Polisens nya motorcyklar

Locomondo

Bannad
Gick med
24 Jun 2009
Hoj
Trajkon
GSXR%20police.jpg

:yoparty

Hehehe, grekiska polishojar uppradade ser jag.
Jag bara måste... :D

http://www.youtube.com/watch?v=Rke87Cl6We8

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Ska nog inte vara nån konst att köra ifrån dom där! Det brukar va ganska lätt...

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Hoj
ett par trestycken...
Och du tror att det beror på dina Mad Skillz förstås?

Knappast... Men snutar är faktiskt också människor och dom har också en familj att komma hem till, fru och barn som skulle sakna dom otroligt mycket i fall nåt skulle hända...
Så frågan är ju.. Är det värt de? Är det värt att mista livet för att jaga nån dåre som vägrar att stanna?

Eller om han man jagar kör ihjäl sig då?
Hur skulle du känna om du jagade nån som kört för fort så denna person kör ihjäl sig?
Du skulle rycka på axlarna och tycka att han får skylla sig själv eller...?

Och sen beror det givetvis på vad man har för hoj i fall man ska köra ifrån dom, en Hornet är kanske inte direkt det optimala...

MBN_MAN

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2008
Hoj
Yamaha TTE 1996
Vad ska de göra när de väl kommer ikapp en då? Är det inte bara att köra vidare och hoppas på att de ger med sig?

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Knappast... Men snutar är faktiskt också människor och dom har också en familj att komma hem till, fru och barn som skulle sakna dom otroligt mycket i fall nåt skulle hända...
Så frågan är ju.. Är det värt de? Är det värt att mista livet för att jaga nån dåre som vägrar att stanna?

Eller om han man jagar kör ihjäl sig då?
Hur skulle du känna om du jagade nån som kört för fort så denna person kör ihjäl sig?
Du skulle rycka på axlarna och tycka att han får skylla sig själv eller...?

Och sen beror det givetvis på vad man har för hoj i fall man ska köra ifrån dom, en Hornet är kanske inte direkt det optimala...

Jag skulle personligen inte försöka köra ifrån dem varken på horneten eller r1:an, ironiskt nog skulle jag dock förmodligen ha lättare att komma ifrån dem på horneten om jag skulle försöka, åtminstone inne i stan.. men sen kör jag som en kratta oxå så det skulle bli för riskabelt.. börjar bli gammal :tummenupp

Var egentligen inte menat som nåt påhopp på någon, men man har ju hört vilda stories av folk hur sjukt bra de är på att köra och hur sjukt kassa polisen är på att köra, ungefär som att kör-skills är allt det handlar om. (Jag tror precis som dig att det finns andra faktorer inblandade oxå)

Tycker ditt svar var vettigt.

(skulle däremot inte rycka på axlarna om nån kör ihjäl sig, lika trist varje gång, finns alltid en person bakom hjälmen, oavsett hur de kör).

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
"ambulans-gul" Honda Transalp med blåljus och stor jävla låda med syrgas och defibrillator :tummenupp:yoparty

Konstigt att man inte ser dem oftare..
Ska tydligen vara jävligt effektiva..

Nästan största skräcken är ju att klota/bli på/överkörd nånstans mitt i rusningen och få vänta fantastiskt länge på att en vanlig ambulans trängt sig igenom alla köer.. :S

Mer mc-ambulanser :tummenupp

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Hoj
KTM 690 SMC -10
kul för polisen att dom får roligare hojar att köra, men oron att nu kan man inte köra ifrån snuten e ju löjlig. nu förespråkar jag inte att man ska köra ifrån polisen, men som nån skrev ovan polisen är inte självmordsbenägna, allt handlar bara om att köra tillräckligt vårdslöst, har väldigt svårt att se om du bränner igenom innerstan i 200 km/h att snuten kör efter även om deras hoj gör 100000 km/h. sen e det en annan sak om du själv vill utsätta dig själv och andra medmänniskor för den risken. säger bara att vill man så e det nog rätt lätt..du behöver inte va en duktig hojförare ens utan bara likgiltig för risken.

och som sagt jag säger abolut inte man ska göra så o jag gör det inte så alla moralkärringar kan låta bli att hoppa på mig

alla poliser här inne sitter ju och myser och småler när dom läser och ser oron hos er.
vill ni ge dom den tillfresdställelsen =))

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Kan bara tala för mig själv. Men jag har vid upprepade tillfällen (Bulten och gamla vägen mellan S-tälje och Järna.) försökt haka på MC-sheriff på hoj, både med och utan uniform/märkt hoj(BMW) och skulle inte tänka på att försöka hänga av dem. De killarna kan köra... (KJECOP, skulle inte förvåna mig om du var den som satte mig på plats vid minst ett tillfälle.)

De snittade inte under 110km/h någon gång på de vägarna. Saktade in och försökte vinka förbi mig, men jag skakade på huvudet. Då drog de som en avlöning!

Heale

Guest
När vi hade hyrt Knutstorp för några år sedan kom det förbi två mc-poliser och tog några varv på sina hojar. De gjorde verkligen inte bort sig. Va riktigt snabba (med tanke på vad de körde med,) Körde ifrån många av de gatåkare som var med och körde, oavsett om det stod CBR, Ninja eller något annat på hojen. Snabbheten sitter ändå alltid bakom styret.

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Att tro att MC-poliser är något annat än människor precis som alla andra på det här forumet måste ju vara naivt. De är inga Rossi, men det är inte heller några nybörjare på hojen. Att försöka köra ifrån dom kräver nog avsaknad av självbevarelsedrift.

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Jag såg idag en hel bängkolonn med vad som såg ut att vara K1300R. Snygg kolonn höll de också. Spännande, kanske skulle man söka till Polishögskolan i höst?

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln