Polisens attityd?

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Ni må tycka att jag är jävligt gammalmodig och en moralkärring men bryter man mot lagen är det oundvikligt, ni kommer åka in i finkan, och då kan ni sitta där och gnälla på Angelfire på sporthoj-forumet om att han snackar skit, men guess what då sitter ni i finkan och inte jag.

:arsele

Vilken sten har du krupit fram under?

Det finns fler trådar än mil du kört på hoj som handlar om trafikvett, vad som orsakar olyckor, vad olyckor medför (såväl fysiska skador som psykiska följder för närstående) osv. Det jag vill ha sagt är att du behöver inte påpeka att det är dumt att bryta mot lagen, av flera anledningar. Merparten av folket här på SH är väl medvetna om vad som är rätt och fel, men väljer att anpassa sin körning till ett sätt som för den enskilda individen skapar en lyckokänsla som är svår att uppnå om man konstant håller sig till hastighetsbegränsningarna.

Vet inte hur många meter du har rullat på hoj, men med tanke på vad du häver ur dig i tråden så kan det inte vara många.

Mitt tips är att du lägger ner hojåkat, för din egen skull.
Dels för att du kommer irritera dig något fruktansvärt på så många andra motorcyklister under sommaren, vilket antagligen kommer göra livet surt för dig. MEN, den främsta anledningen till att du bör sysslsätta dig med något annat än mc-åka är att du med ditt typiska "bror duktig" tänk troligtvis kommer krocka inom kort.

Varför då kanske du undrar?
Jo, det är väldigt enkelt.
Om du åker runt på din hoj (njuter av livets sötma i laglig hastighet) och räknar med att alla andra också håller hastigheten och dessutom ALLTID ser dig komma körandes på vägen så har du mycket att lära.
Gemene man bryter dagligen mot lagen, just för att många människor anpassar sig efter sitt ego och därmed höjer hastigheten av olika anledningar.

Du är så insnöad i din bubbla att du inte ens ser ut till verkligheten längre, skrämmande. :gnissla

Nee du, fortsätt du med ditt fridfulla harmoniska liv där allting är så fantastiskt bra så ska du se att det ordnar sig...
Det är bara en tidsfråga innan verkligheten kommer ikapp dig, kanske då kommer du inse att Sverige är helt fel land att bosätta sig i om man vill framstå som exemplariskt korrekt och slaviskt följer lagen till punkt och pricka.

Jag blir så fascinerad av personer som dig, kan dock inte med att skriva ett längre inlägg än såhär.

Lycka till, eller nåt. :banana

Du har en väldigt bra inställning till motorcyklar och trafikbeteende...

Glöm inte av hur du själv körde för några år sedan Pysch.

Har du inte märkt att du sen det att du började med ditt moralpredikande inte påverkat någon över huvudtaget (eller?).

Det är väl bara till att inse att folk får mogna med åren och till slut inser att det är jävligt korkat att varva ur hojen på 2:an mitt inne i stan osv.

Du har själv vart där och så även jag.
Det komiska är ju att även på den tiden fanns det personer som predikade om vad som var rätt och fel, men inte lyssnade vi på dom inte.

Din tanke är god men svår (eller t o m omöjlig) att fullfölja ut i samhället.
Så är det här i livet, bara till attacceptera.
 
Last edited:

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Polisen har alltid varit väldigt schysst mot mig. Tror det handlar mycket om sin egen attityd mot dem också. Sen min profilbild t.ex. ;)
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Tycker rent generellt att de trafikpoliser jag stött på har varit justa, även de gånger jag fått böter. Bötesgångerna har jag ju själv vetat om att jag kört för fort och det är väl inte mycket att snacka om. Jag är medveten om vilka ev. konsekvenser en fortkörning kan innebära om länsman har lasern framme. I dessa fall är det inte mycket att dividera om, svart på vitt.

Bedömningsfrågor rörande ev vinklar på regplåtar och annat däremot är väl någonting man lättare kan hamna i polemik om. Har här en känsla av att nyutexade försöker gömma sig baken en tuffare fasad än de som är lite äldre i gamet.

Naturligvis samlar länsman på sig olika erfarenheter i sitt bagage och med åren kanske inte längre en felvinklad regplåt river upp himmel och jord och den äldre länsmannen medan det i den yngres värld är ett steg i att samla på sig erfarenheter, att öva sig i att utöva sitt yrke helt enkelt.

Däremot önskar man ju att sunt förnuft kan tillämpas av alla oavsett yrkesroll. I länsmans fall blir det väldigt påtagligt om denne saknar sunt förnuft då detta som oftast renderar i en böteslapp istället för ett pekfinger-i-luften. Låt petimeter länsman sitta bakom ett skrivbord och släpp ut de killar och tjejer som har en social förmåga och som kan bedömma varje situation i ett sammanhang, inte bara efter lagboken. :Bugar
 
Last edited:

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Ort
STHLM
Hoj
Motard
inte bara snuten som kan ha en dålig dag.. behöver fan inte vara droger överallt... eller? du verkar ju veta, ska tipsa snuten om att vinkelkapa upp din tank för att leta efter droger nästa gång :p

Vinkelkapa upp din tank kan du göra själv:tungan
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top