Poliser i slöja & turban...

Bj

on the road again....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
För långt norrut
Hoj
såld
Det är också hoppingivande för framtiden att en myndighet som Rikspolisstyrelsen är så öppensinnad att den inte har förutbestämda meningar om hur en polismössa skall se ut.

Nej, det verkar ju vara jävligt dumt..... :confused: :confused:
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
Bingo skrev:
Nä, skitregimerna har väldigt lite tolerans. Mycket mindre än vad vi har i det öppna, västerländska samhället. Det är det som gör oss så bra.

Man tar lagen dit man kommer. Man tar vissa seder dit man kommer - men man måste inte käka falukorv och makaroner bara för det. Tar du seden dit du kommer när du åker till Mallorca/Kanarieöarna, eller super du, bråkar, springer runt på stan i bara shorts och hånglar du offentligt där? Ta seden dit du kommer är en vettigt sett att förhålla sig i många situationer, men har ingen bäring på denna diskussion.

jepp det gör jag
supa, slåss, strippa å hångla kan jag göra hemma i sverige...
 

Tjoffe

Luspudlar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
..
Ravetrancer skrev:
jag som är blatte själv tycker att denna skit har gått för långt nu................detta fina land som kallas Sverige kommer inte att var Sverige länge till. Runtomkring i Göteborg där det är mest invandrare i vissa skolor får inte ens nationalsången sjungas på skolavslutningen, så att inte dom andra blattarna tar illa upp. Tycker att det går för långt nu med dessa turbaner och slöjor. Ordningsmakten skall bära en uniform, och om det inte passar herr Abdullah från Långbortistan(taget ur Kalle Anka) så kan han dra dit pepparn växer. Att vara polis har inget med religion att göra, och om han låter sin religion påverka hans yrke, så skall han ej bli polis. Om man är så djupt troende så skall man ju oxo vända andra kinden til etc. etc.

Alltså, jag tror inte man kan vara polis om man är djupt troende, för det är i många fall ett våldsamt jobb och det stämmer ej överrens med religionen.

//R

Som den halvblatte man är WORD mofo :tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
friction skrev:
jepp det gör jag
supa, slåss, strippa å hångla kan jag göra hemma i sverige...
Nu tror jag bestämt att någon inte håller sig riktigt till sanningen. Annars har du missat många fina stunder. ;)
 

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Malmö/Oxie
Hoj
Aprilia
Nu har man läst igenom tråden.

Stoppar en polis mig o han har turban så hade jag fan skrattat. Tyvärr e det så. Inte för att jag vill det, men så e det. Det blir så eftersom man e så van vid vanliga polismössor.

Man kan väl inte vara religiös om man är polis.
Du är polis: En person slår dig. Du griper inte in.
Man ska ju vända andra kinden till.

Hur skulle det funka?

Har personen turban o sitter i en radiobil, det kanske blir svårt om personen e lång, då kanske turbanen trycks ihop eller trillar av? :D

Skämt åsido, men funkar det verkligen att blanda in religiösa saker i Polisväsendet.

Det med rasism. Ta t.ex. Malmö.

Här kan man verkligen inte säga att det e "svenskar" som e mest rasistiska. Då det finns så mycket folk av utländsk ursprung så blir det svårt. Jag vet många "blattar" som hatar andra "blattar" mer än svenskar.

När 1/3 av Malmös befolkning är av utländsk ursprung så kan man ju såklart stöta på en o annan utlänning som inte sköter sig o inte gillar dig som är "svenne". Detsamma gäller "svenskarna". Det finns lika många som inte sköter sig.

Det med att hissa flaggan, sjunga nationalsången o bära kläder med svenska flaggan på.

Det är ju hemskt att det ska räknas som rasistiskt. Jag har råkat ut för det. Jag vet folk som blev inkallade till rektorn för att de hade kläder på sig med den svenska flaggan. Hur sjukt är inte det. Sen kom trenden med att ha kläder med svenska flaggan på. Vid Malmöfestivalen tror jag att det börjades med det. Då blev det för många o då gick det inte att fixa till det.

Men skulle jag o mina kompisar gå o sjunga nationalsången på stan skulle vi säkert blivit anklagade som rasister. Varför ska man inte kunna sjunga den när som helst.

Jag kanske är stolt för att jag är svensk o att jag bor i SVERIGE.

Ja det var allt för mig, ha det fint.

Gasa på
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Skrattar ni åt oss, huh?
 

Bifogat

  • turb3.jpg
    turb3.jpg
    54.1 KB · Visningar: 87

Losec

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Ort
Malmö/Oxie
Hoj
Aprilia
Hahahahahahahahahahahahaha.

Hmm nej, där e man väl van vid militär i turban.

Men i Sverige...hur vanligt är det där.

För dom som inte vet att det är tillåtet med turban så tror dom ju aldrig på att den personen är en riktigt polis.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Religioner som kräver en specifik huvudbonad oavsett omständigheter, förbjuder ansning av skägg eller skinnar sina troende skulle må bra av att uppdateras lite. Fram till dess ser jag inget problem i att sikher samtidigt som de tvingas bära en viss huvudbonad ger upp vissa yrkesval.

Det riktigt löjliga är att polisledningen föröker plocka billiga pr-poäng. Jag är helt övertygad om att ingen mulimsk kvinna troende nog för att bära slöjan är intresserad av att bli polis.
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
Hoppas att dom själv inser hur dumt det låter, det är som om att konstaplar som går med i nån annan skum religion där man är tvungen att ha propellerkeps får ha det.
Uniform är uniform och ska vara regelenlig, kan man inte acceptera det så ska man inte bli polis helt enkelt.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top