CHROLO
Does not play well with other bikers...
Olzki skrev:Har verkligen ingenting emot bilder som illustrerar den i vissa fall grå verkligheten. Bilden på Mc:n i bilen talar sitt tydliga språk om just den olyckan. Något jag däremot inte gillar är om sådana bilder används i ett avskräckande syfte där man inte delger en helhet som kan relateras till andra jämförbara risker.
/Olzki
Jag har själv lite svårt att bedöma den eventuella effekt som ett ekipage av det här slaget har. En del här i forumet väljer att kommentera mc´ns modell och lack. Kommentarer av det slaget slapp jag höra på mässan, och det var skönt. De jag pratade med i montern stod avklädda och tagna av alvaret och tragiken i olyckan. Det var avsikten. Diskussionerna hade troligen låtit annorlunda om vraken inte funnits där.
Givetvis handlar detta om skrämselpropaganda kanske man kan tycka. Det är det väl svårt att förneka.
Frågan jag skulle vilja ställa är om vi (i detta fall myndigheter) har rätt att utsätta mässbesökare för något liknande. Just när man hittat rätt kolfiberdetalj till sin cykel och funderar över vad som är årets färg på knäpuckar så står man inför detta. Rätt eller fel?
Skulle vara spännande att höra några kommentarer från er som i pollen inte tycker att detta är en bra idé om ni inte redan skrivit i tråden.
Last edited: