Bingo
行駛和是安靜&#
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Men det var väl ett jävla gnällande om rasism och rasister. Det funkar kanske så där du bor, men gör det definitivt inte här. Jag hissar den svenska fanan till och från och känner mig inte särskilt rasistisk för det, ej heller de av mina grannar som gör det. Och så vitt jag vet har ingen kallat vare sig dem eller mig för rasister av det skälet. Rent allmänt tror jag att det du skriver absolut nonsens - men vad vet jag, kanske är det verkligen så hos dig. Illa i så fall. I annat fall är det illa att ni sitter och fantiserar ihop en massa skit som ni grundar era föreställningar och åsikter på.v-g skrev:...Men det är som alltid, vi i Sverige skämms att vara svenskar, hissar man flaggan eller bär den på en tröja blir man kallad rasist. Medans man i tex Norge hyllar sitt land så gnäller vi över vårt. Vi låter invandrare vara rasistiska utan påföljd medans svenskar som gör samma sak åker fast direkt.
Jag har kanske läst tråden slarvigt men jag kan inte erinra mig att någon kallat någon annan för rasist i den. Allra minst jag själv. Däremot florera allsköns idiotiska föreställningar i tråden - saker som ovanstående och att "de får fina bilar" för att bara ta ett par exempel - som inte har något med turbanfrågan att göra, utan mer får ses som ett uttryck för... Ja, för vad då? Att man bor i ett taskigt område, att man känner sig obekväm med människor vars yttre avviker från normen i Piggeboda, eller vad? Okunnighet tror jag inte är huvudboven. Rasism tror jag är ytterst ovanligt. Så vad är det egentligen som stör? Alltså på ett allmänt plan?
Och vad är det för ett sätt att sätta sig i den förfördelades sits? "Dom får kalla oss för svennar och rasister, vi måste respektera dem men de behöver inte respektera oss, de får det ena och det andra vi får fan ingenting". Sitter ni och låtsas att ni egentligen bara försvarar er eller tror ni verkligen på skiten?
Innan du skriver ett svar är det väsentligt att du förstår att begreppet "invandrare" täcker en mycket större grupp än den lokala gruppen invandrarligister. Och att lika lite som du generaliserar om svenskar utifrån beteendet hos ursvenska ligister skall du heller inte generalisera om invandrare utifrån de invandrade ligisternas beteende. En ligist är en ligist oavsett ursprung och en snut är en snut oavsett huvudbeklädnad.
//T.Urban
Edit: är det någon som vet var man kan köpa en féz?
Edit II: verkar jag sur?
Last edited: