Polisen; Motverka inte MC-evenemang! Det blir bara värre på gatan då!

Status
Ej öppen för fler svar.

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
......
Vad tror du dom har för mål? De verkar vara olika grupper som inte kommunicerar med varandra, Hur skall vi då kunna samarbeta?
......

Deras mål är förmodligen att komma åt även miniskyltar, högljudda avgassystem osv. osv. dvs. alla de andra problemen inom Mc-kollektivet och förstår inte det kontraproduktiva i att stå utanför "eventet".

Problemet med vissas oförståelse för lagar och regler bäddar ju för att det blir två läger.

I regelverk eller lagtext finns inte utrymme för var och ens tolkningar.
Det är fullkomligt ointressant ur juridisk synpunkt om skylten syns bättre efter min egen modifiering än om jag har den lagstadgade skylten så varför ens diskutera. (OBS: detta är inte avsett för dig Pippi).

Det är lika moget som "Reclaim the streets" aktioner då man helt enkelt sätter sig på gatan och stoppar trafiken.

Det finns i princip anledningar till varje lag eller regeltext som är skriven, dock kan vissa anledningar vara förlegade men då ska man påverka dessa så vi får en ändring i texten istället.


Att åka dit för att man har en miniskylt beror troligtvis mer på den attityd avsaknaden av korrekt skylt innebär, nämligen:

-Jag skiter i de lagar och regler jag själv uppfattar som löjliga

än på själva skyltens överensstämmelse med lagtexten.
 

Yamsan

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2008
Ort
Solna
Hoj
Yamaha FZR1000 -92
Vadå de som busar???

Polisen står ju och plockar folk för miniskyltar mm. Hde folk kört bakhjul och busat utanför området hade jag förstått ifall polisen plockade dem.

Ska man dra en jämförelse med barn som du gjorde tidigare så känns det mer som om en lärare straffade 2 personer i klassen för att de stör när de skickar lappar mellan varann medan 10 pers i klassen står upp och skriker.

Nej det klart att kollektiv bestraffning inte är en ultimat lösning men i så fall ska man ju som bilförare protestera mot att man blir stoppad och får blåsa också,polisen ska ju bara ta de som är rattfulla....
Polisen "får" ju inte jaga mc på grund av olycksrisken vilket de flesta utnyttjar(om man ska tro det som skrivs i forumet i andra trådar)genom att hellre dra då de gjort sig skyldiga till trafikbrott som genererar i straff.
Och att polisen skulle ta de som "kört på bakhjul och busat utanför området" faller på grund av att just dessa hojåkare förmodligen skulle dra.Och då är man tillbaka på "ruta 1".
Jag har ingen ultimat lösning men har svårt att se att det är ett problem.Stanna i kontrollen,ta eventuella böter och åk där ifrån! Enkelt!
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Nej det klart att kollektiv bestraffning inte är en ultimat lösning men i så fall ska man ju som bilförare protestera mot att man blir stoppad och får blåsa också,polisen ska ju bara ta de som är rattfulla....
jag har inte diskuterat kollektiv bestraffning utan menar att polisen sätter dit folk för småsaker men gör inget åt de som verkligen busar.

Jag har ingen ultimat lösning men har svårt att se att det är ett problem.Stanna i kontrollen,ta eventuella böter och åk där ifrån! Enkelt!
det jag har diskuterat är egentligen inta vad de sätter dit folk för utan var. Att det sen är riktiga småsaker gör det ännu fånigare i mina ögon.
 

Pippi

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Jul 2004
Ort
Tyresö
Hoj
Troll
jag har inte diskuterat kollektiv bestraffning utan menar att polisen sätter dit folk för småsaker men gör inget åt de som verkligen busar.

det jag har diskuterat är egentligen inta vad de sätter dit folk för utan var. Att det sen är riktiga småsaker gör det ännu fånigare i mina ögon.



Det är det som tråden handlar om. Nu har jag skickat mail till rikspolisstyrelsen, Stockholmspolisen samt vår kära stadsminister.

Återkommer om jag får svar.
 

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
....jag har inte diskuterat kollektiv bestraffning utan menar att polisen sätter dit folk för småsaker men gör inget åt de som verkligen busar......

Det kanske inte betraktas som småsaker beroende på vad jag skrev i inlägget ovanför ditt.....
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Och vad jag menar med att jag är rädd för var det kommer landa, så menar jag inte att ställa in, för vi ska köra klart de tre återstående kvällarna.
Men jag är rädd för att folk slutar besöka Barkis.

Där är ni ju redan nu, folk får inte köra för att dom bullrar för mycket (helt OK då det är en förutsättning för att få hålla träffarna) men dom ids inte ens komma och titta för att dom får böter utanför grindarna.

Kvar blir då en liten grupp som antingen trailar dit sina stunthojar en gång i veckan och möjligen dom som kör dit på en helt orginalcykel (även om dom blir stoppade så bör dom IAF klara sig från böter)

Ingennämnvärd publik.

Stuntfolket kör väl ytterst sällan med helt orginalcyklar, även om dom försöker ha något som blinkar när dom svänger och en skylt i hjulhuset (för att ha den bak är ju lönlöst om man 12ar) när dom kör på gatan.

Då är ju riskerna med att köra på skogis lika eller mindre, än vad det hittils har varit att köra till/från Barkaby på onsdagarna, då det har vartit poliskontroller i anslutning nästan varje gång.

Dessutom får man ha ett bullrigt slipon på skogis, folk kommer dit och tittar också, det kostar gratis det med, och man slipper besikta innan man får köra!

Antingen får polisen inta en mjukare linje, eller så rinner Barkaby ut i sanden, ett lovvärt initiativ, men motarbetat.
 

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Wonderland
Hoj
GSX-R 750
Det är det som tråden handlar om. Nu har jag skickat mail till rikspolisstyrelsen, Stockholmspolisen samt vår kära stadsminister.

Återkommer om jag får svar.
Det är väl det dom flesta har diskuterat?

Bara det att jag inte finner det speciellt märkvärdigt att man tar tillfället i akt från deras sida att ha kontroller på väg till/från eventet då man förmodligen inte tycker att det är för mycket begärt att det körs med lagliga hojar när man nu får möjlighet, utan snarare tycker att man är naiv om man inte räknar med att hur man tar sig till/från kommer att granskas.




Angående trådsak/innehåll:
Pippi skrev:
Efter att vi fått en varning på en för liten regplåt inne på området då vi var och körde race. Helt ok och självklart får de som har olagliga hojar stå för det.
Ok...


Pippi skrev:
MEN, att polisen står precis utanför området, kör fram till en grupp hojar som står och väntar in folk och är MYCKET otrevliga. Resulterar i att vi får lite böter.

Helt ok, MEN från och med nu tycker jag att det är helt ok att folk kör som galningar på Sveavägen, Skogskyrkogården, Tyresö osv. Som var hela idén att få bort med ett sådant här evenemang. Bra tanke, bra jobbat SMC, Vägverket och jag antar polisen PÅ OMRÅDET.
Men inte när polisen stoppar en och man får böta för det, då väljer man att i framtiden bojkotta eventet istället för att åtgärda problemet genom att montera på lagliga prylar och låta polisen göra sitt jobb?


Pippi skrev:
Hur kommer det sig att 5 MC-poliser och 2 civilbilar stannar och gör kontroll? Har ni inte någonting bättre för er? Typ kolla nykterhet på folk som är ute och kör? Det bemödade ni er inte med att göra på oss…
Men om dom hade haft överseende med skyltar/blinkers men krävt att du/nu skulle blåsa istället så hade det hela varit ok eller? Vad hade skillnaden blivit då förutom att ni hade sluppit de böter du inte vill diskutera?
 
Last edited:

Guld_Lock

The one and only...
Gick med
5 Jun 2007
Ort
Wonderland
Hoj
GSX-R 750
massa text...

Antingen får polisen inta en mjukare linje, eller så rinner Barkaby ut i sanden, ett lovvärt initiativ, men motarbetat.
Så vad skulle alternativet då vara, ett event dit man kan köra på olagliga hojar utan att kollas? Ja, då är det nog rätt kört då...

Ska man ha ett event där man tillåter körning med gatlegala hojar så kan man väl utgå ifrån att de ska vara lagliga om dom körs dit för egen maskin, och är dom inte det får man väl finna sig i att ta dom på släp? Allt annat är löjligt, och så fungerar det inom väldigt mycket som har med motorsport att göra.

Dom vill ha bort buset från vägarna, och får dom inte det genom att vi vaknar upp och börjar ta vårt ansvar så är hojåning som vi vill ha den snart snart ett minne blott. När det då görs försök på det här sättet så är det väl både naivt att inte räkna med att man kontrolleras (med tanke på hur det många gånger går till annars), och jäkligt korkat att komma åkandes på något dom kan klaga på.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Ja och just detta är vad tråden handlar om.

Om alla alltid var helt lagliga så hade vi inte behövt någon polis. Som jag skrev innan världen är inte svart eller vit utan det finns massa gråzooner, om folk kommer till barkarby för att leka istället för att busa på gatan så tycker jag det är rätt korkat att stå där och skrämma bort dem, börja med att förhindra de brott som är värst och det lär knappast dessa småsaker de sätter dit folk för vara.

Javisst. Men alla är inte lagliga som du skriver. För att förhindra det så har polisen kontroller där dom kontrollerar hastighet, nykterhet, fordonens laglighet mm. Vi kan ju utgå ifrån att trafikpolisen inte vill ha vare sig buskörare eller olagliga fordon ute på vägarna. I och med att man tillåter Street och Stunt så gör man faktiskt något åt buskörningen. Sen är det ett antal hojåkare som av någon underlig anledning måste sätta på olagliga grejor på hojarna och därför inte vågar åka dit *stackare*. Ska polisen hålla sig undan och på så sätt stödja dom som bryter mot lagen genom att sätta dit exempelvis tätt sittande miniblinkers eller på annat sätt modifierar sitt fordon på ett sätt som gör det olagligt. Blinkers betraktas som obligatorisk säkerhetsutrustning på fordon och det är väl trafiksäkerhet som polisen ska syssla med. Eller tycker du att dom bara får ägna sig åt folk som gör wheelies i 150 i tätort och strunta i allt annat?

Visst. Jag har förståelse för att man kanske tycker att det är gnälligt om man har satt dit en annan snyggare blinkers som fortfarande syns lika bra som original men antingen har man ett konkret kriterium (Typ E-märkning av blinkers) att gå efter eller så måste man helt och hållet gå efter polisens godtycke. Då tycker jag personligen att det är bättre att gå efter E-märkning.

Polisen ska förhindra och beivra brott. Även olagliga blinkers. Man kan kanske tycka att det är synd att dom inte lägger mer krut på andra allvarliga brott som i mycket högre grad drabbar oskyldiga. Typ personrån, inbrott och annat. Men det är en annan diskussion och har inget egentligen att göra med att dom kontrollerar motorcyklars laglighet på platser där det är mycket motorcyklar.

Men visst. Personligen tycker jag att dom borde stå på alla dom andra lekplatserna där folk leker olagligt också. (Även om det ju skulle innebära att ingen kör där eftersom dom ju inte vågar vara där polisen är) Men dom ska under inga omständigheter utebli från barkarby för då kommer säkerligen fler att busköra dit och därifrån och vips så har allmänhetens klagan omöjliggjort dom kvällarna i fortsättningen.

För det är ett faktum. Om hojåkare inte sköter sig vid färden till och från Barkarby så kommer vi inte att få hålla till där i fortsättningen. Att polisen står där medverkar till att fler sköter sig.

Tror tyvärr inte de har något budskap med sina kontroller utanför Barkarby.

Polisen har ett budskap med alla kontroller. Budskapet är "Ge fan i att vara olaglig"

Har du varit vid Skogskyrkogården någon gång? Minst lika enkelt att ställa upp en kontroll där men det gör de inte utan de står vid S&S träffarna. Varför ska de som leker på gatan åka till Barkarby när de vet att det kommer bli kontroller? Då är det väl bättre att leka vid skogis och slippa åka på böter för småsaker.

Visst kan dom ställa upp en kontroll där. Men min erfarenhet av olagliga streetrace och liknande oavsett plats är att så fort polisen kommer i närheten så är plötsligt alla spårlöst försvunna så att ställa upp en kontroll är ganska meningslöst eftersom ingen kommer att komma i närheten av den.

Och då har man missat meningen med träffarna, hur orättvist det än kan låta för dig som är helt laglig så har man börjat arrangera såna här träffar för just de som är olagliga, för att de inte ska leka på gatan utan på Barkarby och står man och plockar dem för smågrejer så kommer de inte utan det blir bara helt lagligt folk där medan de andra fortsätter leka på gatorna. Vad händer då tror du? Man stänger ner träffarna med förklaringen att busandet på stan inte minskar trots att man har anordnat speciella träffar för sånt.

Nej. Man anordnar inte träffarna för dom som är olagliga. Man anordnar träffarna för att folk inte ska vara olagliga genom att man ger en möjlighet till att leka av sig under kontrollerade former. I begreppet laglig ligger förutom att man ska hålla hastighetsgränserna och visa hänsyn och omdöme också att man ska framföra ett lagligt fordon, godkänt i kontrollbesiktning.

Man kanske kan tycka att det är skitsaker men återigen. Ska vi gå på polismannens godtycke vid bedömning av blinkers eller ska vi gå på E-märkning? Vilket ger den mest homogena lagföringen.

Ska vi gå på kravet att en regskylt ska vara utfärdad av vägverket eller ska vi gå på den enskilde polismannens godtycke att bedöma huruvida den är tillräckligt läsbar? Vilket ger den mest homogena lagföringen.

Kör man runt i eller på ett olagligt fordon så får man räkna med att förr eller senare får man böter för det. Oavsett vart man åker.

Personligen tycker jag att det är djävligt gnälligt att sitta och gnälla över att polisen har en kontroll där dom skriver böter för saker som är olagliga istället för att vara glad för att dom övarhuvudtaget tillåter oss att ha en träff där vi får köra satan, stunta och liknande.
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Hej;

Måste nog ansluta mig till de som tycker att det är fel av polisen att bötfälla folk vid ett sånt tillfälle.
Bötfälla de som har miniblinkers, miniskylt och ej godkända hojar, för all del, men för guds skull satsa resurserna FÖRST på det som är av störst betydelse för samhället och säkerheten, sen kan poliserna vara ute i en "show of force" och göra såna enkla kontroller. Ingens liv hänger på en miniskylt eller miniblinkers som blinkar snabbare än de borde göra.

Synd att ni blev bemötta på det sättet som du beskriver Pippi.. det är bara att beklaga att vissa poliser och myndigheter ser på mc-folket som potentiell kriminell folk som borde diciplineras och det hårt!

Mvh
Dio

WTF!! får man böter för dom blinkar för snabbt??? :huvet det om ngt är jue BÄTTRE då det skapar en annan uppmärksamhet! Hojåkare kör jue i snitt lite fortare än resten (okejdå bara ja...:angel ) man kan jue va förbi mellan blinkningarna... :hojsmilie
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Har inte hunnit med Barkarby i år, och nu kommer jag inte ens att försöka hinna med. Inte för att jag har monterat på något jag skulle kunna få böter för utan av ren principsak. Jag tycker att det är ett patetiskt uppträdande av polisen.
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Jag kan säga att jag håller me många i den här frågan. Varför är farbror blå utanför och stoppar folk. När dom samtidigt är med och samverkar för bättre körning på våra vägar. Dubbelmoralen finns visst även utanför SH :tungan

Förstår inte hur det har kunnat bli en sån stor diskution ang MINI grejer hit och dit. När personen i fråga sagt massor av ggr att det handlar INTE om bötern utan att dom stoppar folk som har varit på ett evenemang för att vissa att dom stödjer detta och respekterar det för dagen (Iaf) :rolleyes:

Och uppenbarligen skrämmer iväg folk från det.
Lösning?

