Polisjakt som ledde till olycka

heggeli

gubbjävel
Gick med
14 Jul 2003
Hoj
Aprilia rsv
absolut,håller med... men om det nu hada varit så att det varit polisen som kört på tanten i stället då... hade det då varit mcförarens fel?? eller är det tantens fel??

nej nu hände inte detta.. men kunde gjort..

Så mycket om och kunde att jag kommer att tänka på Ted Borg:

http://www.youtube.com/watch?v=jHQrNnKfRak

för övrigt tycker jag att smiter man får man skylla sig själv om det går åt helvete.

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Om man väljer att smita så får man väl ta konsekvenserna? Även om det är trist att ännu en mc-förare skadas i trafiken i år.

Håller fullt med dig,väljer man att fly fältet så får man skylla sig själv,tycker inte ett dugg synd om han...

tommi

Guest
Mc förare smet från kontroll,kör o skadar sig straffet kom på en gång skicka sjukhusräkningen hem till honom, klart.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Femtioelfte tråd i ämnet och alla blir lika tråkiga,,, kan man inte göra en tråd där folk kan säga fula ord och spy galla över andra istället...

:tråkad:tråkad:tråkad:tråkad

Cowbell

Glad Sommar!
Gick med
24 May 2009
Hoj
2010 BMW F800r
Femtioelfte tråd i ämnet och alla blir lika tråkiga,,, kan man inte göra en tråd där folk kan säga fula ord och spy galla över andra istället...

:tråkad:tråkad:tråkad:tråkad

Antingen det, eller öppna den där tråden om överkörda katter, den tyckte jag hade enorm potential tills någon tråkmåns stängde den... :D

FARTGALEN <<

Fartfeber
Gick med
6 Sep 2005
Hoj
tramp
Klart man inte stannar

Varför smita om man inte har något att dölja?
Skämtar du?? :va
I en perfekt värld stannar man. Tyvärr har några puckon satt hastighetsgränserna så låga att man slutat ta notis om dom. Regskyltar stora som dasslock ska man oxå ha. Det kan vara en god anledning att inte stanna även om man inte har något att dölja, vilket du mycket väl vet.
Hade polisen bara kollat ägarförhållande och nykterhet så hade jag tyckt som du skríver.

Sanningen är väl dessutom att dom flesta kört olovligt innan dom fick lappen. Tror faktiskt samtliga här i trakten gjorde det.

Killen det handlar om kan så klart va en idiot, men vad jag läst har han inte gjort något anmärkningsvärt, förutom att nästan köra ihjäl sig med snuten jagandes.

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
I en perfekt värld stannar man. Tyvärr har några puckon satt hastighetsgränserna så låga att man slutat ta notis om dom. Regskyltar stora som dasslock ska man oxå ha. Det kan vara en god anledning att inte stanna även om man inte har något att dölja, vilket du mycket väl vet.
Hade polisen bara kollat ägarförhållande och nykterhet så hade jag tyckt som du skríver.

Sanningen är väl dessutom att dom flesta kört olovligt innan dom fick lappen. Tror faktiskt samtliga här i trakten gjorde det.

Killen det handlar om kan så klart va en idiot, men vad jag läst har han inte gjort något anmärkningsvärt, förutom att nästan köra ihjäl sig med snuten jagandes.

Du menar inte på allvar att det ska anses vara "normalt" att köra olovligt??
Isåfall går det utför med sverige...

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Dra igång en jakt vid en rutinkontroll kan ju tyckas lite petigt,,,,,,,,, det kan va så att hojen inte var reggad,,,,,,,, provkörning kanske.

Vad folk tycker kan ju läsas i alla andra liknande trådar.

Du har nog missat något. en stor del av dom som polisen faktiskt tar fast utan körkort eller rafulla är sådana som börjar bete sig underligt i samband med rutinkontroller eller om polisen ligger bakom och bara följer efter. Dom använder faktiskt just den metodiken för att identifiera många förseelser och brott i trafiken. Dom lägger sig bakom och om bilisten eller motorcyklisten framför börjar bete sig underligt så stoppar dom denne och gör en kontroll. Beter man sig som ingenting så struntar dom oftast i en.
Ställer dom upp en rutinkontroll och någon får syn på den och vänder eller vägrar stanna så är det en ledtråd om att denne inte har rent mjöl i påsen och då följer dom efter och försöker stoppa. I många fall är det just någon som är ute och kör onykter eller utan körkort eller på/i stulet fordon.

Så jag tycker dom gjorde helt rätt.

Däremot kan man ifrågasätta MC-förarens val att köra så fort att han drog av vägen. Uppenbarligen värderade han inte sitt liv högre än så utan han valde istället att köra över sin förmåga för att slippa undan från polisen.

Visst är det tragiskt när olyckor sker men det ändrar ju inte det faktum att MC-föraren själv valde att köra i den hastighet han körde på den platsen och han har därför ensam ansvaret för att det gick som det gick.
Man kan aldrig skylla på polisen för att någon försöker dra ifrån polisen och kör över sin förmåga. I så fall är ingen skyldig till något.

Släpp sargen och ta av dig den tjocka vadderingen. Verkligheten är en hård och kantig plats som är fylld av farliga kurvor, stenar, träd och annat elakt och det är något som vi MC-förare måste ta hänsyn till när vi utövar vår hobby.

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA

Menar du att du skiter fullständigt i att hålla ner farten på 30-sträckor förbi skolor och dagis och inne i stan???

Jag håller med om att hastighetsgränserna i många fall är lågt satta och jag överskrider hastighetsgränserna ganska ofta men inte konstant. Jag väljer mina tillfällen och platser. En lågt trafikerad väg i obygden kan jag dra på lite extra men inne i stan håller jag igen. Och jag håller med om att det kanske är lite väl stort fokus på hastigheterna och lite för lite fokus på många andra farliga beteenden i trafiken. Men det betyder inte att polisen ska sluta kolla helt.

Menar du förresten att polisen ska stoppa folk, kolla om dom är nyktra och äger hojen och sedan släppa dom utan att kontrollera om dom har körkort??? Det verkar mer än lovligt dumt faktiskt.
Att du och alla dina polare valde att köra olovligt betyder inte att det plötsligt blev OK. Det betyder bara att ni gjorde det.

Personligen anser jag inte att en person som inte har körkort ska ut i trafiken på egen hand. Detta på grund av att körkortet är ett bevis på att man besitter vissa grundläggande färdigheter vad gäller att framföra aktuellt fordon i trafiken. Har man inte körkortet har man inte beviset på sin färdighet. Sen kan man tycka vad man vill om körkortsprovet. Olovlig körning är olovlig körning och det ska beivras. Liksom rattfylleri och mycket annat.

Ditt resonemang håller bara tills du är ute på en söndagstur med hojen och blir överkörd av en 18-åring som är ute och "övningskör" med sin pappas Volvo men egentligen inte har en susning om vad bilkörning är mer än att han sett det på TV.
Det är just sådant som jag inte vill ska hända.

Mc förare smet från kontroll,kör o skadar sig straffet kom på en gång skicka sjukhusräkningen hem till honom, klart.

Jag håller faktiskt med. Det är ganska uppenbart att han körde över sin förmåga i sin iver att smita från polisen. Fakturera mera.

misstänker att om polisen ej hade jagat han på det viset hade 29åringen kört hem o tagit en kopp kaffe...
o andra sidan så ska ju polisen sköta sitt jobb så klart..
pedofiler tex är en sak som jag tycker e viktigareatt ta fast än att jaga än mcförare på 60-70 väga o medverka till att oskyldiga människor kanske ska behöva sätta livet till.
om någon hade dött?? hade polisen varit medskyldig då??? då polisen bör vara medveten om vad som kan hända.
sen kan man ju vända o vrida på det hur långt som hälst vilket jag kan vara en mästare på men brukar ha ha en poäng..

Personligen tycker jag faktiskt att den personen som smiter ska man inte behöva ta någon hänsyn till.
Polisen har till uppgift att beivra brott mot lagen.
En person som smiter från en poliskontroll är ett tydligt tecken på att denne inte har rent mjöl i påsen. En smitare som tar större risker visar att denne har större motvilja mot att bli stoppad. Kanske på grund av att mjölet är väldigt orent.

En person som smiter från polisen har eget ansvar över vilka risker denne vill utsätta sig för och därför tycker jag inte att man ska kräva av polisen att dom ska ta hänsyn till att det kanske blir synd om denne om han kör omkull. Han har gjort sitt eget val. Vill han inte riskera att köra omkull så kan han stanna istället.

Däremot ska polisen inte jaga någon med fara för sitt eget liv och dom ska inte utsätta omgivningen för onödiga risker.
Om någon väljer att smita på ett sådant sätt att denne riskerar livet så får man anta att den personen är villig att riskera livet för att komma undan från straffet för det brott/förseelse han gjort sig skyldig till.

För övrigt undrar jag hur man är funtad om man väljer att riskera livet för att komma undan från en böteslapp på någon tusenlapp. Jag anser i alla fall att mitt liv är mer värt än dom eventuella böter jag kan tänkas få vid vägkanten.

Last edited:

lee

-
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Apostlahäst modell gammal
Numera är många nyutbildade poliser väldigt unga, med körkort sedan 1-5 år och därigenom betydligt mindre körvana.
Vi vet ju alla att körvana ger en helt annan säkerhet i trafiken, vad gäller blicken, uppmärksamhet i periferin osv. Att då sätta dessa färska bilister i en bil och låta de köra i 180 i biljakter, det är dömt att misslyckas... De kan ju knappt hantera bilen i vanliga farter.

Byt ut poliser mot mcförare , bil mot mc och 180 mot 280 så får du något som är mer sant.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Nioårige Robin Alm...

Fyfan så jävla ledsamt det är att läsa det här.
Jag beskyller inte polisen iaf.

Självklart är det polisen som gjort en felaktig bedömning av riskerna med sin högfartskörning.
Precis som motorcyklisten tråden handlar om gjorde felaktig risk-reward bedömning där han troligen överskattade sin egen körförmåga och/eller förmåga att hantera den psykiska stressen av att dra från polisen. Han gjorde ett misstag och fick betala priset själv.

Polisen som körde på Robin gjorde också ett misstag och kommer få lida för det resten av sitt liv men största priset fick Robin betala.

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Du har nog missat något. en stor del av dom som polisen faktiskt tar fast utan körkort eller rafulla är sådana som börjar bete sig underligt i samband med rutinkontroller eller om polisen ligger bakom och bara följer efter. Dom använder faktiskt just den metodiken för att identifiera många förseelser och brott i trafiken. Dom lägger sig bakom och om bilisten eller motorcyklisten framför börjar bete sig underligt så stoppar dom denne och gör en kontroll. Beter man sig som ingenting så struntar dom oftast i en.
Ställer dom upp en rutinkontroll och någon får syn på den och vänder eller vägrar stanna så är det en ledtråd om att denne inte har rent mjöl i påsen och då följer dom efter och försöker stoppa. I många fall är det just någon som är ute och kör onykter eller utan körkort eller på/i stulet fordon.

Så jag tycker dom gjorde helt rätt.

Däremot kan man ifrågasätta MC-förarens val att köra så fort att han drog av vägen. Uppenbarligen värderade han inte sitt liv högre än så utan han valde istället att köra över sin förmåga för att slippa undan från polisen.

Visst är det tragiskt när olyckor sker men det ändrar ju inte det faktum att MC-föraren själv valde att köra i den hastighet han körde på den platsen och han har därför ensam ansvaret för att det gick som det gick.
Man kan aldrig skylla på polisen för att någon försöker dra ifrån polisen och kör över sin förmåga. I så fall är ingen skyldig till något.

Släpp sargen och ta av dig den tjocka vadderingen. Verkligheten är en hård och kantig plats som är fylld av farliga kurvor, stenar, träd och annat elakt och det är något som vi MC-förare måste ta hänsyn till när vi utövar vår hobby.

Lång och tråkig läsning, en massa bullshit inlindat i ord, tror nästan att du är polis.
Jag kan tänka mig att det finns poliser som agerar som att: Nu dj,,,lar ska han få för att han sket polisen på näsan.:arsele
Sen tycker jag det är skitsaker om en hoj smiter när andra brott kan rinna igenom systemet som vatten. Det är ju för fan människoliv vi pratar om,, försök att tänka att du är anhörig,,,, om det funkar för dig.:mad::mad:

Nu måste jag ändra lite, du är ju hänsynslös:va,,,,,,,,, om man nu skiter i hasighetsbegränsningar som du säger i ett inlägg här och du anser det är katastrof,,,,,,,,, jämför det med att en kille/tjej blir invalid eller dör i en polisjakt. Det är ju snudd på dumhet upp över allt annat.

Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Jag håller med om att hastighetsgränserna i många fall är lågt satta och jag överskrider hastighetsgränserna ganska ofta men inte konstant. Jag väljer mina tillfällen och platser. En lågt trafikerad väg i obygden kan jag dra på lite extra men inne i stan håller jag igen..

Jamen så säger väl alla, eller hur??????????????

Big Boy

Psychosocial
Gick med
26 Jul 2008
Hoj
Motard
I en perfekt värld stannar man. Tyvärr har några puckon satt hastighetsgränserna så låga att man slutat ta notis om dom.

Alla hastighetsbegränsningar som vi har i detta avlånga land är anpassade efter vårt kalla klimat som bjuder på haltväglag och dålig sikt större delen av året. När vi har soligt och skönt väder i typ 2-3 månader har folk lätt att glömma varför hastighetsskyltarna är så låga.

När det ösregnar och man är ute i tungtrafik som på E4an och det bildas pölar med vatten i nedslitna spår och sikten e typ 0 m framför dig så uppskattar man faktiskt att folk håller hastigheten, och för det mesta även 10 km/h under gällande hastighetsregel.

Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S

Nix, jag skämtar inte.

Det är många som misshandlar, våldtar, gör inbrott och stjäl hojar också. Ska det bli lagligt bara för att många gör fel? Tänk om din hoj alltid blir påkörd när du parkerar den, och när du anmäler det får till svar att "Det är ju så många som gör det, så vi bryr oss inte"?

Sen tycker jag det är skitsaker om en hoj smiter när andra brott kan rinna igenom systemet som vatten. Det är ju för fan människoliv vi pratar om,, försök att tänka att du är anhörig,,,, om det funkar för dig.:mad::mad:
Men, han som smiter kanske är en lyst brottsling? Våldtäktsman, langare, våldsman eller hojtjuv?

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein

Vem vet varför nån smiter? Kan ju vara en svettig pedofil med hela bakluckan full av kidnappade barn som han ska Fritzla under lång tid framöver...

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag tycker att det är mc-förarens fel. -Men lyckas man inte stoppa en vansinnesförare i obygden så måste man låta han gå fri.
Man kan inte skapa farliga situationer bara för att få nån fast.

Är det värt att nån ska dö, bara för att rätt ska vara rätt?

Ditt resonemang bygger på att brottslingar beaktar strafflängden innan de begår ett brott.
-Det funkar inte så.
Ingen brottsling räknar med att åka fast ,då hade inte länder med dödsstraff haft brottslighet.

Jag har hört det där resonemanget och köper inte det. Vi vänder på det...Hur hade brottsligheten sett ut om man inte hade straff alls, eller om vi hade en ännu sämre straffskalor än de vi har ? Faktum är att hårda straff avskräcker och reducerar antal potentiella brottslingar. Hastighetsöverträdelser är ett bra exempel..det kommer alltid att finnas de som är beredda att ta risken men om böterna är skyhöga och fängelse är en möjlig påföljd kommer en bred skara att avstå, det är så jag ser det. Jag vet inte om inte jag skulle ägna mig åt t ex ekonomisk brottslighet om straffen var försumbara eller inte fanns. Jag begår inte brott för att jag är rädd för represalier från samhällets sida, inte för att jag t ex tycker att vårt sjuka stattesystem är något fantastiskt där jag vill vara med och bidra...ändå rättar jag mig in i ledet för att inte straffas....Bara ett exempel. Jag vet inte om inte jag skulle köra i 200 på vissa sträckor om inte risken att åka dit fanns osv. Sedan ser jag t ex dödstraffet eller livstids fängelse inte som hämnd eller straff egentligen utan som förebyggande åtgärd. En mördarfe som sitter tills han / hon dör mördar inte fler...en biltjuv som sitter 15 år för bilstöld stjäl inte bilar under tiden. Samhället skyddas och det är så jag ser det.

Måste göra ett undantag, men det verkar som om sommaren har gjort något gott med allas vår Mr WRX. Detta är nog första gången jag håller med denna man, vi får se om det är den enda... :)

Tillägg....

har läst några innlägg av WRX'en som kommit senare...å humm...nä...

Kontentan i mitt resonemang är att folk som pissar på våra lagar och regler som vi kommit överens om i demokratisk ordning ALDRIG ska kunna räkna med att dra nytta av dessa. Genom att bryta mot lagen säger de "jag skiter på er, era lagar och vill inte vara med i ert jävla skitsamhälle" och vill de inte vara med då ska de inte heller kunna räkna med att vi låter de vara med. Sitter man inne = ingen rösträtt, inga medborgeliga rättighter osv och det oavsett om man är en white trash pundare eller herr direktör som stal via dator. Så ser jag på saken.

Last edited:

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Lång och tråkig läsning, en massa bullshit inlindat i ord, tror nästan att du är polis.
Jag kan tänka mig att det finns poliser som agerar som att: Nu dj,,,lar ska han få för att han sket polisen på näsan.:arsele

Nu måste jag ändra lite, du är ju hänsynslös:va,,,,,,,,, om man nu skiter i hasighetsbegränsningar som du säger i ett inlägg här och du anser det är katastrof,,,,,,,,, jämför det med att en kille/tjej blir invalid eller dör i en polisjakt. Det är ju snudd på dumhet upp över allt annat.

Nej. Du läste nog inte riktigt vad jag skrev då. Det jag menade var att visst är det så att dom flesta bryter mot hastighetsgränserna mer eller mindre ofta och det är inte katastrof. Om man däremot konsekvent skiter i alla hastighetsgränser (dvs även 30-sträckor förbi dagis och skolor exempelvis) så är det riktigt illa.
Vi alla gör hela tiden värderingar av trafiksituationen och vilka regler som gäller och anpassar vår körning därefter. Om alla skulle skita fullständigt i alla trafikregler så vore det givetvis inte bra. Eller tycker du annorlunda????

Sen är det det där med vem som bär ansvaret om någon blir skadad/får sätta livet till i samband med polisingripande.
För mig är det ganska enkelt.
Om man blir stoppad i en poliskontroll för att man kört lite för fort och polisen skjuter en på plats så har man fått sätta livet till på grund av en ringa trafikförseelse vilket givetvis inte är OK. Men så gör heller inte polisen.
Om man blir invinkad tillvägkanten och väljer att dra och polisen tar upp tjänstevapnet och skjuter så har man blivit dödad för att man inte stannade för polismans tecken. Inte heller riktigt OK men polisen gör inte heller så.
I båda dom fallen skulle polisen vara ansvarig för följden.

Om man däremot väljer att dra ifrån polisen och polisen följer efter så har man själv gjort valet att den risk man tar är värd att ta för att komma undan från det eventuella straffet. Förolyckas man då så är det helt och hållet eget ansvar enligt mig. Polisen kan inte lastas för att någon väljer att köra över sin förmåga. Däremot ska polisen undvika att jaga någon om riskerna för omgivningen bedöms som för stora i förhållande till nyttan med att få stopp på just den föraren.

För övrigt så förstår jag inte riktigt ditt resonemang. Du tycker att polisen borde ägna sig åt annat samtidigt som du mer eller mindre försvarar att folk ska kunna ägna sig åt trafikbrott. Tyvärr så är det ju så att den typen av handllingar faktiskt drar resurser från annat som polisen skulle kunna göra. Om folk lät bli att köra fulla eller utan körkort så skulle inte polisen behöva stå vid vägkanten med alkometern.

Jamen så säger väl alla, eller hur??????????????

Jovisst är det väl så att dom flesta säger så.
Men jag stannar också när polisen har kontroller så då slipper dom lägga resurser på att jaga mig. Dessutom brukar dom aldrig konstatera att jag är full och utan körkort på en stulen motorcykel så jag har helt enkelt inget att oroa mig för om jag stannar.

Jag har hört det där resonemanget och köper inte det. Vi vänder på det...Hur hade brottsligheten sett ut om man inte hade straff alls, eller om vi hade en ännu sämre straffskalor än de vi har ? Faktum är att hårda straff avskräcker och reducerar antal potentiella brottslingar. Hastighetsöverträdelser är ett bra exempel..det kommer alltid att finnas de som är beredda att ta risken men om böterna är skyhöga och fängelse är en möjlig påföljd kommer en bred skara att avstå, det är så jag ser det. Jag vet inte om inte jag skulle ägna mig åt t ex ekonomisk brottslighet om straffen var försumbara eller inte fanns. Jag begår inte brott för att jag är rädd för represalier från samhällets sida, inte för att jag t ex tycker att vårt sjuka stattesystem är något fantastiskt där jag vill vara med och bidra...ändå rättar jag mig in i ledet för att inte straffas....Bara ett exempel. Jag vet inte om inte jag skulle köra i 200 på vissa sträckor om inte risken att åka dit fanns osv. Sedan ser jag t ex dödstraffet eller livstids fängelse inte som hämnd eller straff egentligen utan som förebyggande åtgärd. En mördarfe som sitter tills han / hon dör mördar inte fler...en biltjuv som sitter 15 år för bilstöld stjäl inte bilar under tiden. Samhället skyddas och det är så jag ser det.

Kontentan i mitt resonemang är att folk som pissar på våra lagar och regler som vi kommit överens om i demokratisk ordning ALDRIG ska kunna räkna med att dra nytta av dessa. Genom att bryta mot lagen säger de "jag skiter på er, era lagar och vill inte vara med i ert jävla skitsamhälle" och vill de inte vara med då ska de inte heller kunna räkna med att vi låter de vara med. Sitter man inne = ingen rösträtt, inga medborgeliga rättighter osv och det oavsett om man är en white trash pundare eller herr direktör som stal via dator. Så ser jag på saken.

Tja. Tyvärr är det ju så att exempelvis USA som ju har dödsstraff i vissa delstater inte har just någon lägre brottlighet än Sverige.
I Norge där man har mycket högre böter än i Sverige och fängelse för grövre fartöverträdelser så kör folk ändå för fort.
Så hårdare straff gör inte att folk låter bli att göra brott.

Däremot håller jag med om principen att samhället ska skyddas.
Ett exempel är ju en snubbe i Knivsta utanför Uppsala som körde på en barnvagn på övergångsställe för ett tag sedan. Han åkte dit för rattfylla för 63:e gången eller något sådant. Där kan jag tycka att man efter kanske max 5 grova rattfyllor borde dra slutsatsen att "han tänker inte sköta sig" och låsa in honom för tid och evighet. Det som istället hände var att han brann inne i en brand som man konstaterade var anlagd. Troligen är det väl så att några tröttnat på att han åkte runt full och riskerade folks liv och helt enkelt använde en egen metod för att få bort honom från gatorna.

Väljer man att göra brott eller att inte åtlyda polisen så har man själv valt att ställa sig utanför lagen och då ska man heller inte skyddas av den anser jag. Man kan helt enkelt inte åberopa skydd av den lag som man nyss valde att skita i att den existerade. Det är som att bli förbannad över att hjälmen inte skyddade när man vurpade på hojen med hjälmen hemma i hallen.

Så bitvis håller jag med dig i ditt resonemang.

Vem vet varför nån smiter? Kan ju vara en svettig pedofil med hela bakluckan full av kidnappade barn som han ska Fritzla under lång tid framöver...

Japp. Så kan det vara. Men en del här på forumet hävdar att polisen borde släppa iväg honom då det ju kunde bli synd om honom om han skadade sig på grund av att han försökte köra ifrån polisen. Bättre då att låta honom åka hem och Fritzla i lugn och ro.

Last edited:

Sebba1

Sebba GSXR R1
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K3 & II R1 2008
Hej. Det är tur att vi har några problemer i denna problemfria värld.
Tack och trevlig helg!!!

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...