Polisen

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
d1ce skrev:
2368904 Tycker du jag är en pajjas och tomte eller att jag har fel så skriv gärna det. Har svårt att tyda ditt svar huruvida du är ironisk eller allvarlig tyvärr. :)

-@

Nej då jag är mest ironisk :D jag håller även med ig till viss del , men i vissa saker har jag andra åsikter helt enkelt :tungan

mackyfr skrev:
2368931 bra gjort av din polare, synd att snutäcklena inte körde ihjäl sig dock

skämt åsido så ska jag leka med dom ng dag & då sitter dom i en stolpe sen :D
nej då jag kör så lungt så dom ser bara dammet efter mig.:tuttar

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Wieder2 skrev:
2368934 Nej då jag är mest ironisk :D jag håller även med ig till viss del , men i vissa saker har jag andra åsikter helt enkelt :tungan

Jag citerade faktiskt inte dig, men då vet jag även vad du tycker.

Du anklagade mig för att inte läsa alla inlägg, vilket jag hade och svaraade på det. Du klagade på min moral som jag tyligen predikat, nu är det tredje gången jag frågar dig var i denna tråden du läst någon moralpredikan från mig, svara gärna! Annars antar jag att du själv inte läser skiten och varför isf ödsla energi på att posta en fråga, påstående eller undran?

-@

mackyfr skrev:
2368931 bra gjort av din polare, synd att snutäcklena inte körde ihjäl sig dock

Är du vuxen eller har du bara åldern inne?

-@

Last edited:

BeaverMan

greve
Gick med
7 May 2006
Hoj
R1 -02
d1ce skrev:
2368904 Tycker du jag är en pajjas och tomte eller att jag har fel så skriv gärna det. Har svårt att tyda ditt svar huruvida du är ironisk eller allvarlig tyvärr. :)

-@
:slicka ;)

Nä bara skojar lite... tycker det e lite roligt å läsa vad alla tycker :)

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
KARTLÄGGER NU alla moraltanter för framtida outlaw forum.. så tänk på det, kanske inte så kul att bli årets moraltant sen i December.:fyllisar :fyllisar

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Wieder2 skrev:
2366880 yes jag håller med sa exakt så till honom oxå , men då kan man ju oxå säga så här , dom lär ju ha sett reg plåten eftersom han inte körde så fort i början utan försökte smita imellan betonggrisar bara , & dom lär ju ha slagit en ( KUP)
& fått fram att den inte var stulen lr dylikt
Tror polisen även kan bli lite lätt uppstressade i en situation som denna, så det är inte alls säkert att de hann kolla. Hade det varit en stulen hoj så hade trådskaparen nog inte tyckt detsamma om deras agerande. Det gäller att kunna se på saken ur 2 perspektiv, och jag kan förstå både polisen o din polares agerande. Sen att det var jävligt dumt av din polare att gasa som fan inne i stan är en annan femma.

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Wieder2 skrev:
2368694 Dom visste vem det var som körde , dom visste att han inte var påverkad , dom visste att inget annat brott hade begåtts , dom visste att hojen inte var stulen lr dylikt & hur dom visste det behöver jag inte gå in på

Du får nog förklara hur dom visste allt det där i förväg om vi ska kunna
tycka i närheten av vad du tycker.

cleaner

Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Försöker med ett inlägg utan quote få se om det funkar :)

1) Polisen skulle avbrutit jakten det vet vi nu iaf.

2) Å andra sidan skulle det aldrig blivit nån jakt om personen ifråga hållit fartbegr alternativt stannat i läge ett.

3) Att sen posta en fråga och försöka få det till Polisens FEL att farten gick upp,
det kan jag inte förstå hur man kan tycka, hade han stannat vad hade det gett?
Lite böter, än sen då försäkringen är väl dyr iaf så va gör ett par tusingar till
på årskostnaden?

4) Moraltanter eller inte, de flesta härinne är vuxna personer, kan vi inte försöka
bete oss därefter?

MåppePåjke, nja inte jag ja e en riktig måppeGubBe... wieder2 däremot e
hälften måppepåjke för han har en hoj med mindre cc än mig sådeså. :pannkyss

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Wieder2 skrev:
2368815 Kan ju tillägga att ett flertal vittnen såg detta igår & det har rasat in anmälningar till intern utrednings roteln i umeå & även dom klandrade Boden polisen agerande , dom skulle komma upp till Boden för att få skisser ritade av vittnen hur jakten gått till i centrala staden & i tätbebyggda områden samt deras ögon skildring till hur fort det kan ha gått , dessa 2 idioter till poliser har idag fått sina huvuden på fat av sin chef , ryktena säger att vakthavande befäl i luleå igår hade gapat till dom att avbryta jakten ( ett par polare hade hört allt på snutradion ) Så detta kanske blir en läxa för dom [ Brottslingar får ta sina straff det ska således idioterna i uniformer göra ] Då kan dom sålla ut dom ineffektiva idioterna som bidrar till dödsolyckor får en ynka 20 km/h överträdelse , finns vettiga/bra poliser , sen har vi den andra skaran som är fullständiga idioter & tycker det är ( coolt ) med en biljakt & dessa nötter hörde garanterat till den skaran Polisen var den således idioten förredetta dörrvakten ( KIA ) & alla i denna stad vet ju vem den idioten är & hans översittarsätt ( kastar du skräp på gatan inför han så har du 1 års fängelse :D

Ok!

Nu börjar det komma lite info om vem som deltagit.. Det lustiga är att just den du namnger till mig i juni uttryckligen sagt att han hellre avbryter en jakt OCH dessutom själv är sugen på en Gixxer 1000:tummenupp. Mer info om vad som hände och VAR!

För övrigt är namngivna person en trevlig kille och har alltid varit trevlig mot mig, kan ju vara att man blir bemött efter hur man själv agerar!?

ps. jag lovade ju att jag skulle åka ifrån honom om han försökte stoppa mig, han trodde kanske att din polare var jag :D

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
d1ce skrev:
2368953 Jag citerade faktiskt inte dig, men då vet jag även vad du tycker.

Du anklagade mig för att inte läsa alla inlägg, vilket jag hade och svaraade på det. Du klagade på min moral som jag tyligen predikat, nu är det tredje gången jag frågar dig var i denna tråden du läst någon moralpredikan från mig, svara gärna! Annars antar jag att du själv inte läser skiten och varför isf ödsla energi på att posta en fråga, påstående eller undran?

-@

Är du vuxen eller har du bara åldern inne?

-@

är inte detta din txt ? < Varför sitta och grina? Den som har kört måste väl vara beredd att ta konsekvenserna av sitt agerande. Kör man för fort tar man risken/chansen att bli noterad av en polis, stannar man sedan inte på dennes uppmaning får man även ta den smällen och de risker som uppkommer genom sitt agerande.

Sen om man är dum nog att inte fatta va som händer om man inte följer de regler och begränsningar som finns är det bara att sörja.

Jäkligt ballt att vara tuff tills det blir lite allvar... Var det detta som var äkta sporthojjare/outlaw?

Sug och svälj! > Det kallar jag att moral predika :tummenupp

Catway skrev:
2369011 KARTLÄGGER NU alla moraltanter för framtida outlaw forum.. så tänk på det, kanske inte så kul att bli årets moraltant sen i December.:fyllisar :fyllisar

Tummen upp Catway :tummenupp Hör av dig när outlaw forumet kommer :yoparty

cleaner skrev:
2369083 Du får nog förklara hur dom visste allt det där i förväg om vi ska kunna
tycka i närheten av vad du tycker.

För att dom 20 min tidigare kommit till en fest där han stod utanför med hojen & dom pratade även med honom rent allmänt , sedan när han kör hem så börjar dom jaga ikapp han för att han kör lite lite för fort , så dom visste mycket väl vem killen är & cykeln oxå , så djävla stort är inte Boden , här känner alla varandra typ.....så skippa snacket om att dom skulle tro att cykeln var stulen lr misstänka ngt annat skumt för så var det ej...

cleaner skrev:
2369123 Försöker med ett inlägg utan quote få se om det funkar :)

1) Polisen skulle avbrutit jakten det vet vi nu iaf.

2) Å andra sidan skulle det aldrig blivit nån jakt om personen ifråga hållit fartbegr alternativt stannat i läge ett.

3) Att sen posta en fråga och försöka få det till Polisens FEL att farten gick upp,
det kan jag inte förstå hur man kan tycka, hade han stannat vad hade det gett?
Lite böter, än sen då försäkringen är väl dyr iaf så va gör ett par tusingar till
på årskostnaden?

4) Moraltanter eller inte, de flesta härinne är vuxna personer, kan vi inte försöka
bete oss därefter?

MåppePåjke, nja inte jag ja e en riktig måppeGubBe... wieder2 däremot e
hälften måppepåjke för han har en hoj med mindre cc än mig sådeså. :pannkyss

höddö jag har 2 måppar :D

RacerRaffe skrev:
2369160 Ok!

Nu börjar det komma lite info om vem som deltagit.. Det lustiga är att just den du namnger till mig i juni uttryckligen sagt att han hellre avbryter en jakt OCH dessutom själv är sugen på en Gixxer 1000:tummenupp. Mer info om vad som hände och VAR!

För övrigt är namngivna person en trevlig kille och har alltid varit trevlig mot mig, kan ju vara att man blir bemött efter hur man själv agerar!?

ps. jag lovade ju att jag skulle åka ifrån honom om han försökte stoppa mig, han trodde kanske att din polare var jag :D

Nja Kia är en trevlig person utan uniformen men när han tar på sig den så blir han helt djävla ombytt & det är inget nytt i denna stad , det är inte för ingenting som större delen av Boden är förbannat irriterad på han...

Han tål inte att förlora & jag tror att det var där det satt igår & inget annat

Han skulle nog tjäna mer på att bli mer ödmjuk i sitt jobb det tjänar han mer på...

och kommer han efter mig ska jag personligen bjuda in han på ett riktigt fartfyllt äventyr på 97 lr E4 :D

Last edited:

cleaner

Gick med
29 Jul 2004
Hoj
Daytona 675, -07
Wieder2 skrev:
2369183
och kommer han efter mig ska jag personligen bjuda in han på ett riktigt fartfyllt äventyr på 97 lr E4 :D

Passa dig uppåt Svartlåhållet till bara för de e laglöst land,
mina tremeningar bor där nml o dåm ä laglösa :tungan

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
cleaner skrev:
2369317 Passa dig uppåt Svartlåhållet till bara för de e laglöst land,
mina tremeningar bor där nml o dåm ä laglösa :tungan
hahahaha tack för tipset , jo jag vet att dom har sina egna lagar där borta , känner några därifrån:D

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Samma lall.
Olika lallare.

Hej igen, kul att se er igen!

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
STÄNG TRÅD HELVETET!!!,man tar ett beslut o får faen stå för det som en MAN!!

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Yamaha XSR900
Wieder2 skrev:
2366782 Tjenare Bröder!!!

En kompis till mig var idag ute & körde som vanligt , dock så råkade han hålla en hastighet lite lite för fort förbi en polisbil:tungan Hur som helst så sätter dom givetvis efter honom & med tanke på att han bara haft kortet i 4 månader så hade hade han ingen avsikt alls att stanna så det blev ju liksom en jakt då..

Jakten gick hela tiden i stan i hastigheter upp mot 170 km/h mot stop pliker , rödljus & allt annat ni kan tänka er , det slutade med att han blev tvungen att blåsa ifrån dom på gångstigar i hög fart innan dom släppte honom:mad:

Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter , dom ska väll släppa jakten om hastigheten överstiger en viss del i centrala stan , dels för att inte riskera allmänhetens lr mc föraren för onödiga risker.

Han berättade för mig att han försökte först hålla en normal fart & slinka imellan betong grisar på smala gator & dylikt öfr att få dom att inse att det är lika bra att dom släpper honom , men dom var tydligen tjuriga & tvingade upp han i hiskeliga farter innan dom gav upp..

Har inte dom begått ett regelbrott själva nu ?:confused:

Han blev lite orolig att dom skulle kunna komma hem till han senare lr kalla han på ett förhör med tanke på att dom vet vem han är & vilken hojj han kör , men jag sa att det kan dom nog omöjligt göra , han kan ju ha lånat ut hojjen till vilken person som helst lr spekulant

Man ska inte köra för fort bla bla bla...
(Har inte orkat läst alla inlägg så jag vet inte om jag svarar samma sak som någon annan nu)

Svårt att tänka mej att det finns någon fast regel om hur långt polisen får gå, tror snarare att det är poliserna själva som gör bedömningen när det är dags att släppa..

DieselDoris

Gangster rap made me do it
Gick med
13 Sep 2005
Hoj
Ja
Wieder2 skrev:
2368934
skämt åsido så ska jag leka med dom ng dag & då sitter dom i en stolpe sen :D
nej då jag kör så lungt så dom ser bara dammet efter mig.:tuttar
Jag föreslår att alla fjun med ett IQ som underskrider 30, vilket är ungefär vad som krävs för att klara av att skala en banan, säljer sina moppar och ägnar tiden åt att.. ptja, vad som helst som inte kräver speciellt många hjärnceller.

Tack o adjö!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...