torbjorn_75
Prospect
Vilken snyfthistoria, är det s partihögkvarter som skrivit den?
Tung berättelse och jag/vi lider med den som är drabbad. Svårt att svara utan att riskera att bli klassad som en känslolös idiot.
Men jag har också en mor som råkat illa ut följt av utbrändhet m.m. Jag kan bara säga att det system som sossarna använt för att få tillbaka folk i arbete är värdelöst. Det är först nu som hon faktiskt har fått en dräglig tillvaro, dvs inga "åtgärdsplatser" eller meningslösa kurser om självförverkligande.
Kanske jag missade något i din långa berättelse. Men om man hade gått på socialbidrag under socialdemokraternas tid, hade man inte varit tvingad till att sälja då också?
Har som jag tidigare nämnt jobbat som häktesvakt, däribland på sjukhus, och har sett misären med egna ögon. Jag kan lätt dra 10 liknande historier under sossarnas styre.
Den här berättelsen handlar om de nya förändringar som införts i samhällets skyddsnät. Hur Du och Jag kan bli stående i samhället utan någon hjälp, samtidigt som vi inte klarar av att försörja oss själva. Hur Försäkringskassan fått hårdare krav, vilket även avspeglar sig på privata försäkringar samt ersättningar som ligger till grund av felbehandling som orsakat hela händelsen.
Sjukdom är inget som händer dom, utan det händer oss med! Och när det händer vill inte jag bli behandlad på detta vis! Vill jag inte bli behandlad på detta vis, så vill jag inte har regler som tillåter att det kan ske.
Har man ekonomiska tillgångar (tex boende) när man söker om försörjningsstöd så får man sälja innan något stöd ges, vilket även vart i Socialdemokratiskt styre. Nu hade hennes moder ersättning pga felbehandling, privat sjukförsäkring, sjukersättning från Försäkringskassan. Allt detta försvann eftersom Försäkringskassan beslutande om utförsäkring! En person på Försäkringskassan som drivs av hårda krav från vår regering, denne person ansvarar över PRIVATA försäkringar om dessa ska gälla eller ej!!! En sjuk människa som aldrig skulle hamnat i en situation som består utav att söka försörjningsstöd...och därmed tvingas sälja sin lägenhet och på så sätt bli bostadslös!
Det spelar ingen roll om du kan dra upp 100 berättelser om hur det var under Socialdemokraternas styre. Vi har idag ett SÄMRE skyddsnät, vilket gör att FLER människor hamnar i kläm.
Människor som "inte vill" eller "fuskar till sig pengar", anser du att detta är människor som är överrepresenterade bland arbetslösa eller bidragstagarna?
Om du inte anser det, varför ska vi då försämra villkoren/möjligheterna/tillvägagångssätten vi har för att hjälpa dem som behöver hjälp?
Det kommer alltid finnas fall där folk kommer ikläm. Eller var det något som aldrig hände under sossarnas tid... ?
Det klagas på sjukvården och att alliansen säljer ut sjukhus, vilket inte stämmer. Det alliansen gjorde 2007 var att dom tillät privata aktörer att ta över viss vård (under samma lagkrav). Är det inte så att alla utom två landsting klarade av att ge 90% av patienterna vård inom tid för vårdgaranti. Hände detta innan, knappast. Dessutom finns många studier som visar på att vården idag börjar effektiviseras och börjar fungera. Vi måste bort från det gamla industrialistiska tänkandet som inte motsvarar patienternas behov.
Folk verkar tro att med mer skatt löser allt, och att vi lever i ett bistert klimat med en råbarkade höger som tar från dom fattiga och ger till dom rika. Förklara för mig egenvärdet med att ha världens näst högsta skattetryck (efter danmark). Byter vi regering så kommer vi utklassa danmark för att gå tillbaka till en inneffektiv offantlig sektor...
Har du några belägg för det du säger. Finns det något som säger att sossarna inte hade kunnat göra samma fall. Nej just det, var och ett av "mina" 10 fall är en "utförsäkring" gjord av sossarna. Vänstern o sossarnas taktik verkar alltid ha varit attack och skrämselpropaganda. I detta fallet handlar det om vänsterns katastrofala misslyckande att få tillbaka folk i arbete och högern satsar på att få ut folk igen med rätt förutsättningar. Att försöka dölja sitt eget misslyckande med att ta upp enskilda fall är riktigt lågt. Har du sett högern sjunka till lika låga nivåer och ta upp enskilda fall för att driva igenom en valfråga? Vi röstar på det bästa systemet och inte det parti som driver flest skrämseltaktiker.
Ja, i min syn till det sämre.Som jag tidigare har sagt så handlar det om att reformera ett förlegat system.
Jag har inte påstått att du anklagat, utan jag ställde en fråga om du ansåg det. Sedan ställde jag en följdfråga beroende på ditt svar. Frågan kvarstår...Jag har aldrig anklagat någon grupp för att vara överrepresenterad. Är det ytterligare ett klassiskt vänsterangrepp? Så fort man blir pressad så skriker man.
Det är lika illa när wetterstrand och ohly hittar på siffror i klimatdebatten. När högern frågar hur dom skal finansiera sina "klimatsatsningar" utan verklighetsförankring så hänvisar dom till teknik som inte ens finns ännu. Jag vet, har en skitbra ide för att vinna röster, vi lovar mer än vi kan hålla...
Sammanfattning av det mesta. Kolla på USA, vi är snart där...
40 meter kö för att komma till Ö-rådet. ORKA!!
Jag får gå dit 19.50 istället
Tog 5min och ingen kö...
Tog 5min och ingen kö...
Edit: Det verkade vara klyftor i röstlokalerna med...i den ena lokalen var det svenskar, kostymer och finare kläder, i den andra mixad etnisk bakgrund, gummistövlar och barnvagnar...
Mitt valdistrikt är Örgryte, Nya Lundenskolan
Kanske för att du stog i sosse kön...
Sorry, kunde inte låta bli.
Min granne stod utanför vallokalen med SD-banderoll över maggen.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|