Polisen kartlägger buskörare.

Flagga

Tycker om "Bling-Bling"
Gick med
12 May 2003
Ort
HockeyTown i E-län
Hoj
Prylkittad Fazer med extra klistermärken.
Mycket spekulationer...men exakt vad ska man egentligen ha ett sådant register till? :confused:


  • Meddela andra länder (t ex USA) att aktuell sökande ej bör få visum, då denne finns bokförd i "opålitliga fortkörare"-registret?
  • Ge person som tagit jägarexamen avslag då denne söker vapenlicens, eftersom det finns registrerat att vederbörande hyser låg moral och saknar respekt för laga ordning och rätt?
  • Skrämma eventuell fasttagen fortkörare med att man VET att den gripne tidigare utfört liknande olagliga handlingar, och därför kan komma att dömas till ett extra hårt straff?
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Chris Ash skrev:
Precis!!! Antingen är du med oss eller mot oss!!!!!!! :mad: :kocko :dummer

Vilka är OSS? Är du talman för majoriteten av folket på SH? Och är SH-folkets ståndpunkt i frågan att man faktiskt BLIR förvånad när polisen agerar trots att man själv medvetet har brytit mot lagen? Menar du verkligen att majoriteten av SH-folket är så dumma att de lever i en fantasivärld där de tror att man kan bryta mot lagen när polisen finns i närheten utan att polisen skall agera bara för att man kör mc, eller?

Ge dig nu, jag har min åsikt i frågan och du får ha din (nu vad den är). It´s as simple as that! Och jag anser att poliserna skall få sköta sitt jobb och om man bryter mot lagen får man förvänta sig att polisen agerar på NÅGOT sätt. Men vissa som svarat här tycks bli bara SÅ förvånade att polisen GÖR NÅGOT trots att de själv medvetet bryter mot lagen eller befinner sig på en plats där andra medvetet bryter mot lagen! Snacka om att leva i en fantasivärld!

Vet inte om du har läst mina inlägg ordentligt för jag skriver att jag, liksom många andra, också är notorisk lagbrytare när jag kör min kära båge. Skillnaden mellan mig och då uppenbarligen dig samt några till är att jag blir inte förvånad eller förbannad på polisen den dag jag åker fast eller de bara stoppar mig för att kolla mott körkort eller nått när de inte har tillräckliga bevis för att sätta fast mig. Jag VET ju att jag bryter mot lagen så då får jag också ta konsekvenserna av det. Så har det varit hela mitt liv enda sedan barnsben och så kommer livet att fortsätta vara. Jag ser inget konstigt med det. Gör jag något fel måste jag också vara beredd på att bli straffad!

Ut och åk lite hoj i stället så du rensar dina tankar i stället. Det skall jag göra för vädret är ju ok (inget regn än så länge :yoparty ).

// Niklas
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Avarage skrev:
Vilka är OSS? Är du talman för majoriteten av folket på SH? Och är SH-folkets ståndpunkt i frågan att man faktiskt BLIR förvånad när polisen agerar trots att man själv medvetet har brytit mot lagen? Menar du verkligen att majoriteten av SH-folket är så dumma att de lever i en fantasivärld där de tror att man kan bryta mot lagen när polisen finns i närheten utan att polisen skall agera bara för att man kör mc, eller?

Ge dig nu, jag har min åsikt i frågan och du får ha din (nu vad den är). It´s as simple as that! Och jag anser att poliserna skall få sköta sitt jobb och om man bryter mot lagen får man förvänta sig att polisen agerar på NÅGOT sätt. Men vissa som svarat här tycks bli bara SÅ förvånade att polisen GÖR NÅGOT trots att de själv medvetet bryter mot lagen eller befinner sig på en plats där andra medvetet bryter mot lagen! Snacka om att leva i en fantasivärld!

Vet inte om du har läst mina inlägg ordentligt för jag skriver att jag, liksom många andra, också är notorisk lagbrytare när jag kör min kära båge. Skillnaden mellan mig och då uppenbarligen dig samt några till är att jag blir inte förvånad eller förbannad på polisen den dag jag åker fast eller de bara stoppar mig för att kolla mott körkort eller nått när de inte har tillräckliga bevis för att sätta fast mig. Jag VET ju att jag bryter mot lagen så då får jag också ta konsekvenserna av det. Så har det varit hela mitt liv enda sedan barnsben och så kommer livet att fortsätta vara. Jag ser inget konstigt med det. Gör jag något fel måste jag också vara beredd på att bli straffad!

Ut och åk lite hoj i stället så du rensar dina tankar i stället. Det skall jag göra för vädret är ju ok (inget regn än så länge :yoparty ).

// Niklas

Mitt inlägg var ironiskt menat, när man varit på SH sen starten tar man ibland för givet att folk här "vet vem man är" och hur man brukar uppträda. My mistake....

Jag håller med dig i det mesta och har fö slutat åka gathoj så jag bryr mig inte så mycket om poliser längre.....
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Chris Ash skrev:
Mitt inlägg var ironiskt menat, när man varit på SH sen starten tar man ibland för givet att folk här "vet vem man är" och hur man brukar uppträda. My mistake....

Jag håller med dig i det mesta och har fö slutat åka gathoj så jag bryr mig inte så mycket om poliser längre.....


OK! Sorry för den något hårda tonen i mitt inlägg! Misstolkade uppenbart dina intentioner.

Slutade köra gathoj i början av 90-talet men återföll efter avslutad karriär (med mediokra resultat) pga. minst sagt höga omkostnader för vald sport trots billig klass!

Kör idag, som förståerligt, på gatan och finner det nöjsamt även om man inte har närmelsevis lika kul som på bana varför bågen min rastas ett par gånger per år vilket stillar den värsta abstinensen. Fast jag måste medge det suger ut v bara h..vete i tarmen och tankarna på att börja igen är ofta framme som mardrömmar om nätterna! :hihi

// Niklas
 

Mar

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Ort
Linköping
Hoj
Yamaha R1
Tycker du är lite ute å snedseglar alltså! .. Vadå det är helt plötsligt rätt att övervaka folk hur som hellst för att plisen får för sig att sätta ditt några sporthojåkare? Nää fy tusan! Då kanske du diggar den nya attityden med kameraor överallt å sånt också?.. Är väl itne sååå att man vill bli en polisstat eller? .. :va

mvh Mar


Avarage skrev:
Om du menar att de bara skrev upp regnr. på icke deltagande bilar/motorcyklar kan jag förstå irritationen. Men om det fanns bilar/motorcyklar som faktiskt deltog eller kunde antas deltaga i den olagliga tävlingen så är det väl inte så konstigt, eller? För hur skall polisen veta med 100% säkerhet vilka som kör/har kört och inte???

// Niklas
 

prise

Junkie
Gick med
25 May 2004
Ort
Västerås
Hoj
Gult ljudmonster!
Mar skrev:
Tycker du är lite ute å snedseglar alltså! .. Vadå det är helt plötsligt rätt att övervaka folk hur som hellst för att plisen får för sig att sätta ditt några sporthojåkare? Nää fy tusan! Då kanske du diggar den nya attityden med kameraor överallt å sånt också?.. Är väl itne sååå att man vill bli en polisstat eller? .. :va

mvh Mar

vm i trådlyftning igen? :3freak :hihi
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
polisen har ett kort av mig på nattduksbordet det vet jag, Min syster är nämnligen polis :rofl
 

sajk

speedbully.se
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Norrköping
Hoj
SC50 SSMH
SvartR1a skrev:
polisen har ett kort av mig på nattduksbordet det vet jag, Min syster är nämnligen polis :rofl


En sexig blond brud som rattar en snutbil är nåt av det hetaste som finns, speciellt om hon har rätt attityd. Hon får gärna stanna och visitera mig om det är så... sen får hon följa med mig hem och förklara lite noggrannare varför hon just var så intresserad av mig. :)


tjo det är parningstid nu! brunstig som en 80 årig munk från tibet!
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
stoffer skrev:
Vet inte, jag har iaf ringt upp polisens växel, pratat med en växeltelefonist och pratat med vakthavande befäl.

Vakthavande befäl var lite trilsket med tillslut lyckades jag övertyga henne om att jag inte ska finnas med i något register någonstans, inga foton eller annat. Hon började säga att "om du inte buskör så spelar det ingen roll", men då blev jag lite lack och krävde att den kvinnliga polis som fotat mig skulle ringa upp mig och bekräfta att både foton och personuppgifter var borttagna. Hon tyckte tillslut att det lät som en bra idé och jag ska bli uppringd inatt eller imorgon!

Kvinnlig polis säger du.....hmm ja eller så har du helt enkelt kommit med i hennes egna personliga fotoalbum :)

Och nu har hon ju även ditt nummer :tummenupp
 

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Ibland så tycker jag polisen är riktiga idioter.. :kocko Låt dem lägga ner mer tid på knark o våldtäksmän/pedofiler istället för att föra register på hojåkare som gillar att lufta framhjulet då o då. :gnissla
 

Dr Gixxer

Rövens Pågar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
n/a
Shunon skrev:
Ibland så tycker jag polisen är riktiga idioter.. :kocko Låt dem lägga ner mer tid på knark o våldtäksmän/pedofiler istället för att föra register på hojåkare som gillar att lufta framhjulet då o då. :gnissla



:tummenupp :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top