Polisen ser en utan hjälm.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
De 1200:- var för busandet...
Jo smitning kan de ju också ta han för om de var länge sedan de fick nått av tanten...men de borde inte göra det.

O som du sa så orkade de nog inte sätta på kameran...men det märks om han får en lapp hem i brevlådan.

Men detta är bara vad jag tror.

Tack så mkt!

Sen när det gäller bli av med kortet för man åkt slangen några meter så står jag nog för jag är mus o väljer den lätta vägen ut.

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Tack så mkt!

Sen när det gäller bli av med kortet för man åkt slangen några meter så står jag nog för jag är mus o väljer den lätta vägen ut.

du erkänner att det var du?? (det var ingen som hade kunnat tro det):tuttar

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Om man t.ex bara råkar köra på bakhjulet så åker man ju på vårdslöshet i trafiken, typ 1200:- .... *VET* :huvet

Men om man har punka på framhjulet då och därför måste slanga till närmaste däckverkstad, Kan man inte skylla på det ?

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
du erkänner att det var du?? (det var ingen som hade kunnat tro det):tuttar

haha, sa inte det var jag.
Sa bara att istället för att bli av med kortet för bus så väljer jag den lätta/fega vägen ut lr vad folk kallar det.

Dock så tänker jag inte längre ta av hjälmen direkt efter man stannat efter en bustur innan man vet att farbror blå inte smyger bakom en :D

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
haha, sa inte det var jag.
Sa bara att istället för att bli av med kortet för bus så väljer jag den lätta/fega vägen ut lr vad folk kallar det.

Dock så tänker jag inte längre ta av hjälmen direkt efter man stannat efter en bustur innan man vet att farbror blå inte smyger bakom en :D

Shit nu erkände du ju igen !

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Hojlös....Suzuki RF600R Såld, KTM 950SM Såld, KTM 640 Såld!
va faktiskt en snubbe som skulle provköra hojen.. har haft den till försäljning.. han var grymt lik mig..
går dom på de tro :tungan

värsta är om dom inte sett buset utan trott att den/du drog iväg var allmänt skum o kör utan hjälm.. oså ett brott ju :näsblod

Jo men allvarligt, gå in och hämta hjälmj*veln på stationen i den del som du la av den, skulle knappast tro att dom kommer sätta dig på det....då skall den polisen som satt i bussen veta exakt att det var du....bara att säga att skiten blev stulet, troligtvis ligger det på Hittegods avd.....

Sen är ju frågan om farbror blå åkte efter med blåljus, annars kan du ju inte bli anmäld för smitning om dom inte försökt stoppa dig......

katana1100

Hellre tio älgar i skogen än en på vägen
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
Katana1100
Huga vilken underbar tråd...

:confused: Kalla in Leif GW Persson så löser sig det hela...:tummenupp då får vi alla reda på rubbet i det här tror jag nog, kanske nästan...:rolleyes::hihi :banana

OJAK

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
Mille
Äh, skicka in en polare som säger att några polare till honom lånat hjälm och handskar men tappat bort dom. Hasnkarna alså.

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jo men allvarligt, gå in och hämta hjälmj*veln på stationen i den del som du la av den, skulle knappast tro att dom kommer sätta dig på det....då skall den polisen som satt i bussen veta exakt att det var du....bara att säga att skiten blev stulet, troligtvis ligger det på Hittegods avd.....

Sen är ju frågan om farbror blå åkte efter med blåljus, annars kan du ju inte bli anmäld för smitning om dom inte försökt stoppa dig......

Inga blåljus på 100%
Men asså, personen i fråga vart borta efter kanske 5-10 sek, runt gathörnet o sen hejdå.
Så tror inte ens dom har en chans o hinna slå på nå blåljus.

Sen så vettefan om det är värt risken att bli av med kortet/få böter (även om den verkar vara Liten) för en crosshjälm/handskar/glasögon som kanske går på 2k då det var riktiga skitgrejjer.

Sen äre alltid kul med en ny hjälm! :tummenupp

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
Inga blåljus på 100%
Men asså, personen i fråga vart borta efter kanske 5-10 sek, runt gathörnet o sen hejdå.
Så tror inte ens dom har en chans o hinna slå på nå blåljus.

Sen så vettefan om det är värt risken att bli av med kortet/få böter (även om den verkar vara Liten) för en crosshjälm/handskar/glasögon som kanske går på 2k då det var riktiga skitgrejjer.

Sen äre alltid kul med en ny hjälm! :tummenupp

Ja men dåså, inga problem, köp nya skitgrejer för 2k då...hahaha! Ingen chans som jag ser det...då skulle dom slagit på lysena och kört efter....det var en snut som såg mig köra runt 95 på 70väg igår och han körde ifatt och la sig framför mig så jag skulle bromsa in och drog sen av vid farsta...tror du jag får fortrkörningsböter i lådan???

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Ja men dåså, inga problem, köp nya skitgrejer för 2k då...hahaha! Ingen chans som jag ser det...då skulle dom slagit på lysena och kört efter....det var en snut som såg mig köra runt 95 på 70väg igår och han körde ifatt och la sig framför mig så jag skulle bromsa in och drog sen av vid farsta...tror du jag får fortrkörningsböter i lådan???

Nej, men det som gnagde var att dom såg ansiktet.

Sålänge man har hjälm på sig händer inte ett skit, det vet jag av egen erfarenhet då ja kanske höll 70 på en 50 väg o inte kände för att få ett par tulingar i böter.

Aja, har iaf fått några vettiga o bra svar så tack för dom.

Olsson84

S. Blisken
Gick med
26 Jun 2006
Hoj
no shit sherlock...finns ingen här som verkligen trodde på ett dnatest...

Haha, No Shit Sherlock, det funkar i väldigt många sammanhang. Använde det flitigt förut..kul att höra igen. :yoparty

Freddola, inget att oroa sig för!
Dom lär ju inte starta en förundersökning på en sån sak, kostar för mycket och tar för lång tid!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024