Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Jag var ju där på förhör i förrgår. Den här gången berättade han att han hade ringt till alla tidigare ägare och alla ägarna nekade till att dom hade ändrat något på motorcykeln och alla tidigare ägarna kunde försäkra att dom hade sålt den i strypt skick. Men så berättade Polisen att motorcykeln hade varit inlämnad på en verkstad och att på verkstaden hade dom sett att någon hade sågat i någon reedventilbegränsare tror jag det hette. Och så hade dom tydligen sett där på verkstaden att någon gummibit i insuget var borta (jag antar att dom menar trottelstopp). På verkstaden hade dom tydligen även bänkat den och kommit fram till att den hade 15hk. Alla samtalen med tidigare ägarna hade fått sina egna förhörsrapporter som jag fick läsa igenom. Och eftersom polisen hade förhört alla tidigare ägarna på telefonen och att dom hade sagt att dom inte hade trimmat så var det uppenbart för polisen att jag hade ändrat den!

Fortfarande menar polisen att jag ska ha "ändrat" motorcykeln så att den hade för mycket effekt och att jag medvetet har kört den med för mycket effekt då dom beslagtog den.

Då måste jag även tillägga att polisen har fortfarande inte bevisat att motorcykeln hade för mycket effekt när dom beslagtog motorcykeln.

Kan dom inte bara ge sig snart??

Last edited:

Arne Johansson

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
00, Aprilia RS250
Förstår inte biten om verkstaden, om dom bänkat och fått fram att den har 15hk, vad är problemet? 15hk = 11 kW.

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Förstår inte biten om verkstaden, om dom bänkat och fått fram att den har 15hk, vad är problemet? 15hk = 11 kW.

En av de tidigare ägarna hade lämnat in den på verkstad för att han tyckte att den gick dåligt. På verkstaden hittade man skador på reedventils_____ och så saknades en gummigrej någonstans i insuget. Efter att dom hade konstaterat det så bänkade verkstaden motorcykeln och då hade motorcykeln gett 15hk. Jag vet inte om det har någon betydelse i utredningen men Polisen berättade i alla fall att det var så här det låg till.

BananBosse

Bosse Bus, lekfarbror -Svineri MC
Gick med
2 Jun 2007
Hoj
KTM 660, KTM 540 2t under renovering!Nu även en CBR 954 för sakens skull.Och en CRF 450 -07 för fun.
Dom försöker bara rädda sitt eget skinn juh. "Förhören" med de tidigare ägarna har inget som helst bevisvärde då det är självklart att dom förnekar brott (att ha kört ostrypt) kallas för självbevarelsedrift :D

Sjukt att dom lägger ner så mycket resurser på detta när riktiga kriminella går fria pga resursbrist........

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Dom försöker bara rädda sitt eget skinn juh. "Förhören" med de tidigare ägarna har inget som helst bevisvärde då det är självklart att dom förnekar brott (att ha kört ostrypt) kallas för självbevarelsedrift :D

Sjukt att dom lägger ner så mycket resurser på detta när riktiga kriminella går fria pga resursbrist........

Det är dom som från början fick för sig att strypningar är en bra idé som borde arresteras, och kastreras, sådana gener vill vi inte ha vidareförda!

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Eftersom dom känner till den här uppmärksammade tråden som ligger på Sveriges största hojsida så tror jag inte dom vill lägga ner fallet i första taget. :tummenupp

Flykt

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2006
Hoj
-
Eftersom dom känner till den här uppmärksammade tråden som ligger på Sveriges största hojsida så tror jag inte dom vill lägga ner fallet i första taget. :tummenupp

"Öj grabbar, vi jobbar vidare på det där mc fallet idag med, ni har väl sätt att det ligger på sporthoj.com och vi kan ju inte lägga ner då" :huvet

Har det hänt nåt nytt? :)

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Inte ett piss vad jag vet. Här snackar vi effektivitet:tummenupp Dom kanske har tagit jullov?

zapesore

Medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
Speed triple -01, XT 600 - 88
Kul nattläsning måste jag säga.. Det är ju så man får tårar i ögonen.. Vilka härliga blåa grabbar de finns.:D

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
jag som trodde det i princip var omöjligt att torska med ostrypt 125a.

om man inte blir stoppad när man kör i 100 på 50väg alltså. Men om man blir stoppad av sån där besiktningskontroll testar dom alltid hojjen då?
När jag blev stoppad med moppen tittade dom bara att allt verka funka och varva lite sen fick jag åka, de vore ju inte drömmer att åka dit direkt
det trodde vi med....

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
jag som trodde det i princip var omöjligt att torska med ostrypt 125a.

om man inte blir stoppad när man kör i 100 på 50väg alltså. Men om man blir stoppad av sån där besiktningskontroll testar dom alltid hojjen då?
När jag blev stoppad med moppen tittade dom bara att allt verka funka och varva lite sen fick jag åka, de vore ju inte drömmer att åka dit direkt

jag blev stoppad kanske 3-4 gånger med min gamla ktm 125 exc sm, som va reggad på 4kw med 18-21 fälgar. min hade dessutom inga fungerade blinkers ellre något sånt.. o dom klagade aldrig.. inte ens på ljudet :D

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Är nog så jo. Tydligen har dom några gestapo liknande dårar på polis kåren i vää-vad-de-nu-va.

Ska jag vara ärlig så har alla poliser i Västerås jag snackat med vart väldigt trevliga och snälla förutom just besiktningsbuss poliserna samt moped wannabe polisen:rolleyes:

Har väll blivit stoppad 6-7 gånger sammanlagt.

Last edited:

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Idag fick man brev att man ska in på sitt fjärde förhör, på en fredag... Blir väl lika roligt som vanligt antar jag...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...