Jag förstog vad du menade men tycker att du var över linjen, så det blev poänglöst.
Det är väl ingen som tycker att poliser ska ramma någon för minsta lilla, men det gör dom inte heller, så att påstå det är rätt löjligt.
Jag har farit fram på vägarna sedan 15-års åldern, vilket nu är ca 30 års sen, och varit åkare dom första 20 åren ungefär. Jag har lagt massvis med mil på svenska vägar, både i jobb och privat, blivit stoppad fler gånger än vad jag kan minnas och även surt fått lämna ifrån mig lappen några gånger. Vissa gånger har jag tyckt att det hart varit löjligt och/eller oförtjänt, men ändå tvingats konstatera att polisen inte har gjort fel, utan att jag egentligen är sur för att jag tycker att dom kunde låtit mig komma undan pga av omständigheter som tom väg, mitt i natten etc.
Jag har aldrig blivit prejad eller upplevt att man har tagit till något onödigt för att få mig att stanna, men dom har ju inte alltid varit idel solsken när man har stannat. Som den gången jag jag åkte så mkt chevan gick för nerför Hallands Ås för att möta upp en polare på maxi i ängelholm, och dom hade börjat "jaga" mig redan när jag passerade avfarten/påfarten till Båstad... Dom var inte direkt friendly då, kunde jag ha krävt det?
En av dom få gånger jag kan minnas att dom har varit på gränsen till otrevliga var utanför Arboga när jag blev stoppad efter
Iohan Ursut's rymning från Kumla 1991, då han tydligen blev upphämtat i en likadan van som jag åkte i. Då var det skarpladdade bössor, slita upp bakdörrna och glo i bien, och brist på presentation vid stoppandet. Men det kan jag också så här i efterhand faktiskt förstå.
Tidigt 90-tal så såg jag också hur polisen hade stoppat en kille i en corvette genom att preja in honom i betongsuggorna innan Fredhällstunneln i Sthlm, där den ena polisen stog med draget vapen mot killen och den andra tjattrade i radion. Har dock aldrig på allvar funderat på om killen försökta smita pga av enbart fortkörning, utan har alltid utgått ifrån att dom önskade göra hans bekantskap på något andra grunder...
Påstår man på fullt allvar att polisen gör si eller så, backa upp det med bilder och bevis. Det finns nog med skrönor om polisens beteende som det är, och dom flesta börjar redan bland killarna som häckar på cykel runt moppegängen och vara lika stora som sina idoler som ljuger om att "min moppe gör minsann 150km/h, bettan va skitskraj när jag gasa fullt"...