Poliser i slöja & turban...

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Ugluk skrev:
Störtlöjligt och uridiotiskt. :mad:

Det finns egentligen inte mer att säga än detta som Ugluk sa....

Jag satte nästan en glass i halsen när jag hörde det på radion idag :skrämd

Det FINNS bara inte..... de kommer ju att bli utskrattade. Skall det då påföras straff för att man pekar på denne polis och skrattar? Det är ju trots allt kränkande.
Poliserna har redan förlorat så mycket integritet att detta vore ju bara steget i direkt fel riktning. Man tar dem som ett skämt. Det kommer inte sluta förrens poliserna måste dra pistol varje gång nånting händer som tex. nånting litet som att 2st. 12-åriga pojkar skjutsar varanadra på en cykel.....

Varför är det så enkelt för oss "vanliga" människor att förstå att detta är helt absurt med turban till polisen :confused: :confused: :confused:

//En som verkligen kommer peka och skratta

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
I Saudi går poliserna hand i hand med gevär, trots gayvarning så ger vapnen en viss respekt, visst är det kul att vara inskränkt & Svensk :D

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
dumbo skrev:
SimmPsi:

Nu vet jag inget om hur du och dina färäldrar bor, men bland invandrare är det ofta viktigare att det syns utåt att man har det gott ställt. Man skiter således i hur man bor och lägger alla pengar på tex en bil istället.
Du har åxå förbisett möjligheten att bilen inte är hans. Han kan mycket väl ha lånat den.

Men troligen gör han ju massor med pengar på att sälja stöldgods eller knark.
*suckar*

Jojo klart det kan vara en hyr bil,lånad,stulen m.m Och hur dom bor vad jag vet är trångt...iaf vissa fall full smockat i en lägenhet

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR1100R skrev:
Låt alla göra som dom vill och va inte så j-a svensk :6surkart

Med tanke på att de andra inte skriver inlägg så känner jag inte dem som dig, men du måste verkligen toppa statistiken på hycklare på detta forum.

Det är riktigt vidrigt att läsa ditt inlägg med tanke på vad du sagt till mig i telefon.
Jag har aldrig använt denna innan för det har alltid kännts störtlöjligt, men nu kan jag inte låta bli: :finger

Spring nu och berätta roliga historier till alla i skåne så de verkligen får upp hatet. Iväg med dig bara......

750RR

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Ännu ett försök av svergie att stärka sin position som världens mesigaste land!

men som någon polisnisse sa på radion:
reportern: "när kommer detta införas då?"
Polisnissen: "det införs om vi får någon inom polisen som vill bära turban samt vars religonkräver det"
Kommer nog aldrig hända... Men eftersom svergie är så löjligt rädda för fördommar och diskreminering så måste lagen finnas :zpy

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR929CBR600R6
De va fan på tiden att det tillåts.. kan inte vänta till de inför högklackade skor på kvinliga poliser och tajta kjolar :rolleyes:

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
AleX skrev:
De va fan på tiden att det tillåts.. kan inte vänta till de inför högklackade skor på kvinliga poliser och tajta kjolar :rolleyes:

Jag har alltid tyckt att polisbrudar skall ha 2 flätor och en rosa rosett i håret :)

750RR

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Jag har under 20 år jobbat i ca:50 olika länder, jag är ju själv en utlänning varje gång jag åker utanför Sveriges gräns, om folk vill ha en tygtrasa på skallen pga mångårig kultur så får dom väl ha det, knätofsar är ju inte olagligt i Dalarna, men den som bara tänker som en inskränkt Svensk kommer aldrig att förstå varför det finns olika kulturer i vårat samhälle, religon och hat är bra katalysatorer till konflikter & krig.

Främlingsfientlighet & rasism finns i alla länder, i många Arabländer så är hatet mot västerlänningar större än hatet mot Araber här i Sverige, okunnighet och kulturkrockar kommer alltid att finnas, den som reser runt i världen berikas av olika kulturer och skräms av hjärntvättade våldsverkare som tror att andra människor är farliga bara för att dom har en handduk på skallen eller har knätofsar.

