Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Vem som helst kan påstå vad som helst i ett forum på internet och sanningen vet endast dom inblandade - slutsats.
OKej, en annan infallsvinkel.

Du H Svensson har köpt en nyare r6:a som du tycker är lite dyr i försäkring, så du köper en strypsats å reggar om den till 25kw. I en rutinkontrol blir du stoppad å en av trafikpoliserna tycker att "hojen låter lite för vass, hmmm" ber dig ett stiga av för att han ska prova.

Du blir så chockad av hans påstående att du bara stiger av å ger han hojen av ren reflex.

När han kommer tillbaka skriker han att den "minst ligger på 55kw" å tar in den för inspektion och du får gå 3 mil hem..

Några verkor senare (utan hoj) ringer dom å säger att det inte finns några strypningar och att du får böter för *nu kommer jag inte på vad den företelesen heter men du fattar*. Hojen har dessutom ett helt gäng med repor som inte var där tidigare...

Vad skulle du säga?
För det är i princip så det har gått till. Plus en massa mer tjafs med okempetenta poliser..

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Dags att bli SMC-medlem för att få lite rådgivning tycker jag :)

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
OKej, en annan infallsvinkel.

Du H Svensson har köpt en nyare r6:a som du tycker är lite dyr i försäkring, så du köper en strypsats å reggar om den till 25kw. I en rutinkontrol blir du stoppad å en av trafikpoliserna tycker att "hojen låter lite för vass, hmmm" ber dig ett stiga av för att han ska prova.

Du blir så chockad av hans påstående att du bara stiger av å ger han hojen av ren reflex.

När han kommer tillbaka skriker han att den "minst ligger på 55kw" å tar in den för inspektion och du får gå 3 mil hem..

Några verkor senare (utan hoj) ringer dom å säger att det inte finns några strypningar och att du får böter för *nu kommer jag inte på vad den företelesen heter men du fattar*. Hojen har dessutom ett helt gäng med repor som inte var där tidigare...

Vad skulle du säga?
För det är i princip så det har gått till. Plus en massa mer tjafs med okempetenta poliser..

Då skulle JAG bli jättearg och överklaga domen.

Jag skulle dock inte skriva ett inlägg på ett internetforum och kräva samma reaktion från alla som läser mitt inlägg, eftersom dom som läser det bara får min version och inte kan veta hur mycket sanning det ligger i det jag skriver.

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
inget emot dig som person asså men just nu är jag bara väldigt trött på poliser har bara fått intrycket av att dom inte prioriterar rätt alls

Hatar du dom jävla svinen så hatar du väl mig antar jag. Vet inte hur jag ska tolka dig annars. Går bra att förklara i ett pm kanske...eller inte?

De du träffar på gatan och som du tydligen har starka känslor mot sköter inte prioriteringarna. Antar att du redan förstått det?

:dummer

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Hatar du dom jävla svinen så hatar du väl mig antar jag. Vet inte hur jag ska tolka dig annars. Går bra att förklara i ett pm kanske...eller inte?

De du träffar på gatan och som du tydligen har starka känslor mot sköter inte prioriteringarna. Antar att du redan förstått det?

:dummer

Påtal om prioriteringar. Jag tycker då att det är väldigt konstigt hur polisen kan lägga energi på saker som mini-skyltar, felplaceringar , mini blinkers osv jo du förstår nog vad jag menar (små detaljer) och tex dryga 5 timmar med att plocka upp fyllon som står och slåss på gatan (jo det hände i veckan).

90% av dom poliser jag stött på har varit hur trevliga som helst med dom andra 10% har dom missat internutbildningen i att uppträda socialt eller? Vissa verkar ha tuffat upp sig ganska överdrivet mycket bara för dom går med puffra eller om det är uniformen.

Hoppas du kan ge ett bra svar, inget riktat emot dig eller någon personligt utan tänker mer allmänt vem det är som bestämmer så himla illa och hur stolpskott kan slinka igenom för någon form av filtrering måste ju finnas?:näsblod

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Har läst hela tråden nu. Säger bara FYFAN!!! Det finns poliser så är roliga att ha och göra med men detta är helt sjukt :mad::va:confused::huvet:död:4skrika:gråta:jisses:eek: :kulspruta:machinegu:trött

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Nu när tråden redan är lyft så passar jag på att fråga. Hur fan blev det med den här historian egentligen?
Träffade zoltan i helgen men glömde fråga.

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Nu när tråden vart bumpad så tog jag och läste igenom hela och förvånades hur dumma vissa poliser egentligen kan vara! Har alltid tyckt att vi har lite extra idiotiska poliser på Åland, men ni verkar också ha ett par stolpskott! :va

Hur gick de riktigt? Båda fick väl 1500 kr i böter, men fick du tillbaka din avgasport 2fast4u2? :gnissla

Och sen en sista grej: har någon annan blivit fäld för att köra ostrypt 125'a? Verkar ju vara svårt att lyckas med det såvida man inte köra 120 genom stan där 50 gäller. :confused:

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
"snackade" med en mc-polis idag. Fyfan va otrevlig han var :huvet

- Hej

- Hejdå, ha en trevlig dag

- Men har du tagit några trimmade moppar idag då?

- Hejdå, ha en trevlig dag :mad:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Nu när tråden redan är lyft så passar jag på att fråga. Hur fan blev det med den här historian egentligen?
Träffade zoltan i helgen men glömde fråga.

Både jag och Simon fick välja mellan 1500:- i böter eller att gå till tingsrätten, både han och jag valde det förstnämnda. Min hoj fick jag nerplockad och ihopplockad på plats som tur va men Simons hoj tog dem in på stationen. Efter några månader fick han tillbaks den men avgasporten har han inte fått och kommer inte få heller då den är "trimm" enligt polisen även fast det sitter original på aprila rs strypta.

Och sen en sista grej: har någon annan blivit fäld för att köra ostrypt 125'a? Verkar ju vara svårt att lyckas med det såvida man inte köra 120 genom stan där 50 gäller. :confused:

Vi körde lungt den här kvällen, vi höll oss inom hastighetsbegränsningen men blev ändå invinkade. Dem var väll ute efter hojar antar jag:näsblod

Last edited:

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Både jag och Simon fick välja mellan 1500:- i böter eller att gå till tingsrätten, både han och jag valde det förstnämnda. Min hoj fick jag nerplockad och ihopplockad på plats som tur va men Simons hoj tog dem in på stationen. Efter några månader fick han tillbaks den men avgasporten har han inte fått och kommer inte få heller då den är "trimm" enligt polisen även fast det sitter original på aprila rs strypta.

hahaha fyfan vad larvigt! :mad::huvet

Brunell

Ny medlem
Gick med
12 May 2009
Hoj
CBR lättviktare
Hade jag varit din kompis så hade jag överklagat, då avgasporten är original så kan dom ju inte beslagta den som trim?

Nu är jag inget juridik geni.. Men att dom ska få beslagta en del från min MC och hävda att det är en trim del, fast det inte är det, så hade jag nog gått i lågor.

Bara för det är polis/rättsväsende så ska man ändå våga stå upp för sina rättigheter som vi medborgare faktiskt har.

Gibb

Ålänning
Gick med
26 Apr 2009
Hoj
Aprilia Rs 125 -03
Ja om jag var Simon (heter faktiskt det och har en rs :tummenupp) så skulle jag inte gett mej så enkelt med tanke på att han körde strypt och att dom tog hans avgasport som är orginal på dom strypta svenska. Jag skulle inte gett mej förrän jag fått den

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...