aldrig åkt fast.
Däremot undviker jag aktivt snuten minst en gång i veckan.

Flytta till Stockholm :7peta

Säger bara Tommy Hamre´n :rolleyes:



.../Yoshi
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
sweborn skrev:
Konstigt att allt det där drabbat just dig. En förbannelse?

Jag håller ju på med sånt som inte e populärt hos överheten...

Köra jänkare e ju jätte misstänksamt om man bara e 18 år :rolleyes:

O alla "vet" ju att dom som lyssnar på rave e knarkare (det stod ju så på kvällstidningen) dessutom ere ju bara konstig musik o det MÅSTE ju stoppas!!!

Alla "vet" ju att det e cykelbuden i stan som e dom farligaste som finns. Dom bryter ju mot ALLA regler ju :rolleyes: Men vanliga svensson som cyklar mot rött e ju bara "gulligt"...

Alla "vet" ju att vi som kör sporthoj e ligister Speciellt om man har en collegetröja på sig...



.../Yoshi
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Yoshi_gixxeRR skrev:
Att få poliser som ringer hem till en på kvällen (finns inte posten kvar :va ) för att man har stått PARKERAD med vissa brister på hojen o begär att man ska erkänna brott annars går det till domstol.

Är inte det trakassering (för mig är det det)

.../Yoshi

självklart inte, det samtalet skulle jag inte ens slutföra.

du har rätt tycker jag.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
R2 skrev:
fattar inte hur du bär dig åt, är du halvblind? snutbilar är blåvita :tungan

jag har alltid (sen -88) kört både mc och bil som ett svin, har ingensomhelst respekt för lagen eller andra trafikanter...
har genom åren fått en tillsägelse för bakhjulsåkning, thats it, har aldrig åkt fast.
Däremot undviker jag aktivt snuten minst en gång i veckan.
Ja att du har körkort i handen o livet i behåll är ett jävla under.
---
Snuten förstörde ravefesterna? Undra varför...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top