Polisen

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Wieder2 skrev:
2369183För att dom 20 min tidigare kommit till en fest där han stod utanför med hojen & dom pratade även med honom rent allmänt , sedan när han kör hem så börjar dom jaga ikapp han för att han kör lite lite för fort , så dom visste mycket väl vem killen är & cykeln oxå , så djävla stort är inte Boden , här känner alla varandra typ.....så skippa snacket om att dom skulle tro att cykeln var stulen lr misstänka ngt annat skumt för så var det ej...

Så;
1. Killen kör för fort och har varit på fest innan --> Misstänkt styrfylla.
2. Killen stannar inte när polisen vill det --> Misstänkt beteende
3. Killen drar in i stan, drar stopplikter i hög fart och kör på gångbanor.

När fall 3 uppkommer är det ju helt jävla livsviktigt att stanna honom, då är han helt plötsligt inte bara en fara för sig själv utan för andra också. Sen är polisens bil bra mycket lättare att hantera i den hastigheten än en sporthoj, särskilt av en som haft kort i bara några månader. Så;

4. Polisen gör en bedömning att han är tillräckligt farlig (och läget tillräckligt ofarligt) för att fortsätta jakten
5. Eftersom killen kom undan så har ju snewten definitivt avbrutit, m.a.o. när de tyckte att det blev för farligt för att fortsätta.

Du verkar dock ha bra insikt i polisens anmälningscentral med tanke på att du vet att det har drösat in anmälningar mot jakten. Nån borde ju ha anmält bågen också, eller hur? Hela det inlägget känns mer som ett påhitt för att få oss att tro att polisen faktiskt har gjort fel.

Ta din polare i handen och gå hem till mamma och drick mjölk, skyllde på polisen gjorde vi när vi hade moppe.

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
t-rex skrev:
2368877 Vad söt du är.
Lilla bubben då...

t-rex skrev:
2368877
I vilket fall, svaret är ju givet, till och med i tråden vad det verkar.

Aha, du menar "Hela inlägget är ju så genuint puckat så att om det inte är ett flamebait så blir jag mest ledsen" :tomten
t-rex skrev:
2368877
Jag säger inget om det heller, det jag inte fattar, och som du tydligen tycker är ok, är att trådstartarens kompis inte tar ansvar för vad han själv gör utan börjar anmärka på polisens uppträdande?
Ja visst är det härligt med Demokrati.
t-rex skrev:
2368877
Skit i om polisen gör rätt eller inte, det är inte hans sak att ta ansvar för, men att han inte ens kan ta ansvar för sitt eget körande utan att börja gnälla om att 'de gjorde minsann också fel', det är där det blir en smula pinsamt.

Du ser skillnaden?

Du verkar för övrigt otäck insatt i allsång på skansen :pannkyss

För det första har jag aldrig rättfärdigat förarens beteende i trafiken. "Skit i om polisen gör rätt eller inte" Är du dum på riktigt??! Varför inte skjuta honom med en gång istället? problemet löst, case solved! Tycker polisen ska rigga en stationär KSP på taket till polisbilen nästa gång dom har kontroll. Skitsamma om det stryker med lite männsikor på kuppen, vI fECK jU stÅPp på hanN!!11!

Inför dödsstraff mot misshandel, inför dödsstraff mot felparkering, låter det rimligt? Poliser är inte heller ofelbara. Insatt på allsång på skansen vet jag inte, då hade jag ju varit som du.:tomten

Afterburner

Twinner sinner
Gick med
24 Apr 2005
Hoj
Suzuki SV1000S K4
Fan grabbar... Kom igen. Folk kör som dårar dagligen och det gäller polisen också. Vi har inte rätt att köra traffikfarligt, det har inte polisen rätt till heller.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Smurfer skrev:
2370771...Varför inte skjuta honom med en gång istället? problemet löst, case solved! Tycker polisen ska rigga en stationär KSP på taket till polisbilen nästa gång dom har kontroll. Skitsamma om det stryker med lite männsikor på kuppen, vI fECK jU stÅPp på hanN!!11!

...

Du har fortfarande, efter två dagar, inte begripit vad jag menar. Ha det så bra.

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
imaster skrev:
2370176 Så;

När fall 3 uppkommer är det ju helt jävla livsviktigt att stanna honom, då är han helt plötsligt inte bara en fara för sig själv utan för andra också. Sen är polisens bil bra mycket lättare att hantera i den hastigheten än en sporthoj, särskilt av en som haft kort i bara några månader. Så;

4. Polisen gör en bedömning att han är tillräckligt farlig (och läget tillräckligt ofarligt) för att fortsätta jakten
5. Eftersom killen kom undan så har ju snewten definitivt avbrutit, m.a.o. när de tyckte att det blev för farligt för att fortsätta.

Du verkar dock ha bra insikt i polisens anmälningscentral med tanke på att du vet att det har drösat in anmälningar mot jakten. Nån borde ju ha anmält bågen också, eller hur? Hela det inlägget känns mer som ett påhitt för att få oss att tro att polisen faktiskt har gjort fel.

Ta din polare i handen och gå hem till mamma och drick mjölk, skyllde på polisen gjorde vi när vi hade moppe.

1. Killen kör för fort och har varit på fest innan --> Misstänkt styrfylla nej nej det var ingen misstänkt rattfylla , han känner både poliserna lite grann var därför dom surrade med han

imaster skrev:
2370176 Så;

Sen imaster bara för att en kille undkommer betyder inte att polisen avbrutit :D & eftersom du tillhör måppe skaran på sporthoj så tycker jag inte att du är kvalificerad att öppna käften om att gå hem till mamma & dricka mjölk:)

inlägget du skrev - - - - > Sen är polisens bil bra mycket lättare att hantera i den hastigheten än en sporthoj är du riktigt dum på riktigt eller ? hahahaha

Många dumma moral inlägg har det varit men ditt var det löjligaste hittils , skrapa ihop hjärncellerna till nästa inlägg:D

Last edited:

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Wieder2 skrev:
2371003Sen imaster bara för att en kille undkommer betyder inte att polisen avbrutit :D & eftersom du tillhör måppe skaran på sporthoj så tycker jag inte att du är kvalificerad att öppna käften om att gå hem till mamma & dricka mjölk:)

Måppeskaran. När jag körde moppe "drog vi polisen" och "polisen trissade upp jakten" och allt var polisens fel. Sen växte jag upp. Idag kör jag som ett svin men skulle polisen börja jaga mig i stan skulle jag stanna. På landsväg skulle jag nog stuckit. Spelar ingen som helst roll. Inget av fallen skulle varit polisens fel. I Norrland kanske det är tvärt om, där kanske mopparna kör lagligt. Eller?

Wieder2 skrev:
2371003inlägget du skrev - - - - > Sen är polisens bil bra mycket lättare att hantera i den hastigheten än en sporthoj är du riktigt dum på riktigt eller ? hahahaha

Om du tänker till nu. Kan du göra handbromsvändning med hojen? Har du fyra hjul med bra mycket mer gummi i backen än en normal sporthoj? Har du fyrhjulsdrift? Om du tappar greppet med två hjul - eller ens ett hjul -, kan du få ordning på den sladden?
Rakt fram drar hojen upp till kanske 200 km/h men sen kommer bilen ska du se - om du inte kör turbobusa -, polisens bilar är knappast din vanliga 740.

Jmf en kille som har kört sporthoj några månader och en polis som kanske kör 20, 25 mil om dagen de senaste åren och rejsa genom stan. Killen på hojen vinner inte.

Samla du ihop Bodens hjärnkapacitet och tänk till lite.

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
imaster skrev:
2371250 Måppeskaran. När jag körde moppe "drog vi polisen" och "polisen trissade upp jakten" och allt var polisens fel. Sen växte jag upp. Idag kör jag som ett svin men skulle polisen börja jaga mig i stan skulle jag stanna. På landsväg skulle jag nog stuckit. Spelar ingen som helst roll. Inget av fallen skulle varit polisens fel. I Norrland kanske det är tvärt om, där kanske mopparna kör lagligt. Eller?

Om du tänker till nu. Kan du göra handbromsvändning med hojen? Har du fyra hjul med bra mycket mer gummi i backen än en normal sporthoj? Har du fyrhjulsdrift? Om du tappar greppet med två hjul - eller ens ett hjul -, kan du få ordning på den sladden?
Rakt fram drar hojen upp till kanske 200 km/h men sen kommer bilen ska du se - om du inte kör turbobusa -, polisens bilar är knappast din vanliga 740.

Jmf en kille som har kört sporthoj några månader och en polis som kanske kör 20, 25 mil om dagen de senaste åren och rejsa genom stan. Killen på hojen vinner inte.

Samla du ihop Bodens hjärnkapacitet och tänk till lite.

Jag vet ju inte vad du kör för hoj men min gör bra mycket mer än 200 :D
sen kan jag upplysa dig om att svenska mÅÅÅÅÅlade bilar är helt orginal i motorn , alltså likadan som en vanlig v70 lr liknande & hur vet jag det , jo jag råkar jobba på volvo & servar deras bilar till & från & snitthastigheten för deras målade v70 är 230 km/h... Det är liksom säkerhetsbestämelser m.m dom får inte köra trimmade/hottade bilar , deras tex saabar civil bilar med turbo är exakt samma motorkapacitet som en svensson saab turbo , så nu har du fått lära dig ngt nytt..

Och ja om jag tappar greppet med ett hjul kan jag få ordning på det , beroende på hur jag tappar greppet & vägunderhållet...

och jag kan garantera dig att deras bilar inte kommer upp i ditt arsle om du kör hårt på gashandaget...

När jag har växlat hela registret & befinner mig vid 250 & uppåt så är dom på 3:dje växeln kanske :D & en svart liten fläck i spegeln om ens det...

vad kör ni för hojar hemma hos dig som inte håller en polisbil ? :rolleyes: :D

Frredde skrev:
2371254 Märkligt att folk fortfarande tycker att dom bidrar till något i denna tråd. Allt har väl sagts 4 ggr om vid det här laget...
Håller med dig Fredde , men det är svårt att hålla sig när en wannabe har fått för sig att sverige polisen kör Ferrari F40 som tjänste bil :D

Last edited:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
FUBAR skrev:
2366876 Är du dum på riktigt? Det var din polare som gjorde fel fattar du väl.
Dra gärna snuten om ni vill, men sitt inte och whina ifall dom jagar efter er.

Kunde inte sagt det bättre själv :fakta

Wieder2 skrev:
2371265 Jag vet ju inte vad du kör för hoj men min gör bra mycket mer än 200 :D
sen kan jag upplysa dig om att svenska mÅÅÅÅÅlade bilar är helt orginal i motorn , alltså likadan som en vanlig v70 lr liknande & hur vet jag det , jo jag råkar jobba på volvo & servar deras bilar till & från & snitthastigheten för deras målade v70 är 230 km/h... Det är liksom säkerhetsbestämelser m.m dom får inte köra trimmade/hottade bilar , deras tex saabar civil bilar med turbo är exakt samma motorkapacitet som en svensson saab turbo , så nu har du fått lära dig ngt nytt..

Och ja om jag tappar greppet med ett hjul kan jag få ordning på det , beroende på hur jag tappar greppet & vägunderhållet...

och jag kan garantera dig att deras bilar inte kommer upp i ditt arsle om du kör hårt på gashandaget...

När jag har växlat hela registret & befinner mig vid 250 & uppåt så är dom på 3:dje växeln kanske :D & en svart liten fläck i spegeln om ens det...

vad kör ni för hojar hemma hos dig som inte håller en polisbil ? :rolleyes: :D

Håller med dig Fredde , men det är svårt att hålla sig när en wannabe har fått för sig att sverige polisen kör Ferrari F40 som tjänste bil :D

Ja vet inte vad polisen i dina pisstrakter kör för bilar men här kan jag lova dig att det inte är originalmotorer. Hur vet jag det? Jo jag har ganska nära insyn om man säger så :rolleyes:

Last edited:

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Nova skrev:
2371304 Kunde inte sagt det bättre själv :fakta

Ja vet inte vad polisen i dina pisstrakter kör för bilar men här kan jag lova dig att det inte är originalmotorer. Hur vet jag det? Jo jag har ganska nära insyn om man säger så :rolleyes:

Jasså jag trodde rikspolisstyrelsens säkerhets bestämelser & rikstans beslut var lika i alla län , men det kanske skiljer sig från län till län då :tummenupp :D

Wieder2 skrev:
2371350 Jasså jag trodde rikspolisstyrelsens säkerhets bestämelser & rikstans beslut var lika i alla län , men det kanske skiljer sig från län till län då :tummenupp :D

Men låt oss säga att det finns tjänste målade bilar som är trimmad då , jag skulle inte vilja sitta i en volvo kombi i hastigheter upp på 250-260 med medelsnittsålder på gubbarna runt 40-45 & uppåt som absolut inte är vana att köra som en racer förare.

Sen är polisens dags arbete här uppe att bötfälla folk för nedskräpning & plocka in en & annan A-lagare , inte samma tempo här på dom som i sthlm , dom är inte vana att gasa på lr biljakter & dylikt så dessa herrar skulle ligga med bilen i första bästa snäva kurva som kom :yoparty

Last edited:

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Wieder2 skrev:
2371350 Jasså jag trodde rikspolisstyrelsens säkerhets bestämelser & rikstans beslut var lika i alla län , men det kanske skiljer sig från län till län då :tummenupp :D

Men låt oss säga att det finns tjänste målade bilar som är trimmad då , jag skulle inte vilja sitta i en volvo kombi i hastigheter upp på 250-260 med medelsnittsålder på gubbarna runt 40-45 & uppåt som absolut inte är vana att köra som en racer förare.

Sen är polisens dags arbete här uppe att bötfälla folk för nedskräpning & plocka in en & annan A-lagare , inte samma tempo här på dom som i sthlm , dom är inte vana att gasa på lr biljakter & dylikt så dessa herrar skulle ligga med bilen i första bästa snäva kurva som kom :yoparty

Sitter hellre i en bil i höga hastigheter med nån som kör mycket varje dag än nån som tror sig vara Valentino Rossi eller Colin Mcrae och kör över sin förmåga. :arsele

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Nova skrev:
2371373 Sitter hellre i en bil i höga hastigheter med nån som kör mycket varje dag än nån som tror sig vara Valentino Rossi eller Colin Mcrae och kör över sin förmåga. :arsele

Kunde inte sagt det bättre själv! :tummenupp

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Nova skrev:
2371373 Sitter hellre i en bil i höga hastigheter med nån som kör mycket varje dag än nån som tror sig vara Valentino Rossi eller Colin Mcrae och kör över sin förmåga. :arsele
Är varken någon Valentino Rossi eller Colin Mcrae , men jag behärskar min båge fullt ut , trots det så kan ju en olycka vara framme , hur skicklig man är , är ingen garanti men jag är då tvärsäker på att jag båser ifrån både dom & dig om ni har bil utan tvekan :tummenupp

Men nu har denna tråd boijjlat ur totalt :D svar har redan framkommit för länge sedan... polisen måste hålla sig efter mer regler än du som blåser ifrån dom ( bränn gummit ):D

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Wieder2 skrev:
2371423 Är varken någon Valentino Rossi eller Colin Mcrae , men jag behärskar min båge fullt ut , trots det så kan ju en olycka vara framme , hur skicklig man är , är ingen garanti men jag är då tvärsäker på att jag båser ifrån både dom & dig om ni har bil utan tvekan :tummenupp

Men nu har denna tråd boijjlat ur totalt :D svar har redan framkommit för länge sedan... polisen måste hålla sig efter mer regler än du som blåser ifrån dom ( bränn gummit ):D

Behärskar bågen fullt ut? Ja säkert du. :va

Tråden spårade ur från början när du skrev den :pannkyss

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Nova skrev:
2371497 Behärskar bågen fullt ut? Ja säkert du. :va

Tråden spårade ur från början när du skrev den :pannkyss

Herregud denna tråd var en solklar fråga som ville ha ett solklart svar , den spårade ur när moral bögar som dig kommer & ska hålla lektion i hur man beter sig & hur man kör , leta istället upp en moral tråd där du kan häcka med din måppe körning , finns vissa av oss andra som gillar farter & kan behärska oss därefter:tummenupp

skönt det ska bli när ett out-law forum kommer upp här , där ditt arsle inte kan komma in med dina etik utskällningar :D
Gå nu och ät en glass & kyl ned ditt temprament & sluta bete dig som en 90 årig angivare som står bakom gardinerna & skvallrar om allt som inte anses vara normalt i dina ögon :D

Och ja jag tycker att jag behärskar min båge bra har du synpunkter på det oxå & vad vet du om det , har gjort några bankörningar iallafall & kan enligt mitt eget tycke hantera den rätt bra..

Stora ord från en lirare som garanterat bara kör farmors utflykter och sätter ut armen vid svängar för att signalera:D

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
Wieder2 skrev:
2371564 Herregud denna tråd var en solklar fråga som ville ha ett solklart svar , den spårade ur när moral bögar som dig kommer & ska hålla lektion i hur man beter sig & hur man kör , leta istället upp en moral tråd där du kan häcka med din måppe körning , finns vissa av oss andra som gillar farter & kan behärska oss därefter:tummenupp

skönt det ska bli när ett out-law forum kommer upp här , där ditt arsle inte kan komma in med dina etik utskällningar :D
Gå nu och ät en glass & kyl ned ditt temprament & sluta bete dig som en 90 årig angivare som står bakom gardinerna & skvallrar om allt som inte anses vara normalt i dina ögon :D

Och ja jag tycker att jag behärskar min båge bra har du synpunkter på det oxå & vad vet du om det , har gjort några bankörningar iallafall & kan enligt mitt eget tycke hantera den rätt bra..

Stora ord från en lirare som garanterat bara kör farmors utflykter och sätter ut armen vid svängar för att signalera:D

:rofl Moralbög? vilken nolla du är. Du kanske borde kallas 99:an eftersom du inte verkar vara helt 100. Gör dig själv en tjänst och gör aldrig nån form av iq-test eller någonting som kräver minsta hjärnkapacitet för du blir nog besviken...:pannkyss

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Nova skrev:
2371640 :rofl Moralbög? vilken nolla du är. Du kanske borde kallas 99:an eftersom du inte verkar vara helt 100. Gör dig själv en tjänst och gör aldrig nån form av iq-test eller någonting som kräver minsta hjärnkapacitet för du blir nog besviken...:pannkyss

Jag ska visa mig mer mogen än dig & sätta punk här för DET :)tungan mogna:tungan ) pratet med dig..

Sen kanske vi andra får se dig i någon tråd där du håller låda & citerar hur oerhört viktigt det är att sätta framluft i framhjulet & bakluft i bakhjulet ect:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati