Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Jo jag säger ju helt klart att simons aprilia var strypt men jag vet inte hur för jag har ju aldrig kört någon annan 125:a och därför förstod jag inte att min var trimmad, jag hade ju inget att jämföra med:va

Är du full? Kör man ostrypt så får man ta konsekvenserna, samma om man kör för fort och blir tagen, då får man stå för att man har gjort fel..

Jo jag håller till 100% med men nu när vi troligen är först i sverige på att åka fast för ostrypt/trimmad 125:a så känns det lite surt, om jag visste innan att det skulle hända så hade jag kanske "glömt" bort att stanna och brassat vidare. Lätt att säga nu i efterhand men ändå, jag hoppas du förstår vad jag menar:tungan

Last edited:

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Om det finns någon som har bänkpapper på sin rs så lägg gärna upp det här! Skirv om den är ostrypt eller strypt och i så fall hur den är strypt.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Om det finns någon som har bänkpapper på sin rs så lägg gärna upp det här! Skirv om den är ostrypt eller strypt och i så fall hur den är strypt.
jag har sett papper på en.. fast den var trimmad. man sök, det finns garanterat på google.

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Är du full? Kör man ostrypt så får man ta konsekvenserna, samma om man kör för fort och blir tagen, då får man stå för att man har gjort fel.

MEN om nu 2fast4u2 inte har kört ostrypt så ska han inte sättas dit för något han inte har gjort, och då tycker jag att zoltan ska ställa upp och intyga om att 2fast4u2's hoj var i strypt utförande när den beslagtogs.

Nepp nykter för tillfället...

Det jag menar är att polisen kommer kanske inte ta det på bästa sätt om Zoltan säger att hans polares verkligen var strypt. Jag har aldrig varit bra på att förklara så jag låter bli. :huvet

Solid snake

Guest
Nepp nykter för tillfället...

Det jag menar är att polisen kommer kanske inte ta det på bästa sätt om Zoltan säger att hans polares verkligen var strypt. Jag har aldrig varit bra på att förklara så jag låter bli. :huvet
Hade jag kunnat rentvå en polare så hade jag skitit fullständigt i hur polisen tar det, jag skulle inte tro att de tar det speciellt hårt om man bara håller sig lugn och inte brusar upp (vilket är ganska svårt när de inte tycks lyssna på vad man säger.)

Det är bara ännu en dag på jobbet för dem, de brukar vara vana kan jag tänka mig.

Jo jag håller till 100% med men nu när vi troligen är först i sverige på att åka fast för ostrypt/trimmad 125:a så känns det lite surt, om jag visste innan att det skulle hända så hade jag kanske "glömt" bort att stanna och brassat vidare. Lätt att säga nu i efterhand men ändå, jag hoppas du förstår vad jag menar:tungan

Ja ni är antagligen först i landet med det, eller iaf på ett bra tag kan jag tänka mig.

Jojo det är klart, man förväntar sig inte att de ska beslagta ens hoj och så, jag har själv blivit stannad av polisen när jag körde 125a men då frågade de bara om det var min hoj och sen fick man blåsa i alkotestaren.

Klart det är surt att bli av med kortet, men det är ju som sagt en risk man tar när man kör avstrypt, sen att du kanske inte visste att din var avstrypt kan ju inte polisen ändra på men det är faktiskt du som ansvarar för skicket på ditt fordon.

:)

Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Hade jag kunnat rentvå en polare så hade jag skitit fullständigt i hur polisen tar det, jag skulle inte tro att de tar det speciellt hårt om man bara håller sig lugn och inte brusar upp (vilket är ganska svårt när de inte tycks lyssna på vad man säger.)

Det är bara ännu en dag på jobbet för dem, de brukar vara vana kan jag tänka mig.

Ja ni är antagligen först i landet med det, eller iaf på ett bra tag kan jag tänka mig.

Jojo det är klart, man förväntar sig inte att de ska beslagta ens hoj och så, jag har själv blivit stannad av polisen när jag körde 125a men då frågade de bara om det var min hoj och sen fick man blåsa i alkotestaren.

Klart det är surt att bli av med kortet, men det är ju som sagt en risk man tar när man kör avstrypt, sen att du kanske inte visste att din var avstrypt kan ju inte polisen ändra på men det är faktiskt du som ansvarar för skicket på ditt fordon.

:)

Japp men jag hoppas verkligen inte jag blir av med kortet, då blir det buss till skolan och ifall lämpet blir uppskjutet på köpet så blir det mindre kul då jag går fordon och tar bil körkortet via skolan. Böter har jag inga problem med men ifall det blir som jag beskrev så vet jag inte vad jag gör...:huvet

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800

Jo kan man rentvå polaren så visst, men jag tror inte det hjälper med att säga (jag skulle iaf inte komma på nå som skulle ändra dem)

Sen skulle jag nog också ha det svårt att vara helt lugn

men men det är jag

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Någon som vet något om vad som händer med meckarpolisen om jag kan bevisa att han har fifflat med bevisen en massa?

Blir han av med jobbet då eller?

Solid snake

Guest
Någon som vet något om vad som händer med meckarpolisen om jag kan bevisa att han har fifflat med bevisen en massa?

Blir han av med jobbet då eller?
Han borde bli avstängd från utredningen och bevisen borde inte gälla längre, skulle jag tro.

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Så han har alltså beslagtagit avgasporten på din hoj? Det är ju för sjutton en originaldel!!!! Varför tog dom tex inte sportluftfiltret? Nog allt för att dom är poliser men man tycker ju att dom borde överlåta såna ärenden till folk som är kunniga innom området istället för att gissa hejvillt själv bara för att leka bäst.

Ang. att dom stannar folk och kollar så hojarna är godkända och att dom bötfäller en ser jag inga problem med, finns ju faktist lagar av vissa anledningar. Skulle dom bötfälla mig så skulle jag såklart tycka det kändes väldigt onödigt men dom sköter ju bara sitt jobb. MEN när dom börjar missköta sitt jobb så blir man sur. Är det så att dom fipplat med din hoj för att höja effekten så anmäl dom omedelbums.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
Så han har alltså beslagtagit avgasporten på din hoj? Det är ju för sjutton en originaldel!!!! Varför tog dom tex inte sportluftfiltret? Nog allt för att dom är poliser men man tycker ju att dom borde överlåta såna ärenden till folk som är kunniga innom området istället för att gissa hejvillt själv bara för att leka bäst.

Ang. att dom stannar folk och kollar så hojarna är godkända och att dom bötfäller en ser jag inga problem med, finns ju faktist lagar av vissa anledningar. Skulle dom bötfälla mig så skulle jag såklart tycka det kändes väldigt onödigt men dom sköter ju bara sitt jobb. MEN när dom börjar missköta sitt jobb så blir man sur. Är det så att dom fipplat med din hoj för att höja effekten så anmäl dom omedelbums.

om jag inte är ute och cyklar är det ingen orginaldel på alla....

och om jag skulle suttit i din sits hade jag satt på mej en mikrofon och gått å tjötat med mecknissen.

jag vet itne om det går att bevisa att porten var urkopplad när dom tog den, ord mot ord som nån sa. men det är bara att tjöta. var trevlig vid förhör och allt sånt. kostym på rättegången om det blir någon sådan. gott intryck kan man komma långt på:tummenupp

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
hur gick förhöret? :)

Det tog ca 5-10 min och jag han frågade hur den hade blivit ostrypt och jag svarade att vi hade köpte den avställd och obesiktigad på en gård utanför linköping och bara ställt på den och besiktigat den och gasat och tutat. Det var allt:tungan

Nu kanske tingsrätten skulle ta över och att jag skulle få rätt att välja ut en försvarsadvokat:tungan

Man känner sig som värsta barnamördaren:tungan

Last edited:

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det tog ca 5-10 min och jag han frågade hur den hade blivit ostrypt och jag svarade att vi hade köpte den avställd och obesiktigad på en gård utanför linköping och bara ställt på den och besiktigat den och gasat och tutat. Det var allt:tungan

Nu kanske tingsrätten skulle ta över och att jag skulle få rätt att välja ut en försvarsadvokat:tungan

Man känner sig som värsta barnamördaren:tungan

Hur är det med körkort osv i framtiden?

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Men vadå? Det är ju ens egen skyldighet att se till så att hojjen är laglig?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024