Det där funderade jag också över. Omogna rättshaverister med bristande impulskontroll finns det gott om, och de brukar ju dyka upp här också mellan varven (oftast på vintern av nån anledning).
Den här Goodchild ger intryck av att
1) vara både uthållig och välformulerad i skrift (han har ju inte avslutat sin insats med i "ni är idioter allihop på det här forumet" än)
2) vara en rutinerad hojförare, som kör jättemycket hoj på nätterna
3) vara en man med principer som (om polisen frågar nåt) endast svarar på de frågor han är lagstadgad att svara på, ungefär som en brittisk general som blivit tillfångatagen av tyskarna i en film från andra världskriget.
4) se på polisen och staten som fienden som försöker inskränka den lille mannens rätt att styra över sitt eget liv
Frågan är bara: varför skulle dom skicka in ett ryskt troll på Sporthoj, av alla ställen?!
Vad som talar för det hela:
Putins analytiker har fattat att på SH samlas resursrika och egensinniga män i ett outsidernätverk, som helt naturligt gör skillnad mellan guds lagar och människans förordningar. Bästa grogrunden för radikalisering, ungefär som tonårsgrabbar i ett flyktingläger. Fast med pengar, samhällsställning, och tillräckligt med teknisk kunskap och material för att bygga vapen hemma i garaget.
Vad som talar mot det hela:
Kostnaden för att trimma upp ett ryskt troll till Goodchilds språknivå och grad av samhällsorientering, kontra den maximala nyttan för att göra det, är knappast försvarbar. Samt att de flesta av oss är individualister och tycker att vi själv vet bäst, oavsett om det är grannen, ryssen, eller Stefan Löfvén som tycker nåt.
Sitter Goodchild bakom ett känt VPN-IP så kan vi inte utesluta det förstnämnda. Men är han uppkopplad från nån skogsbuske så tror i alla fall jag att han är en vanlig vältalig rättshaverist.
Har själv varit nära att hamna där emellan varven - när samhället har jävlats med mig, som är en sån rättskaffens och hederlig karl