Polisen

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Wieder2 skrev:
2371718 Jag ska visa mig mer mogen än dig & sätta punk här för DET :)tungan mogna:tungan ) pratet med dig..

Sen kanske vi andra får se dig i någon tråd där du håller låda & citerar hur oerhört viktigt det är att sätta framluft i framhjulet & bakluft i bakhjulet ect:tummenupp

Man hittar mig i alla möjliga trådar men jag har svårt att tro att jag hittar dig i trådar som har någon vettig diskussion. Nästa gång du fyller på luft så kan du ju fråga personalen om dom har speciell luft för bakdäck respektive framdäck :tummenupp :rofl

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Wieder2 skrev:
2371718 Jag ska visa mig mer mogen än dig & sätta punk här för DET :)tungan mogna:tungan ) pratet med dig..

Sen kanske vi andra får se dig i någon tråd där du håller låda & citerar hur oerhört viktigt det är att sätta framluft i framhjulet & bakluft i bakhjulet ect:tummenupp

Förresten var det inte du som kunde hantera din hoj fullt ut? I den här tråden skriver du att du är nybörjare :lol http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2330694#post2330694

Reggad för några dagar sen osv. Har du en R1:a överhuvudtaget eller är du nån som drömmer dagdrömmar om vilken hoj du ska ha etc när du blir stor? :tummenupp

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
Wieder2 skrev:
2366869 Nej givetvis inte , jag var ju inte där heller så jag kan ju inte förklara saken klockrent , men jag tror nog ni förstår..

Jag tycker oxå att det är bra att dom gör sitt jobb inget snack om den saken , men att förstora upp en sak & riskera andra personer & en svår olycka för ett sånt sketet brott det gör mig irriterad & givetvis skulle han ha stannat jag dividerar inte imot det , men nu gjorde han inte det så plz håll er till frågorna , jag kan för fan inte ta ansvar för vad han gjorde

Men STANNA då, så slipper du riskera andra personer och svåra olyckor för ett sånt sketet brott. Förstora inte upp den "lilla" hastighetsöverträdelsen.

Last edited:

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
:D
Nova skrev:
2371813 Förresten var det inte du som kunde hantera din hoj fullt ut? I den här tråden skriver du att du är nybörjare :lol http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=2330694#post2330694

Reggad för några dagar sen osv. Har du en R1:a överhuvudtaget eller är du nån som drömmer dagdrömmar om vilken hoj du ska ha etc när du blir stor? :tummenupp

yes det handlade om broms oken på en gammal Honda , jag är inte ett dugg insatt i Hondan , är inte ng speciallist på hojar i övrigt heller ( då menar jag att meka i dom ) köregenskaper & att skruva ärtskalle är skillda saker , sen datumet för när man reggade sig betyder inte att man har köpt sin första hoj då , skrev nybörjare för jag var nybörjare på forumet , ser du skillnaden i det.

Och ja jag har en gammal djävla R1:a

Men det verkar på dig som att expertisen på att köra & hantera sig hoj utgår ifrån hur många duktiga inlägg man har på detta forum & hur länge man har varit reggad.

Vi andra kanske inte är datanördar som dig :D

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Wieder2 skrev:
2371960 :D

yes det handlade om broms oken på en gammal Honda , jag är inte ett dugg insatt i Hondan , är inte ng speciallist på hojar i övrigt heller ( då menar jag att meka i dom ) köregenskaper & att skruva ärtskalle är skillda saker , sen datumet för när man reggade sig betyder inte att man har köpt sin första hoj då , skrev nybörjare för jag var nybörjare på forumet , ser du skillnaden i det.

Och ja jag har en gammal djävla R1:a

Men det verkar på dig som att expertisen på att köra & hantera sig hoj utgår ifrån hur många duktiga inlägg man har på detta forum & hur länge man har varit reggad.

Vi andra kanske inte är datanördar som dig :D

Vilka är "vi andra"?. Dina polare på lunarstorm eller? :D

Nej nu skriver jag inget mer här eftersom jag borde insett för längesen att det inte leder någonstans och jag har bättre saker för mig än att slösa tid på nån som uppenbarligen inte har alla hästar hemma. Eftersom du är en sån rackare på att köra så är du välkommen till nån bana så ska jag smeka din tid med råge. Du kan ta R1:an så tar jag din skrammelhonda :tummenupp

Jag förväntar mig att du skriver nåt klurigt tillbaka nu som är i stil med följande: Min PaPPa kajn åka foJtaje än din pappa. Fattaj du dä? :pannkyss

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Wieder2 skrev:
2371265 Jag vet ju inte vad du kör för hoj men min gör bra mycket mer än 200 :D

Jag sa inte att hojen inte GICK snabbare, jag sa att bilen var lättare att hantera. Det finns en anledning till att bilar har högre kurvhastighet än hojar.

Wieder2 skrev:
2371265sen kan jag upplysa dig om att svenska mÅÅÅÅÅlade bilar är helt orginal i motorn , alltså likadan som en vanlig v70 lr liknande & hur vet jag det , jo jag råkar jobba på volvo & servar deras bilar till & från & snitthastigheten för deras målade v70 är 230 km/h...

Snittar de 230 km/h? Det var fan. Då måste de ligga en bra bit över 300 km/h rätt ofta? Ja jävlar ja.

Wieder2 skrev:
2371265Det är liksom säkerhetsbestämelser m.m dom får inte köra trimmade/hottade bilar , deras tex saabar civil bilar med turbo är exakt samma motorkapacitet som en svensson saab turbo , så nu har du fått lära dig ngt nytt..

Jag kan lära dig nåt nytt. I resten av Sverige kör inte polisen med standardbilar. De har en toppfart på omkring samma som din retta.

Wieder2 skrev:
2371265Och ja om jag tappar greppet med ett hjul kan jag få ordning på det , beroende på hur jag tappar greppet & vägunderhållet...

och jag kan garantera dig att deras bilar inte kommer upp i ditt arsle om du kör hårt på gashandaget...

När jag har växlat hela registret & befinner mig vid 250 & uppåt så är dom på 3:dje växeln kanske :D & en svart liten fläck i spegeln om ens det...

vad kör ni för hojar hemma hos dig som inte håller en polisbil ? :rolleyes: :D

Jag syftar fortfarande inte på att bara dra snuten. Rakt fram försvinner hojen direkt. Inne i stan däremot har du nog svårt att dra dem, även om du rätar upp dina sladdar och hanterar din hoj som själve Rossi. Ni kanske bara har en lång gata rakt igenom Boden iofs, det vet inte jag, jag har aldrig vart där.

coffe

Christoffer Johansson
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
XR600R -96
korvgubbe skrev:
2369673 Grattis! Årets hjärndödaste inlägg! :tummenupp :tummenupp

Haha :D
En riktigt MAD-komentar

mackyfr skrev:
2368931 bra gjort av din polare, synd att snutäcklena inte körde ihjäl sig dock

Nu är jag lite sen med inlägget, men vad är det för bra att dra snuten och riskera både sitt egna och andras liv? :va

Last edited:

sandstream

Guest
Gellio skrev:
2372125 väldigt intressant var det att följa den här tråden. är relativt ny på SH och måste säga att till en början så tyckte jag att det var riktigt kul att läsa hur duktiga alla var på att hjälpa varandra och hela tiden vara artiga. men nu på senare dar' så hittar man allt fler trådar där diskussionerna håller på i evigheter. att dra upp topics som "polisen gjorde fel" "min audi på 400 hästar tar vilken sporthoj som helst" får många här på forumet att skriva saker som kanske andra inte tycker om. det som är så synd är att det stämningen inte kan hålla sig på en shysst nivå. det får gärna hetta till lite (roligast att läsa då) men när det börja komma till alla personliga insults...som någon tidigare sa: ta det lugnt, åk motorcykel och ha kul.
Swedie (han som driver SH) är väl på Knutstorp och när han är borta brukar de bli en del skittrådar som ingen annan moderator kan (eller törs) ta bort.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Vilken :tomten tråd.

OT: Vill bara lägg till lite fakta om R1 <-03 deras mätare vissar ca 20km/h+ för mycket vid hastigheter över 250+ :näsblod

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
sandstream skrev:
2373633 Swedie (han som driver SH) är väl på Knutstorp och när han är borta brukar de bli en del skittrådar som ingen annan moderator kan (eller törs) ta bort.

SÅ BRA! :yoparty

Tycker nämligen att det är MANLIGT att diskutera lite! Man behöver väl inte hålla på att ta bort trådar så fort det blir lite ord växlingar mellan morla och etik? Folk läser allt och bildar sig en egen uppfattnig! Fast ett out-law med lösenord hade ju inte varit fel för oss som vill vill skirva av oss utan att få skit =) :yoparty

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
sandstream skrev:
2373633 Swedie (han som driver SH) är väl på Knutstorp och när han är borta brukar de bli en del skittrådar som ingen annan moderator kan (eller törs) ta bort.
Haha, det är så sant så... :D

sandstream

Guest
Catway skrev:
Fast ett out-law med lösenord hade ju inte varit fel för oss som vill vill skirva av oss utan att få skit =) :yoparty
Att köra ifrån polisen räknas bara som OuTlAw av tonåringar...

KJECOP

Guest
Wieder2 skrev:
2366782 Tjenare Bröder!!!

En kompis till mig var idag ute & körde som vanligt , dock så råkade han hålla en hastighet lite lite för fort förbi en polisbil:tungan Hur som helst så sätter dom givetvis efter honom & med tanke på att han bara haft kortet i 4 månader så hade hade han ingen avsikt alls att stanna så det blev ju liksom en jakt då..

Jakten gick hela tiden i stan i hastigheter upp mot 170 km/h mot stop pliker , rödljus & allt annat ni kan tänka er , det slutade med att han blev tvungen att blåsa ifrån dom på gångstigar i hög fart innan dom släppte honom:mad:

Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter , dom ska väll släppa jakten om hastigheten överstiger en viss del i centrala stan , dels för att inte riskera allmänhetens lr mc föraren för onödiga risker.

Han berättade för mig att han försökte först hålla en normal fart & slinka imellan betong grisar på smala gator & dylikt öfr att få dom att inse att det är lika bra att dom släpper honom , men dom var tydligen tjuriga & tvingade upp han i hiskeliga farter innan dom gav upp..

Har inte dom begått ett regelbrott själva nu ?:confused:

Han blev lite orolig att dom skulle kunna komma hem till han senare lr kalla han på ett förhör med tanke på att dom vet vem han är & vilken hojj han kör , men jag sa att det kan dom nog omöjligt göra , han kan ju ha lånat ut hojjen till vilken person som helst lr spekulant
Jag har nu inte läst igenom hela tråden men skall försöka svara inlägget.

Man blir inte lättare av med körkortet bara för att man har prövotid kvar. Men blir man av med det under prövotiden så måste man ta om det.

Sedan undrar jag varför du kallar poliserna för "nötter".... Det var ju din kompis som från början gjorde något som gjorde att poliserna var tvungna att göra något åt saken och sköta sitt jobb. Sedan så var det inte poliserna som tvingade upp din kompis till höga hastigheter utan det var något som han själv valde att göra. Hade din kompis gjort rätt så hade han stannat och någon "jakt" farlig eller inte hade inte uppstått.

Vi får "jaga" och gör hela tiden en bedömning om det är farligt för den andre föraren, andra personer och oss själva. Det man väger in i bedömningen är övrig trafik, gående, hastighet, väglag, sikt, vad det gäller för brott och om en "jakt" står i proportion till det som föraren gjort sig skyldig till, m.m. Men det finns inte någon specifikt bestämd hastighet som man får "jaga" upp till vare sig det är i stan eller på landsväg.

Jag kan dock inte svara på hur de poliserna bedömde situtationen och om det var fel av dem eller inte. Eller om det sätt poliserna körde skulle vara brottsligt på något sätt. Polisen får ju bryta mot trafikreglerna men man måste kunna förklara och försvara sin körning. Jag vet inte heller i vilken hastighet de körde förbi korsningar, rödljus, övergångställen m.m. Men visst kan det vara tal om Grov vårdslöshet i trafik eller Vårdlöshet i trafik och/eller tjänstefel. Din kompis får väl göra en anmälan för att få det prövat... ;)

I normalfallet (i Stockholm i alla fall) så anmäler man en "jakt" till polisens ledningscentral varifrån vakthavande befäl (kommissarie) beslutar om när en "jakt" skall avbrytas.

Enligt beskrivningen av din kompis körning så skulle jag gissa att poliserna gjorde bedömningen att det handlade om Grov vårdslöshet i trafik eller Vårdlöshet i trafik vilket i det här fallet skulle resultera i ett återkallat körkort.

Jag kan själv berätta att jag på eget initiativ avbrutit en "jakt" pga. att jag ansett att det blivit för farligt för de andre eller andra personer. I andra fall så har även vakthavande befäl befäl beslutat att avbryta "jakten".

/Kjelle

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
KJECOP skrev:
2381025
Sedan undrar jag varför du kallar poliserna för "nötter".... Det var ju din kompis som från början gjorde något som gjorde att poliserna var tvungna att göra något åt saken och sköta sitt jobb. Sedan så var det inte poliserna som tvingade upp din kompis till höga hastigheter utan det var något som han själv valde att göra. Hade din kompis gjort rätt så hade han stannat och någon "jakt" farlig eller inte hade inte uppstått.

Helt rätt!:tummenupp

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Frredde skrev:
2371254 Märkligt att folk fortfarande tycker att dom bidrar till något i denna tråd. Allt har väl sagts 4 ggr om vid det här laget...
:tummenupp du har märkt de du me:rolleyes: .moppe fuckon gillar tydligen o diskutera.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Någon som vet vad som hänt i detta "ärende"?

Läste tidigare i den lokala blaskan(NSD) att det pågick någon form av utredning, är killen numera utan KK eller!?

Trådskaparen lyser då med sin frånvaro på SH så det verkar inte komma något den vägen..:pannkyss

Kjelle verkar vara en trevlig Polis :)

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Uppdaterar tråden med info om att åklagaren Per Lindell den 22/9 lagt ner undersökningen mot polismannen då han funnit att det inte handlade om "biljakt" Enligt Lindell så "måste en polisbil få köra efter en flyende MC i högre hastighet" Händelsen inträffade i centrala Boden mellan 21:30 och 22:15 den 10/8. Polismännen avbröt "förföljandet" för att undvika olycka:tummenupp

Jag antar att det var trådskaparen som var anmälaren men det framgick inte i NSD men det kändes som att det stod mellan raderna att själva anmälaren på något vis var mindre trovärdig då åklagaren la liten vikt vid hans vittnessmål.

Tidningen frågade bla. Lindell om anmälaren hade koppling till ärendet och lindell svarade " det har jag överhuvudtaget ingen komentar till, skulle jag säga det säger jag för mycket" Lindell tippsar dock om att handlingarna går att beställa ut:rolleyes:

Detta stod att läsa i lördagens NSD..

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...