DumbassDriver skrev:Man kan ju i alla fall försöka!
Btw vad för juridik har du läst?
Läser hela jur.kand. Så det är väl all juridik när jag är klar........
DumbassDriver skrev:Man kan ju i alla fall försöka!
Btw vad för juridik har du läst?
DumbassDriver skrev:1. Detta finns det lagstöd för i bla BrB 24 kap.
2. Nä jobbet går inte ut på att enbart dela ut böter men det är en del
av arbetet. Trafikböter genom övertramp av trafiklagar som riskerar
den enskildes och allmänhentes säkerhet. Läs polislagen så ser du
i helhet vad polisens uppgfter är.
Jag tror mig förstå vart du vill komma med det här men det är faktiskt
förvånadsvärt få som vet vad polisens uppgifter är och hur det polisiära arbetet bedrivs.
Manne skrev:Läser hela jur.kand. Så det är väl all juridik när jag är klar........
silvr skrev:antar att poliser kommer i kontakt med ganska mkt sånt... gammla poliser brukar kunna tänka lite bättre än unga ibland, så snälla försök o inte bli en av de malliga översittarna.. Om jag någon gång blir stoppad av dig så hoppas jag att du blir en av de man får god uppfattining av och hoppas du inte tar det som all kritik e riktad mot dig som du sa så fiinns det många poliser...
Lägg inte hjärnan på hyllan bara för att du har makten sen tack
DumbassDriver skrev:Tjoflöjt.
Själv tycker jag straffrätten räcker gott o väl...
Manne skrev:Vet inte om jag vågar men va fan:
så blev du ju snut också
Tja, det finns en tråd om när jag polisanmälde polisen för att de kom och hotade mig i hemmet. Då hade jag inte gjort något annat än att köra förbi samma polisbil 2 gånger.lee skrev:Jag fattar inte varför polisen tar i dig, knuffar dig eller hånar dig utan anledning. Jag är 30+ och har aldrig vart med om något liknande.
Har man mer vett än stolthet innanför skallen så käftar man inte med poliser eller uppträder provocerande eftersom man vet att det inte lönar sig.
Man brukar bli behandlad som man själv behandlar andra. Är man lugn och saklig och inte börjar skrika och bråka så blir man bemött med respekt om det inte är några extraordinära omständigheter.
Att det finns missförhållanden inom polisen är inget nytt, sköter man sig behöver man inte uppleva det.
Angående sjukpensionären: T o m hans fru säger ju att han försvarade sig och försökte komma loss. Varför försöker man med det om man är 60 år och sjukpensionär och har fem poliser emot sig? Det är ju givet att man bara förvärrar situationen?
DumbassDriver skrev:Problemet är väl att många poliser känner till dom luckor som finns och
vet hur man ska nyttja dom.
Ska försöka i tänka i banorna att jag inte har någon MAKT över huvudtaget
utan vissa befogenheter. Det är väl makten som stiger vissa åt huvudet...
Sen har jag ju lovat att hålla mig borta från trafiken. Så vill du ta en dejt
får du nog göra en ordningsstörning istället så kan jag komma och ta
dig i örat.
Manne skrev:poliser är rötägg som kompenserar sitt dåliga självförtroende genom att dölja sig bakom en uniform.
Polisen skall under inga som helst döma människor det är domstolens uppgift. Polisen skall jobba enl. legalitetsprincipen, undra hur många som gör det? Fråga professor leif gw persson vad han tycker om den svenska polisen och kårandan.....
tIgGeR skrev:Ok.......ska bara se så att jag har fattat rätt! Alla poliser är idioter med dåligt självförtroende som inte bryr sig om lag och rätt utan bara vill hävda sig!
Och om vi tvivlar på ditt ord kan vi fråga professor Leif GW Persson som har facit?
Det där låter lika idiotiskt som en oinsatt-anarkists filosofi.grott mongo skrev:Jag hatar snutar av hela mitt hjärta.
Jag har ingenting övers för trafikpolisen. De är inget annat än
högskoleutbildade j-a lapplisor. polis polis potatisgris
Ja, tänk vad skönt det skulle vara om det inte fanns några poliser...grott mongo skrev:Jag hatar snutar av hela mitt hjärta.
Två år högskola plus sex månader aspirant. Vad menar du med elektriker? De går väl tre år i gymnasiet och inget mer, eller?juha01 skrev:Hur i hela världen kan polisutb. vara bara två år!?? Om man går elektrikerutb i två år så får man förmodligen knappt göra en smärre installation.
Kanske var en dålig jämförelse, men tex lärare är väl 4-5år, ambulansssk 4år osv.
Ninjaboy skrev:Två år högskola plus sex månader aspirant. Vad menar du med elektriker? De går väl tre år i gymnasiet och inget mer, eller?
Du är smartgrott mongo skrev:Jag hatar snutar av hela mitt hjärta.
grott mongo skrev:Jag hatar snutar av hela mitt hjärta.
juha01 skrev:Hur i hela världen kan polisutb. vara bara två år!?? Om man går elektrikerutb i två år så får man förmodligen knappt göra en smärre installation.
Kanske var en dålig jämförelse, men tex lärare är väl 4-5år, ambulansssk 4år osv.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|