Polisens oönskade uppmärksamhet...

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Ankan_84 skrev:
2178666 Jag hatar snutjävlar...jävla maktmissbrukare... har en polis i mitt samhälle.. han jagar ungar när dom kör moped, mig med när jag va i moppeåldern... han tror tydligen att han e snut när han är ledig... han är ett tvättäkta RÖVHÅL :3freak

Han är polis när han är ledig
 

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Numera endast ett minne
Farsgubben köpte sig en Chrysler PT Cruiser när den kom till Sverige. Tycka vad man vill om den bilen men farsan tycker (eller tyckte iaf) den e cool. Tydligen så tyckte även blåmössorna om den eftersom dom stoppade honom 2 gånger första sommaren med förklaringen att dom vill titta lite extra på denna underliga bil, ren nöjestitt alltså :).

Bra att polisen gör sitt jobb och stoppar trafikanter enbart för att dom vill titta lite extra på bilen för skoj skull :tummenupp :3freak.
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Ankan_84 skrev:
2178666 Jag hatar snutjävlar...jävla maktmissbrukare... har en polis i mitt samhälle.. han jagar ungar när dom kör moped, mig med när jag va i moppeåldern... han tror tydligen att han e snut när han är ledig... han är ett tvättäkta RÖVHÅL :3freak


Låter som du bygger din uppfattning av snutar på en enda lirare. Om man då vänder på det är det konstigt att snuten inte gör mer mot sporthojsåkare (gååstrajder)...


Annars så tycker jag att AdamGS500 knockes the head onto the spike.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Racercukel skrev:
2178646 Polisen vill helt enkelt hitta en anledning och få sätta dit en om man kör Sporthoj, för dom vet att det körs över tillåten hastighet nästan konstant. Dom vill helt enkelt hitta någon anledning att sätta dit en eller bara vara dryga med onödiga kommentarer. Jag menar alltså att dom vill sätta dit Sporthojsåkarna pågrund av att dom vet att det buskörs bakom ryggen på dom, och det retar dom sig uppenbarligen på.

Nähä? Om några sporthojsfantaster (läs bmwjohan etc) alltid kör för fort och förstör ryktet för sporthojsåkarna är det väl inte så konstigt att de kollar upp er, eller? Ni skjuter er själva i fötterna. Sluta lipa.
 

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha R6 -06-
Jo, men vad är det dom ska kolla efter då om man kör i laglig fart och dom stannar en? Se om den är trimmad eller :rolleyes: Och är det så att för en kör fort så ska alla andra som kör sporthoj dömas för det? Så det är så du tänker om invandrare som gör skit med? Är en invandrare kriminell så är alla andra invandrare det med?
 

237

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Västerås
Hoj
BT 1100 Bulldog
Racercukel skrev:
2178753 Jo, men vad är det dom ska kolla efter då om man kör i laglig fart och dom stannar en? Se om den är trimmad eller :rolleyes: Och är det så att för en kör fort så ska alla andra som kör sporthoj dömas för det? Så det är så du tänker om invandrare som gör skit med? Är en invandrare kriminell så är alla andra invandrare det med?



Japp nu är han rasist också :3freak

Micke_Nilsson skrev:
2178714 Herregud du va en speciell lirare :fatta!




Varför är han speciell ? En polis är en polis även på fritiden PunGt
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Det är bara försupna idioter som kör jänkare.....



Edit: Jag tycker det är trevligt att bli stoppad i rutinkontroller, eller nöjeskontroller.

Poliser är "alltid" trevliga när man inte gjort något fel.
 
Last edited:

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki SV650S -03
Racercukel skrev:
2178753 Jo, men vad är det dom ska kolla efter då om man kör i laglig fart och dom stannar en? Se om den är trimmad eller :rolleyes: Och är det så att för en kör fort så ska alla andra som kör sporthoj dömas för det? Så det är så du tänker om invandrare som gör skit med? Är en invandrare kriminell så är alla andra invandrare det med?

Kanske vill polisen att vissa förare ska känna sig punktmarkerade och att de har ögonen på sig.

Alla invandrare är givetvis inte kriminella, men det är inte infödingar med rakad skalle heller.
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
237 skrev:
2178791 Japp nu är han rasist också :3freak






Varför är han speciell ? En polis är en polis även på fritiden PunGt

Ja absolut men nån måtta får det vara, har en plit som bor några hus från mig och han fick stryk av några killar en gång för att han va på allt som verka "skumt"....skönt :banana
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Micke_Nilsson skrev:
2178837 Ja absolut men nån måtta får det vara, har en plit som bor några hus från mig och han fick stryk av några killar en gång för att han va på allt som verka "skumt"....skönt :banana

Det är ju nästan att man hoppas att han ser när din hoj blir stulen och inte gör något åt det! :huvet
 

Vägspärr

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2004
Ort
Sthlm, Sköndal... kartong...
Hoj
KTM -04
Yoshi_gixxeRR skrev:
2178408 Har ni märkt att man får väldigt lätt onödig uppmärksamhet från lagens långa arm??

Skulle jag köra en Ural från -83 på E4 skulle snuten inte ens titta på en...
Kör jag däremot en ny/nyare sporthoj så lägger sig dom bakom en o "kollar upp" en... Mäter hastighet o ser om det möjligen saknas en reflex!!
O nog fan blir man stoppad titt som tät oxå med en massa dumma frågor.
-Du, den här ser ut att gå fort... (ja, inte fan e det ngn jävla eu-moppe iaf :gnissla )
-Är det din hoj (OBS att snuten står med mitt KK i handen o har redan "kollat upp" mig i 5km längs med E4:an) (-ehh, jo den e min... O undrar om dom har lässvårigheter)

Sen fortsätter det så i 5 min innan dom kommer på att jag är ej skyldig till ngt brott!!!

Jag åkte hem till mina föräldrar igår kväll med min corvette, det var ganska lugn trafik o jag satt o filosoferade när jag ser en polisbil kommer körandes i hög fart bakom mig...
Tittar på hastigheten o ser att jag kör 75km/h på (av underlig anledning en 50 sträcka, den utanför akalla mot hjulsta) OBS nu att jag har bilar bakom mig som kör lika FORT!!!
Dom kör upp bakom mig o "kollar upp" mig o stannar mig vid hjulstakorset...
(polisen) -Du, det där gick jättefort...!!!
(jag) - öhhh, nej det troj jag inte.
(polisen) -jo, du körde minst i 100Km/h
(jag) -ehh, NEJ absolut inte...
(polisen) -jo, för vi fick föra i 110km/h för att hinna fatt dig!!
(jag) -jo, jag såg att NI körde mkt fort!!
(polisen) -jag kan ta ditt kk om jag vill, för minst 90km/h...
(jag) -NEJ, det kan ni inte då jag INTE körde så fort...
(polisen) -det e din turdag idag, för vi hann inte mäta dig tillräckligt långt...
(jag) -jaha, tråkigt för er då (nu e jag riktigt irriterad)
(polisen) -e det din bil??? (obs att polisen har mitt kk i handen o har redan kollat upp mig!!!)
(jag) -jo, den e min

Polisen ber om ett utandningsprov o lämnar tillbaka kk o sticker där ifrån!!!

Grejen e att om jag kör min volvo kollar aldrig polisen på en...
Men kör man sporthoj lr sportbil ska dom nog fan "kolla en"

Det e bra med kontroller men bara för att man kör ngt anorlunda ska man ej bli föremål för extra granskning.

Vad tycker ni??
E det rätt, lr blir vi "trakaserade" av svenskt rättsväsende???

Har ni råkat ut för liknande...


OBS, det e VANLIGT förekommande (iaf för mig)



.../Yoshi

Opel astra, resultat under 2005 - Stoppad 0 ggr. Trots otaliga fortkörningar.

Sedan uppgraderade jag bil mellan 2005 - 2006.

Subaru Impreza WRX STi, resultat under 2006 - Stoppad 5 ggr, varav den ena gången polisen mer eller mindre bara ville disskutera motorns kapacitet och fråga om Pappa (!!what the fuck!!??, kolla registret din j**** ) tyckte att det var ok att låna ut sin bil till hans lilla dotter. Även om jag kör i 30 km/h så förväntar de sig att jag legat i 200 precis innan de "lyckades" få stopp på min "vansinniga framfart".
:huvet
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Vägspärr skrev:
2178896 Även om jag kör i 30 km/h så förväntar de sig att jag legat i 200 precis innan de "lyckades" få stopp på min "vansinniga framfart".
:huvet

Bor man i gubbängen så....

//fd. sköndalstönt
 

zykl0n

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna
Hoj
Honda CBR1000RR -04, Husqvarna 258 -80, Kuberg -16, Goes 625 -16
Det finns ju en uppenbar risk med att punktmarkera ”svensson” samtidigt som det saknas resurser för att jaga riktiga brottslingar.
Många tappar respekten för polisen.

Jag har fått både bilar och motorcyklar stulna och polisen har inte lyft ett finger för att hjälpa till.
Två gånger har jag stått med tjuvarna och försökt få en polis att hämta dem, men de har inte haft tid.
Man får vara glad om man hinner hem innan brevet från polisen ligger i lådan, ”nedlagd – spaningsuppslag saknas”

När jag däremot körde 141km/h på Sveriges säkraste motorväg i Östergötland fanns det outtömliga resurser för att ingripna.
Jag har även blivit stoppad ett otal gånger precis som trådskaparen skriver.
Dock aldrig när jag kört tjänstebil av nyare modell.


Polisen notoriska lögner i rapporter och i rätten för att skydda kollegor eller få någon dömd som DE tycker är skyldig förbättrar inte heller synen på yrkesgruppen.
Men självklart finns det både bra och dåliga poliser, men de dåliga syns alltid mer än de bra.

GroteskaRiddar-filmerna har o andra sidan skapat ett sporthojshat hos polisen som vi andra får lida för.
 

Bifogat

  • polis_haha.jpg
    polis_haha.jpg
    67 KB · Visningar: 377

Bomanrd

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
Yamaha Rd 350 -83, xr600 -86
zykl0n skrev:
2178913
GroteskaRiddar-filmerna har o andra sidan skapat ett sporthojshat hos polisen som vi andra får lida för.

Nu har jag missat något, länk?

Edit: Eller menar du spöket? :rolleyes:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top