Polisjakt i Norrköping

SilentPlanet

Hatar Gubbar Med Hatt
Gick med
17 Sep 2005
Ort
Ute i skogen
Hoj
Ktm 300 -13
Det spelar ingen roll, polisen måste ta individen på bar gärning! Dom måste kunna bevisa vem det var som körde...


nej tycker rätten att det låter orimligt så åker du på det. vad du säger i rätten har ingen betydelse. utan kärringen som lyssnar på alla detaljer avgör vad som är sanningen... så är det.
 

Johan H

grus trivs bäst som asfalt
Gick med
29 Jul 2006
Ort
Jönköping
Hoj
CBR 1000 F-97
Nä - nåra 250 gör dom - inte - 230 blås max.

Accet är dock bra som-även i farter på 150+.

Fast dom går inte bra med taskig förare - det kräver lite körvana...

Hahahaha

Tycker att du ska komma till jönköping o ge civilsnuten som tog mig i höstas på en riktig åktur. Körde 121km/h på 90 motorväg som precis skulle övergå till 110 väg, och då var klockan 21:30 på en söndag:mad:
Till detta hör att det var den sista turen jag skulle ta för sesongen.
Fett surt.
Han skrev ned böterna till 30 km/h för fort, så han var la shysst ändå.
Men summan blev som ett däckbyte 3200 pistoler:confused:
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
För att har inte mc-föraren 2 mil raksträcka att sega ifrån på är han rökt förr eller senare. Om det inte är en väldigt erfaren hojförare med hela magen full av is, lite som en viss svartklädd herre...

EDIT: Dessutom är trafikpolisen i Norrköping inga byhåle-kopps...

Med en motard snurrar du bort en polisbil på En gata.
Oavsett hur bra dom är har dom inte en suck.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
De e sant - polare som körde m bud hade ofta kul me polisen.

En gång fick han polisen efter sig på motorväg - me en XT600...

På isig väg...han drog o tog nästa avfart o dumma sig lite och försvann sen ut på en sjö me sina dubbdäck...

Edit:
Haha jag såg fartgalens svar på sidan två..

Nej grabben - haha :pannkyss ...

Jag kan konsten att roa mig....jag har långt värre berättelser...om svea rikets pålismakt och m åkning än detta..:D
 
Last edited:

Danne S

Sporthojsnörd
Gick med
26 Mar 2005
Ort
Norrköping
Hoj
Nada
nej tycker rätten att det låter orimligt så åker du på det. vad du säger i rätten har ingen betydelse. utan kärringen som lyssnar på alla detaljer avgör vad som är sanningen... så är det.

Ehh? Om du får polisen efter dig så MÅSTE dom ta dig på bar gärning när du gör hastighetöverträdelsen, den som står som ägare på hojen är INTE ansvarig för hur den framförs ..
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
Ehh? Om du får polisen efter dig så MÅSTE dom ta dig på bar gärning när du gör hastighetöverträdelsen, den som står som ägare på hojen är INTE ansvarig för hur den framförs ..

Måste och måste. Om allt ska gå 100%igt rätt till så är det väll så. Men snutar kan hitta på och lögna dom med. Och det gör dom.

Man ska inte ge dom ett finger, då tar dom hela armen.
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Vi kan sammanfatta denna tråden med att det inte är en jävel som vet hur det gick för killen! Finns det inte nån tråd där alla FRÄCKINGAR kan diskutera sina coola PålisjaCkteR? För jag vinner i så fall! Mer berättar jag inte!:D
 

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Ehh? Om du får polisen efter dig så MÅSTE dom ta dig på bar gärning när du gör hastighetöverträdelsen, den som står som ägare på hojen är INTE ansvarig för hur den framförs ..


Min polare har en rs4 (bil) den har han liggandes på blocket eller i gulatidningen hela tiden (överpris så det inte ringer folk hela tiden)...han har kört ifrån snuten ett par gånger...när dom hör av sig säger han bara att det var någon som provkörde bilen men inte köpte den, kommer tyvärr inte ihåg vad han heter =)...
 

Mc Knutte

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Tung mc
Med en motard snurrar du bort en polisbil på En gata.
Oavsett hur bra dom är har dom inte en suck.

Nu är ju inte Ståthögaleden en lite bakgata.Det är en dubbelfilig 70 väg som så småningom övergår i E22. Visst en fjuttig 45hk motard drar ifrån nästan allt har man ju hört...:yoparty
 

Mc Knutte

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Tung mc
Hörru, är du medveten om att du är en mytoman?

PUT UP OR SHUT UP! -som dom säger i det stora landet i väster.

Så sant som det är sagt..Jag jobbade ihop med en mytoman och det var nya historier hela tiden..Som gången när han berättade om en krokodil som Kålmårdens djurpark hade köpt ifrån tyskland..Den hade bott vid autobahn där den hade livnärt sig på trafik offer men som i sin glupskhet fått i sig något som påminnde om växelspaken till en DKV som den stackars korkodilen sket ut under stor media bevakning veckan efter det den anlänt till djurparken...:huvet
 

riverrafter

En afrikansk pungråtta
Gick med
6 Feb 2005
Ort
7:e våningen
Hoj
äldre Yamaha
tanke

Dom som skryter värst och bredast om hur dom drar snuten i alla lägen borde egentligen kunna uppfylla ett annat liv i verkligheten:
08:30 väckning på gruppboendet, alla ens favoritkläder med hojar på är framlagda av nattpersonalen.
09:30 taxin från färdttjänsten är sen idag, stor oro i gruppen. Anna gråter och vill hem.
10:00 framme på samhall. Jag har ett jätteviktigt jobb där jag löder fast 3 sladdar i ett rödljus. Utan mig skulle hela sveriges alla rödljus blinka på rött istället för gult.
14:00 slut på arbetsdagen, på väg till ungdomsgården för att träna i ett coverband som aldrig haft en riktig spelning sedan ungdomsgården firade 5års jubileum.

Visst är internet härligt?
Man kan ljuga sig blå och alla tror en.
Man kan säga sanningen och ingen tror dig oxå...

Min hustru säger: " Det är inte kul att driva med folk som inte vet bättre..."
Hon har fel :D
 
Last edited:

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
De e sant - polare som körde m bud hade ofta kul me polisen.

En gång fick han polisen efter sig på motorväg - me en XT600...

På isig väg...han drog o tog nästa avfart o dumma sig lite och försvann sen ut på en sjö me sina dubbdäck...

Edit:
Haha jag såg fartgalens svar på sidan två..

Nej grabben - haha :pannkyss ...

Jag kan konsten att roa mig....jag har långt värre berättelser...om svea rikets pålismakt och m åkning än detta..:D


Haha alltid kul med nya mytomaner på sporthoj. Välkommen ;)
 

Dominator-Rocks

Guest
Så sant som det är sagt..Jag jobbade ihop med en mytoman och det var nya historier hela tiden..Som gången när han berättade om en krokodil som Kålmårdens djurpark hade köpt ifrån tyskland..Den hade bott vid autobahn där den hade livnärt sig på trafik offer men som i sin glupskhet fått i sig något som påminnde om växelspaken till en DKV som den stackars korkodilen sket ut under stor media bevakning veckan efter det den anlänt till djurparken...:huvet

:rolleyes: :rofl
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Klockringaren for the president. haha har aldrig skrattat så mycket. Vilka historier..

Mikael_n. Va du inne en sväng centralt i vbg i helgen? Tyckte jag såg din hoj ute.
 

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Med en motard snurrar du bort en polisbil på En gata.
Oavsett hur bra dom är har dom inte en suck.

:D Jajjamensan... Motarder undantaget då.

Nu vet jag varför motarder håller till inne i samhällen där gatorna går som ett rutnat, korsningar var 20:nde meter. Eller?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top