Polisen och körkortet.

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Långa farbron skrev:
Om du förtjänar att dö eller inte framgår inte av mitt inlägg ,däremot påvisar din mentalitet att du är en riskfaktor och löper större risk att köra ihjäl dig själv och /eller någon annan.

Hur vida du får överleva eller inte när du kör hoj är enbart upp till dig själv och ingen annan.


Huruvida det är upp till mig eller inte om jag ska dö tvivlar jag starkt på då jag litar mer på mig själv i trafiken än vad jag litar på andra. Icke att förglömma är även djuren... Ganska hälsosamt tänkande tycker jag, då man annpassar hastighet efter omgivning eller vad säger du?

Jag tror du har missupfattat min mentalitet en aning. :pannkyss


Firefly skrev:
Det håller jag med dig om... Det finns alldeles för många där ute som inte borde ha det körkort de faktiskt lyckats lägga beslag på.

Och visst, det finns de som har koll utan att ha körkort. Ta bara Valentino Rossi som exempel. Han är überjävlig på att köra hoj. Men han har inte körkort så han får hålla sig till inhängnat område.

Men det berättigar inte någon att ge sig ut och köra vad de vill bara för att de "har koll"... Det funkar inte så. Det är fel.

Just my 2 cent....


Tack! hm... eller dylikt.. :) :fyllisar
 

J.Porta

...come over to the dark side...
Gick med
1 May 2005
Ort
Inomhus
Hoj
...Brittisk...
Ähhumm, host host, ähhhhhhh,

Ingen som sett ett program som heter "Sveriges sämsta bilförare" eller nåt ditåt på fyran, appråpå körkort eller inte??


Där kan man se att ett körkort inte är förenat med att kuna kontrollera sitt fordon. Dock med lite varning för att det är lite styrt så att de skall framstå som dummare än normalt.

J.Porta, Blekingebo i exil som dock tycker att ett giltigt körkort för fordonet man kör bör finnas....
 

addee

Ny medlem
Gick med
11 May 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen, hinner inte denna säsong.
Fan vad svårt det ska vara för honom att få en ordentligt svar från någon med FAKTA eller EGNA Erfarenheter.

Gissa kan han väl göra själv. :7peta


Dessutom så dom som predikar om att körkort hit och ditt är så viktigt, du får ju övningsköra på körskola, eller hur?
Ingen skillnad mot att ge sig ut i trafiken själv, defnitivt inte om du t.ex har kört en del cross/enduro eller moped förrut.

Har du dessutom B-kort så kan jag garantera dig att du kör bättre än många som har lyckats klara sin A-kort.

Jag kör bättre än MÅNGA som har MC-kort (t.ex min mor som ALDRIG kört MC men har A-kort). Har kört motocross i 12 år samt buskört en del Motard samt andra cyklar :yoparty Är nu på väg att klara mitt A-kort pga risken att bli av med B-kortet annars är för stor som jag förståt det.

Sluta predika, man är Inte automatiskt en sämre MC-förare bara för att det inte står behörighet A på ditt körkort.
 

P!

Ny medlem
Gick med
21 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Alla har väl vi bränt omkring som små as på crossar o sönder trimmade moppar. Samma grej..inte fan lyssnade jag på nån jävla mupp..
 

RacerX

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Lund
Hoj
TL1000S + HVA450 + PitPro
Firefly skrev:
...Och visst, det finns de som har koll utan att ha körkort. Ta bara Valentino Rossi som exempel. Han är überjävlig på att köra hoj. Men han har inte körkort så han får hålla sig till inhängnat område.....

Sry..lite OT, men har inte Rossi körkort!?? :va
Han har ju bl.a. i promotionsammanhang sagt att han har en Honda Hornet900 som han kör i stan (London?) med "för den är som klippt och skuren för det"...

Kan förvisso bara vara någon reklamsnubbe som skrivit det, men verkar lite konstigt om han inte har kortet i vilket fall...

Någon som vet?
 

Mr. Red

Åksugen
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Alnarp
Hoj
VFR 750F
iom att Rossi är typ 19 år eller vad han är så är det väl inte helt otroligt att han inte har kortet, om han har det är det väl ganska färskt...
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top