Polisen jobbar hårt för sin populäritet!!!!

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
Måste väl säga att jag alltid är lite bekymmrad när jag ser poilser medans jag kör hoj. Men det beror väl på att man oftast kört för fört helt enkelt, inte för att jag har en inneboende rädsla för att bli ditsatt för något jag inte gjort.

Men jag har varit väldigt förskonad i mina kontakter med polisen. Jag har under alla mina år endast fastnat i en enda kontroll - och då fick jag blåsa morgonen efter valborg. Polisen var mycket artig och trevlig. :tummenupp

Men annars har jag inte haft några problem alls.

Men så kör jag en helt original hojj, kan endast wheeela av misstag och är fett rädd för kurvor i allt för hög hastighet... :va

Men jag måste dock hålla med om att man känner sig lite utsatt när man står på McD, Skogis eller Tyresö de ggr man är i grupp. Jag menar, för ca 3 veckor sedan kom det ju 5 polisbilar och 7 MC poliser och bara parkerade på Skogis!?!

Och att sedan se att de noterar registreringsnummer och filmar ifrån bilarna är lite skrämmande tycker jag. Blir man arkiverad som en potentiell brottsling? Finns man med på "MC_huligan_bandet_#14" på någon polisstation? :va

Nåja.. I övrigt har jag inget negativt att säga om polisen. Jag tror nog de allra flesta av dem gör att jäkligt bra jobb som säkert inte det roligaste alla gånger.
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Lucius skrev:
Men jag måste dock hålla med om att man känner sig lite utsatt när man står på McD, Skogis eller Tyresö de ggr man är i grupp.
Vad är vitsen med att stå och hänga utanför McDonalds på Sveavägen egentligen? Jag har aldrig förstått det, det är ju som att åka till polisstationen och be om en flygande besiktning.

Varför vill man stå och posera med sin hoj mitt inne i stan? Är det häftigt? Jag trodde att sånt var förbehållet glidarfolket.
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
sgtpepper skrev:
Vad är vitsen med att stå och hänga utanför McDonalds på Sveavägen egentligen? Jag har aldrig förstått det, det är ju som att åka till polisstationen och be om en flygande besiktning.

Varför vill man stå och posera med sin hoj mitt inne i stan? Är det häftigt? Jag trodde att sånt var förbehållet glidarfolket.

Eum... McD serverar mat om du missat det? Och efter lite åka brukar man bli hungrig... Snabb servering, man kan sitta ute o ha koll över hojjen samtidigt som många får plats.
 

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I en låda!!!
Hoj
Yamaha YZF-R1
Victor skrev:
Jag förstår verkligen inte problemet. Alla anutar som stannat mig har varit jättetrevliga och sakliga.
Du tror inte att du har lite allmänt dålig personkemi och retar upp folk i onödan?

Du har med största sannolikhet inte blivit stoppad av rätt polisman :va
Och du har antagligen inte blivit fälld i tingsrätten pga av ett delvis fabricerat vitnesmål från en polis :gnissla
 

IronMike

Guest
Jag tycker att varje enskild polis borde skaffa sig lite fingertopps-känsla, att se vissa saker mellan fingrarna -och lägga mer energi på större problem ur trafiksäkerhetspunkt! Dvs varje enskild polis som överdriver sin yrkesroll och lägger sin tid i tjänst på kanske lite fel prioriteringar. Som exempel, en kille som blir stoppad med på gränsen för slitet bakdäck, när det är torrt, men hävdar att han ska byta dagen därpå - låt han åka. Hade det varit blött, skriv en bot. Någon som poppar en wheelie på motorvägen, 3 filigt, inga andra trafikanter i närheten, låt gå. En snubbe poppar en wheelie på sveavägen med massor trafikanter runtomkring, rapportera för vårdslöshet..

Att någon har för liten skylt, eller blinkers som sitter en halv centimeter för tätt borde ju kännas pinsamt att skriva ut böter på? Sprid ut er istället för att hela poliskåren ska hänga på sveavägen, åk ut i förorterna å pyssla med hederlig patrullering, för medan ni fördriver onödig tid på sveavägen och andra samlingsplatser, sker det våldtäkter och dylikt i parkeringsgarager eller andra hemska saker... En onsdagkväll för ett par veckor sedan, samtidigt som alla poliser befann sig på sveavägen så skedde en misshandel nere på vasagatan (som jag såg när jag åkte förbi..påväg till sveavägen):

Konstigt då att dom som kanske försökte ringa 112 - fick svar "har tyvärr ingen bil/mc polis ledig, försök senare..."

Själv har jag aldrig råkat ut för dryga poliser, de flesta har varit trevliga mot mig (trots att jag har invandrarefternamn, kört div busbilar å numera hoj..) Den dagen en polis är dryg mot mig trots att jag är trevlig och inte opponerar mig tillbaks, så kommer jag ändra inställning såklart. Men än sålänge har jag bara träffat trevliga poliser, samt fått div smågrejjor sedda mellan fingrarna tom fortkörningar över körkortsgränsen :)

Har tom haft funderingar på att själv bli polis, men inte längre, senaste årets alla grejjer man läst och hört om, har fått en att tänka på vilka jobiga kollegor man skulle få. Jag har ingen lust att tillhöra en yrkeskår, där så många tycks leva sina liv klipt och skuret efter varenda liten paragraf...Jag skulle vara för snäll för att bötfälla vissa grejjer som jag aldrig skulle sluta att se som struntsaker, när det sker så mkt grövre brott, överallt och hela tiden!
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top