Polisens oönskade uppmärksamhet...

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Ankan_84 skrev:
2181745 Ja, det tog hårt... Fattar inte varför du skrev ditt ointelligenta inlägg överhuvud taget...

Nej, det förstår vi.

TomK skrev:
2181764 Jorå, de nästan trillar ur sadeln av överraskning när man ställer sig upp och hejar :rofl (fast min är en 93:a...)

Men visst är det så att de är extra noggranna med sporthojar, motarder och andra "busverktyg". Inte så märkligt med tanke på hur vi ofta kör.

Jo, kan förstå det, lite som när man är ute med 400'an. Jag har överlag klarat mig bra från polisen ändå. Kan bero på att jag faktiskt inte är SÅ gasglad...
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
HanneZ skrev:
2181608 Säg till pappa att inte dumpa heroinet på motovägen då! Att stanna och gå ur sin bil när dom inte ens har bett en att stanna lär knappast få en svensk polis att dra vapen.

Men du LÄS ditt :3freak han Blev stoppad med blåljus och allt och var fick du motorväg ifrån. Detta var mitt inte i city (sthlm)
 

Klotmeister
Gick med
6 Mar 2003
Ort
V-ås
Hoj
Zx9r -96 Såld, Sp1 -00 Såld, Zx12r -01 Såld, Bobber -99 Såld, Ducati S2R 800 -05
Har aldrig blivit stoppad av snuten på hojen, av nån konstig anledning under mina 4 år med Mc kort..

Dock blir jag stannad ca 2 till 4 ggr i månaden "Åker en ganska vanlig Golf 2a" när jag åker till jobbet... Börjar klockan 0200 och 0300 på morron och åker precis samma sträcka varje da, och jag möter oftast snuten på 3 olika stället, 9 av 10 ggr så slår dom en rundpall och följer efter.. "Kollar bilen" på med blåljusen och tar körkortet och frågar om det är min bil + blåsa, samma rutin varje gång...
Vid det här laget borde dom jävla puckona känna igen bilen.. För ca 6 månader sen vart jag stoppad av samma gubbe 2 ggr på samma vecka, dock åkte jag på böter för bilbältet, klockan 0130 på morron. typ bara jag som va vaken, och snutfan förstås... Andra gången han stoppa mig fråga jag om han kände igen mig.. Nää sa han,, du stoppa mig i Måndags... Ahaaa va det du..Ser att du har bilbältet på dig säger gubben.. Jag flinar lite små surt åt han och fortsätter till jobbet.....
I Västerås verkar dom ha lite å göra om nätterna... :va
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mares skrev:
2181812 Men du LÄS ditt :3freak han Blev stoppad med blåljus och allt och var fick du motorväg ifrån. Detta var mitt inte i city (sthlm)
Jag syftade på inlägg 54 i tråden. Där stod det att han endast va förföljd.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ankan_84 skrev:

Ankan_84 skrev:
Fattar inte varför ...

Då är vi där igen...

Är det inte bättre att du listar de saker du faktiskt förstår?! Det borde gå betydligt snabbare än att vi ska skriva allt två gånger varav den ena på förskolesvenska.


I.o.m. att jag klippte in den faktiska paragrafen ville jag helt enkelt visa dig att det inte längre fanns utrymme för några "om" eller tveksamheter i vad som gäller för poliser och deras skyldigheter på fritiden...
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
korvgubbe skrev:
2181959 Då är vi där igen...

Är det inte bättre att du listar de saker du faktiskt förstår?! Det borde gå betydligt snabbare än att vi ska skriva allt två gånger varav den ena på förskolesvenska.


I.o.m. att jag klippte in den faktiska paragrafen ville jag helt enkelt visa dig att det inte längre fanns utrymme för några "om" eller tveksamheter i vad som gäller för poliser och deras skyldigheter på fritiden...

Har du lässvårigheter eller... Jag sa att jag hade fel
:fatta!

Nästa gång du klipper något så kanske du ska ta med hela texten, inte bara ett fåtal ord. Då får allt en mer sammanhängande mening...

Och vad menar du med förskolesvenska??
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ankan_84 skrev:
2181973 Har du lässvårigheter eller... Jag sa att jag hade fel

Nejdå, jag har inga problem att läsa.

Jag syftar däremot på det faktum att du, efter att tre personer tillrättavisat dig och dessutom pekat ut paragrafen, fortfarande verkade försöka ge sken av att det hela var osäkert eller oklart.

Du skrev att du skulle ta tillbaka "om det står så".

Jag lät dig då läsa paragrafen ord för ord så att du själv kunde se, svart på vitt, att det stod precis så och alltså inte fanns något utrymme för "om" längre.



....varför fick jag en plötslig känsla av deja vu?! Kan det vara för att jag ytterligare en gång förklarar något två gånger?

:rolleyes:
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
korvgubbe skrev:
2181994 Nejdå, jag har inga problem att läsa.

Jag syftar däremot på det faktum att du, efter att tre personer tillrättavisat dig och dessutom pekat ut paragrafen, fortfarande verkade försöka ge sken av att det hela var osäkert eller oklart.

Du skrev att du skulle ta tillbaka "om det står så".

Jag lät dig då läsa paragrafen ord för ord så att du själv kunde se, svart på vitt, att det stod precis så och alltså inte fanns något utrymme för "om" längre.



....varför fick jag en plötslig känsla av deja vu?! Kan det vara för att jag ytterligare en gång förklarar något två gånger?

:rolleyes:

Amen suck, jag skrev för många inlägg sen att jag hade fel... och du reagerar på "om det står så", orka lägga energi på detta :tungan. Såg föresten att du har tillrättavisat en annan på forumet "blueblade". Du skulle nog passa som polis :rofl
 
Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
korvgubbe skrev:
2181994 Nejdå, jag har inga problem att läsa.

Jag syftar däremot på det faktum att du, efter att tre personer tillrättavisat dig och ....


....varför fick jag en plötslig känsla av deja vu?! Kan det vara för att jag ytterligare en gång förklarar något två gånger?

:rolleyes:

Ge upp. Killen kan inte läsa skrivna instruktioner eller ta en tillrättavisning. Det finns en plats för sådana som honom också, det stavas lunarstorm....
 

motardkungen

Slide in...
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Sverige
Hoj
En Blå
Var på en intressant utbildning förra veckan och där ingick bland annat information från vägverket och deras forskning.

I sverige har man tydligen kommit så långt att det nästan är svårt att förebygga olyckor. Det fanns dock två "problemområden" som utmärkte sig rejält. Det var motorcyklister/mopeder och rattfyllerister. I dessa två kategorier ökar olyckorna.

Med detta i åtanke är det kanske inte så konstigt att motorcyklister blir kollade lite extra ofta.
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
jag lyckades bli stoppad sv polisen 4 helger i rad & sista helgen så vart jag stoppad 2 gånger på en kväll! Här i Härnösand. Lär dom sig inte?? och jag körde min ferrari röda 740 gl :tummenupp

så jag tycker dom ta i lite väl mycket om dom stoppar en jämt för inget :/
 

General E

So fresh so clean
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Blandat
Hoj
ZX-6R -04
Väldigt sällan jag blir stoppad av polisen.
De enda problemen jag har med polisen är att dom inte kommer om man ringer och att dom löser väldigt få brott.
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Ankan_84 skrev:
2181060 Fattar inte va du menar..."Kan då tala om för dig att han alltid måste agera rätt som polis och inte bara på jobbet södö"?? Vem har sagt det...Är det bara som DU tycker?? det känns som om du talar emot dig själv... I början försvarar du dom, sedan tycker du att poliserna är felprioreterade... Om de ska kolla upp sporthojjar som "kanske" kan vara stulna... Varför inte kolla upp stöldbegärliga bilar lika ofta?? Kan DU förklara det för mig. :3freak

Vad är det du inte fattar :va !Har jag påstått att polisen inte ska kolla upp bilar?Det där tillägget om "felprioteringar" står jag för men det va lite utanför ämnet visserligen och har inte med att göra att poliserna inte gör sitt jobb utan det bestämmer slipsgossarna uppe i det blå.Trodde faktiskt inte att dom stoppar ALLA på sporthojar och låter skrotbilana passera......
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jag har blivit stoppad en del i bil.
Det blir så när man har udda arbetstider, och är ute å kör när snuten inte har något bättre för sig.

En sak jag aldrig begripit är just idiotfrågan: "Är det din bil?"

Varenda gång jag har fått den frågan, så går dom likförbannat till snutbilen och kollar upp bilens reg.nr.
Varför frågar dom för ? Blir man gripen för "Ljugit för polisman" om man svarar fel ? :va

Nästa gång tänker jag svara "Nej"
- "Vems är bilen då?"
- "Det vet jag inte, du får väl kolla."
Han kollar...
- "Det ÄR ju din bil !!"
- "Åfan, det hade jag glömt, tack för att du kollade då."

Bara för att se vad som händer. :)
 

Reodor Felgen

It´s better to burn out than fade away..
Gick med
26 Aug 2005
Ort
Kattskallen
Hoj
CBR 929 rr
Tror inte nån här orkar lägga energi på att förklara för dig förresten angående "poliser som inte är i tjänst och deras skyldigheter på fritiden".Släpp rökheroinet och återgå till att cykla bmx eller nåt med dina jämnåriga. :fatta!
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Reodor Felgen skrev:
2207912 Tror inte nån här orkar lägga energi på att förklara för dig förresten angående "poliser som inte är i tjänst och deras skyldigheter på fritiden".Släpp rökheroinet och återgå till att cykla bmx eller nåt med dina jämnåriga. :fatta!
Vem pratar du med ? :)
(Skulle inte tro det var mig du menade att svara, använd citat.)
 

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
körde en opel i 2 månader (gammal bil) då min bil gick sönder.. blev stoppad nästan varje natt då jag skulle till jobbet. en del gånger tittade inne i bil för att se vad jag hade där.. sedan fick jag tillbaka min vanliga bil å då upphörde allt... konstigt, eller inte. vet varför men tänker inte säga det här för då blir man kallad för rasist :hihi . så kör inte opel. :rolleyes:
 

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Ort
Kallhäll
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
War-psycho skrev:
2207907 Jag har blivit stoppad en del i bil.
Det blir så när man har udda arbetstider, och är ute å kör när snuten inte har något bättre för sig.

En sak jag aldrig begripit är just idiotfrågan: "Är det din bil?"

Varenda gång jag har fått den frågan, så går dom likförbannat till snutbilen och kollar upp bilens reg.nr.
Varför frågar dom för ? Blir man gripen för "Ljugit för polisman" om man svarar fel ? :va

Nästa gång tänker jag svara "Nej"
- "Vems är bilen då?"
- "Det vet jag inte, du får väl kolla."
Han kollar...
- "Det ÄR ju din bil !!"
- "Åfan, det hade jag glömt, tack för att du kollade då."

Bara för att se vad som händer. :)



"Idiotfrågan" kommer sig av att man som ägare till fordonet kan ställas till svars för fordonets brister på ett annat sätt än om man bara är förare.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top