Wieder2
RIDE IT LIKE U STOLE IT
tuppjuck skrev:2367948Tvingade upp? Hur nådde de till hans gasrulle? "Normal fart" och slinka mellan betonggrisar o smala gator? Skulle det vara förmildrande anser du?
Han körde för fort, fick snutjag och stannade inte. Då får han stå sitt kast. Simple as that. Att ta sitt ansvar och inte skylla ifrån sig är främmande?
Hade han kört på någon och skadat sig eller andra så hade han nog fått stå för kostnaderna själv eftersom försäkringarna ofta har en klausul om att man inte får bryta mot gällande lagar och förordningar för att försäkringen skall gälla.
Hade han kört på någon & skadat sig så hade poliserna fått på skallen & just för att förhindra en sådan sak så ska dom avbryta en jakt om det anses gå för farligt till , den bedömningen ska dom göra från fall till fall & till brottets karaktär & att dra igång ett ( jag ) pga av en simpel hastighets överträdelse är inte motiverat.
Hur många här inne är gasglada & har kört som vettvillingar , garanterat merparten så det är bara beklagligt att ni ska sitta som nå djävla MORAL KÄRRINGAR & förstöra en tråd som hade en solklar djävla fråga...
Tro mig vill jag ha era moraliska predikningar så kommer jag starta en tråd enbart för det
Detta handlade inte om någon stulen djävla hoj som hade en påtänd LSD trippare ombord , det handlar om ett par djävla uniformerade idioter som inte gör ett jobb utan tog det hela personligt & handlade rent av idiotiskt därefter.
Jag skulle inte heller stanna & ta nå djävla böter lr låta dom ta mitt kort , kan jag så drar jag dom <----- Nu får ni nått mer att predika om AMEN