Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Fick ett brev idag där det stog att jag fick välja mellan 30 dagsböter 50 kr = 1500kr och att fortsätta neka och ta upp fallet i tingsrätten men jag valde det första alternativet:)

Edit: Enda straffet blev 1500kr i böter inget mer, lappen ligger tryggt i fickan:)

Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Fick ett brev idag där det stog att jag fick välja mellan 30 dagsböter 50 kr = 1500kr och att fortsätta neka och ta upp fallet i tingsrätten men jag valde det första alternativet:)

Edit: Enda straffet blev 1500kr i böter inget mer, lappen ligger tryggt i fickan:)

1500kr? HA! det är ju nästan löjligt! :tummenupp

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a

Gött, Jag fick samma som dig när jag blev tagen för olovlig körning:)

Blue

Irriterande...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Syrrans 883 och en Nikon Deetree.

Det vet du inte än, det är länsstyrelsen som beslutar om körkortsindragningar.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Idag var jag inne på förhör...
Kort sammanfattning: Dom som håller på med den här utredningen har inte den minsta lilla koll på regler för motorcyklar eller hur dom får se ut. Nu börjar man förstå varför människor blir oskyldigt dömda och jag får en känsla av att det är grymt vanligt. Fyfan säger jag bara!!! Det ända positiva med förhöret var nog att dom KANSKE kan kosta på en ny bänkning . Men jag får inte vara med och se så det går rätt till:huvet :mad:

Och min motorcykel får stå kvar på polisstationen också, jag kan väl vara glad om jag får hem den till jul typ. Och avgasporten ska dom kanske förstöra om jag inte skickar in nån lapp som gör att jag kanske kan få tillbaka den.

Last edited:

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Hoppas verkligen det går lika bra för dig simon som med mig:)

Pfff.. Har du gått o blivit knäpp:huvet Jag vill inte ha en spänn i böter, jag vill ha ersättning för min försökring som jag inte kan ställa av, för alla bussåkning jag har fått göra istället för att ta hojen till skolan och den tid som jag har lagt ner på att bevisa att jag är oskyldig.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Nej det gjorde han inte. Zoltan hade en en ostrypt maskin. Den plockade de ju ned på plats. ;)

Jo men tänkte mera på hastigheten osv.

Pfff.. Har du gått o blivit knäpp:huvet Jag vill inte ha en spänn i böter, jag vill ha ersättning för min försökring som jag inte kan ställa av, för alla bussåkning jag har fått göra istället för att ta hojen till skolan och den tid som jag har lagt ner på att bevisa att jag är oskyldig.

Tror inte du kommer få ett skit tillbaka om du inte går längre, med beslutet.

Last edited:

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil

oskyldig ?
Du kör alltså en "tung-mc" med lätt A kort .. orkar inte läsa genom allt om jag fattat det så ... så är det ju inte mer än rätt att du både blir av med kortet och hojen för alltid :arsele

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
oskyldig ?
Du kör alltså en "tung-mc" med lätt A kort .. orkar inte läsa genom allt om jag fattat det så ... så är det ju inte mer än rätt att du både blir av med kortet och hojen för alltid :arsele

Som jag fattat det körde han strypt och blev tagen för olovlig körning och riskerar skrotade "trimdelar" (orginal egentligen)

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
oskyldig ?

Det var ju just det han inte gjorde. avgas ventilen som gör att man får mer än 11kw var ur kopplad, polisen skruvade sönder hojen, och när dom satte ihop den kopplade dom i ventilen och bänkade den...

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
jag skulle kräva ersättning, böter skulle ju vara ett skämt.. som jag sa från första början.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
jag skulle kräva ersättning, böter skulle ju vara ett skämt.. som jag sa från första början.

hade jag med gjort. bett leif selfbergski lr vaffan han heter ringa upp åklagaren så är de löst sen. min kompis morsa råka ut för nåt på sjukan så hon fick men för livet, hon skulle få 10k i skadestånd. ist så anlitade hon leif, det räckte med att han ringde åklagaren och talade om att han numera var hennes advokat, så va helt plötsligt summan uppe på 90k.

hans timpeng är sjuk men det krävs inte många timmars jobb för att han skall lösa det:D

kanske va lite ironi med i bilden men jag vill bara säga att jag helt klart hade gått vidare med det om så måste. hojen va för fan strypt, det är ditt ansvar att hojen är på 11 kW och det var den, sen att dom är så jävla klåfingriga och kopplar in grejer som skall vara urkopplat är ju inte ditt fel. sen att det är ord mot ord som gäller är en annan femma.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Fast det är egentligen inte äns ord mot ord. Polisen har redan "erkänt" flera gånger att avgasporten var urkopplad när dom tog hojen.

Sen en till grej, dom frågade om jag hade manipulerat avgasporten på något sätt när jag var på förhöret. Nu kanske dom ska bänka om hojen och efter det ska det bli ett nytt förhör, då ska jag fråga dom om dom har manipulerat med avgasporten:tummenupp Det har dom ju gjort:tungan

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024