Polisen

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
tuppjuck skrev:
2367948 Tvingade upp? Hur nådde de till hans gasrulle? "Normal fart" och slinka mellan betonggrisar o smala gator? Skulle det vara förmildrande anser du?

Han körde för fort, fick snutjag och stannade inte. Då får han stå sitt kast. Simple as that. Att ta sitt ansvar och inte skylla ifrån sig är främmande?

Hade han kört på någon och skadat sig eller andra så hade han nog fått stå för kostnaderna själv eftersom försäkringarna ofta har en klausul om att man inte får bryta mot gällande lagar och förordningar för att försäkringen skall gälla.

:klappar :tummenupp

Hade han kört på någon & skadat sig så hade poliserna fått på skallen & just för att förhindra en sådan sak så ska dom avbryta en jakt om det anses gå för farligt till , den bedömningen ska dom göra från fall till fall & till brottets karaktär & att dra igång ett ( jag ) pga av en simpel hastighets överträdelse är inte motiverat.

Hur många här inne är gasglada & har kört som vettvillingar , garanterat merparten så det är bara beklagligt att ni ska sitta som nå djävla MORAL KÄRRINGAR & förstöra en tråd som hade en solklar djävla fråga...

Tro mig vill jag ha era moraliska predikningar så kommer jag starta en tråd enbart för det

Detta handlade inte om någon stulen djävla hoj som hade en påtänd LSD trippare ombord , det handlar om ett par djävla uniformerade idioter som inte gör ett jobb utan tog det hela personligt & handlade rent av idiotiskt därefter.

Jag skulle inte heller stanna & ta nå djävla böter lr låta dom ta mitt kort , kan jag så drar jag dom <----- Nu får ni nått mer att predika om :tummenupp AMEN

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Chronic skrev:
2368020 Hej alla nytillkommna medlemmar på detta forum, tro det eller ej men en gång i tiden var detta forum befolkat av SPORTHOJSÅKARE som tyckte det var ballt med lite adrenalin och allmänt osocialt beteende i trafiken.

Nu när sura kreti & pleti hojåkare som tack vare några hyfsade börsår vågat köpa en mc igen hittat hit och dräller omkring sina dumdryga & rättrådiga åsikter om varje bakhjulsåkning så blev det såhär.

Hoppas ni trivs.

Trevlig helg.

AMEN :Bugar :klappar

Vissa e ju bara för mycket :zpy

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Aviation skrev:
2368110 Aha, men de va vell bra=) får vell testa o blåsa förbi i morsans bil annras vid en ny fartkamera o kolla om hon får någe på posten :)
Mindre lyckat. Dom kollar även bilden mot nära annhöriga eller andra (för dom kända personer) som av någon anledning kan förväntas använda bilen...

Dawan

Medlem
Gick med
11 Feb 2004
Hoj
Yamaha R6 -01
Vill ni köra fort så gör det bana. Anmäl er redan nu till TeamPyamas bankörning på Montza den 20 aug. www.teampyamas.se eller anmäl er till någon kursdag.

Att köra fort i trafiken är alldeles för farligt.

/Dawan

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Wieder2 skrev:
2368252 Detta handlade inte om någon stulen djävla hoj som hade en påtänd LSD trippare ombord , det handlar om ett par djävla uniformerade idioter som inte gör ett jobb utan tog det hela personligt & handlade rent av idiotiskt därefter.

Jag skulle inte heller stanna & ta nå djävla böter lr låta dom ta mitt kort , kan jag så drar jag dom <----- Nu får ni nått mer att predika om :tummenupp AMEN

Ahaaaa! Han hade en stor skylt runt halsen där det stod att han inte var påtänd och inte hade snott hojen trots att han körde som en påtänd hojtjyv och tog sig in mellan betonggrisar och sen in på en gångväg!?! Det visste jag inte. Troligen inte snutarna heller.

Doh!

Och ingen j*vel här har väl sagt att de inte gasar. Flera har tvärtemot sagt att de gärna gasar MEN, det du tycks missa i hela det här, är att åker man dit så tar man det och inte gnäller.

Att GASA är ALLTID förarens ansvar. Att skylla på snuten är ... pja, i brist på bättre ord, dumt.

Din första fråga om snuten borde avbrutit fick du ju svar på men om du postar så lär du ju få räkna med svar också. Ger du dig in i leken liksom.

Om du tycker att jag är en moralkärring, må vara hänt, jag bryr mig inte om det, däremot tänker jag inte försvara uppenbara dumheter. Om jag själv skulle åka dit för fortkörning så tänker jag inte skylla på någon annan än mig själv och tycka att det var jääävligt onödigt att köra för fort just där jag blev uppmätt. Och jo, jag har blivit av med lappen en gång men det är en jävla massa år sedan och sedan dess försöker jag köra med insidan av skallen.

Jag har gasat av mig och är klar med alla dumheter. Eftersom du inte känner mig så kan du heller omöjligen ha någon som helst aning om vad jag har och inte har gjort. Men någon ängel var jag fan inte när jag var yngre. Bucklat plåt och pröjsat ur egen ficka har jag också gjort. Fler än en gång. Och inte bara mina egna prylar. Och som tur är, inga allvarliga personskador förutom ett sjukhusbesök pga att en fot fastnat mellan fordonet och en bergvägg. Min fot.

Ovanstående är inte för att skryta/bevisa vilken hårding jag är utan för att ge dig ett exempel. Jag tror garanterat att andra också har lite storys att berätta men gemensamt är att vi inte gnäller över snutjagen eller vill skjuta över det personliga ansvaret på någon annan. Det är bara omogna fegisar som gör.

Så. Nu är jag klar med uppvärmningen inför Söndagens svavelpredikan. Vi ses.

Last edited:

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Jag skiter i vad folk har skrivit här men jag tycker ändå att man ska få skriva av sig i detta forum (med viss måtta då) utan att alltid behöva få påpekat för sig :mattias av moraltanter och dylikt att man körde for fort etc etc...

Man måste ju alltid avsluta sin mening här med "inga moralkakor tack" eller "moraltanter, ta för er".

:backontop

Nu har vi ju fått svar på hans fråga iaf, polisen väljer visst helt själv från fall till fall om han ska fortsätta förföjlningen....

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
FTW skrev:
2368012 Men va f... Först säger du att din kompis ligger å kör I STAN i nära 170km/h, mot rödljust stopplikt å fan vet vad.. Och sen sitter du å grinar över att SNUTEN har gjort fel ??? För i helv..

Och om snuten gjorde fel, so what? Jag trodde du gillade OutLaWs!!11!! .... ?

Hade det varit europaväg, raksträcka.. ja åtminstone inte på 70/50/30-väg.. då hade jag inte sagt nåt. Men nu betedde han ju sig som en jävla psykopat med nystulen hoj, då får han ju räkna med att bli behandlad som sådan oxå.

Töntigt.. !

Nä, återgång till semestern..

Nu tror jag du har vurpat på dina egna moralpredikningar, han körde 20km/h för fort och efter att polisen hakat på försökte han fly. Han körde INTE 170km/h i stan för att poliserna sedan skulle börja jaga han.:arsele

ola_sandin

Biltema is the shit!
Gick med
23 Mar 2003
Hoj
Suzuki och en dax-kopia
Wieder2 skrev:
2366869 Nej givetvis inte , jag var ju inte där heller så jag kan ju inte förklara saken klockrent , men jag tror nog ni förstår..

Jag tycker oxå att det är bra att dom gör sitt jobb inget snack om den saken , men att förstora upp en sak & riskera andra personer & en svår olycka för ett sånt sketet brott det gör mig irriterad & givetvis skulle han ha stannat jag dividerar inte imot det , men nu gjorde han inte det så plz håll er till frågorna , jag kan för fan inte ta ansvar för vad han gjorde

Så om man väljer att inte stanna så ska polisen bara åka vidare som om inget hade hänt?? Undrar hur många som skulle stanna då. Brottet trappas ju upp hela tiden. De börjar ju med att försöka stanna honom, när inte det hjälper så blir ju brottet allvarligare, att sedan köra mot rött och i 170km/h i stan för att sedan köra upp på gågatorna gör ju att polisen verkligen borde stanna honom. Synd att de inte fick tag i den jäveln. Tänk så hade idioten kört ihjäl någon bara för att han var rädd om sitt sketna körkort.

Zebba

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
CBR 900 Crf 250 450
De e bara å blå neka. Finns inga bevis. Vem som helt kunde ha kört hojen.. Men han borde hålla sig ifrån gåbanor å så.
Jag tror att de inte finns någon hastighet som de lägger av. För hur enkelt skulle de inte vara. Bara gasa upp å släpper de dig. Skulle inte tro de.

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jag är då fortfarande så nyfiken på exakt var detta skedde, hur gick "flykt vägen" ?
Var det en trött MC eller varför kunde farbor blå ens vara i närheten av att hinna med?

Om det nu var en vanlig blå/vit folksnappare som jagade så är ju en sport-MC uppe på sista växeln före de hunnit upp i hundra..
Det går ju ofta bra att åka ifrån dem med bil då deras är så trötta:D

Vem är killen?(inga namn men ålder och MC-modell)jag är ju såå nyfiken:hihi

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Wieder2 skrev:
...nå djävla MORAL KÄRRINGAR & förstöra en tråd som hade en solklar djävla fråga...

...

Den hade ett solklart jävla svar också, det är väl härligt. Din kompis är naturligtvis ensamt skyldig till 'jaget' och att han inte kan ta ansvar för sina egna handlingar är ju så patetiskt så det finns inte ord. Att skylla sina egna tillkortakommanden på andra är väl en egenskap som din kamrat skall arbeta bort, annars kommer han att bli en påfrestande jävel för sin omgivning.

Hela inlägget är ju så genuint puckat så att om det inte är ett flamebait så blir jag mest ledsen.

Homo skrev:
..blir sånt tjafs om att nån snubbe kör 20km/h för fort. helt otroligt

Nja... Asså, kör för fort gör alla. Det blir bara så pinsamt när man, efter att ha kört för fort;

1. Lipar på forumet att grisjävlarna snodde mitt körkort.
2. Eller på fullt allvar menar att det var polisens fel. Man blir ju mest bekymrad över att en sådan människa överhuvudtaget rör sig ute bland vanligt folk. Nacksåt kanske?

Last edited:

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
En riktig sjöman ber inte om medvind,
han lär sig segla.
/J

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
RacerRaffe skrev:
2368582 Jag är då fortfarande så nyfiken på exakt var detta skedde, hur gick "flykt vägen" ?
Var det en trött MC eller varför kunde farbor blå ens vara i närheten av att hinna med?

Om det nu var en vanlig blå/vit folksnappare som jagade så är ju en sport-MC uppe på sista växeln före de hunnit upp i hundra..
Det går ju ofta bra att åka ifrån dem med bil då deras är så trötta:D

Vem är killen?(inga namn men ålder och MC-modell)jag är ju såå nyfiken:hihi

---------------------------------
Tror det är ganska många här som är sugna på riktigt fina detaljer, tyvärr vågar inte trådskaparen skriva det, för så äter moraltanterna upp han!

Jag skulle önska följande, och de som håller med nu får gärna säga det så vi blir några fler:

1: En egen liten forums hörna, med namnet Outlaw eller liknande, I den skall endas vissa få vara, dvs. inga moraltanter.. hur sorterar vi då ut dessa? jo vi har helt enkelt en funktion som heter, Rapportera moraltant. När vi ser en moral eller någon annan som inte kör sporthoj där inne så åker de ut från den biten av forumet. Vi andra fortsätter att skriva snut historier och liknande och det kommer garanterat gör att alla kommer trivas mycket bättre!

Har jag fel?? :D

Homo

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Hoj
80talet 80talet va kunde gå snett va kunde gå galet
det fanns ett OuTlAw forum förut men det balla ur ganska fort..

Catway

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000 -05
Homo skrev:
2368656 det fanns ett OuTlAw forum förut men det balla ur ganska fort..

VET det ! skillnaden är nu bara att de som inte sköter sig åker ut från det!

->REPORT this moraltant.

Dessuom är det bara vissa som får vara där+
att vissa moraler kanske inte får vara med redan från början! inte svårt att spåra upp dem här på forumet.
:yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Catway skrev:
2368643 ---------------------------------

Ja det tror jag att du har, många av oss har inga problem alls med att ni kör ifrån kalisen. Även om jag tycker det är ofiffigt, i synnerhet för en sån sak. Problemet är mer att ni inte platsar i det gänget om ni sitter och whinar över att polisen hänger på er. Det är liksom pubertalt det. Det tror jag även grabbarna på kåken hade tyckt. Och dem kan du ju ändå inte kalla moralkärringar. En riktig biker ska står för vad man ger sig in på tycker jag.
Mitt sista inlägg i denna tramstråd.

/J

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Catway skrev:
2368643 ---------------------------------
Tror det är ganska många här som är sugna på riktigt fina detaljer, tyvärr vågar inte trådskaparen skriva det, för så äter moraltanterna upp han!

Jag skulle önska följande, och de som håller med nu får gärna säga det så vi blir några fler:

1: En egen liten forums hörna, med namnet Outlaw eller liknande, I den skall endas vissa få vara, dvs. inga moraltanter.. hur sorterar vi då ut dessa? jo vi har helt enkelt en funktion som heter, Rapportera moraltant. När vi ser en moral eller någon annan som inte kör sporthoj där inne så åker de ut från den biten av forumet. Vi andra fortsätter att skriva snut historier och liknande och det kommer garanterat gör att alla kommer trivas mycket bättre!

Skicka som förslag till Swedie. Jag tycker det låter bra! Jag tycker inte om allt OutLaWs gör men jag sitter inte och moraliserar över det som en viktigpetter.

Det skulle ju vara kul att kunna diskutera OutLaWandet utan att efter två inlägg behöva sadla om till pajkastarkung och bavisa den "andra sidan" att "jag har rätt och hdu har fel" hela tiden. Det finns redan för många sådana förstörda trådar. Trådar där det helt enkelt inte går att hålla sig till topic p.g.a. vissa människor.

fwk

Certifierad Landsvägsloksförare
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Old School ZX900R-A2
Catway skrev:
2368668 VET det ! skillnaden är nu bara att de som inte sköter sig åker ut från det!

->REPORT this moraltant.

Dessuom är det bara vissa som får vara där+
att vissa moraler kanske inte får vara med redan från början! inte svårt att spåra upp dem här på forumet.
:yoparty
Det blir perfekt det! Och när vi ändå håller på så gör vi en "Rapportera kriminell" som man kan använda om man ser frasen 'drog snutfan i 300' eller ' drog upp han på bakan framför brudarna i stan' i något av de andra forumen och därmed exkludera den personen från resterande forum eftersom detta kommer få moraltanterna att få krupp annars, och det vill vi inte.

Låter lysande! (tur ironin är död! :tummenupp )

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
tuppjuck skrev:
2368360 Ahaaaa! Han hade en stor skylt runt halsen där det stod att han inte var påtänd och inte hade snott hojen trots att han körde som en påtänd hojtjyv och tog sig in mellan betonggrisar och sen in på en gångväg!?! Det visste jag inte. Troligen inte snutarna heller.

Doh!

Och ingen j*vel här har väl sagt att de inte gasar. Flera har tvärtemot sagt att de gärna gasar MEN, det du tycks missa i hela det här, är att åker man dit så tar man det och inte gnäller.

Att GASA är ALLTID förarens ansvar. Att skylla på snuten är ... pja, i brist på bättre ord, dumt.

Din första fråga om snuten borde avbrutit fick du ju svar på men om du postar så lär du ju få räkna med svar också. Ger du dig in i leken liksom.

Om du tycker att jag är en moralkärring, må vara hänt, jag bryr mig inte om det, däremot tänker jag inte försvara uppenbara dumheter. Om jag själv skulle åka dit för fortkörning så tänker jag inte skylla på någon annan än mig själv och tycka att det var jääävligt onödigt att köra för fort just där jag blev uppmätt. Och jo, jag har blivit av med lappen en gång men det är en jävla massa år sedan och sedan dess försöker jag köra med insidan av skallen.

Jag har gasat av mig och är klar med alla dumheter. Eftersom du inte känner mig så kan du heller omöjligen ha någon som helst aning om vad jag har och inte har gjort. Men någon ängel var jag fan inte när jag var yngre. Bucklat plåt och pröjsat ur egen ficka har jag också gjort. Fler än en gång. Och inte bara mina egna prylar. Och som tur är, inga allvarliga personskador förutom ett sjukhusbesök pga att en fot fastnat mellan fordonet och en bergvägg. Min fot.

Ovanstående är inte för att skryta/bevisa vilken hårding jag är utan för att ge dig ett exempel. Jag tror garanterat att andra också har lite storys att berätta men gemensamt är att vi inte gnäller över snutjagen eller vill skjuta över det personliga ansvaret på någon annan. Det är bara omogna fegisar som gör.

Så. Nu är jag klar med uppvärmningen inför Söndagens svavelpredikan. Vi ses.

Dom visste vem det var som körde , dom visste att han inte var påverkad , dom visste att inget annat brott hade begåtts , dom visste att hojen inte var stulen lr dylikt & hur dom visste det behöver jag inte gå in på speciellt inte med er som grinar över allt man skriver.

& till er övriga som tror att det bara är för dom att jaga på skärp er för fan
direkt en jakt går överstyr ska dom släppa den både för allmänheten , sin egen & för brottslingens skull <------- en kriminell har oxå ett människo värde tro det lr ej http://www.polisen.se/static/fap/FAP...SFS2000_18.pdf

Man ser ju ganska tydligt att det är Måppe pojkarna som moralpredikar:D
Klart man måste svara på inlägg som är så djävla dumma där en del av er skriver ( polisen får till varje pris jaga hur dom vill ) :D antagligen bromsolja i skallen på er.

Nu kan ni ju hålla käften med era moral inlägg det har varit nog många av dom , bättre om vi kan hålla oss till topicen & det tror jag dom flesta anser:tummenupp

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati