Polisen

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Honda 900rr i nyskick
Wieder2 skrev:
2366782 Tjenare Bröder!!!

En kompis till mig var idag ute & körde som vanligt , dock så råkade han hålla en hastighet lite lite för fort förbi en polisbil:tungan Hur som helst så sätter dom givetvis efter honom & med tanke på att han bara haft kortet i 4 månader så hade hade han ingen avsikt alls att stanna så det blev ju liksom en jakt då..

Jakten gick hela tiden i stan i hastigheter upp mot 170 km/h mot stop pliker , rödljus & allt annat ni kan tänka er , det slutade med att han blev tvungen att blåsa ifrån dom på gångstigar i hög fart innan dom släppte honom:mad:

Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter , dom ska väll släppa jakten om hastigheten överstiger en viss del i centrala stan , dels för att inte riskera allmänhetens lr mc föraren för onödiga risker.

Han berättade för mig att han försökte först hålla en normal fart & slinka imellan betong grisar på smala gator & dylikt öfr att få dom att inse att det är lika bra att dom släpper honom , men dom var tydligen tjuriga & tvingade upp han i hiskeliga farter innan dom gav upp..

Har inte dom begått ett regelbrott själva nu ?:confused:

Han blev lite orolig att dom skulle kunna komma hem till han senare lr kalla han på ett förhör med tanke på att dom vet vem han är & vilken hojj han kör , men jag sa att det kan dom nog omöjligt göra , han kan ju ha lånat ut hojjen till vilken person som helst lr spekulant

Poliserna har sina regler och borde släppt honom utan tvekan. Det säger ju sig självt att det där gick för snabbt. Sedan vet man ju inte va det är för poliser som satt i bilen. Kanske någon gammal polis sedan batongligan härjade i stockholm på 70 talet.
:D
Sedan så är det ju lite svårt för honom att anmäla polisen. Det är lättare att ett vittne gör den saken. Men troligen händer inget i så fall.
Han borde stannat i första skedet för dom hade säkert ingen fart på honom och kunde därför bara gett honom en utskällning och det hade nog varit bättre . Skall han fundera på att köra ifrån polisen i fortsättningen så borde han nog söka sig ut på en större väg än stan som kan va svår kanske. Har ingen erfarenhet av de där .:tummenupp

Smurfer

Filosofie kandidat
Gick med
24 Sep 2003
Hoj
KTM
t-rex skrev:
2368588 Den hade ett solklart jävla svar också
Såsom?

Catway skrev:
2368643 ---------------------------------
Tror det är ganska många här som är sugna på riktigt fina detaljer, tyvärr vågar inte trådskaparen skriva det, för så äter moraltanterna upp han!

Jag skulle önska följande, och de som håller med nu får gärna säga det så vi blir några fler:

1: En egen liten forums hörna, med namnet Outlaw eller liknande, I den skall endas vissa få vara, dvs. inga moraltanter.. hur sorterar vi då ut dessa? jo vi har helt enkelt en funktion som heter, Rapportera moraltant. När vi ser en moral eller någon annan som inte kör sporthoj där inne så åker de ut från den biten av forumet. Vi andra fortsätter att skriva snut historier och liknande och det kommer garanterat gör att alla kommer trivas mycket bättre!

Har jag fel?? :D

En moderator som håller i forumet precis när det öppnas. Sålla ut div mÅpPe poJkar "tm" såsom t-rex m.fl som lider av mindervärdes komplex alt. soffröv från sin Dakota.

Någon måtta får det dock vara, få hit massa Bike.se fuckon klarar vi oss utan.
Postar du en länk till en film där t.ex greker sladdar runt lite på vägar funkar inte utan att folk hävdar hur dom ska skratta i dödstrådarna åt dig efteråt. Känns inte helt rätt.
Själva grejen är att det är en minoritet av fucKOn som gapar mest och således förstör för alla andra. Vilket JAG tycker är helt fel!

En ny forum del :tummenupp

t-rex skrev:
2368655 Fakk jä! Riktiga sporthojjare[tm] all the way!
Ovanstående inlägg från t-rex är ett riktigt prakt exempel på för liten hjärna kombinerat med för mycket allsång på skansen. Finns inget mellanting då sådana personer ser allt i svart/vitt

Mr.War

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2004
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -09
Vad ska man med körkort till när man ändå inte tänker stanna och visa det?? :tummenupp :D

Måste vara bättre att köra ifrån dom EFTER att man har mist lappen :tungan

OBS. Inte riktat till någon speciell person, bara en tanke i största allmänhet!

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
tuppjuck skrev:
2367948 Tvingade upp? Hur nådde de till hans gasrulle? "Normal fart" och slinka mellan betonggrisar o smala gator? Skulle det vara förmildrande anser du?

Han körde för fort, fick snutjag och stannade inte. Då får han stå sitt kast. Simple as that. Att ta sitt ansvar och inte skylla ifrån sig är främmande?

Hade han kört på någon och skadat sig eller andra så hade han nog fått stå för kostnaderna själv eftersom försäkringarna ofta har en klausul om att man inte får bryta mot gällande lagar och förordningar för att försäkringen skall gälla.

Håller med om allt du skriver.

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
Kan ju tillägga att ett flertal vittnen såg detta igår & det har rasat in anmälningar till intern utrednings roteln i umeå & även dom klandrade Boden polisen agerande , dom skulle komma upp till Boden för att få skisser ritade av vittnen hur jakten gått till i centrala staden & i tätbebyggda områden samt deras ögon skildring till hur fort det kan ha gått , dessa 2 idioter till poliser har idag fått sina huvuden på fat av sin chef , ryktena säger att vakthavande befäl i luleå igår hade gapat till dom att avbryta jakten ( ett par polare hade hört allt på snutradion ) Så detta kanske blir en läxa för dom [ Brottslingar får ta sina straff det ska således idioterna i uniformer göra ] Då kan dom sålla ut dom ineffektiva idioterna som bidrar till dödsolyckor får en ynka 20 km/h överträdelse , finns vettiga/bra poliser , sen har vi den andra skaran som är fullständiga idioter & tycker det är ( coolt ) med en biljakt & dessa nötter hörde garanterat till den skaran Polisen var den således idioten förredetta dörrvakten ( KIA ) & alla i denna stad vet ju vem den idioten är & hans översittarsätt ( kastar du skräp på gatan inför han så har du 1 års fängelse :D

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Wieder2 skrev:
2366782Nu till frågan , har inte dessa nötter lagar & regler dom själv ska rätta sig efter , dom ska väll släppa jakten om hastigheten överstiger en viss del i centrala stan , dels för att inte riskera allmänhetens lr mc föraren för onödiga risker.

Han berättade för mig att han försökte först hålla en normal fart & slinka imellan betong grisar på smala gator & dylikt öfr att få dom att inse att det är lika bra att dom släpper honom , men dom var tydligen tjuriga & tvingade upp han i hiskeliga farter innan dom gav upp..

Har inte dom begått ett regelbrott själva nu ?:confused:

Han blev lite orolig att dom skulle kunna komma hem till han senare lr kalla han på ett förhör med tanke på att dom vet vem han är & vilken hojj han kör , men jag sa att det kan dom nog omöjligt göra , han kan ju ha lånat ut hojjen till vilken person som helst lr spekulant

Chronic skrev:
2368020 Hej alla nytillkommna medlemmar på detta forum, tro det eller ej men en gång i tiden var detta forum befolkat av SPORTHOJSÅKARE som tyckte det var ballt med lite adrenalin och allmänt osocialt beteende i trafiken.

Varför sitta och grina? Den som har kört måste väl vara beredd att ta konsekvenserna av sitt agerande. Kör man för fort tar man risken/chansen att bli noterad av en polis, stannar man sedan inte på dennes uppmaning får man även ta den smällen och de risker som uppkommer genom sitt agerande.

Sen om man är dum nog att inte fatta va som händer om man inte följer de regler och begränsningar som finns är det bara att sörja.

Jäkligt ballt att vara tuff tills det blir lite allvar... Var det detta som var äkta sporthojjare/outlaw?

Sug och svälj!

-@

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Chronic skrev:
2368020 Hej alla nytillkommna medlemmar på detta forum, tro det eller ej men en gång i tiden var detta forum befolkat av SPORTHOJSÅKARE som tyckte det var ballt med lite adrenalin och allmänt osocialt beteende i trafiken.

Tror inte att det gnälls så mycket för att han drog poliserna utan att han gnäller på att dom jagade honom och försöker få det till att poliserna tvingade honom, det är ju så IQ-befriat som det bara kan bli.

Jag hade/har också dragit polisen men jag sitter ju inte och känner mig orättvist behandlad för att dom satte efter mig, det är ju liksom deras jobb ellerhur?!

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
d1ce skrev:
2368821 Varför sitta och grina? Den som har kört måste väl vara beredd att ta konsekvenserna av sitt agerande. Kör man för fort tar man risken/chansen att bli noterad av en polis, stannar man sedan inte på dennes uppmaning får man även ta den smällen och de risker som uppkommer genom sitt agerande.

Sen om man är dum nog att inte fatta va som händer om man inte följer de regler och begränsningar som finns är det bara att sörja.

Jäkligt ballt att vara tuff tills det blir lite allvar... Var det detta som var äkta sporthojjare/outlaw?

Sug och svälj!

-@

en till nöt som tror att någon bölar :D
istället för att köra moralprat ta ut din 50cc & gör gatan din säker:tuttar

FUBAR skrev:
2368824 Tror inte att det gnälls så mycket för att han drog poliserna utan att han gnäller på att dom jagade honom och försöker få det till att poliserna tvingade honom, det är ju så IQ-befriat som det bara kan bli.

Jag hade/har också dragit polisen men jag sitter ju inte och känner mig orättvist behandlad för att dom satte efter mig, det är ju liksom deras jobb ellerhur?!

om tar & läser alla inläggen 1 gång till så ser du att det står klart & tydligt att även jag sa att det han gjorde var dumt & att givetvis gör polisen sitt jobb MEN till vilket pris ?

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Wieder2 skrev:
2368830 en till nöt som tror att någon bölar :D

Berätta var moralen i mitt inlägg är?

Har inte sagt ett knyst om min åsikt kring svineri och fortkörningar? Jag kanske gillar det men åker ifrån polisen utan att klandra dem för att de faktiskt försökte.

Jag konstaterar bara att polisen inte tänker vinka åt dig och klappa händerna.

-@

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
d1ce skrev:
2368839 Berätta var moralen i mitt inlägg är?

Har inte sagt ett knyst om min åsikt kring svineri och fortkörningar? Jag kanske gillar det men åker ifrån polisen utan att klandra dem för att de faktiskt försökte.

-@

klart dom ska försöka ( Givetvis ) men dom ska ha vettet i skallen att veta när det är dags att avbryta oxå , ingen bölar för att dom försökte , som du säger det är deras jobb men det ingår i jobbet att ha IQ i skallen & inte framkalla fara för andar när dom sätter efter någon..

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Wieder2 skrev:
2368843 klart dom ska försöka ( Givetvis ) men dom ska ha vettet i skallen att veta när det är dags att avbryta oxå , ingen bölar för att dom försökte , som du säger det är deras jobb men det ingår i jobbet att ha IQ i skallen & inte framkalla fara för andar när dom sätter efter någon..

Du(eller den som i det verkliga scenariot körde) framkallade faran i första hand, vad är det som säger att inte du(den som egentligen körde) ska avbryta och ta konsekvenserna? Iom det inte längre utsätta någon för några risker.

För att undvika liknande jakter med tillhörande risker kan dem väl bara sätta en kula i motorn för dig(el. din "kompis"/den som egentligen körde) så slipper vi alla risker och problem? Du(den som egentligen körde) kanske t.o.m kan få ut en ny hoj om den är helförsäkrad?

-@

edit: du har fortfarande inte svarat kring moralen i mitt första inlägg, den du påstog fanns där.

Last edited:

"FUBAR"

Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Wieder2 skrev:
2368830 en till nöt som tror att någon bölar :D

om tar & läser alla inläggen 1 gång till så ser du att det står klart & tydligt att även jag sa att det han gjorde var dumt & att givetvis gör polisen sitt jobb MEN till vilket pris ?
Orkar inte läsa om igen, men personligen så tycker jag att polisen ska jaga efter folk som bryter mot lagen, det är ju det som jag/vi/ni betalar dom för.
Personligen så tror jag nog din kompis uppfattade situationen som extra farlig med tanke på att han endast haft KK i 4 månader, man har inte koll på sakerna efter 4 månader.

Summa kardemumma: Det var din kompis som utsatte allmänheten för livsfara, inte poliserna!!

BeaverMan

greve
Gick med
7 May 2006
Hoj
R1 -02
:tomten :hihi :1pajas
d1ce skrev:
2368849 Du framkallade faran i första hand, vad är det som säger att inte du ska avbryta och ta konsekvenserna? Iom det inte längre utsätta någon för några risker.

För att undvika liknande jakter med tillhörande risker kan dem väl bara sätta en kula i motorn för dig(el. din "kompis") så slipper vi alla risker och problem? Du kanske t.o.m kan få ut en ny hoj om den är helförsäkrad?

-@

edit: du har fortfarande inte svarat kring moralen i mitt första inlägg, den du påstog fanns där.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Smurfer skrev:
2368763 Såsom?...

Vad söt du är.

I vilket fall, svaret är ju givet, till och med i tråden vad det verkar. Jag säger inget om det heller, det jag inte fattar, och som du tydligen tycker är ok, är att trådstartarens kompis inte tar ansvar för vad han själv gör utan börjar anmärka på polisens uppträdande? Skit i om polisen gör rätt eller inte, det är inte hans sak att ta ansvar för, men att han inte ens kan ta ansvar för sitt eget körande utan att börja gnälla om att 'de gjorde minsann också fel', det är där det blir en smula pinsamt.

Du ser skillnaden?

Du verkar för övrigt otäck insatt i allsång på skansen :pannkyss

Last edited:

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
d1ce skrev:
2368849 Du framkallade faran i första hand, vad är det som säger att inte du ska avbryta och ta konsekvenserna? Iom det inte längre utsätta någon för några risker.

För att undvika liknande jakter med tillhörande risker kan dem väl bara sätta en kula i motorn för dig(el. din "kompis") så slipper vi alla risker och problem? Du kanske t.o.m kan få ut en ny hoj om den är helförsäkrad?

-@

Snälla D1ce än en gång LÄS INLÄGGEN IGEN FÖR HELVETE det var inte jag som körde , visar ju hur djävla dåligt insatt du är

t-rex skrev:
2368877 Vad söt du är.

I vilket fall, svaret är ju givet, till och med i tråden vad det verkar. Jag säger inget om det heller, det jag inte fattar, och som du tydligen tycker är ok, är att trådstartarens kompis inte tar ansvar för vad han själv gör utan börjar anmärka på polisens uppträdande? Skit i om polisen gör rätt eller inte, det är inte hans sak att ta ansvar för, men att han inte ens kan ta ansvar för sitt eget körande utan att börja gnälla om att 'de gjorde minsann oxkså fel', det är där det blir en smula pinsamt.

Du ser skillnaden?

Du verkar för övrigt otäck insatt i allsång på skansen :pannkyss

Nej då jag håller med dig där :) tror nog han fattar nu i efterhand hur dumt agerande det var av han , är inte han som anmärker deras beteende det är jag , även om min friend skapar en otrevilg farlig situation både för sig själv & för andra så gjorde även polisen detsamma ( det blev en katt & rått lek ) där ingen av dom ville ge sig & att vakthavande befäl har skällt ut dom efter noter visar väl ganska tydligt att dom gjort ett SOLKLART FEL

Jag skulle inte heller ha stannat för dom av ren djävla princip sak men jag hade valt en motorväg & gett dom ett race som hade varat 2 min:D

Man kan reta dom utan att sätta andra människor i fara jag håller med

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Wieder2 skrev:
2368880 Snälla D1ce än en gång LÄS INLÄGGEN IGEN FÖR HELVETE det var inte jag som körde , visar ju hur djävla dåligt insatt du är

Snälla rara, klarar du inte av att jag tar dig som ett exempel i en fingerad situation kanske du inte ska posta en fråga ens.

Du ställer frågan och jag reflekterar kring den, var det inte vad du ville?

Hur var det med min moral? Eller läser du inte inläggen, pussgurka?

-@

edit: jag editerar mitt inlägg så att även du ska förstå hur jag diskuterar.

Last edited:

Rikkard

drakkiR
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sjösala Rotterdam
Har inte läst hela tråden, orkar inte. Men jag tycker polisen gjorde rätt. Det är ju din polare som är orsaken till jakten, därför också hans fel om någon skadas.

Han kan ju va glad att han inte bor i USA.

:machinegu

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
BeaverMan skrev:

Tycker du jag är en pajjas och tomte eller att jag har fel så skriv gärna det. Har svårt att tyda ditt svar huruvida du är ironisk eller allvarlig tyvärr. :)

-@

Last edited:
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras