Polisen jobbar hårt för sin populäritet!!!!

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Jag förstår verkligen inte problemet. Alla anutar som stannat mig har varit jättetrevliga och sakliga.
Du tror inte att du har lite allmänt dålig personkemi och retar upp folk i onödan?

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Polisen jobbar hårt med att synas, att ta småbrott hindrar folk från att bli brottslingar eller nåt sånt!

Polisen kanske har fått en 100 anmälningar om att din hoj inklusive förare kör jävulskt fort runt om i dina hemtrakter

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Ja se en del har bara mer otur än andra.
Men vad brukar man säga? Ingen rök utan eld?
Detta tillåter iofs inte polisen att göra som dom vill, det är rent maktmissbruk att terrorisera folk.
//Tobbe

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Hoj
Såld till Victor
Jag ringer alltid polisens tipstelefon när jag ser någon biker-mupp med miniskylt etc :mad:

Jag tror på gud men i väntan på den allsmäktiga rättvisan i skärselden så får varje medborgare med en gnutta moral göra det som krävs HÄR och NU :kulspruta

Lasker

Member Of PotatoesMc
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1
Yoshi_gixxeRR skrev:
Säger bara Tommy Hamre´n :rolleyes:
.../Yoshi
Jag säger samma sak..... har varit uppe i tingsrätten angående en lindrig fortkörning.
Och nog fan hade Polismannen friserat till händelseförloppet ganska kraftigt.
Jag säger inget om att jag åkte fast för fortkörning det va helt korrekt.
Men jag vill fanimej inte ha Poliser som ljuger och tappar minnet när det är dags för rättegång.

Ganska läbbigt att en polis kan ljuga så han tror sig själv, skit samma i mitt fall så hade utgången blivit detsamma oavsett om polisen ljugit eller ej.

Men en sak är säker man tappar respekten fett för polisen efter en sån händelse.

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
Personligen kan jag säga att jag har väldigt lite förtroende för polisen som grupp (kår)!
Däremot finns det säkert mkt duktiga och professionella individer även där nånstans.. hehe..
Verkar som om de har gått nån ny kurs av samma instruktörer som lärt upp "Särskilda Gänginsats Gruppen" som verkligen knullat upp framtida relationer mellan medborgare i förorten och myndigheter såsom polis o. dyl.

Med andra ord så lider jag med dig Yoshi..

Last edited:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Lasker skrev:
Jag säger samma sak..... har varit uppe i tingsrätten angående en lindrig fortkörning.
Och nog fan hade Polismannen friserat till händelseförloppet ganska kraftigt.
Jag säger inget om att jag åkte fast för fortkörning det va helt korrekt.
Men jag vill fanimej inte ha Poliser som ljuger och tappar minnet när det är dags för rättegång.

Ganska läbbigt att en polis kan ljuga så han tror sig själv, skit samma i mitt fall så hade utgången blivit detsamma oavsett om polisen ljugit eller ej.

Men en sak är säker man tappar respekten fett för polisen efter en sån händelse.

:1pajas

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Efter det blev man konstant trakaserad av polisen när jag var i ravekulturen
VARJE fest kom snuten o förstörde...

RÄTT ÅT DEJ :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

*harry*

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2003
Hoj
husqvarna 510
Yoshi_gixxeRR skrev:
Jepp, fick ett sött litet brev från min hemliga(?) beundrare (av hojen) med ett litet inbetalningskort på 750:-
Betala lr rättegång :7peta

.../Yoshi
de e fan inte olagligt att ha hojen stå utan reflex!!!
:huvet

CHROLO

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Yoshi_gixxeRR skrev:
Polisen (representerar lagen :rolleyes: ) har lagt i överväxeln för att få bukt på (framför allt) sporthojsåkarna.

I deras metoder ingår:
Ringa hem till ägare som saknar reflex o dyl kl 21.30 på kvällen o skrika att man ska erkänna... :va

Bevaka hojar som e parkerade som exempelvis saknar reflex i dryga 4.5 timmar
med 3 mc o 1 bil (resursslöseri :confused: )

Hota ägare som kör/äger sporthoj att anhålla dom om man inte erkänner brott man INTE har gjort!!!

Fabrisera uppgifter som ej stämmer (ex vi har sett DIG gör det lr det där... -Jasså undrar man då. VEM har sett mig?? Det fanns ingen, så då hotar man med att ta en till stationen ist för att bli "övertalad"...)

I rättegång så LJUGER polisman alternativt förvränger allt så inget stämmer (rättvisa :va )

Fabriserar uppgifter alt förvränger dom när saker o ting ska dokumenteras vid en olycka (rättvisa :va )

Jaga hojar som har obetydliga fel o behandlar dom som om det vore grov brottslighet... Ex: saknar reflex, för litet avstånd mellan blinkers bak, felaktig monterad regplåt/miniplåt...

Vad vinner då dom (polisen som representerar lagen)
Förstålse för deras jobb... KNAPPAST
Minskad brottslighet... Osannolikt

Vad förlorar dom då???
Respekten
Förstålse
MEN framför allt FÖRTROENDET!!!

I mitt fall har mitt hat mot polisen kommit för 15 år sedan...
Nytt KK o körde Camaro = trakaserad VARJE ggn jag var ute o körde med den

När jag var cykelbud var jag konstant trakaserad av polisen (blev ALDRIG fälld för ngt dom anklaga mig för)

Nu dom senaste 7 åren jag kört sporthoj har jag mer lr mindre alltid varit trakaserad för snuten...

Är det konstigt att man HATAR dom???
Nu är det inte fel på alla poliser (har själv polare som är poliser)

I mitt fall har det rört sig om
Trafikpolisen
"ravekommusionen"

Jag e för en rättstat men det ska även vara en RÄTTVIS rättsstat!!!
Man e oskyldig tills man e BEVISAD skyldig!!!

Idag räcker det med polisen VITTNAR mot en för att bli fälld.
Men polisen fabriserar ju alternativt förvränger sanningen...
ÄR DET RÄTTVISA???

Har suttit i rättegång där polisen har hittat på saker som var totalt osanna o förvrängt resten för att fälla mig för att ha kört om en (1) bil en sen kväll på E4:an i innerfilen (bilen i mittfil höll ca 70-80 km/h) o det fanns ingen annan trafik...
Jag blev så chockad av att polisen sitter i rättegång o ljuger så uppenbart bara för att få mig fälld!!!

Böter 600:-

Tydligen har man inget bättre för sig :rolleyes:

Men summa summarum:
Polisen kan inte fortsätta med den aroganta metoder för bagatellartade brott som avsaknad av reflex o dyl...
Det ökar bara polishat o att folk kör ifrån snuten på gatan!!!

Jag har haft varierat tålamod genom åren för polisen o deras metoder.
Just nu är MITT tålamod slut o mitt polishat är tyvärr mkt stort.

Men hur som helst e jag den som förlorar på det hela tiden.

.../Yoshi

Jag är trafikpolis i bl.a. Väsby där du tydligen bor. Trist att du känner dig illa behandlad, dock inte av mig. Eller? Jag känner inte igen det du beskriver.

Vem ringer till dig på kvällarna och skriker?
Vem har stått och glott på din parkade hoj i flera timmar?

Om du anser att poliser ljuger i rätten så förväntar jag mig att du gjort polisanmälan på mened. Det är ett alvarligt brott som polisen förlorar jobbet på.

Det är ju faktiskt så att du måste köra om till vänster om det finns flera körfält i samma riktning om högsta tillåtna hastighet är högre än 70 km/h.

Poacher

Muskelhojspilot.
Gick med
20 Sep 2004
Hoj
cb1100
Nu anklagar jag ingen, men tänk på att allt man läser på nätet kanske inte är helt sant.
Jag tror ändå att man ofta har gjort något för att förtjäna förföljelsen av polisen, men vad vet jag.

sukagävle

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2004
Hoj
aprilia mille 02
inte fan blir hojen snyggare med mini skylt ta bort skylten helt i stället och säg att ni tappat den så slipper ni böter
:tomten

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Yoshi_gixxeRR skrev:
Nu dom senaste 7 åren jag kört sporthoj har jag mer lr mindre alltid varit trakaserad för snuten...
Jag tror att det är stavningspolisen som förföljer dig. De vill spärra in dig för grov misshandel av det skrivna ordet. 100 år i fängelse utan möjlighet till nåd.

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
Man bör kanske ta det lite försiktigt med poliser. Alla kanske inte har haft det så lätt. Jag gissar att många blev dåligt behandlade som barn. Kan de då få möjlighet att stärka sin självkänsla som vuxen och som utbildad polis så är det ju fantastiskt fint att kunna "rädda" en medmänniska.

Några tips är att, så gott det går, försöka bli kompis med polisen och alltid visa tacksamhet på de tips som de ofta ger på olika områden. Man kan t ex svara "Det har jag faktiskt aldrig tänkt på" eller helt spontant "Vad smart, jäkligt smart !!". Genom sin "kompetens" på t ex trafiksäkerhet, MC-körning och tekniskt kunnande, känner då polismannen en enorm tillfredsställelse och betraktar sig själv av hög rang. Han blir helt enkellt på väldigt gott humör. Om man bara "bjussar" lite på den kakan - brukar det gå mycket bättre med förseelserna. :tummenupp

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
CHROLO skrev:
Jag är trafikpolis i bl.a. Väsby där du tydligen bor. Trist att du känner dig illa behandlad, dock inte av mig. Eller? Jag känner inte igen det du beskriver.

Vem ringer till dig på kvällarna och skriker?
Vem har stått och glott på din parkade hoj i flera timmar?

Om du anser att poliser ljuger i rätten så förväntar jag mig att du gjort polisanmälan på mened. Det är ett alvarligt brott som polisen förlorar jobbet på.

Det är ju faktiskt så att du måste köra om till vänster om det finns flera körfält i samma riktning om högsta tillåtna hastighet är högre än 70 km/h.

Vem som ringde... Tommy Hamre´n även han med kollegor som bevakade min hoj utanför donken!!!

Poliser som ljuger... En kille på norrortspolisen (kan ta reda på namn om du vill)

Orsaken till att jag passerade bilen på höger sida var att jag var på väg att svänga av till häggvik. O det hände ca 200 meter INNAN häggviksavfarten (man får köra om på höger sida 500 meter innan avfart) men ångrade mig vid avfarten o fortsatte rakt fram. Polisen ändrade historien till att jag körde om EFTER påfarten från häggvik o dessutom körde för fort o dessutom var det MKT bilar på motorvägen o dessutom ändrade han tiden så jag hade gjort det 30 minuter tidigare!!!

Intressanta var att dom stoppade mig på häggvikspåfarten o jag var aldrig anklagad för hastighetsöverträdelse (jag körde 110km/h) o det fanns bara en bil till förutom polisen o orsaken till att jag ångrade mig var att kl var 21.05 o min sambo som var med i bilen kom på att hennes gamla jobb (som vi skulle till) stängde kl 21.00!!!

I rättegången som blev var jag rätt förvånad över hur dom ändrade historien för att få mig fälld.
Hade sanningen kommit fram hade jag nog inte blivit fälld (man har väl rätt att ångra sig)

Jag anser att om jag ska bli fälld för ngt brott ska det väl ändå gå RÄTT till!!!!
Dom ska ju inte fylla luckor o ändra historien för att i tveksamma fall fälla mig!!!!

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
TERMINATOR skrev:

RÄTT ÅT DEJ :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko :kocko

RÄTT ÅT MIG?????

Jasså o vad var det för fel på att gå på Ravefester då???

Är du en som oxå tror att alla tar droger o dyl???

Gillar du inte musiken kanske???

Är det ngt olagligt att lyssna på technomusik???

Kan som lite information innan du svara säga så här:
Jag har ALDRIG tagit ngn drog
Jag har ALDRIG rökt ngn cigg
Jag dricker alkohol max 2ggn om året

Tänk efter innan du svarar :7peta

.../Yoshi

CHROLO

Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Yoshi_gixxeRR skrev:
Vem som ringde... Tommy Hamre´n även han med kollegor som bevakade min hoj utanför donken!!!

Poliser som ljuger... En kille på norrortspolisen (kan ta reda på namn om du vill)

Orsaken till att jag passerade bilen på höger sida var att jag var på väg att svänga av till häggvik. O det hände ca 200 meter INNAN häggviksavfarten (man får köra om på höger sida 500 meter innan avfart) men ångrade mig vid avfarten o fortsatte rakt fram. Polisen ändrade historien till att jag körde om EFTER påfarten från häggvik o dessutom körde för fort o dessutom var det MKT bilar på motorvägen o dessutom ändrade han tiden så jag hade gjort det 30 minuter tidigare!!!

Intressanta var att dom stoppade mig på häggvikspåfarten o jag var aldrig anklagad för hastighetsöverträdelse (jag körde 110km/h) o det fanns bara en bil till förutom polisen o orsaken till att jag ångrade mig var att kl var 21.05 o min sambo som var med i bilen kom på att hennes gamla jobb (som vi skulle till) stängde kl 21.00!!!

I rättegången som blev var jag rätt förvånad över hur dom ändrade historien för att få mig fälld.
Hade sanningen kommit fram hade jag nog inte blivit fälld (man har väl rätt att ångra sig)

Jag anser att om jag ska bli fälld för ngt brott ska det väl ändå gå RÄTT till!!!!
Dom ska ju inte fylla luckor o ändra historien för att i tveksamma fall fälla mig!!!!

.../Yoshi

Jag vill veta vad han heter. Skicka det helst i PM.
Jag vet att trafikpolisen city brukar vara vid donken för att kolla knuttar. Det är dock lite svårt att tro att den specifikt var din hoj de beundrade i 4,5 h.

Om en polis ljugit fast dig i rätten så förutsätter jag att du anmält honom, eller?

Last edited:

peterz

Gixxer rules...
Gick med
24 Mar 2003
Hoj
GSX-R750 Streetfighter
Yoshi_gixxeRR skrev:

.../Yoshi

Jag tror att du har byggt upp en del förselser som dom inte kunnat ta dig för,
då åker man på allt små skit.(Vet av erfarenhet :mad: )

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras