Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Idag bänkades hojen för andra gången. Men den här gången berättade polisen glatt att vi inte skulle få veta hur mycket effekt den hade. Så jag tippar på att den hade för mycket den här gången också. Men i alla fall så ska jag på förhör imorgon, men den här gången har han troligtvis avslöjat sig själv att han har trimmat min hoj:tummenupp Då ligger han pyrt till:tungan
Väntar med spänning på uppföljningen! :corn

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Tunga ord från en snorunge!
Vill du ha nytt bakdäck förresten ? Jag har ett framdäck nämligen till salu som skulle passa :D

Stor koll snubben! :va

hahahahahahahahahahahahahah... fi fan du är min idol:yoparty

orkar man inte läsa egenom tråden kanske man inte ska lägga sej i disskussionen heller:pannkyss

är inte lätt att gå upp å äga en nobellpriustagare inom hans/hennes område utan kunskap.:tummenupp

elmlund

Materialåkare
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Aprilia RS 125 -07
hahahahahahahahahahahahahah... fi fan du är min idol:yoparty

orkar man inte läsa egenom tråden kanske man inte ska lägga sej i disskussionen heller:pannkyss

är inte lätt att gå upp å äga en nobellpriustagare inom hans/hennes område utan kunskap.:tummenupp

Märks att du inte har läst mycket och vill bara smöra för dom äldre med större hojar! För du missade tydligen att det var han som blev "ägd".

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Märks att du inte har läst mycket och vill bara smöra för dom äldre med större hojar! För du missade tydligen att det var han som blev "ägd".

eeehhh....

vill jag smöra nu oxå. de va som fan.

du kan ju prata ur skägget och tala om vaffan du menar. du som tänker fel. inte jag.

ps. jag har läst denna tråden sen den startades. ds.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
eeehhh....

vill jag smöra nu oxå. de va som fan.

du kan ju prata ur skägget och tala om vaffan du menar. du som tänker fel. inte jag.

ps. jag har läst denna tråden sen den startades. ds.

elmlund har inte alla hästar i stallet, kolven har fllygit ur cylindern.

Han märkte inte att ditt inlägg var ironiskt.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Mamma berättade för mig att fallet redan är avslutat också nu. Polisen hade sagt det innan dom la på luren. Men jag tycker att det är lite konstigt att dom har skrivit av fallet innan jag har haft förhöret imorgon. Det skulle väl vara om effekten var godkänd nu, men då kunde han väl ha sagt det direkt.

Jaja, några sista minuten tips innan domedagen?:tungan

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Mamma berättade för mig att fallet redan är avslutat också nu. Polisen hade sagt det innan dom la på luren. Men jag tycker att det är lite konstigt att dom har skrivit av fallet innan jag har haft förhöret imorgon. Det skulle väl vara om effekten var godkänd nu, men då kunde han väl ha sagt det direkt.

Jaja, några sista minuten tips innan domedagen?:tungan

va inte tacksam. va arg som fan:yoparty

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
va inte tacksam. va arg som fan:yoparty

Ja fast det är den inställningen jag har haft hittils. Nu vill jag ha kontakt med åklagaren eftersom poliserna har varit som en säck potatis att prata med.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Ja fast det är den inställningen jag har haft hittils. Nu vill jag ha kontakt med åklagaren eftersom poliserna har varit som en säck potatis att prata med.

de e de jag menar. har dom betett sej som svin och ditt fall är nedlagt är de bara att svina tillbaka:tummenupp

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
polisen har ju redan insett att dom har gjort fel eftersom dom bänkade hojen igen.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Nu är det bara att fixa skadestånd (pengar)

Man skulle ju vilja ha det men jag vette fan vem man ska kräva det ifrån. Jag har hört att man bara kan få skadestånd om dom har haft sönder något men vad vet jag.

Sen undrar man ju varför dom inte ger upp...:huvet Dom har ju redan erkänt att dom har trimmat hojen och i samband med det förstörde dom ju bevisen (enligt mig). Det är ju inte längre jag som har strypt hojen för andra bänkingen och vem fan kan bevisa att dom har strypt den exakt likadant som när dom tog den av mig.

Allt skruvande på hojen kommer i alla fall sluta med att jag måste besikta om hojen med en original-strypsats enligt poliserna. Men vad är en original-strypsats till min hoj om dom inte äns kan visa papper på hur den ska vara strypt. Den är ju privat-importerad och det står inte i några papper på hur just min ska vara strypt. Om jag nu måste besikta om hojen och fixa en annan stryp-sats så tycker jag att dom kan fixa det med tanke på att det är dom som påstår att strypningarna ska se annorlunda ut.

Fan va trött man blir på den här skiten...

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil

ÄGD :D haha finns inget roligare att läsa när man dricker sitt morgonkaffe på kontoret.
Ni är för underbara vad vore livet utan ungdomen :tuttar

Till 2Fast4You2

Hoppas det går bra, jag ber om ursäkt att jag inte "läste tråden från början" men jag skrev ju också det i mitt inlägg att jag INTE läste tråden från början, av den anledningen får man ha fel ;)
Men nu har jag läst från början och insett att jag hade fel... trodde inte polisen skulle göra sådant :va men där ser man!
Ännu större anledning till att hata rättsamhället.

DU kan kräva ersättning, bara att lyfta fram de betydande delar som arrgumentation.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
ÄGD :D haha finns inget roligare att läsa när man dricker sitt morgonkaffe på kontoret.

Till 2Fast4You2

Hoppas det går bra, jag ber om ursäkt att jag inte "läste tråden från början" men jag skrev ju också det i mitt inlägg att jag INTE läste tråden från början, av den anledningen får man ha fel ;)
Men nu har jag läst från början och insett att jag hade fel... trodde inte polisen skulle göra sådant :va men där ser man!
Ännu större anledning till att hata rättsamhället.

DU kan kräva ersättning, bara att lyfta fram de betydande delar som arrgumentation.

Haha, du skrattar åt dig alltså?

Aja nu räcker det med OT för mig.

Man skulle ju vilja ha det men jag vette fan vem man ska kräva det ifrån. Jag har hört att man bara kan få skadestånd om dom har haft sönder något men vad vet jag.

Sen undrar man ju varför dom inte ger upp...:huvet Dom har ju redan erkänt att dom har trimmat hojen och i samband med det förstörde dom ju bevisen (enligt mig). Det är ju inte längre jag som har strypt hojen för andra bänkingen och vem fan kan bevisa att dom har strypt den exakt likadant som när dom tog den av mig.

Allt skruvande på hojen kommer i alla fall sluta med att jag måste besikta om hojen med en original-strypsats enligt poliserna. Men vad är en original-strypsats till min hoj om dom inte äns kan visa papper på hur den ska vara strypt. Den är ju privat-importerad och det står inte i några papper på hur just min ska vara strypt. Om jag nu måste besikta om hojen och fixa en annan stryp-sats så tycker jag att dom kan fixa det med tanke på att det är dom som påstår att strypningarna ska se annorlunda ut.

Att undanhålla bevis eller försöka döma dig fast du inte är skyldig är väll allvarligt?

Last edited:

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Om jag nu måste besikta om hojen och fixa en annan stryp-sats så tycker jag att dom kan fixa det med tanke på att det är dom som påstår att strypningarna ska se annorlunda ut.

Hur vill dom att strypningarna ska se ut? Har dom hittat på egna regler hur dom ska se ut?

Du måste väl ändå få reda på effektuppgifterna från andra bänkningen? Det är ju ändå dig det gäller!

elmlund

Materialåkare
Gick med
2 Mar 2006
Hoj
Aprilia RS 125 -07

Observera att jag skrev "Ägd". Och du verkar ju vara mycket mognare än dom som kör 125:a. Hur känns det att jobba när vi har lov?

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Observera att jag skrev "Ägd". Och du verkar ju vara mycket mognare än dom som kör 125:a. Hur känns det att jobba när vi har lov?

Jodå... Det känns rätt bra att plocka ut närmare 10 lax den här veckan när ni sitter hemma och tjafsar på SH... :D
Sorry... Var bara tvungen.. .

Sluta bråka nu små barn (oavsett ålder!) och åter till ämnet...
Utseendet på strypningarna bestäms väl av tillverkaren?!
Knappast någon som herr polis kan ha åsikter om men jag misstänker att
strypningarna inte är original om ens befintliga?
Strypningen är upp till ägaren, villkoret för att den ska klassas som lätt
är ju att den inte lämnar med än en viss kw/kg om jag inte missminner mig.
Strypningen kan du köpa av tillverkaren/återförsäljaren i Sverige.
Lär dock inte vara gratis nånstans

Klart att man kan ta del av bänkningsresultatet. Bara att skriva till åklagaren/polisen och begära ut alla papper om undersökningen..

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Nu har jag varit inne på förhör igen.

Vad vi(jag och mamma) kom fram till:
Meckarpolisen har ljugit angående om hur avgasporten har varit inkopplad och urkopplad i samband med bänkningarna. Det är nog mest det som min ilska över hela utredningen kommer ifrån. Nu vid den andra bänkningen fick motorcykeln 22.9hk. Och det berodde på att den här gången har Polisen försäkrat sig om att avgasporten var stängd vid bänkningen. Att meckarpolisen har ljugit ville Polisen inte riktigt erkänna, det var ett misstag enligt dom. Att Polisen bänkade om hojen var eget initiativ sa dom också! Pfff! Hade inte vi protesterat så hade dom ju inte gjort det enligt mig! Tidigare hade Polisen fått tag på uppgifter som sa att min motorcykel skulle vara strypt på ett visst sätt, nu när vi kom tillbaka så var dom uppgifterna tillbakadragna. Polisen kollade på mamma medans han berättade att uppgifterna inte längre fanns. Både mamma och jag fick känslan av att han trodde att det var mamma som hade fifflat med det. Jamen juste!!!

Jag frågar mig själv om dom säger så för att skydda sitt rykte. Det får man väl tolka som man vill.

Jag har ljugit för poliserna om att jag har kört motorcykeln ostrypt vid ett tidigare tillfälle. Och det erkände jag nu eftersom Polisen har läst vad som har skrivits här. Att jag ljög för polisen var en dum grej och jag ångrar det. Men VART jag har kört den med inkopplad avgasport spelar roll också!

Men att jag har blivit rätt behandlad som Polisen fortfarande påstår vill jag absolut inte hålla med om.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...