Polisens oönskade uppmärksamhet...

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Lite här och var faktiskt
Hoj
KTM 525
Det stjäls ju mycket sporthojar. Jag är jävligt tacksam att polisen kontrollerar "extrema" fordon. På det viset fick jag tillbaka min förra hoj, R6. :Bugar

Skippa snacket om maktmissbruk. Dom har all rätt att stoppa vem som helst.
 

jimmö

tokigare än tokigast
Gick med
11 Jan 2006
Ort
boden
Hoj
en som rullar
jag tror att det här tjatet om polisen utgår ifrån sina egna erfarenheter med dom bra/dåliga. MEN tänk på att det är vi som betalar deras löner så det e vi (laglydiga) som ska se nån glädje i att möta dom.

här i stan (boden) var det tidigare i veckan en som körde med bil som en tok genom stan på eftermiddan.

världens snutpådrag med massor av sheriffer.

dock fick dom inte tag på han men såna grejjor e ju onödiga att göra det finns ju ett skäl till att hastighetsbegränsningarna ska gälla oss alla.

nu ska jag inte säga nått för jag e säkert inte bättre än nån annan då det gäller å hålla farten. :3freak
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
Klabbe85 skrev:
2178888 Det är ju nästan att man hoppas att han ser när din hoj blir stulen och inte gör något åt det! :huvet

Min hoj är det ingen med hjärna som skulle våga röra...men alla är inte smarta så ( man känner alla busar i stan )
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
Micke_Nilsson skrev:
2178966 Min hoj är det ingen med hjärna som skulle våga röra...men alla är inte smarta så ( man känner alla busar i stan )

:rofl
 

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Ort
Forsmark
Hoj
DRZ-400 -07
Ok, så det var i princip bara jag som tycker det är sjukt att man blir särbehandlad för att man har ett fordon som sticker ut... :va

Speciellt fallet med min bil igår kväll...
Då POLISEN körde om 10 st svennsonbil som körde LIKA fort som mig för att ta enbart mig!!!

Kör jag på motorvägen i SAMMA fart som alla andra så nog fan glider polisen in bakom min bil/hoj för att PUNKTMARKERA mig :huvet

Det tycker ni MORALKÄRRINGAR e normalt??


.../Yoshi
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Bucho skrev:
2178937 Det stjäls ju mycket sporthojar. Jag är jävligt tacksam att polisen kontrollerar "extrema" fordon. På det viset fick jag tillbaka min förra hoj, R6. :Bugar

Skippa snacket om maktmissbruk. Dom har all rätt att stoppa vem som helst.

Du har tydligen inte fattat vad vi menar... Vi undrar varför det är så vanligt att stoppa utstickande fordon, såsom sporthojjar... För att ta en hyffsat speciell bil, t.ex. BMW X5... Hur ofta brukar en snut stoppa en sådan bara att "kolla" lite... BMW X5 är en av de mest stöldbegärliga bilar som finns just nu... Varför stoppas inte dom... Enligt dig så stoppas sporthojjar för att "kontrolleras" att de inte är stulna... Skitsnack... De stoppas bara för att poliserna inte gillar dom...
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Yoshi, du har ju tidigare startat trådar och whinat om hur du blir trakasserad av polisen. Är du en efterlyst bankrånare eller är du lik nån, typ Jackie Arklöv?
Jag bor trots allt i samma stad men har inte någonsin upplevt det du beskriver. Man kan kanske köra vettigt där man vet att det jämt finns poliser?
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Victor skrev:
2180911 Yoshi, du har ju tidigare startat trådar och whinat om hur du blir trakasserad av polisen. Är du en efterlyst bankrånare eller är du lik nån, typ Jackie Arklöv?
Jag bor trots allt i samma stad men har inte någonsin upplevt det du beskriver. Man kan kanske köra vettigt där man vet att det jämt finns poliser?
Han kanske har en sporthojs-tröjJa där det står "Fuck the trafikpolis" på? :hihi
 

Crazy Frog

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
Örsundsbro
Hoj
GSX-R 1100 -90
Trackasserier

Sätt på er en väst med ryggmärke.
Då får ni se på störning.

"De kriminella elementen skall störas".

Man kan inte stå på macken å tanka utan att de blåvita kommer.
Frågor som vart är du på väg ?
Hur många är ni ?
Osv...
 

mustafas_inn

Sedighi
Gick med
17 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1098 i framtiden
men vafan håller helt med dessutom värre för oss svartskallar nu har jag inte blivit stoppad =) på hojj men fanemig varenda gång jag sätter mig i bmw 330 -01 så får jag all världens upppmärksamhet det kan åka förbi porshe andra 330 m3 etc med svenskar som kör och polisen ignorerar men när de ser mig svartskalle ja fan ska dem köra efter i 5 min

:mad:

rasistiska Jävlar (säkert inte alla)

:7peta
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
navid.sedighi skrev:
2180930 men vafan håller helt med dessutom värre för oss svartskallar nu har jag inte blivit stoppad =) på hojj men fanemig varenda gång jag sätter mig i bmw 330 -01 så får jag all världens upppmärksamhet det kan åka förbi porshe andra 330 m3 etc med svenskar som kör och polisen ignorerar men när de ser mig svartskalle ja fan ska dem köra efter i 5 min

:mad:

rasistiska Jävlar (säkert inte alla)

:7peta
Stanna bilen intill vägen nästa gång. Stanner dom så hoppa fort ur bilen och gå fram till dom och fråga om något är på tok. Det gör susen :banana
 

stephenj

Ny medlem
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Rimbo
Hoj
Hjuling
Det kanske inte alltid är kul men på något sätt så känns det inte konstigt.

Fast jag håller hasitgheten när jag ser en polis så känner jag mig alltid skyldig när jag ser dem. Vi vet ju både polisen och jag exakt vad jag kommer att göra så fort han sticker. :rolleyes:

Som en engelsk motorreporter uttryckte sig, "Att möta polisen på en sporthoj, känns som att gå runt på en parkering med en kofot i handen"

Inte så jätte underligt att de kollar lite extra....
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Ankan_84 skrev:
2178666 Jag hatar snutjävlar...jävla maktmissbrukare... har en polis i mitt samhälle.. han jagar ungar när dom kör moped, mig med när jag va i moppeåldern... han tror tydligen att han e snut när han är ledig... han är ett tvättäkta RÖVHÅL :3freak

Kan då tala om för dig att han alltid måste agera rätt som polis och inte bara på jobbet södö :fatta! .Hur fn skulle det se ut om det inte fanns poliser då :va .Visst finns det lite översittare där men det finns det överallt så lägg ner det där med "snutjävlar" jag blir så trött.Kan däremot tillägga att det felprioteras ganska kraftigt och fortkörare likställs med våldsverkare av alla dess slag.Aldrig haft problem med poliser även om jag blivit stoppad,bara bra att dom kollar upp lite för det själs så mkt.Nej,vad som behövs är fler poliser som tar hand om buset samt lite annan priotering. :rolleyes:
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Reodor Felgen skrev:
2180984 Kan då tala om för dig att han alltid måste agera rätt som polis och inte bara på jobbet södö :fatta! .Hur fn skulle det se ut om det inte fanns poliser då :va .Visst finns det lite översittare där men det finns det överallt så lägg ner det där med "snutjävlar" jag blir så trött.Kan däremot tillägga att det felprioteras ganska kraftigt och fortkörare likställs med våldsverkare av alla dess slag.Aldrig haft problem med poliser även om jag blivit stoppad,bara bra att dom kollar upp lite för det själs så mkt.Nej,vad som behövs är fler poliser som tar hand om buset samt lite annan priotering. :rolleyes:

Fattar inte va du menar..."Kan då tala om för dig att han alltid måste agera rätt som polis och inte bara på jobbet södö"?? Vem har sagt det...Är det bara som DU tycker?? det känns som om du talar emot dig själv... I början försvarar du dom, sedan tycker du att poliserna är felprioreterade... Om de ska kolla upp sporthojjar som "kanske" kan vara stulna... Varför inte kolla upp stöldbegärliga bilar lika ofta?? Kan DU förklara det för mig. :3freak
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ankan_84 skrev:
2181060 Fattar inte va du menar..

Nej, det är ju ingen överaskning för någon... Vi är nog rätt många som knappast hade förväntat oss att du skulle förstå.

Men vi tar det igen:

En polis är polis även när han inte är i tjänst. Han är alltså ALLTID skyldig att ingripa när han upptäcker att ett brott håller på att begås. Vi vanliga svenssons har ju möjligheten att ignorera det hela om vårt samvete så tillåter.
 

Bucho

Ny medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Lite här och var faktiskt
Hoj
KTM 525
Ankan_84 skrev:
2180888 Du har tydligen inte fattat vad vi menar... Vi undrar varför det är så vanligt att stoppa utstickande fordon, såsom sporthojjar... För att ta en hyffsat speciell bil, t.ex. BMW X5... Hur ofta brukar en snut stoppa en sådan bara att "kolla" lite... BMW X5 är en av de mest stöldbegärliga bilar som finns just nu... Varför stoppas inte dom... Enligt dig så stoppas sporthojjar för att "kontrolleras" att de inte är stulna... Skitsnack... De stoppas bara för att poliserna inte gillar dom...

Indicier från din sida, kan mycket väl stämma också.

Jag, med andra skattebetalare, betalar för att du ska få din lagstadgade skolgång. Se för f*n till att ta del av undervisningen i svenska så att man orkar läsa dina eventuella nya inlägg på forumet.

Satsindelning t.ex, om du talade som du skrev skulle du dö av syrebrist snarare än trafikolycka.

För övrigt, har du läst polisförordningen §10?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top