Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

maxtreme

Hoj åkning som mitt leverne
Gick med
7 May 2008
Hoj
Triumph Daytona T595
Det är ju faan skott pengar på såna där poliser... :mad:
Att dom alldrig kan ge sig och medge att dom gjort fel :huvet

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
Ja just nu känns det som att dom inte har tänkt någon gång att jag faktiskt kan vara oskyldig...

Jag orkade tyvärr inte läsa hela tråden, kom bara halvvägs... Om du tycker att utredningen är tveksam antar jag att du drar det till tinget.

Polisen är inte skyldig att ge dig skjuts nånstans.

Är nyfiken på hur det slutar, Lycka till!

/C

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Det värsta med det hela är väl att man kanske blir av med lämpet nu. Men jag tycker att det är konstigt att dem kunde ta in min hoj för att den gick för bra! Både cdi strypningen och avgasporten är STRYPTA!
Eftersom min hoj var så här när jag köpte den kan dem väl inte ta mig för trim? Det står 11kw i papprena och allt!

Hojen står hos Polisen nu för nerskruvning av motor för sökande av trim. Och jag skulle inte bli förvånad om de tar en provtur med den lite då och då. Moppekillen som provkörde den gillade att gasa....

Neka, Neka, Neka!!!
Samma sak hände mig..jag skulle få indraget lämp o 2000 i böter. Jag skrev då in att hojen var köpt så, att jag inte var kapabel att veta skillnaden o att inget uppsåt låg bakom.
Då lades det ned pga brist på bevis

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Om man har A1 och man VET att man kör runt på en motorcykel där motoreffekten är högre än den tillåtna - varför gnälla?

Vill man inte ta konsekvenserna så kanske man inte ska bryta mot lagen. Det ena ger det andra.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
Om man har A1 och man VET att man kör runt på en motorcykel där motoreffekten är högre än den tillåtna - varför gnälla?

Vill man inte ta konsekvenserna så kanske man inte ska bryta mot lagen. Det ena ger det andra.
Om man INTE vet vad ämnet gäller - varför bumpa en tråd som redan låg hyffsat gömd?

=
2fast42s hoj var strypt vid tillfället dom blev tagna. Dock inte zoltans men han har inte gnällt i det avseendet...

p2p

If you snooze, You loose.....
Gick med
20 Jul 2008
Hoj
Ktm 690 smc
"Ogillar MKT" dom jävla svinen sätt dit lite våldtäksmän och peddo gubbar istället för att plåga alla jävla människor som gör minska lilla fel i trafiken eller kör lite fultricks me sina hojar eller bilar...

WTF liksom gör nåt vettigt snutar :arsele

Last edited:

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
fuck the police fucke the police lalalaalalala!!! hatar dom jävla svinen sätt dit lite våldtäksmän och peddo gubbar istället för att plåga alla jävla människor som gör minska lilla fel i trafiken eller kör lite fultricks me sina hojar eller bilar

WTF liksom gör nåt vettigt snutjävlar:arsele

:rolleyes:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Det är väl Zoltan som är trådskapare? Jag har läst hans inlägg om hur han kört trimmad 125 och hur han sedan förnekat brott trots att han visste om att den var trimmad.

Och hur han sedan tappat all tilltro till rättsväsendet bara för att hans kompis hoj också fick följa med in för kontroll - något som verkar vara helt rätt då både hojägaren och polisen tyckte den gick lite för bra för att ha 11 kW i motorn. Det spelar väl ingen roll vad "2fast42" säger att hans hoj har för effekt, om polisen slutade tänka själva och bara litade blint på vad folk säger till dom - DÅ skulle jag också tappa tilltron till rättsväsendet.

Och får man inte "bumpa" trådar längre?

Tack för ordet :arsele

Om man INTE vet vad ämnet gäller - varför bumpa en tråd som redan låg hyffsat gömd?

=
2fast42s hoj var strypt vid tillfället dom blev tagna. Dock inte zoltans men han har inte gnällt i det avseendet...

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Och hur han sedan tappat all tilltro till rättsväsendet bara för att hans kompis hoj också fick följa med in för kontroll - något som verkar vara helt rätt då både hojägaren och polisen tyckte den gick lite för bra för att ha 11 kW i motorn. Det spelar väl ingen roll vad "2fast42" säger att hans hoj har för effekt, om polisen slutade tänka själva och bara litade blint på vad folk säger till dom - DÅ skulle jag också tappa tilltron till rättsväsendet.

Och får man inte "bumpa" trådar längre?

Tack för ordet :arsele

Det är inte för att "2fast42"s hoj följde med in, det är för vad snuten har gjort med den. Den var strypt vid kontrollen, men fick ändå följa med in för inspektion. Väl där så bänkade dom den och märkte att den verkligen var strypt, varpå dom kopplade in avgasporten, så att den fick ca 30hk, för att kunna fälla "2fast42".

Har du inte läst hela tråden? :arsele

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
fuck the police fucke the police lalalaalalala!!! hatar dom jävla svinen sätt dit lite våldtäksmän och peddo gubbar istället för att plåga alla jävla människor som gör minska lilla fel i trafiken eller kör lite fultricks me sina hojar eller bilar

WTF liksom gör nåt vettigt snutjävlar:arsele
:rolleyes:

Det där va nog det mest omogna och inkompetenta jag sett någon skriva här på forumet på länge...

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Det är inte för att "2fast42"s hoj följde med in, det är för vad snuten har gjort med den. Den var strypt vid kontrollen, men fick ändå följa med in för inspektion. Väl där så bänkade dom den och märkte att den verkligen var strypt, varpå dom kopplade in avgasporten, så att den fick ca 30hk, för att kunna fälla "2fast42".

Har du inte läst hela tråden? :arsele

Varför skulle dom ha gjort det? Det låter ju helt befängt. Jag tror inte på den förklaringen men det spelar mindre roll vad jag tror, jag har lika lite fakta som dig.

Och nej jag har inte läst hela tråden, efter ett par sidor med "ahmengud vilkkkka jelva snutar altså" så hade jag tröttnat.

Jag ångrar verkligen att jag postade i denna tråd, ska aldrig mer posta något i 125-delen av forumet. Förlåt..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Varför skulle dom ha gjort det? Det låter ju helt befängt. Jag tror inte på den förklaringen men det spelar mindre roll vad jag tror, jag har lika lite fakta som dig.

Och nej jag har inte läst hela tråden, efter ett par sidor med "ahmengud vilkkkka jelva snutar altså" så hade jag tröttnat.

Jag ångrar verkligen att jag postade i denna tråd, ska aldrig mer posta något i 125-delen av forumet. Förlåt..
Läs tråden ordentligt. Är allt som skrivs sant är det helt sjukt..

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Jag gjorde den här tråden för att jag blev så paff för att jag åkte fast för ostrypt 125:a, jag tror nog många andra också blev det när dem läste denna tråd. Jag vet ingen annan som har råkat ut för samma sak förutom min polare 2FAST4U2.

Hans fall är uppklarat nu, han fick 1500 kr i böter och "troligen" skulle avgasporten demoleras. Det var polisens egna ord.

Nu i efterhand så tycker jag inte att polisen gjorde något större fel mot mig, dem gjorde bara sitt jobb:rolleyes: Men vissa saker dem sa och gjorde var dock ovanligt dumt.

Last edited:

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag gjorde den här tråden för att jag blev så paff för att jag åkte fast för ostrypt 125:a, jag tror nog många andra också blev det när dem läste denna tråd. Jag vet ingen annan som har råkat ut för samma sak förutom min polare 2FAST4U2.

Hans fall är uppklarat nu, han fick 1500 kr i böter och "troligen" skulle avgasporten demoleras. Det var polisens egna ord.

Nu i efterhand så tycker jag inte att polisen gjorde något större fel mot mig, dem gjorde bara sitt jobb:rolleyes: Men vissa saker dem sa och gjorde var dock ovanligt dumt.

Vem som helst kan påstå vad som helst i ett forum på internet och sanningen vet endast dom inblandade - slutsats.

Last edited:

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800

Är inte avgasporten orginaldelar?

Får ens polisen beslagta trimdelar till motorcyklar?
Moppar har man ju hört om.

http://svmc.se/templates/Ordinary.aspx?id=3094
Om han är SMC-medlem
Bara en tanke

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Är inte avgasporten orginaldelar?

Får ens polisen beslagta trimdelar till motorcyklar?
Moppar har man ju hört om.

http://svmc.se/templates/Ordinary.aspx?id=3094
Om han är SMC-medlem
Bara en tanke

Tydligen, han sa att det är en originaldel med inte brydde sig polisen om det så om han vill få den original igen så blir han ju tvungen att köpa samma avgasport igen som polisen tolkar som trimm.

Tror inte han är medlem i SMC, tyvär.

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Så gåre när man åker trimmat !!

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
härligt att de sköter sitt jobb:klappar

Skulle vilja ta tillfället i akt och berätta om när invånarna i min lilla byhåla tröttnade på att snorrungar vandaliserade alla cyklar vid tågstationen.
Slutade med att polisen skickade ner 2 bilar med rookies som stod och tog folk som kom med tåget och hade trasiga cykellysen.

Lixom: yääah! dubbel bestraffning??!
Återigen :klappar :er till ordningsmakten....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...