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Man skräms inte av en turban, man skrattar åt den.

Detta är faktiskt sverige och där hör inte en turban hemma på huvudet på en polis.
Nu har jag bara bevistat 6 andra européiska länder och jobbat i 2 av dem så jag kanske ännu inte förstår..... men det är mitt tycke och jag delar den med många andra.

Jag skulle aldrig kunna se ner på en polis.

750RR

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Gsx-R600
Rymding skrev:
Vi lever på 2000-talet. Jag föreslår att vi helt avskaffar skrock/religion istället och börjar tro på oss själva istället.
HÅLLER MED!!!

Religon i allmänhet har inte tillfört något gott till den mänskliga utväcklingen! allt den har gjort är att motverka utväckling och främjat fördommar, diskreminering och bakåtsträvan!

Blir glad om någon börjar argumentera emot mig för en gångs skull :fakta

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
R1 -01
kajlyl skrev:
HÅLLER MED!!!

Religon i allmänhet har inte tillfört något gott till den mänskliga utväcklingen! allt den har gjort är att motverka utväckling och främjat fördommar, diskreminering och bakåtsträvan!

Finns absolut ingen anledning att argumentera imot dig när du har 100% rätt :tummenupp :tummenupp

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
kajlyl skrev:
HÅLLER MED!!!

Religon väger tungt i många länder, speciellt fattiga länder sätter sin tro till religonen, man kan inte frånta människor sin tro bara för att dom kommer till Sverige, däremot skall Svenska lagar gälla för alla, om någon överträder lagen så skall dom bestraffas enligt gällande lag, västerlänningar bestraffas i Arabländer enligt Arabiska lagar och regler, här i Sverige så avskaffades halshuggning och stympning för flera hundra år sedan, att detta fortfarande förekommer i vissa länder är beklagligt, kom ihåg att det inte är folket som bestämmer i väldigt många länder, gamla kulturer har gamla lagar.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
SimmPsi skrev:
Vilken tråd det här kommer bli :fakta :D
Nej inte då, alla läskunniga kommer att förstå kulturskillnaderna och redan i morgon så är det fred på jorden :tummenupp

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
GSXR1100R skrev:
Religon väger tungt i många länder, speciellt fattiga länder sätter sin tro till religonen, man kan inte frånta människor sin tro bara för att dom kommer till Sverige, däremot skall Svenska lagar gälla för alla, om någon överträder lagen så skall dom bestraffas enligt gällande lag,

...

Men var i detta fina resonemang (som jag håller med dig om) får du in att de svenska reglerna skall anpassa efter folk som kommer hit? Ok, för att du talar specifikt om lagar, men jag tror vi kan dra paralleller till uniformsreglerna. Respekt för regler/religion funkar dåligt om det hela tiden är den ena sidan som skall visa respekten.

Last edited:

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
t-rex skrev:
Men var i detta fina resonemang (som jag håller med dig om) får du in att de svenska reglerna skall anpassa efter folk som kommer hit? Ok, för att du talar specifikt om lagar, men jag tror vi kan dra paralleller till uniformsreglerna.
Det är ju det som är grejen, lika lagar för alla, ingen anpassning oberoende av kultur/härkomst.

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
GSXR1100R skrev:
Det är ju det som är grejen, lika lagar för alla, ingen anpassning oberoende av kultur/härkomst.

Jesus vad snabb du var! Fick bara med halva messet, kompletterade det i en edit.

Men med resonemanget om lika regler så finns det knappast utrymme för turban-uniformer.

Eller?

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
t-rex skrev:
Jesus vad snabb du var! Fick bara med halva messet, kompletterade det i en edit.

Men med resonemanget om lika regler så finns det knappast utrymme för turban-uniformer.

Eller?

Lagar och uniformer? en lag skrivs för att främja säkerhet och trygghet, om någon vill ha en rosa batong pga sin religon så sköter dom säker sitt jobb lika bra som en som har en vit batong.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln