Polisens oönskade uppmärksamhet...

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Honda
kate skrev:
2178475 Tror du det blir bättre med den attityden. Fundera istället på varför det har blivit så här. I dag kanske snuten sätter likhetstecken mellan sporthoj och bus, alltså ska dom kollas. Hade dom flesta kört vettigt så kanske "vi andra" inte blivit drabbade av dessa trakaserier.
A vilket snack :fatta! :tungan
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Bucho skrev:
2181183 Indicier från din sida, kan mycket väl stämma också.

Jag, med andra skattebetalare, betalar för att du ska få din lagstadgade skolgång. Se för f*n till att ta del av undervisningen i svenska så att man orkar läsa dina eventuella nya inlägg på forumet.

Satsindelning t.ex, om du talade som du skrev skulle du dö av syrebrist snarare än trafikolycka.

För övrigt, har du läst polisförordningen §10?

Om du inte har nåt bättre att komma med än att klaga på min svenska, så tar jag inte dig på allvar...

Och om det står i paragrafen att poliser alltid är poliser så tar jag tillbaka det, men som sagt, det finns många översittare...

För det andra Bucho, så betalar jag också skatt. :fatta!
Eller vad menar du?? UTVECKLA!!!
Du håller dig inte till ämnet.
 
Last edited:

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Polisen ska alltid jävlas om man kör en rolig hoj/bil, tröttsamt!

Jag vet inte hur många dumma frågor jag fått av poliser som inte har något annat att komma med än konstiga kommentarer och falska anklagelser. :tummenner
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Ankan_84 skrev:
2181393 ...

Och om det står i paragrafen att poliser alltid är poliser så tar jag tillbaka det

Dags å ta tillbaka! :mattias

Polisförordningen 4 Kap §10
"Även när polismän är lediga är de skyldiga att

1. 1. efter en förmans order tjänstgöra,
2. 2. självmant ingripa för att trygga den allmänna ordningen och säkerheten inom det polisdistrikt där de är anställda, och
3. 3. självmant anmäla sig hos sin närmaste förman vid särskilt allvarliga händelser, såsom vid upplopp eller andra liknande oroligheter, naturkatastrofer, omfattande bränder eller omfattande trafikolyckor eller andra större olyckor."
:fakta
 

#6 Limpan

Snabb, men ändå lite långsam...
Gick med
17 Nov 2005
Ort
Stockholm/Nacka
Hoj
Suzuki GSXR1100
HanneZ skrev:
2180938 Stanna bilen intill vägen nästa gång. Stanner dom så hoppa fort ur bilen och gå fram till dom och fråga om något är på tok. Det gör susen :banana

Vill du att han ska bli skjuten lr?
Att stanna och gå ur bilen mot polisen är inte så smart :3freak

Min pappa hade glömt att sätta på sitt skattemärke på sin bil och blev stoppad. Han fattade varför och gick ur bilen (innan polisen hade stannat) och öppnade bagageluckan (skattemärket låg i hans portfölj). Innan två röda hade 5 poliser dragna vapen och stod och skrek.
(Ska oxå bara säga att min pappa är en slipsnisse och kör en ny bmw = inte gangster)

litet tips bara.
 
Last edited:

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
korvgubbe skrev:
2181532 Dags å ta tillbaka! :mattias

Polisförordningen 4 Kap §10
"Även när polismän är lediga är de skyldiga att

1. 1. efter en förmans order tjänstgöra,
2. 2. självmant ingripa för att trygga den allmänna ordningen och säkerheten inom det polisdistrikt där de är anställda, och
3. 3. självmant anmäla sig hos sin närmaste förman vid särskilt allvarliga händelser, såsom vid upplopp eller andra liknande oroligheter, naturkatastrofer, omfattande bränder eller omfattande trafikolyckor eller andra större olyckor."
:fakta

Va menar du?? Jag kan iaf erkänna att jag hade fel... :fatta!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Mares skrev:
2181591 Vill du att han ska bli skjuten lr?
Att stanna och gå ur bilen mot polisen är inte så smart :3freak

Min pappa hade glömt att sätta på sitt skattemärke på sin bil och blev stoppad. Han fattade varför och gick ur bilen (innan polisen hade stannat) och öppnade bagageluckan (skattemärket låg i hans portfölj). Innan två röda hade 5 poliser dragna vapen och stod och skrek.
(Ska oxå bara säga att min pappa är en slipsnisse och kör en ny bmw = inte gangster)

litet tips bara.
Säg till pappa att inte dumpa heroinet på motovägen då! Att stanna och gå ur sin bil när dom inte ens har bett en att stanna lär knappast få en svensk polis att dra vapen.
 

sandstream

Guest
korvgubbe skrev:
2181532
Polisförordningen 4 Kap §10
"Även när polismän är lediga är de skyldiga att
2. 2. självmant ingripa för att trygga den allmänna ordningen och säkerheten inom det polisdistrikt där de är anställda, och
En del poliser tar detta på största allvar men det verkar avta med åren (undra varför :hihi ).

Att annorlunda bilar, framförallt dyra sportbilar, och hojar blir stoppade oftare är ungefär lika konstigt som att regn är vått och kommer uppifrån.
Som man bäddar får man ligga brukar det ju heta...
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
sandstream skrev:
2181630 En del poliser tar detta på största allvar men det verkar avta med åren (undra varför :hihi ).

Att annorlunda bilar, framförallt dyra sportbilar, och hojar blir stoppade oftare är ungefär lika konstigt som att regn är vått och kommer uppifrån.
Som man bäddar får man ligga brukar det ju heta...
Nej nej, när det gäller att jaga motorcyklister då måste allt gå rätt till, och då till 100%. Sen att man bryter lagen konstant det ska dom ge fan i. :fakta

Om man bäddar så får man ligga lyder väl ändå ordspråket?
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
HanneZ skrev:
2181653 Nej nej, när det gäller att jaga motorcyklister då måste allt gå rätt till, och då till 100%. Sen att man bryter lagen konstant det ska dom ge fan i. :fakta

Om man bäddar så får man ligga lyder väl ändå ordspråket?

Nej, "den man ligger med får bädda" ska det ju vara...
 

destruid

Carpe Diém!
Gick med
2 Sep 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Lean Mean Wheelie Machine
zykl0n skrev:
2178913 Det finns ju en uppenbar risk med att punktmarkera ”svensson” samtidigt som det saknas resurser för att jaga riktiga brottslingar.
Många tappar respekten för polisen.

Jag har fått både bilar och motorcyklar stulna och polisen har inte lyft ett finger för att hjälpa till.
Två gånger har jag stått med tjuvarna och försökt få en polis att hämta dem, men de har inte haft tid.
Man får vara glad om man hinner hem innan brevet från polisen ligger i lådan, ”nedlagd – spaningsuppslag saknas”

När jag däremot körde 141km/h på Sveriges säkraste motorväg i Östergötland fanns det outtömliga resurser för att ingripna.
Jag har även blivit stoppad ett otal gånger precis som trådskaparen skriver.
Dock aldrig när jag kört tjänstebil av nyare modell.


Polisen notoriska lögner i rapporter och i rätten för att skydda kollegor eller få någon dömd som DE tycker är skyldig förbättrar inte heller synen på yrkesgruppen.
Men självklart finns det både bra och dåliga poliser, men de dåliga syns alltid mer än de bra.

GroteskaRiddar-filmerna har o andra sidan skapat ett sporthojshat hos polisen som vi andra får lida för.


Nice bild, tagen 2-300 meter hemifrån mig..
Lite oklart vad som hände men polisen påstår att det bara var en singelolycka men enligt andra var det en polisjakt..
Vet själv inte vilket o bryr mig inte heller, bara skoj att snutarna inte kan köra bil, sträckan där dom körde av är spikrak..haha

Edit, bilden kom inte med?
Lägger en länk istället http://www.sporthoj.com/forum/attachment.php?attachmentid=145323
 
Last edited:

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Ankan_84 skrev:
2181600 Va menar du?? Jag kan iaf erkänna att jag hade fel... :fatta!

Ja du... Om vi skall behöva förklara allting för dig hela tiden så får vi inte göra något annat. Gå du tillbaka till att busköra eu-moppe på hisingen och låt de vuxna människorna diskutera ifred.
 

Ankan_84

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Har hittat den Retta:)
Arne_Duck skrev:
2181710 Ja du... Om vi skall behöva förklara allting för dig hela tiden så får vi inte göra något annat. Gå du tillbaka till att busköra eu-moppe på hisingen och låt de vuxna människorna diskutera ifred.

Otroligt intressant o genomtänkt inlägg... :gnissla
Utveckla gärna....
Du verkar ju också otroligt mogen :rofl
 
Last edited:

sandstream

Guest
HanneZ skrev:
2181653 Nej nej, när det gäller att jaga motorcyklister då måste allt gå rätt till, och då till 100%. Sen att man bryter lagen konstant det ska dom ge fan i. :fakta
Presis! :hihi
Magnus-Sthlm skrev:
2181655 Nej, "den man ligger med får bädda" ska det ju vara...
Eller som i mitt något patetiska fall "Den som bäddar får ligga med mig" :D
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Yoshi_gixxeRR skrev:
2178408
Skulle jag köra en Ural från -83 på E4 skulle snuten inte ens titta på en...
Jorå, de nästan trillar ur sadeln av överraskning när man ställer sig upp och hejar :rofl (fast min är en 93:a...)

Men visst är det så att de är extra noggranna med sporthojar, motarder och andra "busverktyg". Inte så märkligt med tanke på hur vi ofta kör.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top