Mor min pratade med en av poliserna som stannat mig, Så här sa dem: Jag tror inte tobias är medveten om riskerna ifall man trimmar en motorcykel, det går mycket fortare och då krävs det riktiga mc kläder, jag är inte helt säker ifall han förstod det.
Jag ballar snart ur asså. Först och främst så hade jag ryggskyd,hjälm,jacka,byxor,handskar och crosstövlar allt gjort för mc åkning och köpt från mc affär.
Sen säger ****** att en trimmad mc går fortare än en strypt. Han menar alltså att man måste köra så fortare med en trimmad mc än en strypt mc bara för man kan det
Både strypt och trimmad så går den ju över den högsta hastighetsbegränsningen på svenska vägar och man får ju inte köra fortare än det men så långt tänkte inte polisen...
Edit: han jämförde också att köra ostrypt lätt mc
MED lätt motorcykel körkort är helt samma sak som att sätta sig framför ratten på bilen
UTAN körkort och åka iväg, även fast jag har 300 mil i ryggen när det gäller mc åkning och zero när det gäller bil.
Kanske är samma enligt lag jag vet inte men det var den absolut dummaste jämförelsen jag hört genom tiderna.