Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
det här är ju sinnesjukt... jaja men dom kan ju försöka sätta dit dig för att du kört den ostryp förut

"Bevis: aah vi såg ju på en internetsida att han kört den ostrypt"

herregud

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Haha ja, medans dom ändå håller på så kan jag erkänna att jag har kört 600cc hojar, 650cc och en massa annat. Det kan ni väl ta med i eran rapport om ni fortfarande läser här!

En gång åt jag en mask också, det tycker jag passar in här också..

veinge_dt

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2007
Hoj
DT125R SM
Haha ja, medans dom ändå håller på så kan jag erkänna att jag har kört 600cc hojar, 650cc och en massa annat. Det kan ni väl ta med i eran rapport om ni fortfarande läser här!

En gång åt jag en mask också, det tycker jag passar in här också..

Smart 2FAST4U2 nu åker du dit för mord också.

Alkzkz

Make every stroke count - Go 2-Stroke.
Gick med
18 Jan 2007
Hoj
Aprilia RS 125
Verkar alldeles fantastiskt märkligt att trafikpoliser på eget initiativ skall få utföra spaning på internetforum för att sedan använda som bevismaterial i ett förhör. Har han begärt din IP-adress av SH för att kunna säkerställa att det faktiskt är du som är 2FAST4U2? Låter makalöst oprofessionellt genomfört från början till slut.

Till snuten som läser: Du är en skam för din uniform. =)

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Usch, tycker det är skandalöst att dom lägger såpass mkt resurser på detta.. Det finns viktigare saker att ta itu med

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Hade dom lagt ner den tiden, resurserna och det STORA engagemanget på "riktig" brottslighet (ex. våltäkter och gatuvåld) istället så hade Sverige i alla fall kunnat bli ett lite trevligare och tryggare land att bo i :tummenupp

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Just det!
Prioritera om,
prioritera RÄTT!

Jag blir så förbannat tött på alla poliser (polisväsendet) som i media sitter och beklagar sig över hur lite tid/pengar/resurser dom har för att lösa brott.
För att i nästa andetag sitta och hålla på med sånt här skit rent ut sagt.
Man hör ju talas om detta i tid och otid.
Låt fotbollsklubbarna betala sin egen bevakning och omkostnader för huliganer och låt alla stora evenemang själva bära kostnaderna för polisens insatser, sen finns det nog fan pengar över till verklig brottsbekämpning bland Svensson ute i byn!!

Detta skapar bara förakt!
Bosse

Alkzkz

Gick med
18 Jan 2007
Hoj
Aprilia RS 125
Jag skulle utan tvekan kontaktat en advokat och hört mig för om huruvida det är möjligt att få denna/dessa poliser att stå till svars för det de gjort. Såhär skall det väl ändå inte få lov att gå till i ett modernt demokratiskt rättssamhälle?

Att polisen manipulerar bevismaterial för att kunna fälla en person för ett brott personen i fråga inte har begått är i min mening inget mindre än en rättslig skandal.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Hade dom lagt ner den tiden, resurserna och det STORA engagemanget på "riktig" brottslighet (ex. våltäkter och gatuvåld) istället så hade Sverige i alla fall kunnat bli ett lite trevligare och tryggare land att bo i :tummenupp

Tycker sverige är ganska tryggt.

Jag skulle utan tvekan kontaktat en advokat och hört mig för om huruvida det är möjligt att få denna/dessa poliser att stå till svars för det de gjort. Såhär skall det väl ändå inte få lov att gå till i ett modernt demokratiskt rättssamhälle?

Att polisen manipulerar bevismaterial för att kunna fälla en person för ett brott personen i fråga inte har begått är i min mening inget mindre än en rättslig skandal.

Mm har man pengar så visst.

Last edited:

Alkzkz

Gick med
18 Jan 2007
Hoj
Aprilia RS 125
Tycker sverige är ganska tryggt.

Mm har man pengar så visst.

OT: Och dessutom ganska trevligt.. :) Jag ser rattfylla som ett betydligt större hot mot min person än misshandel och rån. Och därmed något det enligt mig borde läggas mer resurser på.

Rätta mig om jag har fel, men borde man inte kunna presentera fallet för en advokat och be honom avgöra om man har någon reell chans att vinna fallet, kostnadsfritt? Detta borde väl i annat fall inte kosta alltför mycket?

EllaTheMan

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
dt125r på vägen,ktm exc125 i skogen:P
Tänkte lägga mig i tråden nu efter ungefär 1 timmes läsande:tungan av hela tråden.
Genom att lägga in en liten historia:
Pappas kompis har köpt en alldeles ny endurohoj och tryckt in den bakom två bilar i låst garage andra(elr första natten kommer inte riktigt ihåg) bli den stulen dom ha brutit upp dörren och lyft över hojen över bilarna(utan en minsta repa på bilarna) och sedan rullat iväg den på cykelbanan i nysnön som dom tydligen missat. Han märker stölden och spåren på morgonen och ringer polisen och föklarar allt även spåren men dom har ingen att skicka så dom totalignorer honom.
Så där försvann ett antal tusenlappar eftersom han inte försäkrar en hoj han endas kör i skogen.

Men energi finns det på sådana fall som 2FAST4U2:va ?

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Tänkte lägga mig i tråden nu efter ungefär 1 timmes läsande:tungan av hela tråden.
Genom att lägga in en liten historia:
Pappas kompis har köpt en alldeles ny endurohoj och tryckt in den bakom två bilar i låst garage andra(elr första natten kommer inte riktigt ihåg) bli den stulen dom ha brutit upp dörren och lyft över hojen över bilarna(utan en minsta repa på bilarna) och sedan rullat iväg den på cykelbanan i nysnön som dom tydligen missat. Han märker stölden och spåren på morgonen och ringer polisen och föklarar allt även spåren men dom har ingen att skicka så dom totalignorer honom.
Så där försvann ett antal tusenlappar eftersom han inte försäkrar en hoj han endas kör i skogen.

Men energi finns det på sådana fall som 2FAST4U2:va ?

Precis! det är ju sjukt att dem inte bryr sig:näsblod

Han har väll kollat diverse "turk områden" Det gjorde min kompis när hans moppe blev stulen och så klart den stog utanför fritisgården på valby:tungan

EllaTheMan

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
dt125r på vägen,ktm exc125 i skogen:P
Precis! det är ju sjukt att dem inte bryr sig:näsblod

Han har väll kollat diverse "turk områden" Det gjorde min kompis när hans moppe blev stulen och så klart den stog utanför fritisgården på valby:tungan

haha nej det gjorde han inte han vågade inte följa spåren vet ju aldrig vad man möter för personer:/ mne han har köpt en ny igen iallafall:)

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
OT: Och dessutom ganska trevligt.. :) Jag ser rattfylla som ett betydligt större hot mot min person än misshandel och rån. Och därmed något det enligt mig borde läggas mer resurser på.

Rätta mig om jag har fel, men borde man inte kunna presentera fallet för en advokat och be honom avgöra om man har någon reell chans att vinna fallet, kostnadsfritt? Detta borde väl i annat fall inte kosta alltför mycket?

Problemet med rattfylla är att han åker fast efter han gjort något fel.

Jag tror att han måste skaffa en advokat själv om han ska ta det vidare, och då ska man va säker på att man vinner då advokater brukar ta rejäla slantar.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Man blir bara mer och mer trött på den här utredningen. Jag har fått hem papper att motorcykeln ska vara besiktigad senast den 15:e november. Men utan hojen kan jag ju inte besikta! Och hur kan dom bestämma att det ska ombesiktigas på min bekostnad när dom inte äns kan säga vad det är för del på den som är felaktig, trasig eller utsliten. Är den inte besiktigad innan dess så blir det körförbud.

När jag var på förhör sist sa förhörsledaren att dom hade skickat iväg papper om hävning på beslaget. Men med tanke på att papprena inte kommer fram så måste dom en dålig relation med posten också.

Man börjar undra om det finns människor som behöver förtidspensionera sig... Lite trötta i hjärnorna kanske?

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
jag tycker vi alla ger 50 kr till advokat så dom här snutarna kan fara åt helvete en gång för alla.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...