Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Alltså i mina reg papper så står det maxfart, 155 km/h på 11 kw.
Och om polisen då skulle köra mer än 110 så betyder det inte att den är ostrypt.
Som jag uppfatat det hela, dock kan jag ju ha fel.

Det är ungefär som dem stora hojarn dem går i 300 men får endast köra 110 på vägen, så om inte du körde för fort så har dem inget på dig

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
Låter det jävligt konstigt att polismannen genom en provkörningen kunde konstatera att effekten låg på 26hk. :rofl

Jag vill inte vara petig men det skall vara 120, inte 110:mattias
Finns åtminstonde en sådan sträcka här på västkusten.

Jag vill inte heller vara petig men eftersom det finns EN sträcka på "västkusten" så är den generella hastigheten 120 på motorvägen?

Alltså i mina reg papper så står det maxfart, 155 km/h på 11 kw.
Och om polisen då skulle köra mer än 110 så betyder det inte att den är ostrypt.
Som jag uppfatat det hela, dock kan jag ju ha fel.

Det är ungefär som dem stora hojarn dem går i 300 men får endast köra 110 på vägen, så om inte du körde för fort så har dem inget på dig

Helvete heller att en RS gör 155 med 11kw. :D Och dom kan inte konstatera att den är ostrypt förrän dom har bänkat den. Har den mer än 11kw då så är du rökt.

Last edited:

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Låter det jävligt konstigt att polismannen genom en provkörningen kunde konstatera att effekten låg på 26hk. :rofl

Jag vill inte heller vara petig men eftersom det finns EN sträcka på "västkusten" så är den generella hastigheten 120 på motorvägen?

Nej, men vad jag fattade det som så menade "125_next" att 110 var den hastigheten man max fick köra i på allmän väg, därav mitt petiga inlägg, förstod du nu?

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03

Helvete heller att en RS gör 155 med 11kw. :D Och dom kan inte konstatera att den är ostrypt förrän dom har bänkat den. Har den mer än 11kw då så är du rökt.
Jag har inte ens sagt att den gör 155 på 11 kw.
Alltså den får max gå i 155 inte mera.

Om den gör 130 på 11 kw så är den itne ostrypt utan helt laglig.
Gör den 130 på 25 kw då är den olaglig.

Det var de jag försökt få fram.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Om min hoj har 11kw så spelar det väl egentligen inte så stor roll hur den ser ut i motorn? Om t.ex. min kolv är trimkolv men att den ändå inte överskrider 125cc, det ska väl inte spela någon roll så länge den bara har 11kw? Jag är mycket tveksam över att min hoj har 32hk som polisen säger men att den ändå bara toppar 125-130 kanske 120 verklig fart som mest. Och det kan väl ändå inte kosta så jäv.. mycket att bänka hojen!
Nu är jag trött på det här!

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Hej, Idag fick jag min dom för att ha blivit tagen för olovligkörning, Det slutade på 1500 kr i böter, Rätt surt, Så nu blir det och köra strypt :p

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Så! Nu har meckarpolisen i västerås nyp sig själv i armen och insett att dom måste bänka min hoj:tummenupp

Nån som vet hur stor skillnad den där slangbiten i förgasaren gör föresten? Eller hur mycket gör den att trotteln sticker ner i förgasaren om någon vet? Fast jag kan inte tänka mig att den gör någon skillnad på min hoj iaf, förgasaren är lite felinställd:p

Men den sitter nog där eftersom polisen inte har sagt något om den.

Solid snake

Guest
Skulle nog vilja påstå att ett trottelstopp gör ganska mycket, på min ducce gav det 45 hästar att ta bort det...

Iofs enda strypningen och det är inte 125cc men från 35 hästar till 80 är lite skillnad.

Edit: sen spelar det också roll om du kunde gasa mycket eller lite med trottelstoppet, kan du nästan lyfta trotteln helt med trottelstoppet så tror jag inte det gör nån direkt skillnad.

Men på min ducce kunde jag gasa ungefär 3mm sen tog stoppet i.

Last edited:

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Skulle nog vilja påstå att ett trottelstopp gör ganska mycket, på min ducce gav det 45 hästar att ta bort det...

Iofs enda strypningen och det är inte 125cc men från 35 hästar till 80 är lite skillnad.

Edit: sen spelar det också roll om du kunde gasa mycket eller lite med trottelstoppet, kan du nästan lyfta trotteln helt med trottelstoppet så tror jag inte det gör nån direkt skillnad.

Men på min ducce kunde jag gasa ungefär 3mm sen tog stoppet i.

Okej, men jag tror inte mitt trottelstopp ska göra lika stor skillnad. Eftersom när jag inte har avgasporten inkopplad så känns det som att effekten åtminstone halveras på min hoj. Fulleffekt ska min ha 32hk enligt polisen.

När jag gasar halvgas på min så kanske jag får ut 80-90% av maxeffekten och maxeffekten tycker jag kommer runt 3/4dels-gas. Tror det beror på min felinställda förgasare. Med tanke på det så borde ju ett trottelstopp vara en ganska rejäl slangbit om den ska ha någon effekt på min hoj.

Aja, jag väntar ivrigt och lite smånervöst på svar från Polisen.

DanielJ

Ny medlem
Gick med
25 May 2007
Hoj
-
Har för mig att allt över 50cc och under 125cc räknas som lätt mc

EU-moped parkeras och framförs på de vägar som en mc har tillåtelse att köra, dvs inga cykelbanor eller sånt. Sen antar jag de har olika bestämmelser ang. beslagtagning av fordon, undersökning av ändrad motoreffekt och liknande..

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Idag sa Polisen att dom har bokat tid för min hoj för bänkning hos en lokal firma till måndag nästa vecka.
Hoppas det blir av nu

speedmonster

bonn råtta
Gick med
5 Jul 2007
Hoj
honda nsr125r -89
Idag sa Polisen att dom har bokat tid för min hoj för bänkning hos en lokal firma till måndag nästa vecka.
Hoppas det blir av nu

jag har läst hela jäkla tråden nu :tungan tyckte det var jäkligt intressant. Hur dom aa grisarna kan man kalla dom bär sig åt.. kommer med sina bortförklaringar hit å dit.. hoppas verkligen att dom går å dränker sig när dom ser att den är helt orginal. och att dom kommer med en ursäkt, hade varit det minsta dom kan ge dig :tummenupp hoppas du får tillbaka din mc direkt efter dom är klara med den :)

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
haha seriöst att dem orkar bänka den men dem har väll kul så länge skattebetalarna pungar ut:)

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
jag har läst hela jäkla tråden nu :tungan tyckte det var jäkligt intressant. Hur dom aa grisarna kan man kalla dom bär sig åt.. kommer med sina bortförklaringar hit å dit.. hoppas verkligen att dom går å dränker sig när dom ser att den är helt orginal. och att dom kommer med en ursäkt, hade varit det minsta dom kan ge dig :tummenupp hoppas du får tillbaka din mc direkt efter dom är klara med den :)

Inte för att det hör till ämnet, men jag var bara tvungen.. Vad fan är ett Hance & Vince rör!? haha :rofl

Det heter Vance & Hines och dom gör inga rör till NSR.

Men jag säger som du, Snutarna lär väl skämmas när dom märker att den är strypt. Eller så får dom ut 11,3kW och lackar helvet.. Det gissar jag på. :yoparty

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Fan vad nice. Detta blir ju gratis bänkning. Om man skulle göra likadant tro? :va

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln