Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Jodå det är nog rätt att dom inte skjutsade hem mig och så men ändå, jag tycker inte att dom beter sig riktigt rätt.

Dem har väll insett att det var ett fel från början att ta in din hoj så antagligen så försöker dem sätta ditt dig nu, tycker det låter skumt men det är det enda jag kommer fram till om man läser hela tråden.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
återingen förstår jag inte vad du oroar dig över.. du KAN inte åka dit på det här.
det är som du säger. deras 5 repor bevisar bara att den har si och så många hk med en strypning bortagen..

förklara snällt det för han och be (kräv) han att bänka den en gång till men att denna gång ska hojen vara i det utförande det var när dom konfeskerade den....

det jag skulle lacka på är att det tar son tid.. och att behöva gå hem...

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
återingen förstår jag inte vad du oroar dig över.. du KAN inte åka dit på det här.
det är som du säger. deras 5 repor bevisar bara att den har si och så många hk med en strypning bortagen..

förklara snällt det för han och be (kräv) han att bänka den en gång till men att denna gång ska hojen vara i det utförande det var när dom konfeskerade den....

det jag skulle lacka på är att det tar son tid.. och att behöva gå hem...

Jo om det ändå vore så lätt. Västerås-Polisen är INTE lätt att ha att göra med!

Jag var för en liten stund sen nere på stationen och pratade med meckarpolisen. Kort sagt så kom vi fram till att jag har köpt världens billigaste MotoGp-hoj.

Långt sagt: Polisen har ändrat sin story och nu säger han att min hoj bara provkördes fem repor med avgasporten urkopplad (STRYPT alltså). Och att effekten som dom kom fram till är 29.87bhp när den är strypt.
Jag frågade honom snällt om det är rimligt att om den då är helt ostrypt skulle ha någonstans mellan 45-50bhp och det sa han var troligt. Han har tills vidare beslagtagit min avgasport också då han anser att det är en trimdel, det gör det mycket svårare för mig att göra en ny bänkning med samma setup. För att vara på den säkra sidan så frågade jag flera gånger om han hade bänkat den med porten inkopplad eller utkopplad och han var väl medveten om vad båda innebar. Alla gångerna svarade han att den var urkopplad.

Han försöker verkligen sätta dit mig för skit jag inte äns har gjort, och han var helt iskall när han förklarar att min hoj alltid har varit fulleffekt och att jag begick ett brott den kvällen dom tog hojen.

Jag fick en kopia på effekten men har inte riktigt koll på hur man lägger upp den här, den är i bmp format.

Nu fick jag ordning på den:
Observera att Polisen säger att avgasporten är urkopplad vid bänkningen.

Bifogat

• effektdiagram2.JPG
    effektdiagram2.JPG
    126 KB · Visningar: 271
Last edited:

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Jo om det ändå vore så lätt. Västerås-Polisen är INTE lätt att ha att göra med!

Jag var för en liten stund sen nere på stationen och pratade med meckarpolisen. Kort sagt så kom vi fram till att jag har köpt världens billigaste MotoGp-hoj.

Långt sagt: Polisen har ändrat sin story och nu säger han att min hoj bara provkördes fem repor med avgasporten urkopplad (STRYPT alltså). Och att effekten som dom kom fram till är 29.87bhp när den är strypt.
Jag frågade honom snällt om det är rimligt att om den då är helt ostrypt skulle ha någonstans mellan 45-50bhp och det sa han var troligt. Han har tills vidare beslagtagit min avgasport också då han anser att det är en trimdel, det gör det mycket svårare för mig att göra en ny bänkning med samma setup. För att vara på den säkra sidan så frågade jag flera gånger om han hade bänkat den med porten inkopplad eller utkopplad och han var väl medveten om vad båda innebar. Alla gångerna svarade han att den var urkopplad.

Han försöker verkligen sätta dit mig för skit jag inte äns har gjort, och han var helt iskall när han förklarar att min hoj alltid har varit fulleffekt och att jag begick ett brott den kvällen dom tog hojen.

Jag fick en kopia på effekten men har inte riktigt koll på hur man lägger upp den här, den är i bmp format.
ta en skärmdump på den.. dvs print screen knappen. och sen in i paint..

men seriöst.. jag skulle defenetivt gå till domstol med det här.

fan va sur man blir!
nästa gång (om det blir en nästa gång) fråga om du kan få vara med när dom kör bänkningen... och titta så allt går rätt till.

jäva miffon.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Fi fan vilken maskin. :3freak Får jag köpa den? :tungan

Jag tycker också att du skall gå vidare med detta.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Ja jag får lust att sätta dit den där polisen, men han är jättekonstig och han slingrar sig hela tiden. Om det skulle gå till domstol skulle han troligtvis ändra sin story igen och få det att låta som att han inte har något att göra med avgasportens i- och ur-koppling.

Helt ärligt tror jag att meckarpolisen vet att den var strypt när dom tog den men han tycker nog att det är pinsamt eller jobbigt att berätta för chefen eller något sånt att dom har lagt ner en massa pengar i onödan på att sätta dit mig för olovlig körning när jag inte ens har gjort det.

Imorrn så cyklar jag nog iväg till firman som bänkade hojen och snackar med dom och så ska jag se vad Trafikpolischefen säger om detta.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Det är inte så att din avgasport är urkopplad men i öppet läge?

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Fi fan vilken maskin. :3freak Får jag köpa den? :tungan

Jag tycker också att du skall gå vidare med detta.

Visst får du köpa den!:tummenupp Men du får hämta den själv:gnissla

Det är inte så att din avgasport är urkopplad men i öppet läge?

Nej det är inte så troligt med tanke på hur effektkurvan ser ut. Men jag lovar att den var i stängt läge när polisen tog den! Jag känner stor skillnad.

När/om jag får tillbaka den så skulle det inte förvåna mig om han har dynojetat den åt mig också.

Last edited:

Solid snake

Guest
Upp i domstol, fast det kan vara svårt att bevisa att porten var urkopplad i stängt läge för det är ord mot ord.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det är bara maila till aprilia sverige och fråga dem om dem kan vissa att detta är omöjligt med en stpryt RS

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Nope jag går en timme imorgon sen är jag ledig resten av veckan:)
Ok, lite synd.
Keep us updated

vad spelar det för roll?

@zoltan, försök peta in nånstans att 2fasts hoj var strypt!

Ingen typ, hade tråkigt och undrade ;)

Kanske låter lite fel o säga "hans hoj var ju verkligen strypt, till skillnad från min"
Bara en tanke

Solid snake

Guest
Ok, lite synd.
Keep us updated

Ingen typ, hade tråkigt och undrade ;)

Kanske låter lite fel o säga "hans hoj var ju verkligen strypt, till skillnad från min"
Bara en tanke
Är du full? Kör man ostrypt så får man ta konsekvenserna, samma om man kör för fort och blir tagen, då får man stå för att man har gjort fel.

MEN om nu 2fast4u2 inte har kört ostrypt så ska han inte sättas dit för något han inte har gjort, och då tycker jag att zoltan ska ställa upp och intyga om att 2fast4u2's hoj var i strypt utförande när den beslagtogs.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Är du full? Kör man ostrypt så får man ta konsekvenserna, samma om man kör för fort och blir tagen, då får man stå för att man har gjort fel.

MEN om nu 2fast4u2 inte har kört ostrypt så ska han inte sättas dit för något han inte har gjort, och då tycker jag att zoltan ska ställa upp och intyga om att 2fast4u2's hoj var i strypt utförande när den beslagtogs.
sa igge nått om det??

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...