Ring 112 nästa gång och säg att det är en bomb på arlanda eller att bankrån är pågående eller att Pensionärs föreningen har blivit påkörda av 5 st jätte trimmade raggar bilar.
Då lär det bli fart på dom små blå. Eller man får iaf hoppas det. Kanske är MC folket så högt prioriterade.

Nej visst. Det handlar inte om böterna för miniskylten. :tungan
Herregud. Menar du på fullt allvar att tråden dykt upp om polisen stått utanför och stoppat folk och bjudit på kaffe och bullar?
Hade det inte blivit böter så hade tråden aldrig dykt upp. Det är väl självklart.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Nej. Man anordnar inte träffarna för dom som är olagliga. Man anordnar träffarna för att folk inte ska vara olagliga genom att man ger en möjlighet till att leka av sig under kontrollerade former.
Vad är skillnaden?

Hade alla varit lagliga så hade träffarna aldrig behövts eftersom folk inte hade lekt på gatorna. Det är just för att folk lekte på gatorna ( var olagliga ) som man startade dessa träffar så att de skulle ha ett lagligt alternativ så jo man anordnar träffarna just för de som var olagliga, att de som var lagliga innan också kommer och leker är en stor bonus och det är de som straffas ifall man skulle ställa in träffarna.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så vad skulle alternativet då vara, ett event dit man kan köra på olagliga hojar utan att kollas? Ja, då är det nog rätt kört då...

Det finns redan, det kallas Skogis!
Inte nämnvärt stor risk att åka dit på väg dit eller där.

Guld_Lock skrev:
Ska man ha ett event där man tillåter körning med gatlegala hojar så kan man väl utgå ifrån att de ska vara lagliga om dom körs dit för egen maskin, och är dom inte det får man väl finna sig i att ta dom på släp? Allt annat är löjligt, och så fungerar det inom väldigt mycket som har med motorsport att göra.

Hojarna behöver väl inte vara gatlegala för att köras på området, bara dom uppfyller bullerkraven?
Men ingen vill köra utan publik/kompisar, och skrämmer man bort dom, som vill köra egen hoj dit, med små brister, så kommer inga utövare!

Guld_Lock skrev:
Dom vill ha bort buset från vägarna, och får dom inte det genom att vi vaknar upp och börjar ta vårt ansvar så är hojåning som vi vill ha den snart snart ett minne blott. När det då görs försök på det här sättet så är det väl både naivt att inte räkna med att man kontrolleras (med tanke på hur det många gånger går till annars), och jäkligt korkat att komma åkandes på något dom kan klaga på.

Dom får tillbaka buset på vägarna om dom skrämmer bort utövarna och publiken från barkaby.
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
:rolleyes: [/QUOTE]Dags att sluta med det nu och bli mer nitisk nu tycks det i tråden. Det är uppfattat. Vi ses![/QUOTE]

Vilken tragisk attityd, jag förstår ni har problem, gott att bo 50 mil bort!
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Visst kan dom ställa upp en kontroll där. Men min erfarenhet av olagliga streetrace och liknande oavsett plats är att så fort polisen kommer i närheten så är plötsligt alla spårlöst försvunna så att ställa upp en kontroll är ganska meningslöst eftersom ingen kommer att komma i närheten av den.
Just streetrace är enkelt att flytta och köra där polisen inte finns...

Men du skriver ju själv "så fort polisen kommer i närheten så är plötsligt alla spårlöst försvunna" vad tror du skulle hända om de dök upp vid skogskyrkogården istället för Barkarby?
 

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Hojarna behöver väl inte vara gatlegala för att köras på området, bara dom uppfyller bullerkraven?
Men ingen vill köra utan publik/kompisar, och skrämmer man bort dom, som vill köra egen hoj dit, med små brister, så kommer inga utövare!

