Polisjakt som slutar illa

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
ec2bme skrev:
2658576 http://video.google.com/videoplay?docid=5520611468559294312&q=get+away

Dom är ganska envetna dom där poliserna.

Jag ber om ursäkt om den är "gammal". Men jag har då inte sett den förut.

den har varit uppe förut men det var mycket länge sedan...

Tycker dock inte att dom hetsar värst mycket.. Skriver du hetsar så får du det att verka som att det skulle va polisens fel att han kör av och det är det väl inte...
Försöker man köra från polisen och inte klarar av det så får man skylla sig sjäv!

Holmlund

٩(●̮̮̃•̃
Gick med
1 Aug 2006
Hoj
*S Å L D*
Så gammal är den väl inte, det inträffade för lite mer än 1 och ½ år sedan. Vet inte om jag tycker synd om han som åkte av, men det kan definitivt inte varit en behaglig känsla;)

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
ec2bme skrev:

Tycker det bara är konstigt att han inte gick omkull tidigare, mycket ryckig körning, nybörjare? Körkort överhuvudet taget?? Han verkar inte klara hojens prestanda el utnyttja den bra alls, är hojen i trafiksäkert skick??

Nej knappast polisens fel, ett val man gör att försöka köra ifrån, han har kunnat valt det bästa alternativet och stannat.

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
............

Gick med
25 Apr 2003
Hoj
.
Tycker dom tar det riktigt lugnt !!!! Sen hur han kör kan jue ifrågasättas, antingen försöker man köra ifrån och då gör man det ordentligt redan från början eller så skiter man i det och stannar eller..:va

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Jösse skrev:
2658636 Slö polisbil..

Frågan är vad mc killen gör?
Nu vet jag inte vad han har för hojj, men snabbt gick det inte för han.
Sånna som han bör nog stanna direkt utan försöka smita.

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Hoj
Jorå
Freddola skrev:
2658648 Frågan är vad mc killen gör?
Nu vet jag inte vad han har för hojj, men snabbt gick det inte för han.
Sånna som han bör nog stanna direkt utan försöka smita.

CBR600 står det att han kör...

Tycker inte att det går speciellt snabbt för hojåkaren, väldigt ryckig körning också...

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Har dock en åsikt om Polisens hastighet bland villorna.125 km/h i ett villaområde där det råder max 50.
Tänk på ev barn för bövelen.Ingen fortkörare kan väl vara värd någon oskyldig människas lidande eller död.
Annars tyckte jag att dom körde ok på landsvägen.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
1. patetiskt av poliserna att, till varje pris verkar det som, försöka fånga mc killen. poliserna är snarare de som är upphovet till bla livsfarliga omkörningar och det framförallt i bostadsområden. finns viktigare saker att fokusera sig på än en som kör lite snabbt ute på visschan...

moderator Edit: tabu:mad:

ec2bme skrev:

Last edited by a moderator:

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Hoj
En stor stark
Han får skylla sig själv, han hade ju kunnat vara hemma o badat bastu och druckit öl om han hade kunnat köra.

Poliserna kör rätt friskt på småvägarna, inte undra på att finnar e överdjävliga på och köra bil fort =)

Håller med om att dom kör lite väl fort i villa området.

Härliga mc-vägar har dom gott om i finland verkar det som.

Ålänningen

Carpe Diem
Gick med
27 May 2006
Hoj
Honda CBR 600 F
Bettskena skrev:
2658708 1. patetiskt av poliserna att, till varje pris verkar det som, försöka fånga mc killen. poliserna är snarare de som är upphovet till bla livsfarliga omkörningar och det framförallt i bostadsområden. finns viktigare saker att fokusera sig på än en som kör lite snabbt ute på visschan...
Svår fråga det där, när ska snuten ge upp jakten på smitare?
Är det upp till varje snut att avgöra när det är för farligt att förfölja smitare? Kan hålla med om att de var rejält envisa de där finska snutarna.
Int så lyckat att drulla omkull i 140km/h och dessutom ej ha ordentligt mc ställ, men han har väl sig själv att skylla.

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
visst kan det vara en svår fråga, men en mc till skillnad mot en bil, är så jäkla mycket svårare att få tag på. nu var det bara ren rama (o)turen för poliserna att snubben kraschade...tror att poliser, precis som 'vanliga' människor, gillar att köra snabbt...och då finns inte så mycket logik och sunt förnuft kvar i skallen...

Ålänningen skrev:
2658760 Svår fråga det där, när ska snuten ge upp jakten på smitare?
Är det upp till varje snut att avgöra när det är för farligt att förfölja smitare? Kan hålla med om att de var rejält envisa de där finska snutarna.
Int så lyckat att drulla omkull i 140km/h och dessutom ej ha ordentligt mc ställ, men han har väl sig själv att skylla.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Min åsikt om det hela är först och främst att det är ju helt och hållet självförvållat och man får vara beredd att ta sitt straff.
Sen kan man ju diskutera polisens körning, 120km/h i tätbebyggt område är inte ok, inte heller att komma upp i hög fart på en cykelväg där de även möter cyklister/fotgängare. Köra om på backkrön samt i skymd kurva är inte heller ok, men samtidigt fick de fast killen och det var ju det som var syftet.
Att polisen kunde köra är ju inget att diskutera men sen kommer det säkerligen nån tuffing här på SH och anser att de kan göra om det varje dag i veckan. Oftast har de tuffingarna keps på sig och kör trimmad Volvo :D
Och speciellt slö kan man ju inte kalla polisbilen och väghållningen var inte dålig direkt. Svårt att tänka mig att det är en nedlastad radiobil, troligtvis en civilare.
Sen körde killen på hojen knappast som en roadracing-förare utan mer som en helt vanlig svensson med mc-kort och inte speciellt många mil bakom sig. Hans kurvtagningar var inte de bästa, man får ju luta hojen när man svänger och man måste ju inte stå stilla när man bromsar ner och ska svänga :D

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Dog killen eller? Tråkigt i så fall :(

I övrigt stog polisen på mer än jag förväntat mig. Hade ogärna kört så i trafiken själv. Om polisen var så angelägna att få fast honom kunde dom bara puttat till honom när han övade krypkörning i vägkorsningar.
Lite komiskt att han tappar försprång genom att köra på rätt sida refugen i en korsning medans polisen genar.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC