Polisen jobbar hårt för sin populäritet!!!!

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
CHROLO skrev:
Jag vill veta vad han heter. Skicka det helst i PM.
Jag vet att trafikpolisen city brukar vara vid donken för att kolla knuttar. Det är dock lite svårt att tro att den specifikt var din hoj de beundrade i 4,5 h.

Om en polis ljugit fast dig i rätten så förutsätter jag att du anmält honom, eller?

Jag ska PM dig namnet :tummenupp

Att anmäla en polis...???
Då lär jag få mer problem efter det!!!
Har blivit avråd av kollegor till dig att anmäla polisen för att det INTE kommer gagna mig o dessutom kommer det troligen att bli mer problem för mig själv!!!

Jag körde omkull med hojen för ett tag sedan o fick ett brutalt omhändertagande av polisen.
Då ville sjukhuset ha reda på namnet på polisen för att anmäla honom för hans behandling. Då den hade kunna förvärrat mina skador ännu mer!!!
Jag har ej anmält honom då jag vinner inget på det o dessutom har jag lärt mig att INGEN tror på en "brottsling" o det polisen säger är det samma som sanningen.
O hur ska jag kunna bevisa att han behandlade mig illa då han redan har i polisrapporten ändrat historien till hans fördel???



.../Yoshi
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Yoshi
Det låter som att du är straffad för några saker tidigare, möjligen något grövre än trafikbrott?
När polisen kollar din plåt och får svaret att du förekommer i flertalet register men för tillfället inte är efterlyst så får du problem.
Du behandlas som en buse och åker dit för allt de kan hitta.


Att poliser ändrar sanningen både till det bättre och det sämre i olika lägen är ingen nyhet.

Sen finns det ju en gäng oskrivna regler man bör följa för att slippa problem.
Om en polis ser dig köra 200 men inte har någon mätning på dig kommer han hitta på ett annat lämpligt brott.
Polisen utfärdar en penningbot på ett fabricerat brott som du får erkänna på plats.



Att Ghostrider och hans wanna-be´s bidragit till det hårdnande klimatet är ganska självklart.
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
zykl0n skrev:
Yoshi
Det låter som att du är straffad för några saker tidigare, möjligen något grövre än trafikbrott?
När polisen kollar din plåt och får svaret att du förekommer i flertalet register men för tillfället inte är efterlyst så får du problem.
Du behandlas som en buse och åker dit för allt de kan hitta.


Att poliser ändrar sanningen både till det bättre och det sämre i olika lägen är ingen nyhet.

Sen finns det ju en gäng oskrivna regler man bör följa för att slippa problem.
Om en polis ser dig köra 200 men inte har någon mätning på dig kommer han hitta på ett annat lämpligt brott.
Polisen utfärdar en penningbot på ett fabricerat brott som du får erkänna på plats.



Att Ghostrider och hans wanna-be´s bidragit till det hårdnande klimatet är ganska självklart.

Nope, jag är INTE tidigare straffad för ngr grövre brott (iaf inte dom senaste 10-15åren)
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Den där Tommy Hamrén verkar vara en sympatisk kille :rolleyes: Verkar som om hans "kall" är att göra livet så surt det bara går för motorcyklister? Han verkar ju figurera i många fall här på SH! Hur har han blivit så bitter på Er däruppe i Stockholm egentligen? Hade han grus i legot som liten eller :confused:
 

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Skogen
Hoj
Vuxen = Bil
Säger detsamma, att anmäla en polis hur stor chans är det då att man blir trodd och polisen blir fälld ?
Då måste man nog ha videoinspelat händelsen om ens det räcker..
Förstår verkligen att du inte anmält polisen, vem vågar det ! Och vad hjälper det !
 

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Norge
Hoj
Kawasaki Zx6R
#Olsson# skrev:
Man bör kanske ta det lite försiktigt med poliser. Alla kanske inte har haft det så lätt. Jag gissar att många blev dåligt behandlade som barn. Kan de då få möjlighet att stärka sin självkänsla som vuxen och som utbildad polis så är det ju fantastiskt fint att kunna "rädda" en medmänniska.

Några tips är att, så gott det går, försöka bli kompis med polisen och alltid visa tacksamhet på de tips som de ofta ger på olika områden. Man kan t ex svara "Det har jag faktiskt aldrig tänkt på" eller helt spontant "Vad smart, jäkligt smart !!". Genom sin "kompetens" på t ex trafiksäkerhet, MC-körning och tekniskt kunnande, känner då polismannen en enorm tillfredsställelse och betraktar sig själv av hög rang. Han blir helt enkellt på väldigt gott humör. Om man bara "bjussar" lite på den kakan - brukar det gå mycket bättre med förseelserna. :tummenupp


He he just precis.... :)
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Yoshi_gixxeRR skrev:
Jag ska PM dig namnet :tummenupp

Att anmäla en polis...???
Då lär jag få mer problem efter det!!!
Har blivit avråd av kollegor till dig att anmäla polisen för att det INTE kommer gagna mig o dessutom kommer det troligen att bli mer problem för mig själv!!!

Jag körde omkull med hojen för ett tag sedan o fick ett brutalt omhändertagande av polisen.
Då ville sjukhuset ha reda på namnet på polisen för att anmäla honom för hans behandling. Då den hade kunna förvärrat mina skador ännu mer!!!
Jag har ej anmält honom då jag vinner inget på det o dessutom har jag lärt mig att INGEN tror på en "brottsling" o det polisen säger är det samma som sanningen.
O hur ska jag kunna bevisa att han behandlade mig illa då han redan har i polisrapporten ändrat historien till hans fördel???



.../Yoshi

Jag är inte intresserad av att ha samma uniform som poliser som missköter sig. De ska ut ur kåren!
Det är ju alltid så att de bästa spelarna alltid sitter på läktaren, men jag tycker definitivt att man ska anmäla konstaplar som gör övertramp. Att bevisa att någon gjort sig skyldig till brott är aldrig målsägandens sak. Det ska utredande polis göra.

För att ytterligare provocera: Tycker du att det är OK med den behandling du fått så skit i att anmäla.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jag har räknat antalet utropstecken i den här tråden. Det var skitmånga.
 

loop

Ny medlem
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Grödinge
Hoj
ZX7R 97:a
Kan nog hålla men Yoshi om det där med att anmäla poliser...

Måste villigt erkänna att jag på senare tid blivit rädd för poliser, då menar jag RÄDD... Man vet ju inte vad de får för sig... (Tänker då närmast på Shell incidenten i Norsborg) Och förtroendet har dalat oxå...
Var inte som när man var liten pajsare och det fanns några roliga och trevliga
kvarterspoliser som man tyckte var helt ok...

Då vågade man iallafall gå fram och snacka med dem.

Fråga till dig Chrolo:
Är det ok om jag blir stoppad i bilen att bara veva ner rutan så pass så att jag får ut körkort och regbevis och så att man kan göra sin röst hörd.
Och vad kan man göra om man blir behandlad orätt av en polis på plats,
ringa dit en patrull till eller??
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Yoshi_gixxeRR skrev:
Jag ska PM dig namnet :tummenupp

Att anmäla en polis...???
Då lär jag få mer problem efter det!!!
Har blivit avråd av kollegor till dig att anmäla polisen för att det INTE kommer gagna mig o dessutom kommer det troligen att bli mer problem för mig själv!!!

Jag körde omkull med hojen för ett tag sedan o fick ett brutalt omhändertagande av polisen.
Då ville sjukhuset ha reda på namnet på polisen för att anmäla honom för hans behandling. Då den hade kunna förvärrat mina skador ännu mer!!!
Jag har ej anmält honom då jag vinner inget på det o dessutom har jag lärt mig att INGEN tror på en "brottsling" o det polisen säger är det samma som sanningen.
O hur ska jag kunna bevisa att han behandlade mig illa då han redan har i polisrapporten ändrat historien till hans fördel???



.../Yoshi

Du glömde ta med att du pasera polisen på ett hjul(slog över)....plus att det gick löjligt mkt fortare en vad det står på skyltarna...
men jag kan ha fel....
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
CHROLO skrev:
Jag är inte intresserad av att ha samma uniform som poliser som missköter sig. De ska ut ur kåren!
Det är ju alltid så att de bästa spelarna alltid sitter på läktaren, men jag tycker definitivt att man ska anmäla konstaplar som gör övertramp. Att bevisa att någon gjort sig skyldig till brott är aldrig målsägandens sak. Det ska utredande polis göra.

För att ytterligare provocera: Tycker du att det är OK med den behandling du fått så skit i att anmäla.

Skönt att höra. Att inte anmäla om man blir felaktigt behandlad är att öppna för att även andra ska bli felaktigt behandlade. Får en polis fler anmälningar på sig än normalt så bör ett tvivelaktigt beteende slå igenom i statistiken gissar jag.

Att slanga skitfort och sedan slå över är väl inte det smartaste man kan göra men slår man sig redigt vid landningen så blir saker och ting inte bättre om man blir omruskad av en polis.

Mattias: du har för lite att göra, skaffa flickvän el. dylikt
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Super-Henkan skrev:
Du glömde ta med att du pasera polisen på ett hjul(slog över)....plus att det gick löjligt mkt fortare en vad det står på skyltarna...
men jag kan ha fel....

Henkan...

SLUTA att utala dig om saker du inte VET NÅGOT OM!!!!

Har du ngr som helst problem med mig så får du gärna PM:a mig!!!

Du känner alltid ett stort behov av att klanka ner på mig om saker du inte vet ngt om.
Har du ngr särkilda problem med mig???
Har jag gjort dig ngt överhuvudtaget som kan orsaka allt skit du skriver om mig???

O för att förtydliga för er andra:
Av det henkan har skrivit har han inte ett endaste rätt i vad han har sagt.
Enda han "vet" :rolleyes: är att jag har kört omkull med min hoj för ett tag sedan!!!!



.../Yoshi
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Yoshi_gixxeRR skrev:
Henkan...

SLUTA att utala dig om saker du inte VET NÅGOT OM!!!!

Har du ngr som helst problem med mig så får du gärna PM:a mig!!!

Du känner alltid ett stort behov av att klanka ner på mig om saker du inte vet ngt om.
Har du ngr särkilda problem med mig???
Har jag gjort dig ngt överhuvudtaget som kan orsaka allt skit du skriver om mig???

O för att förtydliga för er andra:
Av det henkan har skrivit har han inte ett endaste rätt i vad han har sagt.
Enda han "vet" :rolleyes: är att jag har kört omkull med min hoj för ett tag sedan!!!!



.../Yoshi

Så som du gnäller så kan man tro att du håller på att få mjölktänder eller har pms...om du säger att polisen ljuger och förvränger....så tycker jag att DU skall hålla dig till saningen...berätta nu hur det gick till så vi alla får reda på sanningen...

//Henkan
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Super-Henkan skrev:
Så som du gnäller så kan man tro att du håller på att få mjölktänder eller har pms...om du säger att polisen ljuger och förvränger....så tycker jag att DU skall hålla dig till saningen...berätta nu hur det gick till så vi alla får reda på sanningen...

//Henkan

Du ska ge fan i att snacka om saker du inte vet ett skit om!!!

Jag har inte ens diskuterat den händelsen i detta forum!!!

O jag har inte ens pratat med dig om den händelsen!!!

Så hur i helvete kan du överhuvudtaget ens yttra dig om saker du inte vet ett endaste skit om????

:kocko :kocko :kocko :kocko :kocko


Eller vill du att jag ska berätta vad du höll på med när du HADE hoj o wheelade inne i stan bland folk...???


.../Yoshi
 

Gren

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Växjö
Hoj
XT 600
Jag håller med om att polisen ofta ställer till mer problem än vad som är befogat. Någon kanske får för sig att poliser bara är människor de också, men det stämmer inte - de har åtagit sig att representera lagen och därmed staten. När de som representerar staten plågar de som ska skyddas - då är något fel!

Jag har bevittnat en misshandel en gång. Poliserna som dök upp efter misshandeln hade skett kunde under rättegången helt återge hur hela misshandeln hade utspelat sig. Anmäla dem för mened? Helt onödigt eftersom de flesta är ganska medvetna om att ett sådant fall blir nedlagt. Lika meningslöst som att anmäla att man råkat ut för inbrott. Och vem vill ha repressaliser från polisen? Hellre skit från skinnskallegänget i stan.

Osmo Vallo-fallet säger väl ganska väl hur det fungerar när poliser gör fel? Undantaget är väl Shell-fallet där poliserna uppenbarligen ljugit igenom hela rättegången.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Super-Henkan skrev:
//Snipp//
berätta nu hur det gick till så vi alla får reda på sanningen...

Ja, det låter ju onekligen som det ligger något mera i fatet än att du kör utan reflex. Lite sunt förnuft har sällan skadat.
Och som en vis man lär ha sagt; Om man ligger i kvicksand ska man inte sprattla, då sjunker man bara djupare.
 

Super-Henkan

Dirt Rider
Gick med
6 Mar 2003
Ort
I ett hål i vägen
Hoj
gixxer 1000 k5
Yoshi_gixxeRR skrev:
Du ska ge fan i att snacka om saker du inte vet ett skit om!!!

Jag har inte ens diskuterat den händelsen i detta forum!!!

O jag har inte ens pratat med dig om den händelsen!!!

Så hur i helvete kan du överhuvudtaget ens yttra dig om saker du inte vet ett endaste skit om????

:kocko :kocko :kocko :kocko :kocko


Eller vill du att jag ska berätta vad du höll på med när du HADE hoj o wheelade inne i stan bland folk...???


.../Yoshi

Ja :tummenupp gör gärna det....det vore kul läsning...

//Henkan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top