Nej. Men dom ska väl vara gatlegala för att få framföras på färden dit eftersom det är allmän väg eller? Och det är det tråden handlar om. Polisen har stått utanför området och bötfällt icke gatlegala hojar.


Dom får tillbaka buset på vägarna om dom skrämmer bort utövarna och publiken från barkaby.

Mjo. Men det finns trots allt hojåkare som klarar av att framföra sin motorcykel i ett lagligt skick. Kanske något att prova på.
Polisen vill inte ha olagliga hojar någonstans. Vare sig det är vid barkarby eller någon annanstans.

Väljer många att busköra någon annanstans så är det bara en tidsfråga innan dom är där och stoppar det. Blir det tillräckligt mycket sådant så kommer det att tas i med hårdhandskarna för att effektivt förhindra att vi kör överhuvudtaget.

Vilka borde vara mest intresserade av att vi kan fortsätta köra båge? Vi eller polisen? Buskörning kommer förr eller senare att leda till att vi inte alls har möjlighet att utöva vårt intresse. Det inser man ganska snabbt om man tänker lite längre än näsan räcker.

Och exempelvis nummerskyltarna har betydelse för polisens möjligheter att stoppa buskörning. En liten nummerskylt med små tecken som inte är i reflexmaterial är svårare att läsa på håll och därigenom försvåras polisens möjligheter att ta dom som buskör på allmän väg.

Just streetrace är enkelt att flytta och köra där polisen inte finns...

Men du skriver ju själv "så fort polisen kommer i närheten så är plötsligt alla spårlöst försvunna" vad tror du skulle hända om de dök upp vid skogskyrkogården istället för Barkarby?

Japp. Det är jätteenkelt. Ett lagligt evenemang som street och stunt är lite svårare att flytta och det vet polisen om.

Det handlar om att ge och ta. Vi får tillstånd att busköra helt lagligt under kontrollerade former mot att vi sköter oss på väg till och från evenemanget. Sköta sig innebär framföra ett lagligt fordon på lagligt sätt. För att säkerställa att vi sköter oss så har dom kontroller. Inte så svår logik egentligen.

Skulle polisen dyka upp vid Skogis så skulle alla vara spårlöst försvunna eftersom alla är olagliga som racear på allmän väg och folk vill inte ha böter.
Det går faktiskt inte att jämföra med Street och Stunt som är ett lagligt arrangemang i samarbete med polisen. Dom förväntar sig att vi är lagliga om vi får tillfälle att vara busa lagligt på barkarbyfältet.
 
Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Nej. Men dom ska väl vara gatlegala för att få framföras på färden dit eftersom det är allmän väg eller? Och det är det tråden handlar om. Polisen har stått utanför området och bötfällt icke gatlegala hojar.
Nej tråden handlar om varför polisen väljer att punktmarkera ett arrangemang där man försöker få folk att sluta leva rövare på gatorna.

Vad tror du skulle hända om man startade något för att få ungdomar att sluta knarka och när de kommer till arrangemanget så haffar man dem för att de har cigaretter på sig, tror du att de kommer komma dit igen och har man lyckats få dem att försöka sluta knarka?

Väljer många att busköra någon annanstans så är det bara en tidsfråga innan dom är där och stoppar det.
Tveksam till det, de har ju ett mycket enklare alternativ att åka till barkarby och plocka dem som försöker välja ett lite lagligare alternativ. Varför försöka jaga några enstaka "busar" vid andra ställen när man kan plocka in många vid barkarby för småsaker.

Och exempelvis nummerskyltarna har betydelse för polisens möjligheter att stoppa buskörning. En liten nummerskylt med små tecken som inte är i reflexmaterial är svårare att läsa på håll och därigenom försvåras polisens möjligheter att ta dom som buskör på allmän väg.
Ja det är riktigt och efter ett möte med polisen kom man fram till att man skulle börja kolla regskyltar vid besiktningen inne på området och ge folk en chans att rätta till dem eller så skulle de inte få köra. Men nu verkar man tycka det är bättre att plocka folk direkt utanför och bötfälla dem.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Top